Ертегі тәрбие көзі

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Ертегі тәрбие көзі

Материал туралы қысқаша түсінік
Ертегі туралы түсінік беру.Ертегі – қазақ халық ауыз әдебиеті ішінде атадан балаға мұра ретінде беріліп, ерте заманнан бастап, бүгінгі күнге дейін даму, өсу, толығу үстінде келе жатқан асыл мұра. Ертегі жас ұрпақты тәрбиелеумен қатар, олардың бойына ана тілінде ойлау және мәдениетті сөйлеуіне, сауатты жазу дағдыларына барынша мол әсерін тигізеді.
Материалдың қысқаша нұсқасы
img_page_1
Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Слайдтың жеке беттері
«ЕРТЕГІ –ТӘРБИЕ КӨЗІ» Орындағандар: З.Несібелі Б.Ақерке Тобы:МОжТ-31

#1 слайд
«ЕРТЕГІ –ТӘРБИЕ КӨЗІ» Орындағандар: З.Несібелі Б.Ақерке Тобы:МОжТ-31

1 слайд

«ЕРТЕГІ –ТӘРБИЕ КӨЗІ» Орындағандар: З.Несібелі Б.Ақерке Тобы:МОжТ-31

І. КІРІСПЕ. ІІ. НЕГІЗГІ БӨЛІМ 2.1 Ертегі - ерекше жанр. 2.2 Ертегі терапия әдісін қолдану. 2.3 Ертегі балаларды тәрбиелі болуғ

#2 слайд
І. КІРІСПЕ. ІІ. НЕГІЗГІ БӨЛІМ 2.1 Ертегі - ерекше жанр. 2.2 Ертегі терапия әдісін қолдану. 2.3 Ертегі балаларды тәрбиелі болуға жетелейді. ІІІ.ҚОРЫТЫНДЫ

2 слайд

І. КІРІСПЕ. ІІ. НЕГІЗГІ БӨЛІМ 2.1 Ертегі - ерекше жанр. 2.2 Ертегі терапия әдісін қолдану. 2.3 Ертегі балаларды тәрбиелі болуға жетелейді. ІІІ.ҚОРЫТЫНДЫ

ТАҚЫРЫПТЫҢ МАҚСАТ-МІНДЕТТЕРІ: Ертегілердің тәрбиелеу жолын ашу; Балалар өзіне қазіргі заманда ертегіні қол

#3 слайд
ТАҚЫРЫПТЫҢ МАҚСАТ-МІНДЕТТЕРІ: Ертегілердің тәрбиелеу жолын ашу; Балалар өзіне қазіргі заманда ертегіні қолдану аясын анықтау. Ертегілерді мазмұны жағынан топтастыру,талдау

3 слайд

ТАҚЫРЫПТЫҢ МАҚСАТ-МІНДЕТТЕРІ: Ертегілердің тәрбиелеу жолын ашу; Балалар өзіне қазіргі заманда ертегіні қолдану аясын анықтау. Ертегілерді мазмұны жағынан топтастыру,талдау

 Кіріспе Ісіңізге, еңбегіңізге, оқуыңызға нағыз адамгершілікпен қарасаңыз, сөз жоқ жеңіске жетесіз. Қаныш Сәтбае

#4 слайд
 Кіріспе Ісіңізге, еңбегіңізге, оқуыңызға нағыз адамгершілікпен қарасаңыз, сөз жоқ жеңіске жетесіз. Қаныш Сәтбаев Ертегі – қазақ халық ауыз әдебиеті ішінде атадан балаға мұра ретінде беріліп, ерте заманнан бастап, бүгінгі күнге дейін даму, өсу, толығу үстінде келе жатқан асыл мұра. Ертегі жас ұрпақты тәрбиелеумен қатар, олардың бойына ана тілінде ойлау және мәдениетті сөйлеуіне, сауатты жазу дағдыларына барынша мол әсерін тигізеді.

4 слайд

 Кіріспе Ісіңізге, еңбегіңізге, оқуыңызға нағыз адамгершілікпен қарасаңыз, сөз жоқ жеңіске жетесіз. Қаныш Сәтбаев Ертегі – қазақ халық ауыз әдебиеті ішінде атадан балаға мұра ретінде беріліп, ерте заманнан бастап, бүгінгі күнге дейін даму, өсу, толығу үстінде келе жатқан асыл мұра. Ертегі жас ұрпақты тәрбиелеумен қатар, олардың бойына ана тілінде ойлау және мәдениетті сөйлеуіне, сауатты жазу дағдыларына барынша мол әсерін тигізеді.

ІІ НЕГІЗГІ БӨЛІМ 2. 1 ЕРТЕГІ - ЕРЕКШЕ ЖАНР Ертегі – фольклордың негізгі жанрларының бірі. Оның мақсаты – тыңдаушыға ғи

#5 слайд
ІІ НЕГІЗГІ БӨЛІМ 2. 1 ЕРТЕГІ - ЕРЕКШЕ ЖАНР Ертегі – фольклордың негізгі жанрларының бірі. Оның мақсаты – тыңдаушыға ғибрат ұсынумен бірге эстетикалық ләззат беру. Ертегінің атқаратын қызметі кең: ол әрі тәрбиелік, әрі көркем-эстетикалық әдеби қазына . Ертегі адамның рухани азығы болған. Қазақ ертегілерінде хандық заманның шындығы, сол шақтағы әдеттер мен нанымдар, салт -дәстүрлер, тұрмыс кейпі көбірек көрініс тапқан.

5 слайд

ІІ НЕГІЗГІ БӨЛІМ 2. 1 ЕРТЕГІ - ЕРЕКШЕ ЖАНР Ертегі – фольклордың негізгі жанрларының бірі. Оның мақсаты – тыңдаушыға ғибрат ұсынумен бірге эстетикалық ләззат беру. Ертегінің атқаратын қызметі кең: ол әрі тәрбиелік, әрі көркем-эстетикалық әдеби қазына . Ертегі адамның рухани азығы болған. Қазақ ертегілерінде хандық заманның шындығы, сол шақтағы әдеттер мен нанымдар, салт -дәстүрлер, тұрмыс кейпі көбірек көрініс тапқан.

Ертегі адамның рухани азығы болған. Қазақ ертегілерінде хандық заманның шындығы, сол шақтағы әдеттер мен наны

#6 слайд
Ертегі адамның рухани азығы болған. Қазақ ертегілерінде хандық заманның шындығы, сол шақтағы әдеттер мен нанымдар, салт-дәстүрлер, тұрмыс кейпі көбірек көрініс тапқан. Ертегілер жанрлық әрі сюжеттік құрамы жағынан әр алуан. Ол іштей бірнеше жанрға бөлінеді: 1) жануарлар туралы ертегілер; 2) қиял-ғажайып ертегілер, батырлық ертегілер; 3) хикаялық ертегілер, сатиралық ертегілер ;

6 слайд

Ертегі адамның рухани азығы болған. Қазақ ертегілерінде хандық заманның шындығы, сол шақтағы әдеттер мен нанымдар, салт-дәстүрлер, тұрмыс кейпі көбірек көрініс тапқан. Ертегілер жанрлық әрі сюжеттік құрамы жағынан әр алуан. Ол іштей бірнеше жанрға бөлінеді: 1) жануарлар туралы ертегілер; 2) қиял-ғажайып ертегілер, батырлық ертегілер; 3) хикаялық ертегілер, сатиралық ертегілер ;

 Ертегілердің өзіндік құрлысы, көркемдік ерекшеліктері бар. Қандай ертегіні алсақ та, ол белгілі бір сюж

#7 слайд
 Ертегілердің өзіндік құрлысы, көркемдік ерекшеліктері бар. Қандай ертегіні алсақ та, ол белгілі бір сюжетке құрылады, оқиға желісінің басталуы, аяқталуы, өзіндік шешімі болады. Кейіпкерлер арасындағы қайшылықтар өрістей келе әділдік, үстемдік құрып, зұлымдық жеңіліс табумен аяқталады.Әсіресе адам өміріне байланысты іс- әрекеттер өткір сықақ- мысалмен бірігіп, бала сезімін селт еткізіп, күлкіге мәз етеді. байлығына ие болып, қызын алады.

