Футбол ойыны арқылы оқушылардың командалық жұмысқа бейімделу
Футбол ойыны арқылы оқушылардың командалық жұмысқа бейімделу

#1 слайд
Футбол ойыны арқылы
оқушылардың командалық
жұмысқа бейімделуі
Тараз қаласы - 2025 жыл
Бұл ғылыми жоба футбол ойынының оқу-тәрбие
процесіндегі маңызын және оқушылардың командалық
жұмысқа бейімделуіне тигізетін ықпалын зерттейді.
1 слайд
Футбол ойыны арқылы оқушылардың командалық жұмысқа бейімделуі Тараз қаласы - 2025 жыл Бұл ғылыми жоба футбол ойынының оқу-тәрбие процесіндегі маңызын және оқушылардың командалық жұмысқа бейімделуіне тигізетін ықпалын зерттейді.
#2 слайд
Зерттеу тақырыбының
өзектілігі мен мақсаты
Өзектілігі
Қазіргі білім беру жүйесінде оқушылардың тек
академиялық білімін дамыту ғана емес, олардың
әлеуметтік дағдыларын жетілдіру, ұжымда бірлесіп
әрекет етуге үйрету – басты міндеттердің бірі болып
табылады.
Гипотеза
Егер футбол ойынын оқу-тәрбие процесінде жүйелі түрде
қолданса, онда ол оқушылардың командалық жұмысқа
бейімделуіне, қарым-қатынас мәдениетін дамытуына,
көшбасшылық қабілеттерін қалыптастыруына және
әлеуметтік дағдыларын жетілдіруіне ықпал етеді.
2 слайд
Зерттеу тақырыбының өзектілігі мен мақсаты Өзектілігі Қазіргі білім беру жүйесінде оқушылардың тек академиялық білімін дамыту ғана емес, олардың әлеуметтік дағдыларын жетілдіру, ұжымда бірлесіп әрекет етуге үйрету – басты міндеттердің бірі болып табылады. Гипотеза Егер футбол ойынын оқу-тәрбие процесінде жүйелі түрде қолданса, онда ол оқушылардың командалық жұмысқа бейімделуіне, қарым-қатынас мәдениетін дамытуына, көшбасшылық қабілеттерін қалыптастыруына және әлеуметтік дағдыларын жетілдіруіне ықпал етеді.
#3 слайд
Командалық жұмыс ұғымы және оның тәрбиелік маңызы
Командалық жұмыс – бұл адамдардың ортақ мақсатқа жету үшін бірлесіп әрекет етуі, әр қатысушының өз
рөлін дұрыс атқарып, топтың нәтижесіне жауапкершілікпен қарауы. Мұнда әрбір мүшенің пікірін тыңдау,
бір-біріне қолдау көрсету және тиімді қарым-қатынас орнату негізгі шарт болып табылады.
Ұйымшылдық
Командада жұмыс істеу
барысында оқушылар өзара
келісімге келуді, ортақ шешім
қабылдауды және бір-бірінің
күшті жақтарын тиімді
пайдалануды үйренеді.
Жауапкершілік
Әрбір оқушы өз рөлін дұрыс
атқарып, топтың нәтижесіне
жауапкершілікпен қарауды
үйренеді.
Ынтымақтастық
Командалық жұмыс оқушыларды
әділдікке, тәртіпке,
шыдамдылыққа, сондай-ақ өзара
құрмет пен сенімге тәрбиелейді.
Осылайша, командалық жұмыс – тек оқу жетістіктерін арттыру құралы ғана емес, сонымен бірге тұлғаның
әлеуметтік және моральдық қасиеттерін қалыптастырудың маңызды тетігі болып табылады.
3 слайд
Командалық жұмыс ұғымы және оның тәрбиелік маңызы Командалық жұмыс – бұл адамдардың ортақ мақсатқа жету үшін бірлесіп әрекет етуі, әр қатысушының өз рөлін дұрыс атқарып, топтың нәтижесіне жауапкершілікпен қарауы. Мұнда әрбір мүшенің пікірін тыңдау, бір-біріне қолдау көрсету және тиімді қарым-қатынас орнату негізгі шарт болып табылады. Ұйымшылдық Командада жұмыс істеу барысында оқушылар өзара келісімге келуді, ортақ шешім қабылдауды және бір-бірінің күшті жақтарын тиімді пайдалануды үйренеді. Жауапкершілік Әрбір оқушы өз рөлін дұрыс атқарып, топтың нәтижесіне жауапкершілікпен қарауды үйренеді. Ынтымақтастық Командалық жұмыс оқушыларды әділдікке, тәртіпке, шыдамдылыққа, сондай-ақ өзара құрмет пен сенімге тәрбиелейді. Осылайша, командалық жұмыс – тек оқу жетістіктерін арттыру құралы ғана емес, сонымен бірге тұлғаның әлеуметтік және моральдық қасиеттерін қалыптастырудың маңызды тетігі болып табылады.
#4 слайд
Зерттеу әдістемесі мен материалдары
Зерттеу нысаны мен пәні
Зерттеу нысаны: жалпы білім беретін мектеп
оқушыларының оқу-тәрбие процесіндегі
спорттық ойындарға қатысуы.
Зерттеу пәні: футбол ойыны арқылы
оқушылардың командалық жұмысқа бейімделу
ерекшеліктері.
Зерттеу әдістері
•Педагогикалық бақылау
•Сауалнама жүргізу
•Әңгімелесу
•Тәжірибелік жаттығулар ұйымдастыру
•Нәтижелерді талдау, салыстыру
40
Қатысушылар саны
8-9 сынып оқушылары
20
Эксперименттік топ
Футбол ойыны жүйелі қолданылды
20
Бақылау тобы
Дәстүрлі дене тәрбиесі
4 слайд
Зерттеу әдістемесі мен материалдары Зерттеу нысаны мен пәні Зерттеу нысаны: жалпы білім беретін мектеп оқушыларының оқу-тәрбие процесіндегі спорттық ойындарға қатысуы. Зерттеу пәні: футбол ойыны арқылы оқушылардың командалық жұмысқа бейімделу ерекшеліктері. Зерттеу әдістері •Педагогикалық бақылау •Сауалнама жүргізу •Әңгімелесу •Тәжірибелік жаттығулар ұйымдастыру •Нәтижелерді талдау, салыстыру 40 Қатысушылар саны 8-9 сынып оқушылары 20 Эксперименттік топ Футбол ойыны жүйелі қолданылды 20 Бақылау тобы Дәстүрлі дене тәрбиесі
#5 слайд
Футбол ойынының тәрбиелік
мүмкіндіктері
Футбол – тұрғындардың кең көлемдегі денсаулығын нығайтып және
дамытатын дене тәрбиесінің көпшілік қолданылатын құралдарының бірі.
Қазіргі кезде 3 миллионға жуық адам футболмен айналысады. Бұл
шындығында да халықтық ойын, онымен ересектер, жасөспірімдер және
балалар да шұғылданады.
Дене қасиеттері
Жылдамдық, ептілік, төзімділік, күш дамуына ықпал жасайды.
Адамның ерік-жігерін шыңдайды.
Командалық рух
Жеңіске деген ұмтылыс футболшыларды коллективтік
әрекетке, өзара көмекке, достық және жолдастық сезімді
тәрбиелейді.
Бейімделу
Климаттық және метрологиялық жағдайлардың жиі өзгеруі
дененің шынығуына, ағзаның қарсы тұру мүмкіндігін
арттырады.
5 слайд
Футбол ойынының тәрбиелік мүмкіндіктері Футбол – тұрғындардың кең көлемдегі денсаулығын нығайтып және дамытатын дене тәрбиесінің көпшілік қолданылатын құралдарының бірі. Қазіргі кезде 3 миллионға жуық адам футболмен айналысады. Бұл шындығында да халықтық ойын, онымен ересектер, жасөспірімдер және балалар да шұғылданады. Дене қасиеттері Жылдамдық, ептілік, төзімділік, күш дамуына ықпал жасайды. Адамның ерік-жігерін шыңдайды. Командалық рух Жеңіске деген ұмтылыс футболшыларды коллективтік әрекетке, өзара көмекке, достық және жолдастық сезімді тәрбиелейді. Бейімделу Климаттық және метрологиялық жағдайлардың жиі өзгеруі дененің шынығуына, ағзаның қарсы тұру мүмкіндігін арттырады.
#6 слайд
Эксперименттік зерттеу кезеңдері
Бастапқы кезең
(диагностикалық)
Оқушыларға сауалнама
жүргізіліп, олардың
командалық жұмысқа
бейімделу деңгейі
анықталды. Бақылау
барысында кейбір
оқушылардың жеке
нәтижеге көбірек мән
беретіндігі, командалық
әрекетке аз көңіл
бөлетіндігі байқалды.
Негізгі кезең (тәжірибелік
жұмыс)
Эксперименттік топпен
футбол ойыны жүйелі
түрде жүргізілді (аптасына
2 рет). Әр сабақта
командалық жаттығуларға
көңіл бөлінді: пас беру, бір-
біріне қолдау көрсету,
тактикалық ойнау.
Команда капитанын
сайлау, әділ ойын, өзара
көмек көрсету міндеттелді.
Қорытынды кезең
Сауалнама қайта
жүргізілді, нәтижелер
салыстырылды.
Эксперименттік топтағы
оқушылардың командалық
жұмысқа бейімделу
деңгейі айтарлықтай
өскені анықталды.
6 слайд
Эксперименттік зерттеу кезеңдері Бастапқы кезең (диагностикалық) Оқушыларға сауалнама жүргізіліп, олардың командалық жұмысқа бейімделу деңгейі анықталды. Бақылау барысында кейбір оқушылардың жеке нәтижеге көбірек мән беретіндігі, командалық әрекетке аз көңіл бөлетіндігі байқалды. Негізгі кезең (тәжірибелік жұмыс) Эксперименттік топпен футбол ойыны жүйелі түрде жүргізілді (аптасына 2 рет). Әр сабақта командалық жаттығуларға көңіл бөлінді: пас беру, бір- біріне қолдау көрсету, тактикалық ойнау. Команда капитанын сайлау, әділ ойын, өзара көмек көрсету міндеттелді. Қорытынды кезең Сауалнама қайта жүргізілді, нәтижелер салыстырылды. Эксперименттік топтағы оқушылардың командалық жұмысқа бейімделу деңгейі айтарлықтай өскені анықталды.
#7 слайд
Ойын барысындағы командалық әрекеттер
Матч барысында оқушылардың өзара әрекеттесуі, командалық тактикасы және бір-біріне көмектесуі бақыланды. Төменде ойынның негізгі сәттері көрсетілген:
01
Көк команда шабуылы
Ортадан пас шабуылшыға берілді, командалық
ойын тактикасы көрсетілді.
02
Қызыл қорғаушы тосқауыл
Қорғаныс ойыншысы соққыны бөгеді,
командалық қорғаныс жұмысы.
03
Қызыл команданың шабуылы
Ортадан пас шабуылшыға, тактикалық ойын
көрсетілді.
04
Гол сәті
Қызыл шабуылшы соғып, есеп 1:0 болды, командалық жеңіс.
05
Соңғы шабуыл
Көк команданың соңғы әрекеті, бірақ қақпашы құтқарды.
7 слайд
Ойын барысындағы командалық әрекеттер Матч барысында оқушылардың өзара әрекеттесуі, командалық тактикасы және бір-біріне көмектесуі бақыланды. Төменде ойынның негізгі сәттері көрсетілген: 01 Көк команда шабуылы Ортадан пас шабуылшыға берілді, командалық ойын тактикасы көрсетілді. 02 Қызыл қорғаушы тосқауыл Қорғаныс ойыншысы соққыны бөгеді, командалық қорғаныс жұмысы. 03 Қызыл команданың шабуылы Ортадан пас шабуылшыға, тактикалық ойын көрсетілді. 04 Гол сәті Қызыл шабуылшы соғып, есеп 1:0 болды, командалық жеңіс. 05 Соңғы шабуыл Көк команданың соңғы әрекеті, бірақ қақпашы құтқарды.
#8 слайд
Зерттеу нәтижелері мен сауалнама
45%
Бастапқы деңгей
Командалық жұмысқа бейім оқушылар
80%
Соңғы деңгей
Тәжірибеден кейінгі нәтиже
35%
Өсу көрсеткіші
Командалық дағдылардың артуы
Сауалнама мақсаты: Оқушылардың командалық жұмысқа бейімділігін анықтау. Барлығы 10 сұрақ қойылып, жабық және ашық
сұрақтар арқылы оқушылардың командалық әрекетке деген көзқарасы зерттелді.
14-18 балл
Жоғары деңгей - командалық
жұмысқа жақсы бейімделген,
белсенді, ынтымақтасуға дайын
оқушылар.
8-13 балл
Орташа деңгей - кей жағдайда
командалық әрекетке бейім, бірақ
жеке жұмысқа да көңіл бөлетін
оқушылар.
0-7 балл
Төмен деңгей - көбіне жеке нәтижеге
мән беретін, командалық әрекетке
бейімделуі қажет оқушылар.
8 слайд
Зерттеу нәтижелері мен сауалнама 45% Бастапқы деңгей Командалық жұмысқа бейім оқушылар 80% Соңғы деңгей Тәжірибеден кейінгі нәтиже 35% Өсу көрсеткіші Командалық дағдылардың артуы Сауалнама мақсаты: Оқушылардың командалық жұмысқа бейімділігін анықтау. Барлығы 10 сұрақ қойылып, жабық және ашық сұрақтар арқылы оқушылардың командалық әрекетке деген көзқарасы зерттелді. 14-18 балл Жоғары деңгей - командалық жұмысқа жақсы бейімделген, белсенді, ынтымақтасуға дайын оқушылар. 8-13 балл Орташа деңгей - кей жағдайда командалық әрекетке бейім, бірақ жеке жұмысқа да көңіл бөлетін оқушылар. 0-7 балл Төмен деңгей - көбіне жеке нәтижеге мән беретін, командалық әрекетке бейімделуі қажет оқушылар.
#9 слайд
Зерттеудің практикалық маңызы
Зерттеу барысында футбол ойынының оқушылардың дамуына көпқырлы ықпалы анықталды. Ойын барысында
оқушылар тек дене шынықтыруымен ғана шектелмей, маңызды әлеуметтік дағдыларды игереді.
Ұйымшылдық
Оқушылардың ұйымшылдығы артады
Өзара көмек
Көмек көрсету және жауапкершілік
сезімі күшейеді
Сенім
Оқушылар арасында сенім мен
қарым-қатынас мәдениеті
қалыптасады
Командалық рух
Ортақ мақсатқа жетуге деген ынта
жоғарылайды
Көшбасшылық
Көшбасшылық қасиеттері мен
әділдікке бейімділік дамиды
Сонымен қатар футбол арқылы оқушылардың көшбасшылық қасиеттері, әділдікке және тәртіпке бейімділігі,
төзімділікке дағдылануы байқалды. Бұл дағдылар олардың болашақ өмірлік тәжірибесіне де тікелей әсер етеді.
9 слайд
Зерттеудің практикалық маңызы Зерттеу барысында футбол ойынының оқушылардың дамуына көпқырлы ықпалы анықталды. Ойын барысында оқушылар тек дене шынықтыруымен ғана шектелмей, маңызды әлеуметтік дағдыларды игереді. Ұйымшылдық Оқушылардың ұйымшылдығы артады Өзара көмек Көмек көрсету және жауапкершілік сезімі күшейеді Сенім Оқушылар арасында сенім мен қарым-қатынас мәдениеті қалыптасады Командалық рух Ортақ мақсатқа жетуге деген ынта жоғарылайды Көшбасшылық Көшбасшылық қасиеттері мен әділдікке бейімділік дамиды Сонымен қатар футбол арқылы оқушылардың көшбасшылық қасиеттері, әділдікке және тәртіпке бейімділігі, төзімділікке дағдылануы байқалды. Бұл дағдылар олардың болашақ өмірлік тәжірибесіне де тікелей әсер етеді.
#10 слайд
Қорытынды және ұсыныстар
Зерттеу нәтижесінде футбол ойынының оқу-тәрбие процесінде ерекше орын алатыны анықталды. Ол тек қана оқушылардың дене дамуын жетілдіріп
қана қоймай, олардың әлеуметтік дағдыларын, командалық жұмысқа бейімділігін қалыптастыруға ықпал етеді.
Негізгі жетістіктер
Эксперименттік зерттеу барысында
оқушылардың ұйымшылдығы артқаны,
өзара көмек көрсету мен жауапкершілік
сезімі күшейгені, сенім мен қарым-қатынас
мәдениеті нығайғаны, командалық рухтың
қалыптасқаны айқындалды.
Сандық нәтижелер
Сауалнама нәтижелеріне сүйенсек,
тәжірибенің басында оқушылардың 45%-ы
ғана командалық жұмысқа бейім екенін
көрсетсе, тәжірибеден кейін бұл көрсеткіш
80%-ға жетті.
Практикалық маңызы
Бұл футбол ойынының оқушыларды ұжымда
әрекет етуге үйретуде тиімді құрал екенін
дәлелдейді. Футбол арқылы салауатты өмір
салты қалыптасады.
1Мектептерге ұсыныстар
Футбол ойынын дене тәрбиесі
сабақтарында жүйелі түрде қолдану,
командалық жаттығуларға көбірек көңіл
бөлу.
2Мұғалімдерге ұсыныстар
Оқушылардың жеке дағдыларын ғана
емес, командалық қасиеттерін де
дамытуға бағытталған әдістемелерді
қолдану.
3Ата-аналарға ұсыныстар
Балаларды спорттық секцияларға жазып,
олардың әлеуметтік дағдыларын
дамытуға қолдау көрсету.
"Футбол ойынын оқу-тәрбие процесінде жүйелі түрде қолдану оқушылардың тұлғалық және әлеуметтік дамуына, салауатты өмір салтын
қалыптастыруына, ұжымдық жұмысқа бейімделуіне үлкен ықпал етеді."
Осылайша, зерттеу нәтижелері футболдың мектептегі оқу-тәрбие процесінде оқушыларды ұйымшылдыққа, бірлескен әрекетке, төзімділікке және
салауатты өмір салтына тәрбиелеудің тиімді құралы екенін көрсетті. Бұл зерттеу болашақта осы бағыттағы жұмыстарды жалғастыру үшін негіз
болып табылады.
10 слайд
Қорытынды және ұсыныстар Зерттеу нәтижесінде футбол ойынының оқу-тәрбие процесінде ерекше орын алатыны анықталды. Ол тек қана оқушылардың дене дамуын жетілдіріп қана қоймай, олардың әлеуметтік дағдыларын, командалық жұмысқа бейімділігін қалыптастыруға ықпал етеді. Негізгі жетістіктер Эксперименттік зерттеу барысында оқушылардың ұйымшылдығы артқаны, өзара көмек көрсету мен жауапкершілік сезімі күшейгені, сенім мен қарым-қатынас мәдениеті нығайғаны, командалық рухтың қалыптасқаны айқындалды. Сандық нәтижелер Сауалнама нәтижелеріне сүйенсек, тәжірибенің басында оқушылардың 45%-ы ғана командалық жұмысқа бейім екенін көрсетсе, тәжірибеден кейін бұл көрсеткіш 80%-ға жетті. Практикалық маңызы Бұл футбол ойынының оқушыларды ұжымда әрекет етуге үйретуде тиімді құрал екенін дәлелдейді. Футбол арқылы салауатты өмір салты қалыптасады. 1Мектептерге ұсыныстар Футбол ойынын дене тәрбиесі сабақтарында жүйелі түрде қолдану, командалық жаттығуларға көбірек көңіл бөлу. 2Мұғалімдерге ұсыныстар Оқушылардың жеке дағдыларын ғана емес, командалық қасиеттерін де дамытуға бағытталған әдістемелерді қолдану. 3Ата-аналарға ұсыныстар Балаларды спорттық секцияларға жазып, олардың әлеуметтік дағдыларын дамытуға қолдау көрсету. "Футбол ойынын оқу-тәрбие процесінде жүйелі түрде қолдану оқушылардың тұлғалық және әлеуметтік дамуына, салауатты өмір салтын қалыптастыруына, ұжымдық жұмысқа бейімделуіне үлкен ықпал етеді." Осылайша, зерттеу нәтижелері футболдың мектептегі оқу-тәрбие процесінде оқушыларды ұйымшылдыққа, бірлескен әрекетке, төзімділікке және салауатты өмір салтына тәрбиелеудің тиімді құралы екенін көрсетті. Бұл зерттеу болашақта осы бағыттағы жұмыстарды жалғастыру үшін негіз болып табылады.
шағым қалдыра аласыз













