Есімшенің жасалу жолдары

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Есімшенің жасалу жолдары

Материал туралы қысқаша түсінік
ашық сабақ слайтпен
Материалдың қысқаша нұсқасы
img_page_1
Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Слайдтың жеке беттері
Топқа бөлу Эмблемалар арқылы топқа бөлу

#1 слайд
Топқа бөлу Эмблемалар арқылы топқа бөлу

1 слайд

Топқа бөлу Эмблемалар арқылы топқа бөлу

“ Білгірлер” аялдамасы “Шеңбер” әдіс – тәсілі арқылы / үй тапсырмасын сұрау/.

#2 слайд
“ Білгірлер” аялдамасы “Шеңбер” әдіс – тәсілі арқылы / үй тапсырмасын сұрау/. Есімше қалай түрленеді ? Қай сөйлем мүшесінің қызметін атқарады ?Есімше дегеніміз не ?

2 слайд

“ Білгірлер” аялдамасы “Шеңбер” әдіс – тәсілі арқылы / үй тапсырмасын сұрау/. Есімше қалай түрленеді ? Қай сөйлем мүшесінің қызметін атқарады ?Есімше дегеніміз не ?

Сабақтың тақырыбы: Есімшенің жасалуы

#3 слайд
Сабақтың тақырыбы: Есімшенің жасалуы

3 слайд

Сабақтың тақырыбы: Есімшенің жасалуы

Сабақтың мақсаты: 1. Есімшенің жасалу жолы туралы, есімшенің есімдерше түрленіп есім қызметін атқаратындығын және жіктеліп

#4 слайд
Сабақтың мақсаты: 1. Есімшенің жасалу жолы туралы, есімшенің есімдерше түрленіп есім қызметін атқаратындығын және жіктеліп келіп етістік қызметін атқаратындығын түсіндіру .

4 слайд

Сабақтың мақсаты: 1. Есімшенің жасалу жолы туралы, есімшенің есімдерше түрленіп есім қызметін атқаратындығын және жіктеліп келіп етістік қызметін атқаратындығын түсіндіру .

Есімшенің жұрнақтары Мысалдар 1. -ған,-ген,-қан,-кен күткен, күткізген, күткіздірме – ген. Өткен шақ есімше 2. -ар,-ер,-

#5 слайд
Есімшенің жұрнақтары Мысалдар 1. -ған,-ген,-қан,-кен күткен, күткізген, күткіздірме – ген. Өткен шақ есімше 2. -ар,-ер,-р болжалды келер шақ. Болымсыз етістіктің жұрнағынан кейін – с жұрнағы жалғанады. - ған, - ген, - қан, - кен тұлғалы есімшемен ғана жоқ, емес сөздері тіркеседі. Ойнаған жоқ. Барған емес. алар, тозар, берер, келер. Болжалды келер шақ есімше оқы-ма-с, ойнамас, сөйлемес. Есімше тұлғаларына жоқ, емес сөздері тіркесіп, болымсыздық мағына беріледі. 3. -атын,-етін,-йтын,-йтін жаздыратын, жазбайтын, жазыла- тын.Ауыспалы өткен шақ есімше 4. -мақ, -мек, -пақ,-пек,-бақ,-бек мақсатты келер шақ. бармақ, тарамақ, бермек, жүр - мек. Мақсатты келер шақ есімше.Есімшенің жасалуы

5 слайд

Есімшенің жұрнақтары Мысалдар 1. -ған,-ген,-қан,-кен күткен, күткізген, күткіздірме – ген. Өткен шақ есімше 2. -ар,-ер,-р болжалды келер шақ. Болымсыз етістіктің жұрнағынан кейін – с жұрнағы жалғанады. - ған, - ген, - қан, - кен тұлғалы есімшемен ғана жоқ, емес сөздері тіркеседі. Ойнаған жоқ. Барған емес. алар, тозар, берер, келер. Болжалды келер шақ есімше оқы-ма-с, ойнамас, сөйлемес. Есімше тұлғаларына жоқ, емес сөздері тіркесіп, болымсыздық мағына беріледі. 3. -атын,-етін,-йтын,-йтін жаздыратын, жазбайтын, жазыла- тын.Ауыспалы өткен шақ есімше 4. -мақ, -мек, -пақ,-пек,-бақ,-бек мақсатты келер шақ. бармақ, тарамақ, бермек, жүр - мек. Мақсатты келер шақ есімше.Есімшенің жасалуы

Есімшенің жасалуы  Есімше – септеледі, көптеледі, тәуелденеді, жіктеледі Есімше – сөйлемде екі түрлі мәнде, екі түрлі қыз