7 слайд

 Ертегілердің өзіндік құрлысы, көркемдік ерекшеліктері бар. Қандай ертегіні алсақ та, ол белгілі бір сюжетке құрылады, оқиға желісінің басталуы, аяқталуы, өзіндік шешімі болады. Кейіпкерлер арасындағы қайшылықтар өрістей келе әділдік, үстемдік құрып, зұлымдық жеңіліс табумен аяқталады.Әсіресе адам өміріне байланысты іс- әрекеттер өткір сықақ- мысалмен бірігіп, бала сезімін селт еткізіп, күлкіге мәз етеді. байлығына ие болып, қызын алады.

Мысалы: Тазша бала туралы ертегідегі әке-шешесі жоқ, басы таз Тазша атанған баланың тапқырлықтары ханның ақыл

#8 слайд
Мысалы: Тазша бала туралы ертегідегі әке-шешесі жоқ, басы таз Тазша атанған баланың тапқырлықтары ханның ақылынан да асып кетеді. «Қырық өтірік» ертегісіндегі шындыққа келмейтін қиял ғажайып оқиғаларды қызықты етіп баяндау арқылы тазша бала ханның байлығына ие болып, қызын алады. Ертегіні тыңдаған балалар жағымсыз кейіпкердің жексұрын әркетінен бой тартып, жақсылыққа құмартады.

8 слайд

Мысалы: Тазша бала туралы ертегідегі әке-шешесі жоқ, басы таз Тазша атанған баланың тапқырлықтары ханның ақылынан да асып кетеді. «Қырық өтірік» ертегісіндегі шындыққа келмейтін қиял ғажайып оқиғаларды қызықты етіп баяндау арқылы тазша бала ханның байлығына ие болып, қызын алады. Ертегіні тыңдаған балалар жағымсыз кейіпкердің жексұрын әркетінен бой тартып, жақсылыққа құмартады.

 Қиял – ғажайып ертегілер Ертедегі қиял – ғажайып ертегілерінің жағымды кейіпкерлері аңшы мергендер, мақташы – малшылар д

#9 слайд
 Қиял – ғажайып ертегілер Ертедегі қиял – ғажайып ертегілерінің жағымды кейіпкерлері аңшы мергендер, мақташы – малшылар десек, олардың бәрі еңбек адамы болып суреттеледі. Бұларды халық ертегісі ақыл – айласы, асқан күші бар батыр етіп бейнелейді. Мысалы ретінде “Ер Төстік”, “Керқұла атты Кендебай”, “Күн астындағы Күнікей қыз” ертегілерін келтіруге болады. Оның кейіпкерлері жалғыз көзді дәу, мыстан, жеті басты жалмауыз, жезтырнақ, т. б.

9 слайд

 Қиял – ғажайып ертегілер Ертедегі қиял – ғажайып ертегілерінің жағымды кейіпкерлері аңшы мергендер, мақташы – малшылар десек, олардың бәрі еңбек адамы болып суреттеледі. Бұларды халық ертегісі ақыл – айласы, асқан күші бар батыр етіп бейнелейді. Мысалы ретінде “Ер Төстік”, “Керқұла атты Кендебай”, “Күн астындағы Күнікей қыз” ертегілерін келтіруге болады. Оның кейіпкерлері жалғыз көзді дәу, мыстан, жеті басты жалмауыз, жезтырнақ, т. б.

 Тұрмыс-салт ертегілері Өмірде болған немесе болуға тиісті уақиғалар басты орын алады. Оның кейіпкерлері күнделікті

#10 слайд
 Тұрмыс-салт ертегілері Өмірде болған немесе болуға тиісті уақиғалар басты орын алады. Оның кейіпкерлері күнделікті өмірде кездесетін қарапайым адамдар болып келеді.Тұрмыс- салттан туған ертегілердің тақырыптары — үй іші, отбасы, жақсылық пен жамандық, ұрлық пен аярлық жайында болып келеді. Бұл ертегілерде халық өзінің отбасына деген көзқарасын білдіруді максат еткен. Жарасқан ынтымак, тату-тәттілік бар жерде, бірлік, ырыс бар дегенді білдіреді.

10 слайд

 Тұрмыс-салт ертегілері Өмірде болған немесе болуға тиісті уақиғалар басты орын алады. Оның кейіпкерлері күнделікті өмірде кездесетін қарапайым адамдар болып келеді.Тұрмыс- салттан туған ертегілердің тақырыптары — үй іші, отбасы, жақсылық пен жамандық, ұрлық пен аярлық жайында болып келеді. Бұл ертегілерде халық өзінің отбасына деген көзқарасын білдіруді максат еткен. Жарасқан ынтымак, тату-тәттілік бар жерде, бірлік, ырыс бар дегенді білдіреді.

 АҢЫЗ ЕРТЕГІЛЕРІ Аңыз ертегілерінің ерекшелігі барлығы тарихта болған адамдар жайнан айтылған,халық шығарған кө

#11 слайд
 АҢЫЗ ЕРТЕГІЛЕРІ Аңыз ертегілерінің ерекшелігі барлығы тарихта болған адамдар жайнан айтылған,халық шығарған көркем әңгіме. Ертегі мен аңыздардың түп-төркіні халықтың арман-қиялынан туған. Ерекше аңыз ертегінің адамы - Асанқайғы.

11 слайд

 АҢЫЗ ЕРТЕГІЛЕРІ Аңыз ертегілерінің ерекшелігі барлығы тарихта болған адамдар жайнан айтылған,халық шығарған көркем әңгіме. Ертегі мен аңыздардың түп-төркіні халықтың арман-қиялынан туған. Ерекше аңыз ертегінің адамы - Асанқайғы.

 2.2 ЕРТЕГІ ТЕРАПИЯ ӘДІСІН ҚОЛДАНУ Ертегімен терапия жүргізу – адамзат дамуындағы тәрбиелік психологияның ең б

#12 слайд
 2.2 ЕРТЕГІ ТЕРАПИЯ ӘДІСІН ҚОЛДАНУ Ертегімен терапия жүргізу – адамзат дамуындағы тәрбиелік психологияның ең бір көне әдістерінің бірі және қазіргі заманғы ғылыми тәжірибиесіндегі жаңа, жас әдістердің бірі болып табылады.Ертегі терапиясы тәрбие арқылы баланың көзқарасын бағдарлау және ішкі әлемінен хабардар болу тәсілдері. Ертегі терапиясы арқылы баланың санасын өздігінен кері нәрселерге қарсы тұрарлық күш беру шарт деген тәсілді ұсынады.

12 слайд

 2.2 ЕРТЕГІ ТЕРАПИЯ ӘДІСІН ҚОЛДАНУ Ертегімен терапия жүргізу – адамзат дамуындағы тәрбиелік психологияның ең бір көне әдістерінің бірі және қазіргі заманғы ғылыми тәжірибиесіндегі жаңа, жас әдістердің бірі болып табылады.Ертегі терапиясы тәрбие арқылы баланың көзқарасын бағдарлау және ішкі әлемінен хабардар болу тәсілдері. Ертегі терапиясы арқылы баланың санасын өздігінен кері нәрселерге қарсы тұрарлық күш беру шарт деген тәсілді ұсынады.

 «Мақта қыз бен мысық» ертегісіне талдау Ертегі өте тартымды, қызықты. Бұл ертегіде мақта қыздың досы мысық мақта қыздың т

#13 слайд
 «Мақта қыз бен мысық» ертегісіне талдау Ертегі өте тартымды, қызықты. Бұл ертегіде мақта қыздың досы мысық мақта қыздың тілін алмай қатығын төгеді де, оны қайтарып беру үшін көптеген адамдарға жолығып, көп қиыншылық көріп барып, қатықты төлей алады.Бұл жерде адамды әрбір іс қимылына жауап беруге, үйренуге қателік тәрбиелейді.

13 слайд

 «Мақта қыз бен мысық» ертегісіне талдау Ертегі өте тартымды, қызықты. Бұл ертегіде мақта қыздың досы мысық мақта қыздың тілін алмай қатығын төгеді де, оны қайтарып беру үшін көптеген адамдарға жолығып, көп қиыншылық көріп барып, қатықты төлей алады.Бұл жерде адамды әрбір іс қимылына жауап беруге, үйренуге қателік тәрбиелейді.

#14 слайд

14 слайд

Файл форматы:
pptx
28.02.2022
842
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі