География сабақтарында мотивацияны дамыту жолдары
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ЖОҒАРҒЫ ҒЫЛЫМ ЖӘНЕ БІЛІМ
МИНИСТРІЛІГІ
Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университет
Жаратылыстану және география институты
ГЕОГРАФИЯ САБАҚТАРЫНДА МОТИВАЦИЯНЫ
ДАМЫТУ ЖОЛДАРЫ
Алматы,2024
Орындаған:Аманғали М,Балтабай А,Ашир А
Тексерген:Конысбаева А.Б
1 слайд
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ЖОҒАРҒЫ ҒЫЛЫМ ЖӘНЕ БІЛІМ МИНИСТРІЛІГІ Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университет Жаратылыстану және география институты ГЕОГРАФИЯ САБАҚТАРЫНДА МОТИВАЦИЯНЫ ДАМЫТУ ЖОЛДАРЫ Алматы,2024 Орындаған:Аманғали М,Балтабай А,Ашир А Тексерген:Конысбаева А.Б
2 слайд
ЖОСПАРЫ
Парадокс әдісі
Мәселені шешу жолы Идеал
Карта құру әдістемесі
Мотивацияны дамыту
жолдары
1.«Аналогтарды іздеу» әдісі 2.«Артығын тап» әдістемесі
1. «Бұл не?» 2. «Географиялық диктант»
Қорытынды
2 слайд
ЖОСПАРЫ Парадокс әдісі Мәселені шешу жолы Идеал Карта құру әдістемесі Мотивацияны дамыту жолдары 1.«Аналогтарды іздеу» әдісі 2.«Артығын тап» әдістемесі 1. «Бұл не?» 2. «Географиялық диктант» Қорытынды
3 слайд
1. «Парадокс» әдісі
Бұл әдістеменің мәні жаңа материалды түсіндіруге кіріспес бұрын мұғалімнің
балаларға парадоксальды мысалдар немесе балалардың қиялын жаулап алатын
жұмбақ айтуына байланысты.
2. Проблеманы баяндау
3. Маңыздылықты қабылдау
Елестетіп көріңізші,
Мадагаскар аралы
оңтүстікке қарай 30
градусқа жылжыды.
Бұл жағдайда арал
астанасының климаты
қалай өзгереді?
Бұл құрлықта суы
лайлы сары болса да,
«күміс» өзен ағып
жатқанын білесіз бе?
Ол қалай аталады?
(Парана)
Амазонканың әлемдегі
ең терең өзен екенін
және оны ешқандай
көпір, бөгет немесе
бөгет жабылмайтынын
білесіз бе?
Нормативтік:
- мақсат қою ретінде
оқу тапсырмасын қою,
- жоспарлау,
- болжау.
2) Когнитивті:
- құрылымдау қабілеті
білу, мәселені
тұжырымдау,
қабілеттілік
саналы түрде және
ерікті түрде сөйлеу
сөздерін құру.
Парадокс (гр. рara –
қарсы, doxа – пікір) –
әдеттен тыс, күтпеген,
ойда жоқ ғажайып
болып көрінетін оғаш
пікір; қарапайым,
дәстүрлі пікірмен
келіспейтін, күтпеген
жағдайдағы,
үйреншікті емес
талқылау; қабылданған
көріністерге сәйкес
келмейтін өзгеше
құбылыс.
ПАРАДОКС ӘДІСІ
3 слайд
1. «Парадокс» әдісі Бұл әдістеменің мәні жаңа материалды түсіндіруге кіріспес бұрын мұғалімнің балаларға парадоксальды мысалдар немесе балалардың қиялын жаулап алатын жұмбақ айтуына байланысты. 2. Проблеманы баяндау 3. Маңыздылықты қабылдау Елестетіп көріңізші, Мадагаскар аралы оңтүстікке қарай 30 градусқа жылжыды. Бұл жағдайда арал астанасының климаты қалай өзгереді? Бұл құрлықта суы лайлы сары болса да, «күміс» өзен ағып жатқанын білесіз бе? Ол қалай аталады? (Парана) Амазонканың әлемдегі ең терең өзен екенін және оны ешқандай көпір, бөгет немесе бөгет жабылмайтынын білесіз бе? Нормативтік: - мақсат қою ретінде оқу тапсырмасын қою, - жоспарлау, - болжау. 2) Когнитивті: - құрылымдау қабілеті білу, мәселені тұжырымдау, қабілеттілік саналы түрде және ерікті түрде сөйлеу сөздерін құру. Парадокс (гр. рara – қарсы, doxа – пікір) – әдеттен тыс, күтпеген, ойда жоқ ғажайып болып көрінетін оғаш пікір; қарапайым, дәстүрлі пікірмен келіспейтін, күтпеген жағдайдағы, үйреншікті емес талқылау; қабылданған көріністерге сәйкес келмейтін өзгеше құбылыс. ПАРАДОКС ӘДІСІ
4 слайд
МӘСЕЛЕНІ ШЕШУ
СТРАТЕГИЯСЫ «ИДЕАЛ»
Сыни тұрғыдан ойлауды дамыту мәселені шешу қабілетін білдіреді, яғни. оны көру, оны
әртүрлі көзқарастардан талдау, оның құрамдас бөліктерін бөліп көрсету, мәселені
біртұтас ретінде қарастыру, шешудің әртүрлі нұсқаларын (өзінің де, басқалардың да)
бағалау және ең жақсы нұсқаны таңдау қабілеті.
Мәселені шешу оңай екені анық, егер ол нақты болса, т.б. оқушының өмірлік
тәжірибесімен байланысты. Сонымен, сабақта нақты өмірлік мәселелерді шешу не? Неге
жоқ? Оқытуға қолайлы мәселелердің қатарында әртүрлі мәтіндерді оқуға, жағдаяттарды
талдауға, іскерлік ойындарды өткізуге қатысты мәселелер бар.
Дж.Брамсфорд мәтінмен жұмыс жасауда және жағдаяттарды талдауда қолдануға
болатын мәселені шешу стратегиясын жасады. Бұл стратегия «ИДЕАЛ» деп аталады.
I Identify a problem
D Debate a problem
E Essential solutions
A Activity
L Logical conclusions
4 слайд
МӘСЕЛЕНІ ШЕШУ СТРАТЕГИЯСЫ «ИДЕАЛ» Сыни тұрғыдан ойлауды дамыту мәселені шешу қабілетін білдіреді, яғни. оны көру, оны әртүрлі көзқарастардан талдау, оның құрамдас бөліктерін бөліп көрсету, мәселені біртұтас ретінде қарастыру, шешудің әртүрлі нұсқаларын (өзінің де, басқалардың да) бағалау және ең жақсы нұсқаны таңдау қабілеті. Мәселені шешу оңай екені анық, егер ол нақты болса, т.б. оқушының өмірлік тәжірибесімен байланысты. Сонымен, сабақта нақты өмірлік мәселелерді шешу не? Неге жоқ? Оқытуға қолайлы мәселелердің қатарында әртүрлі мәтіндерді оқуға, жағдаяттарды талдауға, іскерлік ойындарды өткізуге қатысты мәселелер бар. Дж.Брамсфорд мәтінмен жұмыс жасауда және жағдаяттарды талдауда қолдануға болатын мәселені шешу стратегиясын жасады. Бұл стратегия «ИДЕАЛ» деп аталады. I Identify a problem D Debate a problem E Essential solutions A Activity L Logical conclusions
5 слайд
МОТИВАЦИЯНЫ ДАМЫТУ
ЖОЛДАРЫ
БАЛАЛАРДЫҢ ОҚУ МОТИВАЦИЯСЫНЫҢ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ
ДАМУЫ КӨПТЕГЕН ФАКТОРЛАРҒА БАЙЛАНЫСТЫ КҮРДЕЛІ
ПРОЦЕСС. МІНЕ, БАЛАЛАРДЫҢ ОҚУ МОТИВАЦИЯСЫНА ӘСЕР
ЕТЕТІН НЕГІЗГІ АСПЕКТІЛЕР:
1. **Өзін-өзі бағалау және өзін-өзі түсіну Өзінің күшті
жақтарын түсінетін және олардың жетістіктерін көрген
балалардың оқуға деген ынтасы жиірек болады.
2. **Мақсаттар мен күтулер**: Нақты мақсаттар мен
күтулер қою балалардың ынтасын сақтауға көмектеседі.
Оларға нақты және қол жеткізуге болатын мақсаттар қоюға
көмектесіңіз
Қоршаған ортаны қолдау**:
Ата-аналардың, мұғалімдердің және баланың өміріндегі басқа
да маңызды адамдардың қолдауы маңызды рөл атқарадыоның
мотивациясын қалыптастыру.
Пәнге деген қызығушылық**: Өз оқуына қызығушылық
танытқан балалардың әдетте ынтасы жоғары болады. Оларға
оқулары мен қызығушылықтары арасындағы байланысты
табуға көмектесіңіз.
. **Оң кері байланыс**: күш- жігер мен жетістік үшін марапат
және оң кері байланыс оқу мотивациясын айтарлықтай
арттырады.
ӨЗІН-ӨЗІ РЕТТЕУ ЖӘНЕ УАҚЫТТЫ БАСҚАРУ**:
ЖОСПАРЛАУ, УАҚЫТТЫ БАСҚАРУ ЖӘНЕ
ҚИЫНДЫҚТАРДЫ ЖЕҢУ ҚАБІЛЕТІ ДЕ ОҚУҒА
МОТИВАЦИЯНЫ ДАМЫТУ ҮШІН МАҢЫЗДЫ ДАҒДЫЛАР
БОЛЫП ТАБЫЛАДЫ.
Әрбір баланың бірегей екенін есте сақтаңыз, сондықтан
оқу мотивациясын дамыту тәсілі жеке және оның
қажеттіліктері мен ерекшеліктеріне бейімделуі керек.
5 слайд
МОТИВАЦИЯНЫ ДАМЫТУ ЖОЛДАРЫ БАЛАЛАРДЫҢ ОҚУ МОТИВАЦИЯСЫНЫҢ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ДАМУЫ КӨПТЕГЕН ФАКТОРЛАРҒА БАЙЛАНЫСТЫ КҮРДЕЛІ ПРОЦЕСС. МІНЕ, БАЛАЛАРДЫҢ ОҚУ МОТИВАЦИЯСЫНА ӘСЕР ЕТЕТІН НЕГІЗГІ АСПЕКТІЛЕР: 1. **Өзін-өзі бағалау және өзін-өзі түсіну Өзінің күшті жақтарын түсінетін және олардың жетістіктерін көрген балалардың оқуға деген ынтасы жиірек болады. 2. **Мақсаттар мен күтулер**: Нақты мақсаттар мен күтулер қою балалардың ынтасын сақтауға көмектеседі. Оларға нақты және қол жеткізуге болатын мақсаттар қоюға көмектесіңіз Қоршаған ортаны қолдау**: Ата-аналардың, мұғалімдердің және баланың өміріндегі басқа да маңызды адамдардың қолдауы маңызды рөл атқарадыоның мотивациясын қалыптастыру. Пәнге деген қызығушылық**: Өз оқуына қызығушылық танытқан балалардың әдетте ынтасы жоғары болады. Оларға оқулары мен қызығушылықтары арасындағы байланысты табуға көмектесіңіз. . **Оң кері байланыс**: күш- жігер мен жетістік үшін марапат және оң кері байланыс оқу мотивациясын айтарлықтай арттырады. ӨЗІН-ӨЗІ РЕТТЕУ ЖӘНЕ УАҚЫТТЫ БАСҚАРУ**: ЖОСПАРЛАУ, УАҚЫТТЫ БАСҚАРУ ЖӘНЕ ҚИЫНДЫҚТАРДЫ ЖЕҢУ ҚАБІЛЕТІ ДЕ ОҚУҒА МОТИВАЦИЯНЫ ДАМЫТУ ҮШІН МАҢЫЗДЫ ДАҒДЫЛАР БОЛЫП ТАБЫЛАДЫ. Әрбір баланың бірегей екенін есте сақтаңыз, сондықтан оқу мотивациясын дамыту тәсілі жеке және оның қажеттіліктері мен ерекшеліктеріне бейімделуі керек.
6 слайд
Оқушыларға материктің сұлбасы және негізгі
географиялық белгілері бар карта жасау ұсынылады.
2. Бұл игерілген мәтінді белгішелермен белгілеу.
Оқушылар мәтінмен жұмыс жасайды және шеттерге
жазып алады:
«+» - егер олар мұны білемін деп ойласа
ынтымақтастық <<->> егер олар бұл білімге қайшы
келеді деп ойласа 2)оларда бар; жоқ «V» - оқығаныңыз
жаңа болса; <<?>> - егер оқығаныңыз түсініксіз болып
шықса және түсіндіруді қажет етсе мағынасы
3. Олардың қалай орналасатынын
диаграммадан шамамен көрсетіңіз
бойынша Африкадағы климаттық аймақтар,
егер ол қиылысқан болса пайымдау солтүстік
бөлігіндегі экватор? Сіз бұл жағдайда қайда
болар едіңіз?
ең ылғалды климат (көк көлеңкеде
көрсетілген) және қайда ең құрғақ (қызыл
реңкпен көрсетілген)? Қай жерде
Жағалаумен жылы ағыстар өтер еді, ал
суықтары қайда?
КАРТА ҚҰРУ
ӘДІСТЕМЕСІ
6 слайд
Оқушыларға материктің сұлбасы және негізгі географиялық белгілері бар карта жасау ұсынылады. 2. Бұл игерілген мәтінді белгішелермен белгілеу. Оқушылар мәтінмен жұмыс жасайды және шеттерге жазып алады: «+» - егер олар мұны білемін деп ойласа ынтымақтастық <<->> егер олар бұл білімге қайшы келеді деп ойласа 2)оларда бар; жоқ «V» - оқығаныңыз жаңа болса; <<?>> - егер оқығаныңыз түсініксіз болып шықса және түсіндіруді қажет етсе мағынасы 3. Олардың қалай орналасатынын диаграммадан шамамен көрсетіңіз бойынша Африкадағы климаттық аймақтар, егер ол қиылысқан болса пайымдау солтүстік бөлігіндегі экватор? Сіз бұл жағдайда қайда болар едіңіз? ең ылғалды климат (көк көлеңкеде көрсетілген) және қайда ең құрғақ (қызыл реңкпен көрсетілген)? Қай жерде Жағалаумен жылы ағыстар өтер еді, ал суықтары қайда? КАРТА ҚҰРУ ӘДІСТЕМЕСІ
7 слайд
1.«Аналогтарды іздеу» әдісі
2.«Артығын тап» әдістемесі
Рио-де-Жанейро – Рига (екеуі де «R» әрпінен басталады)
Рио-де-Жанейро – Стамбул (екеуі де бұрынғы астаналар)
Рио-де-Жанейро – Копенгаген (екеуі де теңіз жағасында)
Рио-де-Жанейро – Кейптаун (екеуі де оңтүстік жарты
шард орн.)
Рио-де-Жанейро – Гавана (екеуі де тропикалық аймақта
орн.)
2.Кейп тауы, Айдаһар тауы, Альпі тауы.
Бразилия үстірті, Эфиопия тауы, Тибести
тауы.
Атлас, Ахагар таулары, Мадагаскар.
Везувий, Килиманджаро, Камерун
Нормативтік: бақылау
және түзету әдісті
салыстыру
формасындағы
әрекет. Когнитивті:
саналы түрде және
кездейсоқ құру
мәлімдемелер.
7 слайд
1.«Аналогтарды іздеу» әдісі 2.«Артығын тап» әдістемесі Рио-де-Жанейро – Рига (екеуі де «R» әрпінен басталады) Рио-де-Жанейро – Стамбул (екеуі де бұрынғы астаналар) Рио-де-Жанейро – Копенгаген (екеуі де теңіз жағасында) Рио-де-Жанейро – Кейптаун (екеуі де оңтүстік жарты шард орн.) Рио-де-Жанейро – Гавана (екеуі де тропикалық аймақта орн.) 2.Кейп тауы, Айдаһар тауы, Альпі тауы. Бразилия үстірті, Эфиопия тауы, Тибести тауы. Атлас, Ахагар таулары, Мадагаскар. Везувий, Килиманджаро, Камерун Нормативтік: бақылау және түзету әдісті салыстыру формасындағы әрекет. Когнитивті: саналы түрде және кездейсоқ құру мәлімдемелер.
8 слайд
1. «Бұл не?»
2. «Географиялық
диктант»
-Бұл аумақ қателесіп «Жасыл ел» деп аталды, бұл дұрыс емес. Территориясының
көп бөлігін жабын мұздықтар алып жатыр. Климаттық жағдайлар өте қатал
(Гренландия)
-Бұл түбектің атауы үнділердің: «Біз сізді түсінбейміз» деген сөздерінен шыққан.
