Материалдар / Ғұн мемлекеті

Ғұн мемлекеті

Материал туралы қысқаша түсінік
Ғұн мемлекетінің құрылуы туралы аппарат беру.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
18 Қаңтар 2019
699
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
“Пугачев мектеп балабақша кешені” КММ Сабақтың тақырыбы: Дайындаған: Темиргазиева М.М Тарих пәнінің мұғалімі.

1 слайд
“Пугачев мектеп балабақша кешені” КММ Сабақтың тақырыбы: Дайындаған: Темиргазиева М.М Тарих пәнінің мұғалімі. 10 сынып

1 слайд

“Пугачев мектеп балабақша кешені” КММ Сабақтың тақырыбы: Дайындаған: Темиргазиева М.М Тарих пәнінің мұғалімі. 10 сынып

Сабақтың мақсаты: Білімділігі: Ғұн атауы, «халықтардың ұлы қоныс аударуындағы» ғұндардың ролі,ғұн мемлекеттік бірлестігіні

2 слайд
Сабақтың мақсаты: Білімділігі: Ғұн атауы, «халықтардың ұлы қоныс аударуындағы» ғұндардың ролі,ғұн мемлекеттік бірлестігінің қалыптасу тарихы,Мөде, Аттила туралы мағлұматтарды талқылау. Дамытушылық: Мемлекеттердің қалыптасуының алғышартын, оның белгілерін анықтай білу, карталарды сабақта тиімді пайдалана білуге дағдыландыру. Тәрбиелік: Тарихи аңыз деректер негізінде балаларды ұлтжандылыққа тәрбиелеу, Орталық Азия тарихының жалғастығын көрсету, ірі саяси тұлғаны үлгі қылу.

2 слайд

Сабақтың мақсаты: Білімділігі: Ғұн атауы, «халықтардың ұлы қоныс аударуындағы» ғұндардың ролі,ғұн мемлекеттік бірлестігінің қалыптасу тарихы,Мөде, Аттила туралы мағлұматтарды талқылау. Дамытушылық: Мемлекеттердің қалыптасуының алғышартын, оның белгілерін анықтай білу, карталарды сабақта тиімді пайдалана білуге дағдыландыру. Тәрбиелік: Тарихи аңыз деректер негізінде балаларды ұлтжандылыққа тәрбиелеу, Орталық Азия тарихының жалғастығын көрсету, ірі саяси тұлғаны үлгі қылу.

Сабақтың жоспары: •І. Ғұн атауы. •ІІ. Ғұн мемлекетінің өрлеуі. •ІІІ. Ғұндардың көршілерімен саяси байланысы. •Ғұндардың

3 слайд
Сабақтың жоспары: •І. Ғұн атауы. •ІІ. Ғұн мемлекетінің өрлеуі. •ІІІ. Ғұндардың көршілерімен саяси байланысы. •Ғұндардың шаруашылық өмірі, тұрмысы. •Ғұн мәдениеті.

3 слайд

Сабақтың жоспары: •І. Ғұн атауы. •ІІ. Ғұн мемлекетінің өрлеуі. •ІІІ. Ғұндардың көршілерімен саяси байланысы. •Ғұндардың шаруашылық өмірі, тұрмысы. •Ғұн мәдениеті.

Б.з.б. І мыңжылдықтың ортасында Алтай, Оңтүстік Сібір мен Шығыс Қазақстан аумағында “Ғұн” деген атпен тайпа одағы қалыптаса

4 слайд
Б.з.б. І мыңжылдықтың ортасында Алтай, Оңтүстік Сібір мен Шығыс Қазақстан аумағында “Ғұн” деген атпен тайпа одағы қалыптаса бастады. Қытайлар хунну, кейде сюнну деп атаған бұл тайпалар “халықтардың Ұлы қоныс аударуы” дәуірінде белгілі болды.

4 слайд

Б.з.б. І мыңжылдықтың ортасында Алтай, Оңтүстік Сібір мен Шығыс Қазақстан аумағында “Ғұн” деген атпен тайпа одағы қалыптаса бастады. Қытайлар хунну, кейде сюнну деп атаған бұл тайпалар “халықтардың Ұлы қоныс аударуы” дәуірінде белгілі болды.

5 слайд

5 слайд

6 слайд

6 слайд

Қытай деректерінде “ғұндардың алғашқы көсемі – Ся руынан шыққан билеушілердің бірі – Шуньвей болған” деп айтылады. Қытай транс

7 слайд
Қытай деректерінде “ғұндардың алғашқы көсемі – Ся руынан шыққан билеушілердің бірі – Шуньвей болған” деп айтылады. Қытай транскрипциясынан қазақшаласақ, “Шоң би” болып шығады. Ғұн мемлекетінің өрлеуі б.з.б. ІІІ ғасыр Тұман шаньюдің (патша) ұлы Мөденің атымен байланысты. Тұманның тұсында ғұндар бірқатар жерлерінен айырылады, көрші елдермен көп соғысады. Аңыздарға қарағанда, Тұман шаньюй әлдебір себептерге байланысты өзінің ұлы Мөдені тақ мұрагерінен айырған екен. Алдымен Тұман Мөдені өзінен алыста ұстамақ болып Юечжі еліне аманатқа береді. Аманат деген сөз ертеде кепілдікті білдіреді, яғни екі елдің арасында бейбітшіліктің кепілі мағынада. Бірақ кейіннен Тұман осы уәдені бұзып, Юечжі еліне шабуыл жасайды. Кепілдікте жүрген Мөде өзінің жанқиярлығы арқасында аман қалады. Осыдан кейін әкесі Мөденің жанына әскер қосып, шекаралық аймаққа күзетке жібереді. Мөде қолындағы әскерді әбден үйретіп, жаттықтырып, ақыры патшалық билікті алады.

7 слайд

Қытай деректерінде “ғұндардың алғашқы көсемі – Ся руынан шыққан билеушілердің бірі – Шуньвей болған” деп айтылады. Қытай транскрипциясынан қазақшаласақ, “Шоң би” болып шығады. Ғұн мемлекетінің өрлеуі б.з.б. ІІІ ғасыр Тұман шаньюдің (патша) ұлы Мөденің атымен байланысты. Тұманның тұсында ғұндар бірқатар жерлерінен айырылады, көрші елдермен көп соғысады. Аңыздарға қарағанда, Тұман шаньюй әлдебір себептерге байланысты өзінің ұлы Мөдені тақ мұрагерінен айырған екен. Алдымен Тұман Мөдені өзінен алыста ұстамақ болып Юечжі еліне аманатқа береді. Аманат деген сөз ертеде кепілдікті білдіреді, яғни екі елдің арасында бейбітшіліктің кепілі мағынада. Бірақ кейіннен Тұман осы уәдені бұзып, Юечжі еліне шабуыл жасайды. Кепілдікте жүрген Мөде өзінің жанқиярлығы арқасында аман қалады. Осыдан кейін әкесі Мөденің жанына әскер қосып, шекаралық аймаққа күзетке жібереді. Мөде қолындағы әскерді әбден үйретіп, жаттықтырып, ақыры патшалық билікті алады.

Мөде – Ғұн мемлекетінің негізін қалаушы Б.з.б. ІІІ ғасырда Мөде Қытаймен кескілескен ғұн тайпаларын біріктіріп, ғұндардың

8 слайд
Мөде – Ғұн мемлекетінің негізін қалаушы Б.з.б. ІІІ ғасырда Мөде Қытаймен кескілескен ғұн тайпаларын біріктіріп, ғұндардың билеушісі – шанью деген атақ алады. Ол шексіз билікке – “Аспан ұлы” деген атаққа ие болды.

8 слайд

Мөде – Ғұн мемлекетінің негізін қалаушы Б.з.б. ІІІ ғасырда Мөде Қытаймен кескілескен ғұн тайпаларын біріктіріп, ғұндардың билеушісі – шанью деген атақ алады. Ол шексіз билікке – “Аспан ұлы” деген атаққа ие болды.

Ғұндардың құдіреттілігін шығыста Қытай, көршілес үйсіндер мен қаңлылар, солтүстікте Саян-Алтай тайпалары мойындады. Ғұнда

9 слайд
Ғұндардың құдіреттілігін шығыста Қытай, көршілес үйсіндер мен қаңлылар, солтүстікте Саян-Алтай тайпалары мойындады. Ғұндар мен Қытайдың Хань династиясы арасындағы соғыс б.з.б. 188 жылы Хань әскерінің жеңілісімен аяқталды. Қытайлықтар жыл сайын алым-салық төлеуге және қытай ханшасын әйелдікке беруге мәжбүр болды.

9 слайд

Ғұндардың құдіреттілігін шығыста Қытай, көршілес үйсіндер мен қаңлылар, солтүстікте Саян-Алтай тайпалары мойындады. Ғұндар мен Қытайдың Хань династиясы арасындағы соғыс б.з.б. 188 жылы Хань әскерінің жеңілісімен аяқталды. Қытайлықтар жыл сайын алым-салық төлеуге және қытай ханшасын әйелдікке беруге мәжбүр болды.

Ғұндардың әскері Ғұндар жақсы ұйымдастырылған атты әскер үлкен маңызға ие болды. Олар негізінен садақпен, найзамен қару

10 слайд
Ғұндардың әскері Ғұндар жақсы ұйымдастырылған атты әскер үлкен маңызға ие болды. Олар негізінен садақпен, найзамен қаруланған. Ғұн сарбаздары.

10 слайд

Ғұндардың әскері Ғұндар жақсы ұйымдастырылған атты әскер үлкен маңызға ие болды. Олар негізінен садақпен, найзамен қаруланған. Ғұн сарбаздары.

Ғұн империясында б.з.б. 71 жылы дағдарыс басталып, ол ақыры б.з.б. 55 жылы ғұн мемлекетінің екіге бөлінуімен аяқталды (оң

11 слайд
Ғұн империясында б.з.б. 71 жылы дағдарыс басталып, ол ақыры б.з.б. 55 жылы ғұн мемлекетінің екіге бөлінуімен аяқталды (оңтүстік және солтүстік). Оңтүстік ғұндар Хань империясына (Қытай) бағынды. Ал Чжи-чжи шаньюй бастаған солтүстік ғұндар тәуелсіздігін біраз уақытқа дейін сақтап қалды.

11 слайд

Ғұн империясында б.з.б. 71 жылы дағдарыс басталып, ол ақыры б.з.б. 55 жылы ғұн мемлекетінің екіге бөлінуімен аяқталды (оңтүстік және солтүстік). Оңтүстік ғұндар Хань империясына (Қытай) бағынды. Ал Чжи-чжи шаньюй бастаған солтүстік ғұндар тәуелсіздігін біраз уақытқа дейін сақтап қалды.

12 слайд

12 слайд

Математикалық ойын. 1. 800*2 - 172= ( Әбілхайыр хан таққа отырды) 2. 424*2 - 182= ( Қазақ хандығының құрылуы) 3

13 слайд
Математикалық ойын. 1. 800*2 - 172= ( Әбілхайыр хан таққа отырды) 2. 424*2 - 182= ( Қазақ хандығының құрылуы) 3. 4300÷2 - 682= ( Әбілқайыр хан қайтыс болды) 4. 348*3+947 = ( Қазақстан Республикасы тәуелсіздік алды) 5. 460*5 - 589= ( Абылай хан дүниеге келді) 6. 299*2+5= (Түрік қағанатының құрылуы)

13 слайд

Математикалық ойын. 1. 800*2 - 172= ( Әбілхайыр хан таққа отырды) 2. 424*2 - 182= ( Қазақ хандығының құрылуы) 3. 4300÷2 - 682= ( Әбілқайыр хан қайтыс болды) 4. 348*3+947 = ( Қазақстан Республикасы тәуелсіздік алды) 5. 460*5 - 589= ( Абылай хан дүниеге келді) 6. 299*2+5= (Түрік қағанатының құрылуы)

Бекіту 1.Қытай деректерінде ғұндар қандай атпен белгілі болды? 2.Қытай деректері бойынша ғұндардың алғашқы көсемі кім болған?

14 слайд
Бекіту 1.Қытай деректерінде ғұндар қандай атпен белгілі болды? 2.Қытай деректері бойынша ғұндардың алғашқы көсемі кім болған? 3.Аманат дегеніміз не? 4.Ғұндардың жоғарғы билеушісін қалай атады? 5.Ғұн қоғамында жоғары билікке ие болған Мөде қандай атаққа ие болды? 6.Зерттеушілердің көпшілігінің пікірі бойынша ғұндар кімдердің арғы тегі болып есептелінеді? 7.Ғұн империясы қашан екіге бөлініп, ыдырады? 8.Ғұндардың баспанасы не болды?

14 слайд

Бекіту 1.Қытай деректерінде ғұндар қандай атпен белгілі болды? 2.Қытай деректері бойынша ғұндардың алғашқы көсемі кім болған? 3.Аманат дегеніміз не? 4.Ғұндардың жоғарғы билеушісін қалай атады? 5.Ғұн қоғамында жоғары билікке ие болған Мөде қандай атаққа ие болды? 6.Зерттеушілердің көпшілігінің пікірі бойынша ғұндар кімдердің арғы тегі болып есептелінеді? 7.Ғұн империясы қашан екіге бөлініп, ыдырады? 8.Ғұндардың баспанасы не болды?

• Үйге тапсырма: • 19-параграфтың соңындағы сұрақ-тапсырмалар негізінде тақырыпты оқып келу.

15 слайд
• Үйге тапсырма: • 19-параграфтың соңындағы сұрақ-тапсырмалар негізінде тақырыпты оқып келу.

15 слайд

• Үйге тапсырма: • 19-параграфтың соңындағы сұрақ-тапсырмалар негізінде тақырыпты оқып келу.

Чемодан, ет тартқыш, қоқыс салатын себет» әдісі арқылы кері байланыс орнату.

16 слайд
Чемодан, ет тартқыш, қоқыс салатын себет» әдісі арқылы кері байланыс орнату.

16 слайд

Чемодан, ет тартқыш, қоқыс салатын себет» әдісі арқылы кері байланыс орнату.

Министірлікпен келісілген курстар тізімі