#6 слайд
Есімшенің жасалуы  Есімше – септеледі, көптеледі, тәуелденеді, жіктеледі Есімше – сөйлемде екі түрлі мәнде, екі түрлі қызметте жұмсалатын етістіктің ерекше түрі. Ол бірде жіктеліп, етістік қызметін атқарса, енді бірде есімдерше түрленіп ( септеліп, тәуелденіп, көптеліп), есім қызметін атқарады. Мысалы:  Жүгірген жетпес, бұйырған кетпес Асық ойнаған озар, доп ойнаған тозар Жүгірген - түбірі - жүгір, ген - қосымша, қимылдың белгісін білдіріп тұр. жетпес - түбірі - жет, пе - болымсыз етістіктің жұрнағы, с - қосымша, қимылды, іс - әрекетті білдіріп тұр. ойнаған - түбірі - ойын - зат есім,- а - зат есімнен етістік тудыратын жұрнақ, ған - қосымша, қимылдың сапасын білдіреді. озар - түбірі - оз, ар - қосымша, қимылдың сапасын білдіріп тұр.

6 слайд

Есімшенің жасалуы  Есімше – септеледі, көптеледі, тәуелденеді, жіктеледі Есімше – сөйлемде екі түрлі мәнде, екі түрлі қызметте жұмсалатын етістіктің ерекше түрі. Ол бірде жіктеліп, етістік қызметін атқарса, енді бірде есімдерше түрленіп ( септеліп, тәуелденіп, көптеліп), есім қызметін атқарады. Мысалы:  Жүгірген жетпес, бұйырған кетпес Асық ойнаған озар, доп ойнаған тозар Жүгірген - түбірі - жүгір, ген - қосымша, қимылдың белгісін білдіріп тұр. жетпес - түбірі - жет, пе - болымсыз етістіктің жұрнағы, с - қосымша, қимылды, іс - әрекетті білдіріп тұр. ойнаған - түбірі - ойын - зат есім,- а - зат есімнен етістік тудыратын жұрнақ, ған - қосымша, қимылдың сапасын білдіреді. озар - түбірі - оз, ар - қосымша, қимылдың сапасын білдіріп тұр.

“ Тапқырлар” аялдамасы 240 – жаттығу.  Есімшелерді тауып, қандай жұрнақтар арқылы жасалып тұрғанын кө

#7 слайд
“ Тапқырлар” аялдамасы 240 – жаттығу.  Есімшелерді тауып, қандай жұрнақтар арқылы жасалып тұрғанын көрсетіңдер.  1 – топ: Бүтін билікке Төле жеткен, бүтін хандыққа Есім жеткен.  2 – топ: Қазақта хандыққа жолсыз таласқандар болғанмен, билікке жөнсіз таласқандар болған емес.  3 – топ: Ендеше, әділін, әділетін өзің айт.

7 слайд

“ Тапқырлар” аялдамасы 240 – жаттығу.  Есімшелерді тауып, қандай жұрнақтар арқылы жасалып тұрғанын көрсетіңдер.  1 – топ: Бүтін билікке Төле жеткен, бүтін хандыққа Есім жеткен.  2 – топ: Қазақта хандыққа жолсыз таласқандар болғанмен, билікке жөнсіз таласқандар болған емес.  3 – топ: Ендеше, әділін, әділетін өзің айт.

“ Шешендік өнер” аялдамасы 241 – жаттығу.  Бала бидің сөзін жаттап алыңдар, есімшені анықтаңдар.  Жерден ауыр дегенім – ақ

#8 слайд
“ Шешендік өнер” аялдамасы 241 – жаттығу.  Бала бидің сөзін жаттап алыңдар, есімшені анықтаңдар.  Жерден ауыр дегенім – ақыл – білім.  Судан терең дегенім - оқу – ғылым.  Оттан ыстық дегенім - адамның өмірі,  Көктен биік дегенім – тәкаппардың көңілі.

8 слайд

“ Шешендік өнер” аялдамасы 241 – жаттығу.  Бала бидің сөзін жаттап алыңдар, есімшені анықтаңдар.  Жерден ауыр дегенім – ақыл – білім.  Судан терең дегенім - оқу – ғылым.  Оттан ыстық дегенім - адамның өмірі,  Көктен биік дегенім – тәкаппардың көңілі.

“ Сергіту сәті”  Қырғауыл боп ұшамыз, ұшамыз ...  Түлкі болып қашамыз, қашамыз ...  Қырғауылдай тапқыр боп, тапқыр

#9 слайд
“ Сергіту сәті”  Қырғауыл боп ұшамыз, ұшамыз ...  Түлкі болып қашамыз, қашамыз ...  Қырғауылдай тапқыр боп, тапқыр боп,  Орнымызға қонамыз ... .

