Инклюзияның философиялық негіздері. ҚР мен шетелдерде инклюзивті білім беруді дамыту.
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Инклюзияның
философиялық
негіздері. ҚР мен
шетелдерде
инклюзивті білім
беруді дамыту.
1 слайд
Инклюзияның философиялық негіздері. ҚР мен шетелдерде инклюзивті білім беруді дамыту.
2 слайд
“”
Инклюзивті білім беру жүйесі , ол балалардың индивидуалды
ерекшеліктеріне байланысты оқыту жағдайларын жетілдіруге
бағытталған динамикалық процесс. Жалпыға білім беру
мектебінде мүмкіндігі шектеулі балаларды қалыпты қатарына
қосу мен нәтижелі әлеуметтену жағдайлары, сонымен бірге
баланың барлық потенциалдық мүмкіндіктері анықталып,
дамытуға бағытталған жұмыс түрі.
2 слайд
“” Инклюзивті білім беру жүйесі , ол балалардың индивидуалды ерекшеліктеріне байланысты оқыту жағдайларын жетілдіруге бағытталған динамикалық процесс. Жалпыға білім беру мектебінде мүмкіндігі шектеулі балаларды қалыпты қатарына қосу мен нәтижелі әлеуметтену жағдайлары, сонымен бірге баланың барлық потенциалдық мүмкіндіктері анықталып, дамытуға бағытталған жұмыс түрі.
3 слайд
Инклюзивті білім беруді дамытуға
қойылатын негізгі талаптар:
Ерекше балалардың барлығы білім беру ортасына
қосылғанда өздерінің мүмкіндіктері шектеулі екендігін
сезінбеулері керек.
Қандай да бір көрсеткіштері бойынша балаларды топтарға
бөлмей, біріктіріп оқыту.
Ерекше балалар өз жастарына сай құрбыларымен бір
сыныпта оқытылады.
Ерекше балалар нәтижелі оқыту мен тәрбиелеу үшін
арнайы жағдайлар жасау.
3 слайд
Инклюзивті білім беруді дамытуға қойылатын негізгі талаптар: Ерекше балалардың барлығы білім беру ортасына қосылғанда өздерінің мүмкіндіктері шектеулі екендігін сезінбеулері керек. Қандай да бір көрсеткіштері бойынша балаларды топтарға бөлмей, біріктіріп оқыту. Ерекше балалар өз жастарына сай құрбыларымен бір сыныпта оқытылады. Ерекше балалар нәтижелі оқыту мен тәрбиелеу үшін арнайы жағдайлар жасау.
4 слайд
“”
Инклюзивті білім берудің негізгі идеясы - баланың білім беру
жүйесіне қосылуға дайын болуы, яғни, барлық педагогтар мен
ата-аналар инклюзивті білім беруді – жалпыға білім беру
мектебі мен балабақшаға ашық есік ғана емес, сонымен бірге
білім беру нәтижесіне жауапкершілік деп түсінулері тиіс.
4 слайд
“” Инклюзивті білім берудің негізгі идеясы - баланың білім беру жүйесіне қосылуға дайын болуы, яғни, барлық педагогтар мен ата-аналар инклюзивті білім беруді – жалпыға білім беру мектебі мен балабақшаға ашық есік ғана емес, сонымен бірге білім беру нәтижесіне жауапкершілік деп түсінулері тиіс.
5 слайд
Ерекше баланың әлеуметтенуіне жағымды
жағдайлар жасалады.
Дамуында түрлі бұзылыстары бар
балалардың оқу және оқу іс-әрекетінен тыс
байланыстарға түсу мүмкіндіктері
қамтылады.
Педагогтардың квалификациясы
жоғарылайды.
Балаларды оқыту мен тәрбиелеуде жаңа
технологиялар құрастырылып, енгізіледі.Инклюзивті бағыттың
жетістіктері анық:
5 слайд
Ерекше баланың әлеуметтенуіне жағымды жағдайлар жасалады. Дамуында түрлі бұзылыстары бар балалардың оқу және оқу іс-әрекетінен тыс байланыстарға түсу мүмкіндіктері қамтылады. Педагогтардың квалификациясы жоғарылайды. Балаларды оқыту мен тәрбиелеуде жаңа технологиялар құрастырылып, енгізіледі.Инклюзивті бағыттың жетістіктері анық:
6 слайд
Қазақстанда 2016 жылдан бастап білім беру процесіне инклюзив енгізілген.
Ел тегіне, денсаулық жағдайына және басқа да ерекшеліктеріне қарамастан
барлық балалардың білім алуға тең қолжетімділігін көрсететін бірнеше
халықаралық келісімдерді ратификациялады. Бұл конвенциялар:
«Баланың құқықтары
туралы» (Қазақстан
Республикасы Жоғарғы
Кеңесінің 1994 жылғы 8
маусымдағы Жарлығы
бойынша); «Мүгедектердің құқықтары
туралы». (ҚР 2015 жылғы
20 ақпандағы No 288-V ҚРЗ
Заңымен); «Білім беру саласындағы
кемсітушілікке қарсы күрес
туралы» (Қазақстан
Республикасының 2016
жылғы 28 қаңтардағы №
449- V ҚРЗ Заңына сәйкес.
Конвенция 2016 жылғы 16
шілдеде күшіне енді).
6 слайд
Қазақстанда 2016 жылдан бастап білім беру процесіне инклюзив енгізілген. Ел тегіне, денсаулық жағдайына және басқа да ерекшеліктеріне қарамастан барлық балалардың білім алуға тең қолжетімділігін көрсететін бірнеше халықаралық келісімдерді ратификациялады. Бұл конвенциялар: «Баланың құқықтары туралы» (Қазақстан Республикасы Жоғарғы Кеңесінің 1994 жылғы 8 маусымдағы Жарлығы бойынша); «Мүгедектердің құқықтары туралы». (ҚР 2015 жылғы 20 ақпандағы No 288-V ҚРЗ Заңымен); «Білім беру саласындағы кемсітушілікке қарсы күрес туралы» (Қазақстан Республикасының 2016 жылғы 28 қаңтардағы № 449- V ҚРЗ Заңына сәйкес. Конвенция 2016 жылғы 16 шілдеде күшіне енді).
7 слайд
2016 жылы Қазақстан билігі Білім берудегі кемсітушілікке қарсы халықаралық
конвенцияға және Мүгедектердің құқықтары туралы конвенцияға қол қойды. Сол
уақыттан бастап еліміздің мемлекеттік және жекеменшік оқу орындарына инклюзивті
енгізу ресми түрде басталды.
2017 жылдың өзінде қазақ жалпы білім беретін мектептерде ерекше білім беруді
қажет ететін 60 мыңнан астам бала оқыса, 2018 жылы 100 мыңға жетті. Соған
қарамастан материалдық-әдістемелік қамтамасыз ету инклюзивті білім беруге
сұранысқа қарағанда баяу дамып келеді.
2019 жылы ерекше қажеттіліктері бар балаларды қабылдауға балабақшалардың
төрттен бірі және техникалық және кәсіптік оқу орындарының үштен бірі қажетті
құрылғылармен жабдықталған. Даму тарихы
7 слайд
2016 жылы Қазақстан билігі Білім берудегі кемсітушілікке қарсы халықаралық конвенцияға және Мүгедектердің құқықтары туралы конвенцияға қол қойды. Сол уақыттан бастап еліміздің мемлекеттік және жекеменшік оқу орындарына инклюзивті енгізу ресми түрде басталды. 2017 жылдың өзінде қазақ жалпы білім беретін мектептерде ерекше білім беруді қажет ететін 60 мыңнан астам бала оқыса, 2018 жылы 100 мыңға жетті. Соған қарамастан материалдық-әдістемелік қамтамасыз ету инклюзивті білім беруге сұранысқа қарағанда баяу дамып келеді. 2019 жылы ерекше қажеттіліктері бар балаларды қабылдауға балабақшалардың төрттен бірі және техникалық және кәсіптік оқу орындарының үштен бірі қажетті құрылғылармен жабдықталған. Даму тарихы
8 слайд
Қазақстан
Республикасында
инклюзивті білім
беруді дамыту
негізінде келесі
маңызды
принциптер мен
құндылықтар
қарастырылған: 1. Әрбір баланың жалпыға білім беру мекемелерінде оқуда
және сапалы білім алуда тең құқылы болуы.
2. Әр баланың оқуға қабілеттілігін мойындап, қажетті
жағдайлар жасау.
3. Жеке тұлғалық, жекелік бағыт негізінде құрастырылған оқу
бағдарламаларын бейімдеу.
4. Оқытудың инклюзивті моделін іске асыруда заманауи
зерттеулер мен тәжірибелердің нәтижелерін қолдану.
5. Мүмкіндігі шектеулі балаларды оқыту мен тәрбиелеуде
пәнаралық және топтық бағыттарды қолдану, ол үшін
педагогтар, ата-аналар, логопедтер, психологтар, дефектолог-
мұғалімдер және т.б. мамандар бірігіп жұмыс жасаулары
керек.
8 слайд
Қазақстан Республикасында инклюзивті білім беруді дамыту негізінде келесі маңызды принциптер мен құндылықтар қарастырылған: 1. Әрбір баланың жалпыға білім беру мекемелерінде оқуда және сапалы білім алуда тең құқылы болуы. 2. Әр баланың оқуға қабілеттілігін мойындап, қажетті жағдайлар жасау. 3. Жеке тұлғалық, жекелік бағыт негізінде құрастырылған оқу бағдарламаларын бейімдеу. 4. Оқытудың инклюзивті моделін іске асыруда заманауи зерттеулер мен тәжірибелердің нәтижелерін қолдану. 5. Мүмкіндігі шектеулі балаларды оқыту мен тәрбиелеуде пәнаралық және топтық бағыттарды қолдану, ол үшін педагогтар, ата-аналар, логопедтер, психологтар, дефектолог- мұғалімдер және т.б. мамандар бірігіп жұмыс жасаулары керек.
9 слайд
Заман ағымына ілесу үшін инклюзивті білім беруді енгізу жолында
Қазақстан қиындықтарды еңсеріп, туындаған мәселелерді шешуге
тырысуда, соның ішінде халықаралық тәжірибені енгізу арқылы:
Шет елдердің
үлгісімен
қазақстандық
мектептерде
ассистент-тьютор
лауазымы енгізілді. Қайырымдылық
ұйымдары
инклюзивті қолдау
бөлмелерін ашады,
онда балалар мінез-
құлықты қолданбалы
талдау әдісін қолдана
отырып оқытылады. Оқыту бағыты
қарапайым балалар
да, ерекше балалар
да қатысатын
инклюзивті
ойындардың
көмегімен дамиды.
9 слайд
Заман ағымына ілесу үшін инклюзивті білім беруді енгізу жолында Қазақстан қиындықтарды еңсеріп, туындаған мәселелерді шешуге тырысуда, соның ішінде халықаралық тәжірибені енгізу арқылы: Шет елдердің үлгісімен қазақстандық мектептерде ассистент-тьютор лауазымы енгізілді. Қайырымдылық ұйымдары инклюзивті қолдау бөлмелерін ашады, онда балалар мінез- құлықты қолданбалы талдау әдісін қолдана отырып оқытылады. Оқыту бағыты қарапайым балалар да, ерекше балалар да қатысатын инклюзивті ойындардың көмегімен дамиды.