Ғылыми жоба




1 слайд
«АТЫРАУ ОБЛЫСЫ БІЛІМ БЕРУ БАСҚАРМАСЫНЫҢ МАХАМБЕТ
АУДАНЫ БІЛІМ БӨЛІМІНІҢ "ЕСЕНБАЙ АҒЕЛЕУОВ АТЫНДАҒЫ
МАХАМБЕТ ОРТА МЕКТЕБІ» КММ
Көбейту кестесінің
құпиясы
Дайындаған: Жасұланқызы Аида, 4-сынып
Бағыты: Жаратылыстану
Секция : Математика, қолданбалы математика
Жұмыс жетекшісі: Кубаева Нургул Боранбаевна,
бастауыш сынып мұғалімі
1 слайд
«АТЫРАУ ОБЛЫСЫ БІЛІМ БЕРУ БАСҚАРМАСЫНЫҢ МАХАМБЕТ АУДАНЫ БІЛІМ БӨЛІМІНІҢ "ЕСЕНБАЙ АҒЕЛЕУОВ АТЫНДАҒЫ МАХАМБЕТ ОРТА МЕКТЕБІ» КММ Көбейту кестесінің құпиясы Дайындаған: Жасұланқызы Аида, 4-сынып Бағыты: Жаратылыстану Секция : Математика, қолданбалы математика Жұмыс жетекшісі: Кубаева Нургул Боранбаевна, бастауыш сынып мұғалімі

2 слайд
•Аннотация
Бұл ғылыми жұмыста
бастауыш сынып
оқушыларына арналған
көбейту кестесінің құпиясы
қарастырылады. Көбейту
кестесі математиканың
негізін құрайтын маңызды
элемент болып табылады.
Жұмыстың мақсаты —
оқушыларға көбейту кестесін
тиімді түрде меңгеруге
көмектесу, сондай-ақ оның
өмірдегі практикалық
қолдану аспектілерін көрсету.
Зерттеу барысында
теориялық білім мен
практикалық жаттығулар
біріктіріледі. Нәтижесінде,
оқушылардың
математикалық дағдыларын
жетілдіру және көбейту
кестесін оңай әрі қызықты
үйрену жолдары ұсынылады.
Өзектілігі: Қазіргі білім беру жүйесінде
оқушылардың математикалық сауаттылығын
арттыру ерекше назарда. Көбейту кестесін
меңгеру — мектептегі математика пәнінің
негізгі бөліктерінің бірі. Оқушылардың
көбейту кестесін дұрыс әрі тиімді үйренуіне
көмектесу, олардың математикалық
дағдыларын нығайту, әрі оқу мотивациясын
арттыру үшін жаңа тәсілдер мен әдістемелерді
зерттеу — бүгінгі күннің өзекті мәселесі.
Мақсаты: Жұмыстың негізгі мақсаты —
бастауыш сынып оқушыларына көбейту
кестесін тиімді әрі қызықты түрде меңгеруге
көмектесу.
Міндеттері:
•1. Көбейту кестесінің құрылымы мен негізін
түсіндіру.
•2. Көбейту кестесін үйрену әдістерін
зерттеу.
•3. Оқушыларға арналған практикалық
жаттығулар мен ойындарды әзірлеу.
•4. Көбейту кестесінің өмірдегі практикалық
қолдану аспектілерін көрсету.
2 слайд
•Аннотация Бұл ғылыми жұмыста бастауыш сынып оқушыларына арналған көбейту кестесінің құпиясы қарастырылады. Көбейту кестесі математиканың негізін құрайтын маңызды элемент болып табылады. Жұмыстың мақсаты — оқушыларға көбейту кестесін тиімді түрде меңгеруге көмектесу, сондай-ақ оның өмірдегі практикалық қолдану аспектілерін көрсету. Зерттеу барысында теориялық білім мен практикалық жаттығулар біріктіріледі. Нәтижесінде, оқушылардың математикалық дағдыларын жетілдіру және көбейту кестесін оңай әрі қызықты үйрену жолдары ұсынылады. Өзектілігі: Қазіргі білім беру жүйесінде оқушылардың математикалық сауаттылығын арттыру ерекше назарда. Көбейту кестесін меңгеру — мектептегі математика пәнінің негізгі бөліктерінің бірі. Оқушылардың көбейту кестесін дұрыс әрі тиімді үйренуіне көмектесу, олардың математикалық дағдыларын нығайту, әрі оқу мотивациясын арттыру үшін жаңа тәсілдер мен әдістемелерді зерттеу — бүгінгі күннің өзекті мәселесі. Мақсаты: Жұмыстың негізгі мақсаты — бастауыш сынып оқушыларына көбейту кестесін тиімді әрі қызықты түрде меңгеруге көмектесу. Міндеттері: •1. Көбейту кестесінің құрылымы мен негізін түсіндіру. •2. Көбейту кестесін үйрену әдістерін зерттеу. •3. Оқушыларға арналған практикалық жаттығулар мен ойындарды әзірлеу. •4. Көбейту кестесінің өмірдегі практикалық қолдану аспектілерін көрсету.

3 слайд
2. Жұмыстың теориялық бөлімі
2.1. Көбейту кестесінің құрылымы
Негізгі принциптер:
•
1. Көбейту анықтамасы: Көбейту
— бірдей сандарды бірнеше рет
қосу операциясы. Мысалы, ( 4 * 3 )
есептелгенде, бұл ( 4 + 4 + 4 ),
яғни ( 12 ).
•
2. Кестенің симметриясы: Көбейту
кестесі симметриялы. Мысалы, ( 3
*4 ) және ( 4 * 3 ) бірдей нәтиже
береді —( 12). Бұл симметрия
кестені үйренуді жеңілдетеді.
•
3. Нөл мен бірдің рөлі: Кез келген
санды 1-ге көбейткенде сол
санның өзі шығады, ал 0-ге
көбейткенде әрдайым нөл
шығады.
•
4. Қайталанатын үлгілер: Көбейту
кестесіндегі әр жолдың
нәтижелерінде белгілі бір
қайталанатын заңдылықтар бар.
Мысалы, ( 5 )-ке көбейту әрдайым
( 5, 10, 15 ) сияқты көбейеді.
3 слайд
2. Жұмыстың теориялық бөлімі 2.1. Көбейту кестесінің құрылымы Негізгі принциптер: • 1. Көбейту анықтамасы: Көбейту — бірдей сандарды бірнеше рет қосу операциясы. Мысалы, ( 4 * 3 ) есептелгенде, бұл ( 4 + 4 + 4 ), яғни ( 12 ). • 2. Кестенің симметриясы: Көбейту кестесі симметриялы. Мысалы, ( 3 *4 ) және ( 4 * 3 ) бірдей нәтиже береді —( 12). Бұл симметрия кестені үйренуді жеңілдетеді. • 3. Нөл мен бірдің рөлі: Кез келген санды 1-ге көбейткенде сол санның өзі шығады, ал 0-ге көбейткенде әрдайым нөл шығады. • 4. Қайталанатын үлгілер: Көбейту кестесіндегі әр жолдың нәтижелерінде белгілі бір қайталанатын заңдылықтар бар. Мысалы, ( 5 )-ке көбейту әрдайым ( 5, 10, 15 ) сияқты көбейеді.

4 слайд
2. 3. Көбейту кестесінің тарихы
•1. Дәстүрлі тәсілдер:
•1. Көбейту кестесінің пайда болуы:
- Ежелгі Мысыр және Вавилон: Көбейту кестесі
адамзат өркениетінің алғашқы математикалық
жетістіктерінің бірі. Ежелгі Вавилонда (шамамен
4000 жыл бұрын) 60-тық сандық жүйеге негізделген
көбейту кестесі қолданылған. Мысырлықтар да
сандарды көбейту үшін қосу әдістерін
пайдаланған. Бұл тәсілдер кейінгі математикалық
жүйелердің дамуына негіз болды.
•2. Пифагордың кестесі:
- Ежелгі Греция: Көбейту кестесін қолдану
көбінесе грек математигі Пифагормен
байланыстырылады. "Пифагордың кестесі" деп
аталған бұл кесте қазіргі біз білетін көбейту
кестесіне ұқсас болған.
3. Қытай көбейту кестесі (Суаньпан):
- Ежелгі Қытай: Қытайда көбейту кестесі
шамамен б.з.д. 305 жылы қолданыла бастады. Ол
көбінесе "Суаньпан" деп аталған, және кестені
оқушылар жатқа айту арқылы меңгерген.
Қытайлықтар кестені пайдалану үшін ерекше
мнемоникалық әдістерді қолданған, бұл оны
жаттауды жеңілдеткен.
4 слайд
2. 3. Көбейту кестесінің тарихы •1. Дәстүрлі тәсілдер: •1. Көбейту кестесінің пайда болуы: - Ежелгі Мысыр және Вавилон: Көбейту кестесі адамзат өркениетінің алғашқы математикалық жетістіктерінің бірі. Ежелгі Вавилонда (шамамен 4000 жыл бұрын) 60-тық сандық жүйеге негізделген көбейту кестесі қолданылған. Мысырлықтар да сандарды көбейту үшін қосу әдістерін пайдаланған. Бұл тәсілдер кейінгі математикалық жүйелердің дамуына негіз болды. •2. Пифагордың кестесі: - Ежелгі Греция: Көбейту кестесін қолдану көбінесе грек математигі Пифагормен байланыстырылады. "Пифагордың кестесі" деп аталған бұл кесте қазіргі біз білетін көбейту кестесіне ұқсас болған. 3. Қытай көбейту кестесі (Суаньпан): - Ежелгі Қытай: Қытайда көбейту кестесі шамамен б.з.д. 305 жылы қолданыла бастады. Ол көбінесе "Суаньпан" деп аталған, және кестені оқушылар жатқа айту арқылы меңгерген. Қытайлықтар кестені пайдалану үшін ерекше мнемоникалық әдістерді қолданған, бұл оны жаттауды жеңілдеткен.

5 слайд
3. Жұмыстың практикалық бөлімі
3.1. Оқушыларға көбейту кестесін меңгерту әдістемелері
Көбейту карточкалары:
- Әр картаның бір жағында көбейту есептері
(мысалы, ( 3 * 4 )), ал екінші жағында жауап
жазылған. Оқушылар кезек-кезек карталарды
тартып, есепті шешіп, дұрыс жауапты тексереді.
Бұл ойын оқушыларды белсенділікке тартып,
жылдам есептеу дағдыларын дамытады.
-Карточкалар арқылы жұптасып немесе
шағын топтарда ойнауға болады. Бұл әдіс
оқушылардың өзара бәсекелестік арқылы
мотивациясын арттырады.
"Кім жылдам?" ойыны:
- Мұғалім тақтаға немесе экранға есептер
жазып, әр оқушыдан жылдам жауап беруін
сұрайды. Ең жылдам және дұрыс жауап берген
оқушыға ұпай немесе жұлдызша беріледі.
- Бұл ойын оқушылардың жылдамдықтарын
тексеріп, олардың көбейту кестесін жақсы
меңгергенін анықтауға көмектеседі.
5 слайд
3. Жұмыстың практикалық бөлімі 3.1. Оқушыларға көбейту кестесін меңгерту әдістемелері Көбейту карточкалары: - Әр картаның бір жағында көбейту есептері (мысалы, ( 3 * 4 )), ал екінші жағында жауап жазылған. Оқушылар кезек-кезек карталарды тартып, есепті шешіп, дұрыс жауапты тексереді. Бұл ойын оқушыларды белсенділікке тартып, жылдам есептеу дағдыларын дамытады. -Карточкалар арқылы жұптасып немесе шағын топтарда ойнауға болады. Бұл әдіс оқушылардың өзара бәсекелестік арқылы мотивациясын арттырады. "Кім жылдам?" ойыны: - Мұғалім тақтаға немесе экранға есептер жазып, әр оқушыдан жылдам жауап беруін сұрайды. Ең жылдам және дұрыс жауап берген оқушыға ұпай немесе жұлдызша беріледі. - Бұл ойын оқушылардың жылдамдықтарын тексеріп, олардың көбейту кестесін жақсы меңгергенін анықтауға көмектеседі.

6 слайд
Зерттеу нәтежиелері
•4. Қорытынды
•Көбейту кестесі – математикадағы негізгі
және маңызды тақырыптардың бірі. Оны
үйрену тек арифметикалық
операцияларды орындау үшін ғана емес,
сонымен қатар оқушылардың логикалық
ойлау қабілетін, есептеу дағдыларын,
кеңістіктік ойлау қабілетін және зейінін
дамытуға үлкен әсер етеді. Жұмыс
барысында алынған нәтижелер
көрсеткендей, ойын түріндегі жаттығулар
мен көрнекі құралдарды қолдану
оқушылардың білім сапасын арттырады
және олардың математикаға деген
қызығушылығын оятады. Сонымен қатар,
практикалық өмірдегі тапсырмалар
арқылы балалар көбейту кестесін нақты
өмірде қолдануды үйреніп, өзіндік
дағдыларын дамытты.
•Жалпы, зерттеудің нәтижелері
көрсеткендей, қолданылған әдістер
көбейту кестесін меңгеру тиімділігін
арттырады және оқушылардың
математикалық қабілеттерін жан-жақты
дамытады.
•
Ұсыныстар
•
1. Көрнекілік құралдарын
көбейту2. Ойын әдістерін
кеңінен қолдану
•
3. Практикалық өмірге арналған
тапсырмаларды көбейту
•
4. Жеке және топтық жұмыс
балансының сақталуы
•
5. Оқушылардың
психологиялық ерекшеліктерін
ескеру
6 слайд
Зерттеу нәтежиелері •4. Қорытынды •Көбейту кестесі – математикадағы негізгі және маңызды тақырыптардың бірі. Оны үйрену тек арифметикалық операцияларды орындау үшін ғана емес, сонымен қатар оқушылардың логикалық ойлау қабілетін, есептеу дағдыларын, кеңістіктік ойлау қабілетін және зейінін дамытуға үлкен әсер етеді. Жұмыс барысында алынған нәтижелер көрсеткендей, ойын түріндегі жаттығулар мен көрнекі құралдарды қолдану оқушылардың білім сапасын арттырады және олардың математикаға деген қызығушылығын оятады. Сонымен қатар, практикалық өмірдегі тапсырмалар арқылы балалар көбейту кестесін нақты өмірде қолдануды үйреніп, өзіндік дағдыларын дамытты. •Жалпы, зерттеудің нәтижелері көрсеткендей, қолданылған әдістер көбейту кестесін меңгеру тиімділігін арттырады және оқушылардың математикалық қабілеттерін жан-жақты дамытады. • Ұсыныстар • 1. Көрнекілік құралдарын көбейту2. Ойын әдістерін кеңінен қолдану • 3. Практикалық өмірге арналған тапсырмаларды көбейту • 4. Жеке және топтық жұмыс балансының сақталуы • 5. Оқушылардың психологиялық ерекшеліктерін ескеру