Испан жаулап алушылары бұл сөзді олардың: «Біз қайдамыз?» деген сұрағына жауап
ретінде естіген. (Юкатан т)
Географиялық диктант – оқушылардың білімін бақылауда кең тараған
түрі
Контурлық картадағы
диктант
Терминологиялық диктант
Когнитивті: - құрылымдау қабілеті білім -
процесті бағалау және өнімділік нәтижелері
Нормативтік: - ерікті өзін-өзі реттеу - бұрыннан
бар нәрсені білу,үйрену -ассимиляция - болжау
8 слайд
1. «Бұл не?» 2. «Географиялық диктант» -Бұл аумақ қателесіп «Жасыл ел» деп аталды, бұл дұрыс емес. Территориясының көп бөлігін жабын мұздықтар алып жатыр. Климаттық жағдайлар өте қатал (Гренландия) -Бұл түбектің атауы үнділердің: «Біз сізді түсінбейміз» деген сөздерінен шыққан. Испан жаулап алушылары бұл сөзді олардың: «Біз қайдамыз?» деген сұрағына жауап ретінде естіген. (Юкатан т) Географиялық диктант – оқушылардың білімін бақылауда кең тараған түрі Контурлық картадағы диктант Терминологиялық диктант Когнитивті: - құрылымдау қабілеті білім - процесті бағалау және өнімділік нәтижелері Нормативтік: - ерікті өзін-өзі реттеу - бұрыннан бар нәрсені білу,үйрену -ассимиляция - болжау
9 слайд
«Қайтару» - географиялық объектілер атауларында әріптер
қайта реттеледі. Тапсырма осы нысандарды ашып, картадан
көрсету. Мысалы, Акнозама - Амазонка, Иаламиг - Гималай.
«Графикалық диктант» (азимут бойынша
немесе көкжиек жақтары бойынша) –
оқушылар тапсырма алады, оның негізінде
көкжиек немесе азимут жақтарының
орналасуын бекітуге бағытталған әрекеттерді
орындайды. Бұл ойын техникасы зейін мен
шоғырлануды дамытады. Мысалы: туристердің
қозғалысының сызбасын сал. 1 ұяшық – 1 күн
(үстіне 10 ұяшық қалдырып, парақтың
ортасына нүкте қойып, осы нүктеден сызықтар
сызыңыз). Туристер үйден шығып, жаяу жүрді:
Солтүстікке – 2 күн, батысқа – 2 күн,
солтүстікке – 2 күн, шығысқа – 2 күн,
солтүстікке – 1 күн, шығысқа – 1 күн,
оңтүстікке – 2 күн, шығыс – 3 күн, солтүстікке –
1 күн, шығысқа – 1 күн, оңтүстікке – 4 күн,
батысқа – 2 күн, солтүстікке – 2 күн, батысқа –
1 күн, оңтүстікте – 2 күн, батыста – 2 күн.
2. Идеялар себеті.
Оқушылардың есеп бойынша не білетіні
туралы сұрақ қойылады.
1. Алдымен әр оқушы барлығын есіне түсіріп,
дәптерге жазады.
2. Содан кейін жұппен немесе топпен
ақпарат алмасады.
3. Әрі қарай шеңбердегі әр топ бір ақпаратты
атайды (идеялар тізімі құрастырылады).
4. Барлық ақпаратты мұғалім қысқаша
идеялар «себетіне» жазып алады. Сабақ
тақырыбына қатысты фактілерді, пікірлерді,
атауларды, проблемаларды,
тұжырымдамаларды «қалпына келтіруге»
болады. Одан әрі сабақ барысында баланың
санасында шашырап қалған бұл фактілер
немесе пікірлер, мәселелер немесе түсініктер
логикалық тізбектерге қосылуы мүмкін.
