эссе слайд жүзінде
эссе слайд жүзінде

#1 слайд
Маңғыстау облысы
Қарақия ауданы
Бостан ауылы
МКҚК «Өркен» балабақшасының пән
жетекшісі
Берекетова Талшын Шайқықызының
шығармашылық эссесі
1 слайд
Маңғыстау облысы Қарақия ауданы Бостан ауылы МКҚК «Өркен» балабақшасының пән жетекшісі Берекетова Талшын Шайқықызының шығармашылық эссесі
#2 слайд
Шығармашылық эссе
тақырыбы:
«Мен қазіргі заман
педагогімін»
«Мнемокестені қолдану
мектепке дейінгі балаларға
тиімді оқытып тәрбиелеудің
бір жолы»
2 слайд
Шығармашылық эссе тақырыбы: «Мен қазіргі заман педагогімін» «Мнемокестені қолдану мектепке дейінгі балаларға тиімді оқытып тәрбиелеудің бір жолы»
#3 слайд
•
«Балаға айтып түсіндіргеннен гөрі,
қолымен ұстап, көзімен көріп,
мұрнымен иіскеп түсіндірген сабақ
ұғымды»
Ы.Алтынсарин
3 слайд
• «Балаға айтып түсіндіргеннен гөрі, қолымен ұстап, көзімен көріп, мұрнымен иіскеп түсіндірген сабақ ұғымды» Ы.Алтынсарин
#4 слайд
Мектеп жасына дейінгі балаларға дәстүрлі емес
жаңа тиімді әдістерді оқу қызметінде қолдана
отырып, олардың ой – өрісін, байланыстырып
сөйлеуін, танымдық қабілетін жетілдіріп, оқу
қызметіне деген қызығушылықтарын арттыру Мектеп жасына дейінгі балаларға дәстүрлі емес
жаңа тиімді әдістерді оқу қызметінде қолдана
отырып, олардың ой – өрісін, байланыстырып
сөйлеуін, танымдық қабілетін жетілдіріп, оқу
қызметіне деген қызығушылықтарын арттыруШығармашылық жұмысымның мақсаты:
Шығармашылық жұмысымның мақсаты:
4 слайд
Мектеп жасына дейінгі балаларға дәстүрлі емес жаңа тиімді әдістерді оқу қызметінде қолдана отырып, олардың ой – өрісін, байланыстырып сөйлеуін, танымдық қабілетін жетілдіріп, оқу қызметіне деген қызығушылықтарын арттыру Мектеп жасына дейінгі балаларға дәстүрлі емес жаңа тиімді әдістерді оқу қызметінде қолдана отырып, олардың ой – өрісін, байланыстырып сөйлеуін, танымдық қабілетін жетілдіріп, оқу қызметіне деген қызығушылықтарын арттыруШығармашылық жұмысымның мақсаты: Шығармашылық жұмысымның мақсаты:
#5 слайд
Балалардың сөздік қоры аз;
Сөздің дыбыстық құрамын
дұрыс айта алмауы;
Қойған сұрақты түсінбеуі,
дұрыс жауап бере алмауы;
.