9 слайд

“ Сергіту сәті”  Қырғауыл боп ұшамыз, ұшамыз ...  Түлкі болып қашамыз, қашамыз ...  Қырғауылдай тапқыр боп, тапқыр боп,  Орнымызға қонамыз ... .

“ Ұшқырлық” аялдамасы 242 – жаттығу. /Дәптермен жұмыс/.   Есімшелерді түрлендір.  1 – топ: Тексерген сөзін тәуелдеу

#10 слайд
“ Ұшқырлық” аялдамасы 242 – жаттығу. /Дәптермен жұмыс/.   Есімшелерді түрлендір.  1 – топ: Тексерген сөзін тәуелдеу  2 – топ: Келетін сөзін септеу  3 – топ: Айналысар сөзін жіктеу

10 слайд

“ Ұшқырлық” аялдамасы 242 – жаттығу. /Дәптермен жұмыс/.   Есімшелерді түрлендір.  1 – топ: Тексерген сөзін тәуелдеу  2 – топ: Келетін сөзін септеу  3 – топ: Айналысар сөзін жіктеу

“ Жасырынбақ” аялдамасы  Тапсырма: Көп нүктенің орнына есімшенің тиісті жұрнақтарын қосып жазыңдар.  Төре а

#11 слайд
“ Жасырынбақ” аялдамасы  Тапсырма: Көп нүктенің орнына есімшенің тиісті жұрнақтарын қосып жазыңдар.  Төре ауылы кел... де сары бала сондай қуан.... Біл ... әндеріңді айтыңдар .  Көрме ... түйені де көрме... . (- ер, - ған, - етін, - с).

11 слайд

“ Жасырынбақ” аялдамасы  Тапсырма: Көп нүктенің орнына есімшенің тиісті жұрнақтарын қосып жазыңдар.  Төре ауылы кел... де сары бала сондай қуан.... Біл ... әндеріңді айтыңдар .  Көрме ... түйені де көрме... . (- ер, - ған, - етін, - с).

“ Сөздік қор” а ялдамасы  Тапсырма: Суретпен жұмыс. Есімше тұлғалы етістіктерде қатыстырып, сөйлем құрау.

#12 слайд
“ Сөздік қор” а ялдамасы  Тапсырма: Суретпен жұмыс. Есімше тұлғалы етістіктерде қатыстырып, сөйлем құрау.  Мақал – мәтел айту. 

12 слайд

“ Сөздік қор” а ялдамасы  Тапсырма: Суретпен жұмыс. Есімше тұлғалы етістіктерде қатыстырып, сөйлем құрау.  Мақал – мәтел айту. 

“ Бәйге” аялдамасы “Кезбе тілші” әдіс – тәсілі.

#13 слайд
“ Бәйге” аялдамасы “Кезбе тілші” әдіс – тәсілі.

13 слайд

“ Бәйге” аялдамасы “Кезбе тілші” әдіс – тәсілі.

Сабақты бекіту. “ Қарлы кесек” әдіс - тәсілі арқылы

#14 слайд
Сабақты бекіту. “ Қарлы кесек” әдіс - тәсілі арқылы

14 слайд

Сабақты бекіту. “ Қарлы кесек” әдіс - тәсілі арқылы

 Кері байланыс  Бүгін сабақ маған ұнады  Бүгінгі сабақта көп нәрсені үйрендім  Сабақ көңілімнен шықпады  Бағалау  Үйге

#15 слайд
 Кері байланыс  Бүгін сабақ маған ұнады  Бүгінгі сабақта көп нәрсені үйрендім  Сабақ көңілімнен шықпады  Бағалау  Үйге тапсырма  3 жұмбақ, 3 мақал – мәтел жазып, жаттау. 244 – жаттығуды жазу.

15 слайд

 Кері байланыс  Бүгін сабақ маған ұнады  Бүгінгі сабақта көп нәрсені үйрендім  Сабақ көңілімнен шықпады  Бағалау  Үйге тапсырма  3 жұмбақ, 3 мақал – мәтел жазып, жаттау. 244 – жаттығуды жазу.

Есімшелерді табыңдар Құдасының ауылына Ұлжан отыз шақты кісімен келген. Құнанбайдың екі ауылы да Жидебайға жиылмақ еді. Әр үй

#16 слайд
Есімшелерді табыңдар Құдасының ауылына Ұлжан отыз шақты кісімен келген. Құнанбайдың екі ауылы да Жидебайға жиылмақ еді. Әр үйде қара сабалар пісіліп жататын.

16 слайд

Есімшелерді табыңдар Құдасының ауылына Ұлжан отыз шақты кісімен келген. Құнанбайдың екі ауылы да Жидебайға жиылмақ еді. Әр үйде қара сабалар пісіліп жататын.

Файл форматы:
pptx
04.05.2019
613
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі