Этнопедагогика пәні "Адамгершілік тәрбиесі"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Сабақтың мақсаты: Халық педагогикасындағы
адамгершілік тәрбиесі туралы көзқарастарды айқындау. Ә.Мусин атындағы Балқаш гуманитарлы-техникалық колледжі
Пән атауы: «Этнопедагогика»
Оқытушы: Оразхан Назым Толепбергеновна Сабақтың тақырыбы: « Халық педагогикасындағы
адамгершілік тәрбиесі »
1 слайд
Сабақтың мақсаты: Халық педагогикасындағы адамгершілік тәрбиесі туралы көзқарастарды айқындау. Ә.Мусин атындағы Балқаш гуманитарлы-техникалық колледжі Пән атауы: «Этнопедагогика» Оқытушы: Оразхан Назым Толепбергеновна Сабақтың тақырыбы: « Халық педагогикасындағы адамгершілік тәрбиесі »
2 слайд
Жаңа кезеңдегі білім берудің өзекті мәселесі жас ұрпаққа-адамгершілік-рухани тәрбие беру.
Құнды қасиеттерге ие болу, рухани бай адамды қалыптастыру оның туған кезінен басталуы
керек. Халықта «Ағаш түзу өсу үшін оған көшет кезінде көмектесуге болады, ал үлкен ағаш
болғанда оны түзете алмайсың» деп бекер айтылмаған. Сондықтан баланың бойына
жастайынан ізгілік, мейірімділік, қайырымдылық, яғни адамгершілік құнды қасиеттерді
сіңіріп, өз-өзіне сенімділікті тәрбиелеуде отбасы мен педагогтар шешуші роль атқарады.
Рухани –адамгершілік тәрбие- екі жақты процесс.
Бір жағынан ол үлкендердің, ата-аналардың, педагогтардың балаларға белсенді ықпалын,
екінші жағынан- тәрбиеленушілердің белсенділігін қамтитын қылықтарынан, сезімдері мен
қарым- қатынастарынан көрінеді. Сондықтан белгілі бір мазмұнды іске асыра, адамгершілік
ықпалдың әр-түрлі әдістерін пайдалана отырып, педагог істелген жұмыстардың нәтижелерін,
тәрбиелеушілерінің жетіктістерін зер салып талдау керек.
2 слайд
Жаңа кезеңдегі білім берудің өзекті мәселесі жас ұрпаққа-адамгершілік-рухани тәрбие беру. Құнды қасиеттерге ие болу, рухани бай адамды қалыптастыру оның туған кезінен басталуы керек. Халықта «Ағаш түзу өсу үшін оған көшет кезінде көмектесуге болады, ал үлкен ағаш болғанда оны түзете алмайсың» деп бекер айтылмаған. Сондықтан баланың бойына жастайынан ізгілік, мейірімділік, қайырымдылық, яғни адамгершілік құнды қасиеттерді сіңіріп, өз-өзіне сенімділікті тәрбиелеуде отбасы мен педагогтар шешуші роль атқарады. Рухани –адамгершілік тәрбие- екі жақты процесс. Бір жағынан ол үлкендердің, ата-аналардың, педагогтардың балаларға белсенді ықпалын, екінші жағынан- тәрбиеленушілердің белсенділігін қамтитын қылықтарынан, сезімдері мен қарым- қатынастарынан көрінеді. Сондықтан белгілі бір мазмұнды іске асыра, адамгершілік ықпалдың әр-түрлі әдістерін пайдалана отырып, педагог істелген жұмыстардың нәтижелерін, тәрбиелеушілерінің жетіктістерін зер салып талдау керек.
3 слайд
Адамгершіліктің негізі мінез-құлық
нормалары мен ережелерінен тұрады.
Олар адамдардың іс-қылықтарынан, мінез-
құлықтарынан көрінеді, моральдық өзара
қарым-қатынастарды басқарады.
Отанға деген сүйіспеншілік, қоғам игілігі
үшін адам еңбек ету, өзара көмек, сондай-ақ
қоғамға тән адамгершіліктің өзге де
формалары, бұл-сананың, сезімдердің, мінез-
құлық пен өзара қарым- қатынастың бөлінбес
элементтері, олардың негізінде
қоғамымыздың қоғамдық-экономикалық
құндылықтары жатады.