Қазақ ертегілерін,
тақпақтарды,
жұмбақтарды,
жаңылтпаштарды
тыңдап түсінуге
жаттап алмауы;
Үйренген сөздерді пайдаланып
сөйлемді дұрыс құрастыра
алмауы. Байланыстырып
сөйлеуге,(4-5 сөйлемдік) әңгіме
құрастыра алмауы;
Қиындық туғызған
мәселелер
5 слайд
Балалардың сөздік қоры аз; Сөздің дыбыстық құрамын дұрыс айта алмауы; Қойған сұрақты түсінбеуі, дұрыс жауап бере алмауы; . Қазақ ертегілерін, тақпақтарды, жұмбақтарды, жаңылтпаштарды тыңдап түсінуге жаттап алмауы; Үйренген сөздерді пайдаланып сөйлемді дұрыс құрастыра алмауы. Байланыстырып сөйлеуге,(4-5 сөйлемдік) әңгіме құрастыра алмауы; Қиындық туғызған мәселелер
#6 слайд
Тәрбиеленушілердің балабақшада
балалардың коммуникативтік
қабілеттерін дамыту үшін
зерттеу жасап,қорытынды
нәтиже шығару;
Мектепке дейінгі тәрбие
мен оқыту мазмұнының
сапасын арттыру
мақсатында мнемокестені
қолдану арқылы
балалардың сөздік
қорын,байланыстырып
сөйлеуін,тақпақтарды тез
жаттап алу қабілеттерін
жетілдіру үшін жағдай
жасау;
Мектепке дейінгі балалардың
коммуникативтік тілдік
қабілетін дамытуға
бағытталған жаңа
педагогикалық технологиялар
мен дәстүрлі емес
әдістерді жинақтау
және жүйелеу
6 слайд
Тәрбиеленушілердің балабақшада балалардың коммуникативтік қабілеттерін дамыту үшін зерттеу жасап,қорытынды нәтиже шығару; Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту мазмұнының сапасын арттыру мақсатында мнемокестені қолдану арқылы балалардың сөздік қорын,байланыстырып сөйлеуін,тақпақтарды тез жаттап алу қабілеттерін жетілдіру үшін жағдай жасау; Мектепке дейінгі балалардың коммуникативтік тілдік қабілетін дамытуға бағытталған жаңа педагогикалық технологиялар мен дәстүрлі емес әдістерді жинақтау және жүйелеу
#7 слайд
Бүгінгі балабақшаларындағы оқу -тәрбие
жұмысының сапасын қазіргі кезеңге сай қалай
жақсарту керек дегенде, ең бастысы сабақ
формаларымен оның құрылымын
жетілдіру,оқытудың жаңа әдіс
тәсілдерін жетілдіру.
Сабақта балалардың коммуникативтік сөйлеуі ,
тіл дамытуы көрнекілік әдісі,ойын әдістер
арқылы іске асады.
Сөздік жұмыстарын өткізбей тұрып, жалпы
таңбалардан бейнелерді меңгерту керек, мұнда
мнемокесте үлкен роль атқарады.
«Мнемотика» грек сөзінен аударғанда есте сақтау
өнері деген мағынаны білдіреді.
Мнемокесте -табиғи асссоциялар жасау көмегімен
есте сақтауды қамтамасыз ететін,жасанды
түсініктер арқылы қажетті мәліметтерді есте
сақтауды жеңілдететін ережелер мен тәсілдер
жиынтығы.
7 слайд
Бүгінгі балабақшаларындағы оқу -тәрбие жұмысының сапасын қазіргі кезеңге сай қалай жақсарту керек дегенде, ең бастысы сабақ формаларымен оның құрылымын жетілдіру,оқытудың жаңа әдіс тәсілдерін жетілдіру. Сабақта балалардың коммуникативтік сөйлеуі , тіл дамытуы көрнекілік әдісі,ойын әдістер арқылы іске асады. Сөздік жұмыстарын өткізбей тұрып, жалпы таңбалардан бейнелерді меңгерту керек, мұнда мнемокесте үлкен роль атқарады. «Мнемотика» грек сөзінен аударғанда есте сақтау өнері деген мағынаны білдіреді. Мнемокесте -табиғи асссоциялар жасау көмегімен есте сақтауды қамтамасыз ететін,жасанды түсініктер арқылы қажетті мәліметтерді есте сақтауды жеңілдететін ережелер мен тәсілдер жиынтығы.
#8 слайд
Мнемокесте – есте сақтау қабілетін жеңілдететін және
қосымша ассоциацияларды құраумен есте
сақтау көлемін кеңейтетін әр түрлі
тәсілдердің жүйесі.
Мнемокесте әдістемесінің ерекшелігі– затардың
бейнесін емес, ал оларды есте сақтау
үшін таңбаларды қолдану.
Бұл балаларға сөзді таңдау мен оны
есте сақтауды біршама жеңілдетеді.
8 слайд
Мнемокесте – есте сақтау қабілетін жеңілдететін және қосымша ассоциацияларды құраумен есте сақтау көлемін кеңейтетін әр түрлі тәсілдердің жүйесі. Мнемокесте әдістемесінің ерекшелігі– затардың бейнесін емес, ал оларды есте сақтау үшін таңбаларды қолдану. Бұл балаларға сөзді таңдау мен оны есте сақтауды біршама жеңілдетеді.
#9 слайд
Айы Іс-әрекет Мақсаты мен мазмұны
Қыркүйек «Жыл мезгілдері»
Мақсаты: есте сақтау қабілеттерін дамыту, сөздік қорларын молайту.
Ойын шарты: тақырыпқа сай түрлі-түсті суреттерді қиып жапсыру.
Қазан
Дидактикалық ойын:
«Әңгімелеп бер»
Тақырыпқа байланысты байланыстырып сөйлеуді дамыту.Ойын
шарты: балаларға тірек сызбалар таратылып беріледі. Олар тақырыпқа
сай байланыстырып сөйлем құрастыру қажет.
Қараша
«Ойнайық та, ойлайық,
ойлайық та сөйлейік »
Ойынның барысы: шеңбердегі суреттерді таңдау арқылы сөйлем
құрастырып, байланыстырып сөйлеу.
Желтоқсан Ойын: «Сөз ойла»
Мақсаты: өткен сабақта сөздерді қайталау, бекіту.Шарты: текшедегі
суреттер арқылы сөз тіркестерін құрастыру.
Қаңтар
Ойын : «Сөйлейтін
моншақтар»
Мақсаты. Берілген тақыры бойынша қасиеттеріне қарай ажырата білу.
Шарты: Суреттерден моншақ жасау ( жіпке тереді)
Ақпан
Игра «Үйшікте кім тұрады?»
(по И.А.Чистяковой)
Мақсаты: балаларға ертегінің мазмұнын айта отырып оларға есте
сақтау қабілетін сөздік қорын жануарды танып білуге үйрету.
Мазмұны: бұл үйшікте кім тұрады деген мақсатпен балалар үйшік
ертегісіндегі жануарларды атап және олардың дауысы мен қимыл
қозғалысын салу керек.
Наурыз Мақал құрастыр
мақал құрастыруға берілетін сөздер ата, ағаш, бала, жапырақ.
Мақал: «Ата – ағаш, бала – жапырақ.», «Бала тілі - бал».
Сәуір «Сөйлетін кітаптар»
«Сөйлетін кітаптар» арқылы кітап бетіндегі сабаққа қажетті сөздерді,
шағын сөйлемдерді қайталап айту, сұраққа дұрыс жауап беруге
баулиды
Мамыр. «Ойланда тап»
Үнтаспаны пайдалану арқылы аңдардың, құстардың, табиғат
құбылыстарын т.б. дыбыстарды ажырата білуге мүмкіндік бар
9 слайд
Айы Іс-әрекет Мақсаты мен мазмұны Қыркүйек «Жыл мезгілдері» Мақсаты: есте сақтау қабілеттерін дамыту, сөздік қорларын молайту. Ойын шарты: тақырыпқа сай түрлі-түсті суреттерді қиып жапсыру. Қазан Дидактикалық ойын: «Әңгімелеп бер» Тақырыпқа байланысты байланыстырып сөйлеуді дамыту.Ойын шарты: балаларға тірек сызбалар таратылып беріледі. Олар тақырыпқа сай байланыстырып сөйлем құрастыру қажет. Қараша «Ойнайық та, ойлайық, ойлайық та сөйлейік » Ойынның барысы: шеңбердегі суреттерді таңдау арқылы сөйлем құрастырып, байланыстырып сөйлеу. Желтоқсан Ойын: «Сөз ойла» Мақсаты: өткен сабақта сөздерді қайталау, бекіту.Шарты: текшедегі суреттер арқылы сөз тіркестерін құрастыру. Қаңтар Ойын : «Сөйлейтін моншақтар» Мақсаты. Берілген тақыры бойынша қасиеттеріне қарай ажырата білу. Шарты: Суреттерден моншақ жасау ( жіпке тереді) Ақпан Игра «Үйшікте кім тұрады?» (по И.А.Чистяковой) Мақсаты: балаларға ертегінің мазмұнын айта отырып оларға есте сақтау қабілетін сөздік қорын жануарды танып білуге үйрету. Мазмұны: бұл үйшікте кім тұрады деген мақсатпен балалар үйшік ертегісіндегі жануарларды атап және олардың дауысы мен қимыл қозғалысын салу керек. Наурыз Мақал құрастыр мақал құрастыруға берілетін сөздер ата, ағаш, бала, жапырақ. Мақал: «Ата – ағаш, бала – жапырақ.», «Бала тілі - бал». Сәуір «Сөйлетін кітаптар» «Сөйлетін кітаптар» арқылы кітап бетіндегі сабаққа қажетті сөздерді, шағын сөйлемдерді қайталап айту, сұраққа дұрыс жауап беруге баулиды Мамыр. «Ойланда тап» Үнтаспаны пайдалану арқылы аңдардың, құстардың, табиғат құбылыстарын т.б. дыбыстарды ажырата білуге мүмкіндік бар
#10 слайд
Мнемокестені мына бағыттар
үшін қолданамын
Әңгімені
құрастыру
Жұмбақтарды
жасыру,
жауаптарын табу
Тақпақтарды
жаттату
Сөйлем,
әңгіме
құрастыру
Сөздік
қорларын
байыту
10 слайд
Мнемокестені мына бағыттар үшін қолданамын Әңгімені құрастыру Жұмбақтарды жасыру, жауаптарын табу Тақпақтарды жаттату Сөйлем, әңгіме құрастыру Сөздік қорларын байыту
#11 слайд
Мнемокесте және мнеможолдармен қалай жұмыс істеу
керек.
Мнемокестенің дидактикалық материалы белгілі бір
ақпарат жасырылған сызбалар болып табылады.
Мнемокестемен жұмыс істеу тәсілдерін меңгеру
оқытудың уақытын біршама азайтып, сонымен бірге
мынадай міндеттерді шешеді:
- Басты психикалық үрдістерді – есте сақтау, зейін,
бейнелі ойлауды дамыту;
- Ақпаратты қайта колдау, яғни абстрактылы
таңбаларды бейнелерге қайта құру;
11 слайд
Мнемокесте және мнеможолдармен қалай жұмыс істеу керек. Мнемокестенің дидактикалық материалы белгілі бір ақпарат жасырылған сызбалар болып табылады. Мнемокестемен жұмыс істеу тәсілдерін меңгеру оқытудың уақытын біршама азайтып, сонымен бірге мынадай міндеттерді шешеді: - Басты психикалық үрдістерді – есте сақтау, зейін, бейнелі ойлауды дамыту; - Ақпаратты қайта колдау, яғни абстрактылы таңбаларды бейнелерге қайта құру;
#12 слайд
Мнемокесте бойынша жұмыс жүргізу кезеңдері:
1.Кестені қарастыру және
бейнеленген суреттерді
талқылау.
4.Мнемокестені қолдану
арқылы тапсырмаларды
балалардың білім
деңгейіне байланысты
құрастыру.
3.Құрастырған таңбалар бейнелер
бойыша әңгімені, ертегіні,
тақпақтарды мазмұндап беру.
2.Жалпы таңбалардан
бейнелерді жаңғырту,
мысалы: Үй – шатыр,
қоян – ұзын құлақтар т.б.
12 слайд
Мнемокесте бойынша жұмыс жүргізу кезеңдері: 1.Кестені қарастыру және бейнеленген суреттерді талқылау. 4.Мнемокестені қолдану арқылы тапсырмаларды балалардың білім деңгейіне байланысты құрастыру. 3.Құрастырған таңбалар бейнелер бойыша әңгімені, ертегіні, тақпақтарды мазмұндап беру. 2.Жалпы таңбалардан бейнелерді жаңғырту, мысалы: Үй – шатыр, қоян – ұзын құлақтар т.б.
#13 слайд
Деңгейлер бойынша тапсырмаларды бөлу:
1 деңгей: Оқу материалын меңгеруіне қарапайым
тапсырмалар қарастырылған мысалы: «Мазмұнда»,
«Атап бер», «Санап бер», «Таңда» т.б.
2 деңгей: Оқу материалын меңгеруіне
алгоритмикалық жазулар еңгізіледі мынадай
тапсырмалар тұжырымдалады: «оқы», «көшіріп ал»,
«сызықша арқылы кос», «екі қатарға орналастыр»,
«Астын сыз» т.б.
3 деңгей: оқу материалын меңгеруіне жартылай –
іздестіру мінезді тапсырмалар еңгізіледі
Мнемокестелер тақпақтарды жаттаған кезде
ерекше тиімді. Оның мазмұны мынада: әр сөзге
немесе кішкентай сөз тіркесіне сурет (бейне) ойдан
шығарылады.
13 слайд
Деңгейлер бойынша тапсырмаларды бөлу: 1 деңгей: Оқу материалын меңгеруіне қарапайым тапсырмалар қарастырылған мысалы: «Мазмұнда», «Атап бер», «Санап бер», «Таңда» т.б. 2 деңгей: Оқу материалын меңгеруіне алгоритмикалық жазулар еңгізіледі мынадай тапсырмалар тұжырымдалады: «оқы», «көшіріп ал», «сызықша арқылы кос», «екі қатарға орналастыр», «Астын сыз» т.б. 3 деңгей: оқу материалын меңгеруіне жартылай – іздестіру мінезді тапсырмалар еңгізіледі Мнемокестелер тақпақтарды жаттаған кезде ерекше тиімді. Оның мазмұны мынада: әр сөзге немесе кішкентай сөз тіркесіне сурет (бейне) ойдан шығарылады.
#14 слайд
Ұяасына
қарамастан
Ұшып кетті құстар
жапырақтар
ағашта Орнында тұрғысы келмейді.
Бүгін
барлығы ұшады,
ұшады.
Мүмкін Африкаға
Ұшып кеткісі келеді.
14 слайд
Ұяасына қарамастан Ұшып кетті құстар жапырақтар ағашта Орнында тұрғысы келмейді. Бүгін барлығы ұшады, ұшады. Мүмкін Африкаға Ұшып кеткісі келеді.
#15 слайд
Осылайша, барлық тақпақтар сызба түрінде бейнеленеді. Бұдан кейін бала
графикалық бейнені қолдана отырып, есте сақтау арқылы тақпақты бүтіндей
дыбыстайды.
Бұл не?
Аюдың қандай
мүшесі бар?
Аюдың түсі
қандай?
Ол қайда мекендейді?
Ол немен
қоректенеді?
Адамға қандай
пайдасы бар?
15 слайд
Осылайша, барлық тақпақтар сызба түрінде бейнеленеді. Бұдан кейін бала графикалық бейнені қолдана отырып, есте сақтау арқылы тақпақты бүтіндей дыбыстайды. Бұл не? Аюдың қандай мүшесі бар? Аюдың түсі қандай? Ол қайда мекендейді? Ол немен қоректенеді? Адамға қандай пайдасы бар?
#16 слайд
16 слайд
#17 слайд
Балалардың білім деңгейіне байланысты сызба
арқылы сөйлем құрастыруға жаттықтыру.
Қыс
17 слайд
Балалардың білім деңгейіне байланысты сызба арқылы сөйлем құрастыруға жаттықтыру. Қыс
#18 слайд
2011 – 2012 оқу жылы мнемокесте әдісін
қолдану бойынша жүргізілген мониторниг
көрсеткіші
Сөздік
қорын
жетілдіру.
Байланыс
тырып
сөйлеуі.
Есте
сақтауын.
Коммуника-
тивтік
тілдік
қабілетін
дамыту.
0
10
20
30
40
50
60
Жылдың басы. Бірінші жарты жылдық
бойыншы
18 слайд
2011 – 2012 оқу жылы мнемокесте әдісін қолдану бойынша жүргізілген мониторниг көрсеткіші Сөздік қорын жетілдіру. Байланыс тырып сөйлеуі. Есте сақтауын. Коммуника- тивтік тілдік қабілетін дамыту. 0 10 20 30 40 50 60 Жылдың басы. Бірінші жарты жылдық бойыншы
#19 слайд
2012 – 2013 оқу жылы мнемокесте әдісін
қолдану бойынша жүргізілген мониторниг
көрсеткіші
Сөздік
қорын
жетілдіру.
Байланыс
тырып
сөйлеуі.
Есте
сақтауын.
Коммуника-
тивтік
тілдік
қабілетін
дамыту.
Жылдың басы. Бірінші жарты жылдық
бойыншы
0
10
20
30
40
50
60
19 слайд
2012 – 2013 оқу жылы мнемокесте әдісін қолдану бойынша жүргізілген мониторниг көрсеткіші Сөздік қорын жетілдіру. Байланыс тырып сөйлеуі. Есте сақтауын. Коммуника- тивтік тілдік қабілетін дамыту. Жылдың басы. Бірінші жарты жылдық бойыншы 0 10 20 30 40 50 60
#20 слайд
2013 – 2014 оқу жылы мнемокесте әдісін
қолдану бойынша жүргізілген мониторниг
көрсеткіші
Сөздік
қорын
жетілдіру.
Байланыс
тырып
сөйлеуі.
Есте
сақтауын.
Коммуника-
тивтік
тілдік
қабілетін
дамыту.
Жылдың басы. Бірінші жарты жылдық
бойыншы
0
10
20
30
40
50
60
20 слайд
2013 – 2014 оқу жылы мнемокесте әдісін қолдану бойынша жүргізілген мониторниг көрсеткіші Сөздік қорын жетілдіру. Байланыс тырып сөйлеуі. Есте сақтауын. Коммуника- тивтік тілдік қабілетін дамыту. Жылдың басы. Бірінші жарты жылдық бойыншы 0 10 20 30 40 50 60
#21 слайд
Бала
байланыстыры
п сөйлеуге
дағдыланады
Әр бала
өздігінен
жұмыс
істеуге
дағдыланады
Балалар бір
бірінен
қалмауға
тырысады
Нәтижесінде
Әр бала өз
деңгейімен
бағаланад
ы
Бала тақпақты
қызығушылықпе
н тез жаттап
алады
Баланың
ойлау,есте
сақтау
қабілетте
рі өте
жақсы
дамиды
Баланың
жеке қабілеті
анықталады
21 слайд
Бала байланыстыры п сөйлеуге дағдыланады Әр бала өздігінен жұмыс істеуге дағдыланады Балалар бір бірінен қалмауға тырысады Нәтижесінде Әр бала өз деңгейімен бағаланад ы Бала тақпақты қызығушылықпе н тез жаттап алады Баланың ойлау,есте сақтау қабілетте рі өте жақсы дамиды Баланың жеке қабілеті анықталады
#22 слайд
Әрқашанда қарым-қатынастарыңыз, эмоциялық сезімдеріңіз дәл
осы суреттегідей болсын! Жарқын, жайдарлы көңіл - күй
сыйлаймын!
22 слайд
Әрқашанда қарым-қатынастарыңыз, эмоциялық сезімдеріңіз дәл осы суреттегідей болсын! Жарқын, жайдарлы көңіл - күй сыйлаймын!
шағым қалдыра аласыз