5. Барлық қателер жаңа ақпаратты
меңгерген сайын түзетіледі
9 слайд
«Қайтару» - географиялық объектілер атауларында әріптер қайта реттеледі. Тапсырма осы нысандарды ашып, картадан көрсету. Мысалы, Акнозама - Амазонка, Иаламиг - Гималай. «Графикалық диктант» (азимут бойынша немесе көкжиек жақтары бойынша) – оқушылар тапсырма алады, оның негізінде көкжиек немесе азимут жақтарының орналасуын бекітуге бағытталған әрекеттерді орындайды. Бұл ойын техникасы зейін мен шоғырлануды дамытады. Мысалы: туристердің қозғалысының сызбасын сал. 1 ұяшық – 1 күн (үстіне 10 ұяшық қалдырып, парақтың ортасына нүкте қойып, осы нүктеден сызықтар сызыңыз). Туристер үйден шығып, жаяу жүрді: Солтүстікке – 2 күн, батысқа – 2 күн, солтүстікке – 2 күн, шығысқа – 2 күн, солтүстікке – 1 күн, шығысқа – 1 күн, оңтүстікке – 2 күн, шығыс – 3 күн, солтүстікке – 1 күн, шығысқа – 1 күн, оңтүстікке – 4 күн, батысқа – 2 күн, солтүстікке – 2 күн, батысқа – 1 күн, оңтүстікте – 2 күн, батыста – 2 күн. 2. Идеялар себеті. Оқушылардың есеп бойынша не білетіні туралы сұрақ қойылады. 1. Алдымен әр оқушы барлығын есіне түсіріп, дәптерге жазады. 2. Содан кейін жұппен немесе топпен ақпарат алмасады. 3. Әрі қарай шеңбердегі әр топ бір ақпаратты атайды (идеялар тізімі құрастырылады). 4. Барлық ақпаратты мұғалім қысқаша идеялар «себетіне» жазып алады. Сабақ тақырыбына қатысты фактілерді, пікірлерді, атауларды, проблемаларды, тұжырымдамаларды «қалпына келтіруге» болады. Одан әрі сабақ барысында баланың санасында шашырап қалған бұл фактілер немесе пікірлер, мәселелер немесе түсініктер логикалық тізбектерге қосылуы мүмкін. 5. Барлық қателер жаңа ақпаратты меңгерген сайын түзетіледі
10 слайд
ҚОРЫТЫНДЫ
География сабағында мектеп оқушыларының
мотивациясын дамыту қиын мәселе, бірақ
психологиялық әдістер мен тәсілдер бұл мақсатқа
жетуде тиімді құрал бола алады. Оқушылардың
қызығушылықтары мен қажеттіліктерін есепке алу,
мақсат қою және аралық жетістіктерді жоспарлау,
мадақтау және оңды күшейту, сонымен қатар «өзіндік
рефлексия» әдістерін қолдану студенттердің
мотивациясын дамытудың көптеген мүмкін
тәсілдерінің бір бөлігі ғана.
10 слайд
ҚОРЫТЫНДЫ География сабағында мектеп оқушыларының мотивациясын дамыту қиын мәселе, бірақ психологиялық әдістер мен тәсілдер бұл мақсатқа жетуде тиімді құрал бола алады. Оқушылардың қызығушылықтары мен қажеттіліктерін есепке алу, мақсат қою және аралық жетістіктерді жоспарлау, мадақтау және оңды күшейту, сонымен қатар «өзіндік рефлексия» әдістерін қолдану студенттердің мотивациясын дамытудың көптеген мүмкін тәсілдерінің бір бөлігі ғана.
11 слайд
Горохова Ю. В., Горохова И. В. Повышение мотивации школьников к
обучению на уроках географии // Молодой ученый. — 2017.
Формирование положительной мотивации к учебной деятельности у
школьников на уроках географии // География в школе. — № 7. С. 44.
Митрофанов И.В. Тематические игры по географии. /И.В. Митрофанов//- М.:ТЦ Сфера, 2003.-112с.
Перепечева Н.Н. Нестандартные уроки географии. /Н.Н. Перепечева. – Волгоград: Учитель,2004 –
96с.
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН
ӘДЕБИЕТТЕР
11 слайд
Горохова Ю. В., Горохова И. В. Повышение мотивации школьников к обучению на уроках географии // Молодой ученый. — 2017. Формирование положительной мотивации к учебной деятельности у школьников на уроках географии // География в школе. — № 7. С. 44. Митрофанов И.В. Тематические игры по географии. /И.В. Митрофанов//- М.:ТЦ Сфера, 2003.-112с. Перепечева Н.Н. Нестандартные уроки географии. /Н.Н. Перепечева. – Волгоград: Учитель,2004 – 96с. ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР