Материалдар / Ертегі тәрбие көзі
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ертегі тәрбие көзі

Материал туралы қысқаша түсінік
Ертегі туралы түсінік беру.Ертегі – қазақ халық ауыз әдебиеті ішінде атадан балаға мұра ретінде беріліп, ерте заманнан бастап, бүгінгі күнге дейін даму, өсу, толығу үстінде келе жатқан асыл мұра. Ертегі жас ұрпақты тәрбиелеумен қатар, олардың бойына ана тілінде ойлау және мәдениетті сөйлеуіне, сауатты жазу дағдыларына барынша мол әсерін тигізеді.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
28 Ақпан 2022
423
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
«ЕРТЕГІ –ТӘРБИЕ КӨЗІ» Орындағандар: З.Несібелі Б.Ақерке Тобы:МОжТ-31

1 слайд
«ЕРТЕГІ –ТӘРБИЕ КӨЗІ» Орындағандар: З.Несібелі Б.Ақерке Тобы:МОжТ-31

І. КІРІСПЕ. ІІ. НЕГІЗГІ БӨЛІМ 2.1 Ертегі - ерекше жанр. 2.2 Ертегі терапия әдісін қолдану. 2.3 Ертегі балаларды тәрбиелі болуғ

2 слайд
І. КІРІСПЕ. ІІ. НЕГІЗГІ БӨЛІМ 2.1 Ертегі - ерекше жанр. 2.2 Ертегі терапия әдісін қолдану. 2.3 Ертегі балаларды тәрбиелі болуға жетелейді. ІІІ.ҚОРЫТЫНДЫ

ТАҚЫРЫПТЫҢ МАҚСАТ-МІНДЕТТЕРІ: Ертегілердің тәрбиелеу жолын ашу; Балалар өзіне қазіргі заманда ертегіні қол

3 слайд
ТАҚЫРЫПТЫҢ МАҚСАТ-МІНДЕТТЕРІ: Ертегілердің тәрбиелеу жолын ашу; Балалар өзіне қазіргі заманда ертегіні қолдану аясын анықтау. Ертегілерді мазмұны жағынан топтастыру,талдау

 Кіріспе Ісіңізге, еңбегіңізге, оқуыңызға нағыз адамгершілікпен қарасаңыз, сөз жоқ жеңіске жетесіз. Қаныш Сәтбае

4 слайд
 Кіріспе Ісіңізге, еңбегіңізге, оқуыңызға нағыз адамгершілікпен қарасаңыз, сөз жоқ жеңіске жетесіз. Қаныш Сәтбаев Ертегі – қазақ халық ауыз әдебиеті ішінде атадан балаға мұра ретінде беріліп, ерте заманнан бастап, бүгінгі күнге дейін даму, өсу, толығу үстінде келе жатқан асыл мұра. Ертегі жас ұрпақты тәрбиелеумен қатар, олардың бойына ана тілінде ойлау және мәдениетті сөйлеуіне, сауатты жазу дағдыларына барынша мол әсерін тигізеді.

ІІ НЕГІЗГІ БӨЛІМ 2. 1 ЕРТЕГІ - ЕРЕКШЕ ЖАНР Ертегі – фольклордың негізгі жанрларының бірі. Оның мақсаты – тыңдаушыға ғи

5 слайд
ІІ НЕГІЗГІ БӨЛІМ 2. 1 ЕРТЕГІ - ЕРЕКШЕ ЖАНР Ертегі – фольклордың негізгі жанрларының бірі. Оның мақсаты – тыңдаушыға ғибрат ұсынумен бірге эстетикалық ләззат беру. Ертегінің атқаратын қызметі кең: ол әрі тәрбиелік, әрі көркем-эстетикалық әдеби қазына . Ертегі адамның рухани азығы болған. Қазақ ертегілерінде хандық заманның шындығы, сол шақтағы әдеттер мен нанымдар, салт -дәстүрлер, тұрмыс кейпі көбірек көрініс тапқан.

Ертегі адамның рухани азығы болған. Қазақ ертегілерінде хандық заманның шындығы, сол шақтағы әдеттер мен наны

6 слайд
Ертегі адамның рухани азығы болған. Қазақ ертегілерінде хандық заманның шындығы, сол шақтағы әдеттер мен нанымдар, салт-дәстүрлер, тұрмыс кейпі көбірек көрініс тапқан. Ертегілер жанрлық әрі сюжеттік құрамы жағынан әр алуан. Ол іштей бірнеше жанрға бөлінеді: 1) жануарлар туралы ертегілер; 2) қиял-ғажайып ертегілер, батырлық ертегілер; 3) хикаялық ертегілер, сатиралық ертегілер ;

 Ертегілердің өзіндік құрлысы, көркемдік ерекшеліктері бар. Қандай ертегіні алсақ та, ол белгілі бір сюж

7 слайд
 Ертегілердің өзіндік құрлысы, көркемдік ерекшеліктері бар. Қандай ертегіні алсақ та, ол белгілі бір сюжетке құрылады, оқиға желісінің басталуы, аяқталуы, өзіндік шешімі болады. Кейіпкерлер арасындағы қайшылықтар өрістей келе әділдік, үстемдік құрып, зұлымдық жеңіліс табумен аяқталады.Әсіресе адам өміріне байланысты іс- әрекеттер өткір сықақ- мысалмен бірігіп, бала сезімін селт еткізіп, күлкіге мәз етеді. байлығына ие болып, қызын алады.

Мысалы: Тазша бала туралы ертегідегі әке-шешесі жоқ, басы таз Тазша атанған баланың тапқырлықтары ханның ақыл

8 слайд
Мысалы: Тазша бала туралы ертегідегі әке-шешесі жоқ, басы таз Тазша атанған баланың тапқырлықтары ханның ақылынан да асып кетеді. «Қырық өтірік» ертегісіндегі шындыққа келмейтін қиял ғажайып оқиғаларды қызықты етіп баяндау арқылы тазша бала ханның байлығына ие болып, қызын алады. Ертегіні тыңдаған балалар жағымсыз кейіпкердің жексұрын әркетінен бой тартып, жақсылыққа құмартады.

 Қиял – ғажайып ертегілер Ертедегі қиял – ғажайып ертегілерінің жағымды кейіпкерлері аңшы мергендер, мақташы – малшылар д

9 слайд
 Қиял – ғажайып ертегілер Ертедегі қиял – ғажайып ертегілерінің жағымды кейіпкерлері аңшы мергендер, мақташы – малшылар десек, олардың бәрі еңбек адамы болып суреттеледі. Бұларды халық ертегісі ақыл – айласы, асқан күші бар батыр етіп бейнелейді. Мысалы ретінде “Ер Төстік”, “Керқұла атты Кендебай”, “Күн астындағы Күнікей қыз” ертегілерін келтіруге болады. Оның кейіпкерлері жалғыз көзді дәу, мыстан, жеті басты жалмауыз, жезтырнақ, т. б.

 Тұрмыс-салт ертегілері Өмірде болған немесе болуға тиісті уақиғалар басты орын алады. Оның кейіпкерлері күнделікті

10 слайд
 Тұрмыс-салт ертегілері Өмірде болған немесе болуға тиісті уақиғалар басты орын алады. Оның кейіпкерлері күнделікті өмірде кездесетін қарапайым адамдар болып келеді.Тұрмыс- салттан туған ертегілердің тақырыптары — үй іші, отбасы, жақсылық пен жамандық, ұрлық пен аярлық жайында болып келеді. Бұл ертегілерде халық өзінің отбасына деген көзқарасын білдіруді максат еткен. Жарасқан ынтымак, тату-тәттілік бар жерде, бірлік, ырыс бар дегенді білдіреді.

 АҢЫЗ ЕРТЕГІЛЕРІ Аңыз ертегілерінің ерекшелігі барлығы тарихта болған адамдар жайнан айтылған,халық шығарған кө

11 слайд
 АҢЫЗ ЕРТЕГІЛЕРІ Аңыз ертегілерінің ерекшелігі барлығы тарихта болған адамдар жайнан айтылған,халық шығарған көркем әңгіме. Ертегі мен аңыздардың түп-төркіні халықтың арман-қиялынан туған. Ерекше аңыз ертегінің адамы - Асанқайғы.

 2.2 ЕРТЕГІ ТЕРАПИЯ ӘДІСІН ҚОЛДАНУ Ертегімен терапия жүргізу – адамзат дамуындағы тәрбиелік психологияның ең б

12 слайд
 2.2 ЕРТЕГІ ТЕРАПИЯ ӘДІСІН ҚОЛДАНУ Ертегімен терапия жүргізу – адамзат дамуындағы тәрбиелік психологияның ең бір көне әдістерінің бірі және қазіргі заманғы ғылыми тәжірибиесіндегі жаңа, жас әдістердің бірі болып табылады.Ертегі терапиясы тәрбие арқылы баланың көзқарасын бағдарлау және ішкі әлемінен хабардар болу тәсілдері. Ертегі терапиясы арқылы баланың санасын өздігінен кері нәрселерге қарсы тұрарлық күш беру шарт деген тәсілді ұсынады.

 «Мақта қыз бен мысық» ертегісіне талдау Ертегі өте тартымды, қызықты. Бұл ертегіде мақта қыздың досы мысық мақта қыздың т

13 слайд
 «Мақта қыз бен мысық» ертегісіне талдау Ертегі өте тартымды, қызықты. Бұл ертегіде мақта қыздың досы мысық мақта қыздың тілін алмай қатығын төгеді де, оны қайтарып беру үшін көптеген адамдарға жолығып, көп қиыншылық көріп барып, қатықты төлей алады.Бұл жерде адамды әрбір іс қимылына жауап беруге, үйренуге қателік тәрбиелейді.

14 слайд