Формативті бағалау тәсілдері


1 слайд
1.«Жетістік баспалдағы»
Әр кезеңдерді тақтаға жекелеп жазып
қоюға болады . Сабақтың соңында
оқушыларға өздерінің жұмыстарының
жетістіктерін әр кезең бойынша баспалдақ
жетістігінде көрсетуге болады.
Мен жасағым келмейді
Мен жасай алмаймын
Жасағым да келмейді
Қалай жасауыма болады?
Жасап көрейін
Мен жасай аламын
Мен жасадым
Бұл оңай ғой !
1 слайд
1.«Жетістік баспалдағы» Әр кезеңдерді тақтаға жекелеп жазып қоюға болады . Сабақтың соңында оқушыларға өздерінің жұмыстарының жетістіктерін әр кезең бойынша баспалдақ жетістігінде көрсетуге болады. Мен жасағым келмейді Мен жасай алмаймын Жасағым да келмейді Қалай жасауыма болады? Жасап көрейін Мен жасай аламын Мен жасадым Бұл оңай ғой !

2 слайд
2. «Рефлексиялық нысана» техникасы
Белсене
қатысты
Қызықты
болды
Түсінікті
болды
Жаңа нәрсе
білдім
Тақтаға секторларға бөлінген нысана
салынады. Әр секторларда рефлексия
кезеңіндегі параметрлі сұрақтар жазы-
лады. Айталық,мазмұнның сарапшылы-
ғы,пішіннің және сабақтың беру әдісің
сарапшылығы, педагогтың қызметінің
сарапшылығы, өзінің қызметінің сарап-
шылығы.
Қатысушы белгілерді секторларға алған
бағаның нәтижесі бойынша орналас-
тырады: орталыққа неғүрлым жақын
қойса соғүрлым ондыққа жақын;неғүр-
лым шетке қойса соғүрлым нолге
жақын
Содан кейін қысқа сараптама жасалы-
нады .
2 слайд
2. «Рефлексиялық нысана» техникасы Белсене қатысты Қызықты болды Түсінікті болды Жаңа нәрсе білдім Тақтаға секторларға бөлінген нысана салынады. Әр секторларда рефлексия кезеңіндегі параметрлі сұрақтар жазы- лады. Айталық,мазмұнның сарапшылы- ғы,пішіннің және сабақтың беру әдісің сарапшылығы, педагогтың қызметінің сарапшылығы, өзінің қызметінің сарап- шылығы. Қатысушы белгілерді секторларға алған бағаның нәтижесі бойынша орналас- тырады: орталыққа неғүрлым жақын қойса соғүрлым ондыққа жақын;неғүр- лым шетке қойса соғүрлым нолге жақын Содан кейін қысқа сараптама жасалы- нады .

3 слайд
3. «Арал» әдісі
Эмоциональдық тұжырымдамалық карта
үлкен ақ қағазға «арал» бейнесінде салынады
(қуаныш, көңілсіздікқорқыныш, күту, қанағат-
тану, Бермуд үшбұрышы және т.б)
Сабақтың соңында немесе аптаның соңында
оқушылар өздерінің көңіл-күйлерін,эмоцио-
нальдық көңіл- күйлерін тақтада ілініп тұрған
тұжырымдамалық «арал» картасына мар-
кермен (фломастермен) сурет салу арқылы
немесе кеме суретін ілу арқылы бейнелейді.
3 слайд
3. «Арал» әдісі Эмоциональдық тұжырымдамалық карта үлкен ақ қағазға «арал» бейнесінде салынады (қуаныш, көңілсіздікқорқыныш, күту, қанағат- тану, Бермуд үшбұрышы және т.б) Сабақтың соңында немесе аптаның соңында оқушылар өздерінің көңіл-күйлерін,эмоцио- нальдық көңіл- күйлерін тақтада ілініп тұрған тұжырымдамалық «арал» картасына мар- кермен (фломастермен) сурет салу арқылы немесе кеме суретін ілу арқылы бейнелейді.

