Драмалық жанрлар
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Дайындағандар: Көбегенова Н, Ерхан Ж, Дайындағандар: Көбегенова Н, Ерхан Ж,
Нұрғалиева Ж, Адилханова Г, Сарбас АНұрғалиева Ж, Адилханова Г, Сарбас А
Топ: КЯЛ-14-01Топ: КЯЛ-14-01
1 слайд
Дайындағандар: Көбегенова Н, Ерхан Ж, Дайындағандар: Көбегенова Н, Ерхан Ж, Нұрғалиева Ж, Адилханова Г, Сарбас АНұрғалиева Ж, Адилханова Г, Сарбас А Топ: КЯЛ-14-01Топ: КЯЛ-14-01
2 слайд
Жоспары:
O Драма жанры туралы түсінік
O Драматургияның негізгі мәселелері
O Драмалық шығармалардың құрылымы
O Комедия
O Трагедия
2 слайд
Жоспары: O Драма жанры туралы түсінік O Драматургияның негізгі мәселелері O Драмалық шығармалардың құрылымы O Комедия O Трагедия
3 слайд
Драма жанры (гр. - қимыл-
әрекет) - өмір шындығын
шиеленіскен тартыстар
арқылы жинақтап, оған
қатысушы кейіпкерлердің іс-
әрекетін, көңіл-күйін көрсету
арқылы баяндайтын, сахнаға
арналып жазылған әдеби
шығармалар.
Драма жанры туралы түсінікДрама жанры туралы түсінік
3 слайд
Драма жанры (гр. - қимыл- әрекет) - өмір шындығын шиеленіскен тартыстар арқылы жинақтап, оған қатысушы кейіпкерлердің іс- әрекетін, көңіл-күйін көрсету арқылы баяндайтын, сахнаға арналып жазылған әдеби шығармалар. Драма жанры туралы түсінікДрама жанры туралы түсінік
4 слайд
Драма - әдебиеттің үшінші
тегі, шындықты айрықша
тәсілдермен синтез қалпына
келтіріп, шиеленіскен
тартыстар үстінде жинақтап,
оқиғаға катысатын адамдардың
сөзі мен ісі арқылы көрерменнің
көз алдында қолма-қол
көрсететін күрделі жанр
—“әдебиеттің ең қиын түрі”
(Горький).
4 слайд
Драма - әдебиеттің үшінші тегі, шындықты айрықша тәсілдермен синтез қалпына келтіріп, шиеленіскен тартыстар үстінде жинақтап, оқиғаға катысатын адамдардың сөзі мен ісі арқылы көрерменнің көз алдында қолма-қол көрсететін күрделі жанр —“әдебиеттің ең қиын түрі” (Горький).
5 слайд
Драманы тек қана сахналық қойылым емес, әрі оқуға
арналғандығы туралы түсініктің қалыптасуындағы
шешуші рөлді XVIII ғасырдың екінші жартысындағы
столетия Шекспирдің ұлы драмашы ақын ретінде
«ашылымы» ойнады. Содан бастап драма оқырман
тарапынан құлық қойылып оқыла бастады. XIX — XX ғғ.
драмалық туындылар көптеген басапалық басылымдардың
арқасында көркем әдебиетің ең маңызды түр ерекшелігіне
айналды.
5 слайд
Драманы тек қана сахналық қойылым емес, әрі оқуға арналғандығы туралы түсініктің қалыптасуындағы шешуші рөлді XVIII ғасырдың екінші жартысындағы столетия Шекспирдің ұлы драмашы ақын ретінде «ашылымы» ойнады. Содан бастап драма оқырман тарапынан құлық қойылып оқыла бастады. XIX — XX ғғ. драмалық туындылар көптеген басапалық басылымдардың арқасында көркем әдебиетің ең маңызды түр ерекшелігіне айналды.
6 слайд
Драматургияның негізгі мәселелері
Драматургия мәселесін
қозғағандардың барлығы, бәрінен
бұрын, оның қиындығын айтады.
Мұнда үлкен себеп бар. Өзге
жанрлардай емес, драматургияда
шарттылық көп.
6 слайд
Драматургияның негізгі мәселелері Драматургия мәселесін қозғағандардың барлығы, бәрінен бұрын, оның қиындығын айтады. Мұнда үлкен себеп бар. Өзге жанрлардай емес, драматургияда шарттылық көп.
7 слайд
•Алдымен, драматургиялық шығармаға көлем жағынан шек
қойылады. Қандай пьеса болмасын, бәрібір, жетпіс-сексен
беттен аспауы шарт. Бұл - бір қиындық.
•Екіншіден, драматургиялық шығарма тек қана
қатысушылардың сөздерінен құралады. Шындық пен образ тек
қана диалог пен монологқа негізделген.
•Үшіншіден, драма деген терминнің мағынасы қ и м ы л екені
тегін деуге тағы болмайды: қимыл, әрекет жоқ жерде
драматургиялық шығарма да жоқ. Тартыс атаулының ең бір
шиеленіскен, шым-шытырық, күрделі түрі пьесада жатады.
•Төртіншіден. драмадағы шындық көркемдік шешімін. тек
сахнада табады; драмадағы образ тек сахнада жасалады.