3 слайд
Адамгершіліктің негізі мінез-құлық нормалары мен ережелерінен тұрады. Олар адамдардың іс-қылықтарынан, мінез- құлықтарынан көрінеді, моральдық өзара қарым-қатынастарды басқарады. Отанға деген сүйіспеншілік, қоғам игілігі үшін адам еңбек ету, өзара көмек, сондай-ақ қоғамға тән адамгершіліктің өзге де формалары, бұл-сананың, сезімдердің, мінез- құлық пен өзара қарым- қатынастың бөлінбес элементтері, олардың негізінде қоғамымыздың қоғамдық-экономикалық құндылықтары жатады.
4 слайд
Тәрбиенің негізгі мақсаты- дені сау, ұлттық сана сезімі
оянған, рухани ойлау дәрежесі биік,
мәдениетті, парасатты, ар-ожданы мол, еңбекқор, іскер,
бойында басқа да игі қасиеттер қалыптасқан
ұрпақ тәрбиелеу. Ертегінің рухани тәрбиелік мәні зор. Ол
балаға рухани ляззат беріп, қиялға қанат
бітіретін, жас баланың рухының өсіп жетілуіне қажетті
нәрсенің мол қоры бар рухани азық, деп атап
көрсеткен.
Руханилық жеке тұлғаның негізгі сапалық көрсеткіші.
Руханилықтың негізінде адамның мінез-
құлқы қалыптасады, ар-ұят, өзін-өзі бағалау және
адамгершілік сапалары дамиды. Мұның өзі
мейірімділікке, ізгілікке шақырады.
4 слайд
Тәрбиенің негізгі мақсаты- дені сау, ұлттық сана сезімі оянған, рухани ойлау дәрежесі биік, мәдениетті, парасатты, ар-ожданы мол, еңбекқор, іскер, бойында басқа да игі қасиеттер қалыптасқан ұрпақ тәрбиелеу. Ертегінің рухани тәрбиелік мәні зор. Ол балаға рухани ляззат беріп, қиялға қанат бітіретін, жас баланың рухының өсіп жетілуіне қажетті нәрсенің мол қоры бар рухани азық, деп атап көрсеткен. Руханилық жеке тұлғаның негізгі сапалық көрсеткіші. Руханилықтың негізінде адамның мінез- құлқы қалыптасады, ар-ұят, өзін-өзі бағалау және адамгершілік сапалары дамиды. Мұның өзі мейірімділікке, ізгілікке шақырады.
5 слайд
Рухани-адамгершілік тәрбие — бұл дұрыс дағдылар мен
өзін-өзі ұстау дағдыларының нормалары, ұйымдағы
қарым-қатынас мәдениетінің тұрақтылығын
қалыптастырады. Жеке адамның адамгершілік
санасының дәрежесі оның мінез-құлқы мен іс-әрекетін
анықтайды.
«Жақсымен жолдас болсаң- жетерсің мұратқа,
жаманмен жолдас болсаң- қаларсың ұятқа...»
«Жаман дос, жолдасын қалдырар жауға» — деген
мақалдардан көруге болады.
Мақал-мәтелдер, жұмбақ, айтыс, өлеңдер адамгершілік
тәрбиенің арқауы. Үлкенді сыйлау адамгершіліктің бір
негізі. Адамзаттық құндылықтар бала бойына іс-әрекет
барысында, әр-түрлі ойындар, ертегілер, қойылымдар
арқылы беріледі.
5 слайд
Рухани-адамгершілік тәрбие — бұл дұрыс дағдылар мен өзін-өзі ұстау дағдыларының нормалары, ұйымдағы қарым-қатынас мәдениетінің тұрақтылығын қалыптастырады. Жеке адамның адамгершілік санасының дәрежесі оның мінез-құлқы мен іс-әрекетін анықтайды. «Жақсымен жолдас болсаң- жетерсің мұратқа, жаманмен жолдас болсаң- қаларсың ұятқа...» «Жаман дос, жолдасын қалдырар жауға» — деген мақалдардан көруге болады. Мақал-мәтелдер, жұмбақ, айтыс, өлеңдер адамгершілік тәрбиенің арқауы. Үлкенді сыйлау адамгершіліктің бір негізі. Адамзаттық құндылықтар бала бойына іс-әрекет барысында, әр-түрлі ойындар, ертегілер, қойылымдар арқылы беріледі.
6 слайд
Ұрпақ тәрбиесі — келешек қоғам тәрбиесі. Сол келешек
қоғам иелерін жан-жақты жетілген, ақыл-парасаты мол,
мәдени — ғылыми өрісі озық етіп тәрбиелеу — біздің де
қоғам алдындағы борышымыз.
Адамгершілік тәрбиесінің әрқайсысының ерекшеліктерін
жетік білетін ұстаз халық педагогикасын ғасырлар бойы
қалыптасқан салт-дәстүрлерді, әдет- ғұрыпты жан-жақты
терең білумен қатар, өркениетті өмірмен байланыстыра
отырып, білім берудің барлық кезеңдерінде пайдаланғаны
дұрыс. Ата-ананың болашақ тәрбиесі үшін жауапкершілігі
ұрпақтан ұрпаққа жалғасуда.
6 слайд
Ұрпақ тәрбиесі — келешек қоғам тәрбиесі. Сол келешек қоғам иелерін жан-жақты жетілген, ақыл-парасаты мол, мәдени — ғылыми өрісі озық етіп тәрбиелеу — біздің де қоғам алдындағы борышымыз. Адамгершілік тәрбиесінің әрқайсысының ерекшеліктерін жетік білетін ұстаз халық педагогикасын ғасырлар бойы қалыптасқан салт-дәстүрлерді, әдет- ғұрыпты жан-жақты терең білумен қатар, өркениетті өмірмен байланыстыра отырып, білім берудің барлық кезеңдерінде пайдаланғаны дұрыс. Ата-ананың болашақ тәрбиесі үшін жауапкершілігі ұрпақтан ұрпаққа жалғасуда.
7 слайд
2. Әдеп (дәстүр, тәрбие). Ұлтымыздың үлкеннің кіші
алдындағы, кішінің үлкен алдындағы еркектің әйел
алдындағы, әйелдің еркек алдындағы әдеп сақтау
үлгілерінің тамаша үлгілері өте көп.
Мысалы, үлкеннің жолын кеспеу, бұрын сөйлемеу,
келінге сыпайы сөйлеу, ата алдында ибалы, халық
ортасындағы инабат, сәлем беру, сәлем алу жолы, т.с.с
адамгершілігін сыйлау, халқымыздың ертеден келе
жатқан әдет-ғұрпы.
7 слайд
2. Әдеп (дәстүр, тәрбие). Ұлтымыздың үлкеннің кіші алдындағы, кішінің үлкен алдындағы еркектің әйел алдындағы, әйелдің еркек алдындағы әдеп сақтау үлгілерінің тамаша үлгілері өте көп. Мысалы, үлкеннің жолын кеспеу, бұрын сөйлемеу, келінге сыпайы сөйлеу, ата алдында ибалы, халық ортасындағы инабат, сәлем беру, сәлем алу жолы, т.с.с адамгершілігін сыйлау, халқымыздың ертеден келе жатқан әдет-ғұрпы.
8 слайд
Ауыз әдебиетінің асыл үлгілерінде
махаббат пен зұлымдылықтың,
адамгершілік пен екіжүзділіктің,
кеңпейілділік пен
дүниеқоныздықтың тартысы арқылы
өмір шындығына оқушының көзін
жеткізу, зор адамгершілік қасиетін
мәпелеу сезімдерін ояту көзделеді.
Мұндай ізгілік қасиеттерді
қастерлеу, оған деген құштарлық
сезімді ояту – этикалық тәрбиеге тән
басты шарты.
8 слайд
Ауыз әдебиетінің асыл үлгілерінде махаббат пен зұлымдылықтың, адамгершілік пен екіжүзділіктің, кеңпейілділік пен дүниеқоныздықтың тартысы арқылы өмір шындығына оқушының көзін жеткізу, зор адамгершілік қасиетін мәпелеу сезімдерін ояту көзделеді. Мұндай ізгілік қасиеттерді қастерлеу, оған деген құштарлық сезімді ояту – этикалық тәрбиеге тән басты шарты.
9 слайд
Үйге тапсырма: Абайдың отыз жетінші
қара сөзіндегі адамгершілік туралы
пікірлерін жазу
9 слайд
Үйге тапсырма: Абайдың отыз жетінші қара сөзіндегі адамгершілік туралы пікірлерін жазу