4 слайд
Бермуд
үшбүрышы
Желпіністер аралы
Көңілсіздік
аралы
Күту аралы
Алаңдаушылық
аралы
Белгісіздік
аралыАңыраю аралы
Қуаныш
аралы
Рақаттану
аралы
Қанағаттану
аралы
Жадырау
аралы
4 слайд
Бермуд үшбүрышы Желпіністер аралы Көңілсіздік аралы Күту аралы Алаңдаушылық аралы Белгісіздік аралыАңыраю аралы Қуаныш аралы Рақаттану аралы Қанағаттану аралы Жадырау аралы

5 слайд
4. «Жаттығу» әдісі.
Қозғалыс арқылы рефлексиялық сарапшылықты
ұсынамыз. Ұсыныстың мынандай қозғалыстары
- Жартылай отыру - өте аласа сарапшылық, жағымсыз
қатынас;
-отыру, яғни тізелерді аз бүгіп отыру, - орта сарап-
шылық, немғұрайлы қатынас;
- әдеттегі қалыпты тұрыс, қолдары тігістерде ұстау -
қанағаттанарлық сарапшылық, байсалды қатынас;
- қолдарын шынтақтарға қойып көтеру - жақсы
сарапшылық, жағымды қатынас;
- Қолдарын жоғары көтеріп , алақандарын соғу, және
аяқтарының ұшымен тұру - өте жоғары сарапшылық,
мәз-мейрамдылық қатынас.
5 слайд
4. «Жаттығу» әдісі. Қозғалыс арқылы рефлексиялық сарапшылықты ұсынамыз. Ұсыныстың мынандай қозғалыстары - Жартылай отыру - өте аласа сарапшылық, жағымсыз қатынас; -отыру, яғни тізелерді аз бүгіп отыру, - орта сарап- шылық, немғұрайлы қатынас; - әдеттегі қалыпты тұрыс, қолдары тігістерде ұстау - қанағаттанарлық сарапшылық, байсалды қатынас; - қолдарын шынтақтарға қойып көтеру - жақсы сарапшылық, жағымды қатынас; - Қолдарын жоғары көтеріп , алақандарын соғу, және аяқтарының ұшымен тұру - өте жоғары сарапшылық, мәз-мейрамдылық қатынас.

6 слайд
5. «Плюс-минус-қызықты» әдісі.
Уақытқа қарай бұл жаттығуды ауызша да,жазбаша да орындауға
болады. . Жазбаша орындағанда үш бағанды
кестені толтыру ұсынылады. "П» - "плюс" - бағанына сабақтағы
ұнағанын ,ақпарат және жұмыс пішінін яғни оқушының өзіне
жағымды әсер ететін немесе жалпы мақсатқа жетуге тиімді болады
деп есептелгені жазылады. "М" - "минус« бағанына сабақта
ұнамағанын,түсінбегенін, жағымсыз әсер еткенін немесе оқушы алған
ақпаратты керек емес деп есептегені жазылады.
«Қ"- "қызықты« бағаны оқушылар сабақта алған әуесқой деректерді
және тағы да нені білгісі келетінін мұғалімге сұрақ түрінде
дайындайды.
Плюс Минус Қызықты
6 слайд
5. «Плюс-минус-қызықты» әдісі. Уақытқа қарай бұл жаттығуды ауызша да,жазбаша да орындауға болады. . Жазбаша орындағанда үш бағанды кестені толтыру ұсынылады. "П» - "плюс" - бағанына сабақтағы ұнағанын ,ақпарат және жұмыс пішінін яғни оқушының өзіне жағымды әсер ететін немесе жалпы мақсатқа жетуге тиімді болады деп есептелгені жазылады. "М" - "минус« бағанына сабақта ұнамағанын,түсінбегенін, жағымсыз әсер еткенін немесе оқушы алған ақпаратты керек емес деп есептегені жазылады. «Қ"- "қызықты« бағаны оқушылар сабақта алған әуесқой деректерді және тағы да нені білгісі келетінін мұғалімге сұрақ түрінде дайындайды. Плюс Минус Қызықты

7 слайд
6. «Анкета» әдісі.
Оқушыларға кішігірім анкета ұсынылады,ол өзгертуге болатындай
толықтырылып отырылады, яғни сабақтың қандай ерекше элементтеріне
көңіл аудару керектігін белгілейді.Оқушылардан өздерінің жауаптарын
дәлелдеп беруін сұрауға болады.
1. Мен сабақта жұмыс…
жасадым
2.Менің сабақта жасаған
жұмысыма
3. Сабақ маған
4. Мен сабақта
5. Менің көңіл-күйім
6. Сабақтың материалы маған
7. Үй жұмысы маған
белсенді / неғұрайлы
Көңілім толды / толмады
ұзақ / қысқа немесе тез
шаршамадым / шаршадым
жақсарды / төмендеді
түсінікті / түсініксіз
пайдалы / пайдасыз
Қызықты / қызықсыз
жеңіл / күрделі
қызықты / қызықсыз
7 слайд
6. «Анкета» әдісі. Оқушыларға кішігірім анкета ұсынылады,ол өзгертуге болатындай толықтырылып отырылады, яғни сабақтың қандай ерекше элементтеріне көңіл аудару керектігін белгілейді.Оқушылардан өздерінің жауаптарын дәлелдеп беруін сұрауға болады. 1. Мен сабақта жұмыс… жасадым 2.Менің сабақта жасаған жұмысыма 3. Сабақ маған 4. Мен сабақта 5. Менің көңіл-күйім 6. Сабақтың материалы маған 7. Үй жұмысы маған белсенді / неғұрайлы Көңілім толды / толмады ұзақ / қысқа немесе тез шаршамадым / шаршадым жақсарды / төмендеді түсінікті / түсініксіз пайдалы / пайдасыз Қызықты / қызықсыз жеңіл / күрделі қызықты / қызықсыз

8 слайд
7. «Көп нұсқалы жауаптарды қажет ететін
сұрақтар»
Не себепті қиын болды?
Сабақта нені білдім,қандай жаңа нәрсе
үйрендім?
Сабақта сіздердің болжамдарыңыз
орындалды ма?
Бүгінгі сабақтан не алдыңыз?
Сабақ сіздерге қандай ой тастады?
8 слайд
7. «Көп нұсқалы жауаптарды қажет ететін сұрақтар» Не себепті қиын болды? Сабақта нені білдім,қандай жаңа нәрсе үйрендім? Сабақта сіздердің болжамдарыңыз орындалды ма? Бүгінгі сабақтан не алдыңыз? Сабақ сіздерге қандай ой тастады?

9 слайд
8. «Рахмет…» әдісі.
Сабақтың соңында мұғалім әр оқушыға бір
оқушыны таңдатып алып,ынтымақпен жұмыс
жасаған балалар бір - біріне ілтипатын
білдіріп,ынтмақтастықты түсіндіреді. Мұғалім
мадақтау сөзінен кейін ең аз мадақтау естіген
балаға қошеметін білдіреді.
.
9 слайд
8. «Рахмет…» әдісі. Сабақтың соңында мұғалім әр оқушыға бір оқушыны таңдатып алып,ынтымақпен жұмыс жасаған балалар бір - біріне ілтипатын білдіріп,ынтмақтастықты түсіндіреді. Мұғалім мадақтау сөзінен кейін ең аз мадақтау естіген балаға қошеметін білдіреді. .

10 слайд
Рахат алдым
Ештеңе түсінбедім
Таңқалдым
Жаңа нәрсе білдім
Жаңа нәрсе
үйрендім
Көңілім толмады
мен
10 слайд
Рахат алдым Ештеңе түсінбедім Таңқалдым Жаңа нәрсе білдім Жаңа нәрсе үйрендім Көңілім толмады мен

11 слайд
10. «Өзін-өзі тексеру парағы».
Сабақтың аяғына дейін жүргізіледі.
Оқушының аты-
жөні_____________________________
Тапсырманың түрі Белгісі
11 слайд
10. «Өзін-өзі тексеру парағы». Сабақтың аяғына дейін жүргізіледі. Оқушының аты- жөні_____________________________ Тапсырманың түрі Белгісі

12 слайд
11. «Бүйір журналы».
Ақпараттың тіркелу түрінде сөздің
кілті,графикалық модельдер,қысқа
сөйлемдер,бекіту сұрақтары болады.
«Бүйір журналын» оқушы
жүргізеді,онда тақырыптың
кілті,байланысы болуы мүмкін, сол
арқылы оқушы негізгі сұрақ тудырта
алады.
12 слайд
11. «Бүйір журналы». Ақпараттың тіркелу түрінде сөздің кілті,графикалық модельдер,қысқа сөйлемдер,бекіту сұрақтары болады. «Бүйір журналын» оқушы жүргізеді,онда тақырыптың кілті,байланысы болуы мүмкін, сол арқылы оқушы негізгі сұрақ тудырта алады.

13 слайд
12. «Күнделік».
Күнделіктің түрлері: кәдімгі,көркемді альбом
күнделігі,екі бөлімді күнделік бір жағында бақылау
нәтижелері,дәйек сөздер, екінші жағында түсініктеме
және т.б. Эссе мен «бүйір журналынан»
айырмашылығы күнделік ұзақ мерзімді жүргізіледі
мұнда оқушылар өздерінің ойларын сабақтан алған
әсерін,іс - әрекеттерін салыстырмалы түрде жазады
«бөліп жинаған» рефлекция деп айтуға болады
13 слайд
12. «Күнделік». Күнделіктің түрлері: кәдімгі,көркемді альбом күнделігі,екі бөлімді күнделік бір жағында бақылау нәтижелері,дәйек сөздер, екінші жағында түсініктеме және т.б. Эссе мен «бүйір журналынан» айырмашылығы күнделік ұзақ мерзімді жүргізіледі мұнда оқушылар өздерінің ойларын сабақтан алған әсерін,іс - әрекеттерін салыстырмалы түрде жазады «бөліп жинаған» рефлекция деп айтуға болады

14 слайд
13. «Үш К және Ә».
Мұғалім оқушыларға сабақта өздеріне
ұнаған үш жақсы кезеңді таңдап алу
ұсынылады, ал оқушы болса сабақты
жақсарту үшін өзінің бір әрекетін
ұсыну қажет.
14 слайд
13. «Үш К және Ә». Мұғалім оқушыларға сабақта өздеріне ұнаған үш жақсы кезеңді таңдап алу ұсынылады, ал оқушы болса сабақты жақсарту үшін өзінің бір әрекетін ұсыну қажет.

15 слайд
14. «Сөз соңында менің айтарым".
Оқушыларға дәйекті түрде жауап беруге үш
сұрақ беріледі.
•Сабақта сіздердің болжамдарыңыз
қаншалықты орындалды және бұл үшін кімге
рахмет (мұғалімнен басқа)?
•Не түсініксіз неліктен?
•Мен және біз болашақта нені күтеміз ?
15 слайд
14. «Сөз соңында менің айтарым". Оқушыларға дәйекті түрде жауап беруге үш сұрақ беріледі. •Сабақта сіздердің болжамдарыңыз қаншалықты орындалды және бұл үшін кімге рахмет (мұғалімнен басқа)? •Не түсініксіз неліктен? •Мен және біз болашақта нені күтеміз ?

16 слайд
15. «Бағалау парағы.Рефлексия»
Мен ойлаған нәрсем орындалды ма? _____________________________________
Мен жоспарлаған жобам орындалды ма?__________
Бәрі мен ойлағандай болды ма?__________________________
НЕ жақсы болды?_________________________________________________
Не жаман болды?_________________________________________________
Нені орындау жеңіл болды , қандай күтпеген қиындықтар болды?____________
Менің жобама кім Р А Х М Е Т айтар еді?_________________________
Менің жұмысыма үлкендер не айтар еді:
Анам не айтты:____________________
Мұғалім не айтты:_______________________________
Жобамды құрдастарым қалай бағалады:______________________________
Мен олармен немен келісемін,немен келіспеймін ?_________________________
16 слайд
15. «Бағалау парағы.Рефлексия» Мен ойлаған нәрсем орындалды ма? _____________________________________ Мен жоспарлаған жобам орындалды ма?__________ Бәрі мен ойлағандай болды ма?__________________________ НЕ жақсы болды?_________________________________________________ Не жаман болды?_________________________________________________ Нені орындау жеңіл болды , қандай күтпеген қиындықтар болды?____________ Менің жобама кім Р А Х М Е Т айтар еді?_________________________ Менің жұмысыма үлкендер не айтар еді: Анам не айтты:____________________ Мұғалім не айтты:_______________________________ Жобамды құрдастарым қалай бағалады:______________________________ Мен олармен немен келісемін,немен келіспеймін ?_________________________

17 слайд
16. Парталас көршіңе бір сөз
таңда:
•Сен жарайсың.
•Сабақтағы сенің жұмысыңа мен
қанағаттанамын.
•Сенің мүмкіндігің оданда зор.
17 слайд
16. Парталас көршіңе бір сөз таңда: •Сен жарайсың. •Сабақтағы сенің жұмысыңа мен қанағаттанамын. •Сенің мүмкіндігің оданда зор.