7 слайд
•Алдымен, драматургиялық шығармаға көлем жағынан шек қойылады. Қандай пьеса болмасын, бәрібір, жетпіс-сексен беттен аспауы шарт. Бұл - бір қиындық. •Екіншіден, драматургиялық шығарма тек қана қатысушылардың сөздерінен құралады. Шындық пен образ тек қана диалог пен монологқа негізделген. •Үшіншіден, драма деген терминнің мағынасы қ и м ы л екені тегін деуге тағы болмайды: қимыл, әрекет жоқ жерде драматургиялық шығарма да жоқ. Тартыс атаулының ең бір шиеленіскен, шым-шытырық, күрделі түрі пьесада жатады. •Төртіншіден. драмадағы шындық көркемдік шешімін. тек сахнада табады; драмадағы образ тек сахнада жасалады.
8 слайд
8 слайд
9 слайд
Драмалық шығармалардың құрылымы Драмалық шығармалардың құрылымы
Драмалық шығармалардың құрылымы ондағы оқиға мен
тартыстардың даму қарқынына және ауқымына
байланысты көріністерге, актілерге, бөлімдерге бөлінеді.
9 слайд
Драмалық шығармалардың құрылымы Драмалық шығармалардың құрылымы Драмалық шығармалардың құрылымы ондағы оқиға мен тартыстардың даму қарқынына және ауқымына байланысты көріністерге, актілерге, бөлімдерге бөлінеді.
10 слайд
Комедия (грекше — күлкілі кызық,
ән)—өмірдегі келеңсіз, керексіз
құбылыстарды, адам бойындағы
қасиетсіздікті, оспадарлықты,
мінездегі мінді сықақпен сынап,
келекеге айналдыратын күлдіргі
пьеса. Комедия, трагедияға
керісінше, “өмірдің биік поэзиялық
сәттерін” суреттемейді, қарапайым
“күнделік прозасын, ұсақ-түйегін,
кездейсоқ жәйттарын” (Белинский)
суреттейді.
10 слайд
Комедия (грекше — күлкілі кызық, ән)—өмірдегі келеңсіз, керексіз құбылыстарды, адам бойындағы қасиетсіздікті, оспадарлықты, мінездегі мінді сықақпен сынап, келекеге айналдыратын күлдіргі пьеса. Комедия, трагедияға керісінше, “өмірдің биік поэзиялық сәттерін” суреттемейді, қарапайым “күнделік прозасын, ұсақ-түйегін, кездейсоқ жәйттарын” (Белинский) суреттейді.
11 слайд
Комедияның басты қасиеті - персонаждардың күлкілі
жағдайларына негізделген іс-әрекеттер. Комедиядағы
тартыс бейнеленуші характерлердің қайшылықтарынан
туып жатады. Жанрлық проблематикасы жағынан
комедиялар адамгершілікке үндейтін тәрбиелік шығармалар
болып табылады.
11 слайд
Комедияның басты қасиеті - персонаждардың күлкілі жағдайларына негізделген іс-әрекеттер. Комедиядағы тартыс бейнеленуші характерлердің қайшылықтарынан туып жатады. Жанрлық проблематикасы жағынан комедиялар адамгершілікке үндейтін тәрбиелік шығармалар болып табылады.
12 слайд
Трагедия (грекше — текенің
әні) — құдіретті күш иесі,
ғаламат қайсар, ақиық ер де өр
тұлғалардың жаратылыстағы,
жалпы өмір-тіршіліктегі адам
жеңіп болмас асыңқы, асқақ
кедергілермен кескілесіне,
оның жан дүниесіндегі терең
тебіреністерге, өзімен-өзінің
іштей арпалыстарына
құрылған күрделі сахналық
шығарма.
12 слайд
Трагедия (грекше — текенің әні) — құдіретті күш иесі, ғаламат қайсар, ақиық ер де өр тұлғалардың жаратылыстағы, жалпы өмір-тіршіліктегі адам жеңіп болмас асыңқы, асқақ кедергілермен кескілесіне, оның жан дүниесіндегі терең тебіреністерге, өзімен-өзінің іштей арпалыстарына құрылған күрделі сахналық шығарма.
13 слайд
“Трагедия — поэзияның шыңы. Сөз
өнерінің (тек сөз ғана емес-ау)
барлық түріне трагедия тигізген
құдіретті ықпал бағзы заманнан
бері әмбете аян. Бүкіл оркестрдің
бар екіпінін өз уысында ұстап
тұратын контрабастың байыпты
философиясы секілді трагедия
пафосы да әдебиет дәрежесін ұлы
дәуірдің иығына көтеріп тұрады”.
Илья Сельвинский
13 слайд
“Трагедия — поэзияның шыңы. Сөз өнерінің (тек сөз ғана емес-ау) барлық түріне трагедия тигізген құдіретті ықпал бағзы заманнан бері әмбете аян. Бүкіл оркестрдің бар екіпінін өз уысында ұстап тұратын контрабастың байыпты философиясы секілді трагедия пафосы да әдебиет дәрежесін ұлы дәуірдің иығына көтеріп тұрады”. Илья Сельвинский