18 слайд
БІЛІМ ТЕҢІЗІ
ТЕҢІЗДІҢ ШЕТІ
18 слайд
БІЛІМ ТЕҢІЗІ ТЕҢІЗДІҢ ШЕТІ

19 слайд
18. «Чемодан, еттартқыш, себет»
- Келешекте бәрі керек
- Ақпаратты өңдеймін
- Бәрін лақтырамын
19 слайд
18. «Чемодан, еттартқыш, себет» - Келешекте бәрі керек - Ақпаратты өңдеймін - Бәрін лақтырамын

20 слайд
19. « Көңіл-күй маятнигі».
Маятник- үнемі қозғалыста , мысалы ватманның жоғарғы
жағына ағаш бекітіледі.Сол жақтағы суретте - түнерінкі күн,
бұлтты,жауынды.
Оң жақтағы суретте- күн, ашық аспан. Маятник апта соңында
көңіл-күйді «ашық күн» немесе «жауынды күн» арқылы
бейнелеп тұрады. Осы арқылы оқушылардың сабақтарда алған
көңіл күйін білеміз.
20 слайд
19. « Көңіл-күй маятнигі». Маятник- үнемі қозғалыста , мысалы ватманның жоғарғы жағына ағаш бекітіледі.Сол жақтағы суретте - түнерінкі күн, бұлтты,жауынды. Оң жақтағы суретте- күн, ашық аспан. Маятник апта соңында көңіл-күйді «ашық күн» немесе «жауынды күн» арқылы бейнелеп тұрады. Осы арқылы оқушылардың сабақтарда алған көңіл күйін білеміз.

21 слайд
20. «SMS»
Қағаздан жасалған ұялы телефондарға оқушылар
сабақтың қалай өткенін және қаншалықты
жемісті болғанын досына SMS – арқылы жазып
білдіреді.
21 слайд
20. «SMS» Қағаздан жасалған ұялы телефондарға оқушылар сабақтың қалай өткенін және қаншалықты жемісті болғанын досына SMS – арқылы жазып білдіреді.

22 слайд
РАФТ» әдісі
Р – оқушы
А – тобылғы
Ф – хат
Т – қызғаншақ тобылғы.
Саламатсыз ба, Тобылғы.
Сізге хат жолдап отырған оқушыңыз Гүлшат. Сізге мен қатты ренжідім. Неге мұндай әрекетке
бардыңыз? Сіздің бойыңызда қызғаныш ой туды деп ойлаймын. Қызғаныш деген жаман әдет. Екінші
рет осындай іске бармаңыз. Мен сізге сенемін.
Сәлеммен Гүлшат.
Р – оқушы
А – автор
Ф – хат
Т – Қайнекей ағаға хат
Сәлеметсіз бе, Қайнекей аға.
Мен сіздің «Ормандағы оқиға» атты әңгімеңізді оқыдым. Тілі жеңіл, әрі қызық екен. Бірақ мәтіннің ең
аяқ жағы ұнамады. Сіз көңіліңізге алмаңыз. Мен сіздің орныңызды болсам былай айтар едім,
ағаштарды жинап, Тобылғыны ортаға салып кемшілігін айтар едім. Ағаштар оның ісін кешірер еді деп
ойлаймын. Жалғыз өзі өмір сүру қиын ғой.
Сәлеммен Таңшолпан.
22 слайд
РАФТ» әдісі Р – оқушы А – тобылғы Ф – хат Т – қызғаншақ тобылғы. Саламатсыз ба, Тобылғы. Сізге хат жолдап отырған оқушыңыз Гүлшат. Сізге мен қатты ренжідім. Неге мұндай әрекетке бардыңыз? Сіздің бойыңызда қызғаныш ой туды деп ойлаймын. Қызғаныш деген жаман әдет. Екінші рет осындай іске бармаңыз. Мен сізге сенемін. Сәлеммен Гүлшат. Р – оқушы А – автор Ф – хат Т – Қайнекей ағаға хат Сәлеметсіз бе, Қайнекей аға. Мен сіздің «Ормандағы оқиға» атты әңгімеңізді оқыдым. Тілі жеңіл, әрі қызық екен. Бірақ мәтіннің ең аяқ жағы ұнамады. Сіз көңіліңізге алмаңыз. Мен сіздің орныңызды болсам былай айтар едім, ағаштарды жинап, Тобылғыны ортаға салып кемшілігін айтар едім. Ағаштар оның ісін кешірер еді деп ойлаймын. Жалғыз өзі өмір сүру қиын ғой. Сәлеммен Таңшолпан.

23 слайд
Тыңдағандарыңызға
рахмет!
Сәттілік тілеймін!
23 слайд
Тыңдағандарыңызға рахмет! Сәттілік тілеймін!

