Жай бөлшектер
Жай бөлшектер

#1 слайд
1 слайд
#2 слайд
Білімділік: Оқушыларға жай бөлшек, үлес, алым, бөлім
туралы түсініктер беру. Оқушыларды екі натурал санның
бөліндісін жай бөлшек түрінде жаза білуге және натурал санды
жай бөлшек түрінде жаза білуге үйрету. Жай бөлшек ұғымымен
оқушыларды таныстыру, есептер шығаруда қолдана білуге
үйрету
Тәрбиелік: Оқушыларды төзімділікке, жауапкершілікке,
шығармашылыққа тәрбиелеу.
Дамытушылық: Оқушылардың ойлау қабілеттерін
дамыту, өз бетінше жұмыс жасауға дағдыландыру. Деңгейлеп
оқыту арқылы оқушылардың есептерді шығарудағы логикалық
ойлау қабілеттерін, есте сақтау және зейін қою қабілеттерін
дамыту. Деңгейлік тапсырмаларды орындау арқылы өзіндік
ізденістерін қалыптастыру.
2 слайд
Білімділік: Оқушыларға жай бөлшек, үлес, алым, бөлім туралы түсініктер беру. Оқушыларды екі натурал санның бөліндісін жай бөлшек түрінде жаза білуге және натурал санды жай бөлшек түрінде жаза білуге үйрету. Жай бөлшек ұғымымен оқушыларды таныстыру, есептер шығаруда қолдана білуге үйрету Тәрбиелік: Оқушыларды төзімділікке, жауапкершілікке, шығармашылыққа тәрбиелеу. Дамытушылық: Оқушылардың ойлау қабілеттерін дамыту, өз бетінше жұмыс жасауға дағдыландыру. Деңгейлеп оқыту арқылы оқушылардың есептерді шығарудағы логикалық ойлау қабілеттерін, есте сақтау және зейін қою қабілеттерін дамыту. Деңгейлік тапсырмаларды орындау арқылы өзіндік ізденістерін қалыптастыру.
#3 слайд
Ұйымдастыру
Үй тапсырмасы “Қайталау – оқу айнасы”
Жаңа сабақты түсіндіру
“ Білім көзі кітапта” (кітаппен жұмыс)
Сабақты пысықтау
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бағалау
3 слайд
Ұйымдастыру Үй тапсырмасы “Қайталау – оқу айнасы” Жаңа сабақты түсіндіру “ Білім көзі кітапта” (кітаппен жұмыс) Сабақты пысықтау Сабақты қорытындылау Үйге тапсырма Бағалау
#4 слайд
Жай сан
І топ
Өрнек
ІІ топ
Құрама сан
ІІІ топ
4 слайд
Жай сан І топ Өрнек ІІ топ Құрама сан ІІІ топ
#5 слайд
10 10
20
20
30
30 302010
5 слайд
10 10 20 20 30 30 302010
#6 слайд
Қандай сандар 2-ге бөлінеді?10
6 слайд
Қандай сандар 2-ге бөлінеді?10
#7 слайд
Жазылуы жұп сандармен
аяқталатын натурал сандар
2-ге бөлінеді.
7 слайд
Жазылуы жұп сандармен аяқталатын натурал сандар 2-ге бөлінеді.
#8 слайд
Қандай сандар 5-ке бөлінеді? 10
8 слайд
Қандай сандар 5-ке бөлінеді? 10
#9 слайд
Жазылуы 0 цифрмен немесе 5
цифрмен аяқталатын натурал
сандар 5-ке бөлінеді
9 слайд
Жазылуы 0 цифрмен немесе 5 цифрмен аяқталатын натурал сандар 5-ке бөлінеді
#10 слайд
Қандай сандар 9-ға бөлінеді? 10
10 слайд
Қандай сандар 9-ға бөлінеді? 10
#11 слайд
Цифрларының қосындысы
9-ға бөлінетін натурал сандар
9-ға бөлінеді
11 слайд
Цифрларының қосындысы 9-ға бөлінетін натурал сандар 9-ға бөлінеді
#12 слайд
Жай сандар деп қандай
сандарды атайды?20
12 слайд
Жай сандар деп қандай сандарды атайды?20
#13 слайд
1-ге және өзіне ғана бөлінетін
натурал сандарды жай сандар
деп атайды
13 слайд
1-ге және өзіне ғана бөлінетін натурал сандарды жай сандар деп атайды
#14 слайд
Құрама сандар деп қандай
сандарды атайды?20
14 слайд
Құрама сандар деп қандай сандарды атайды?20
#15 слайд
Екіден көп бөлгіштері бар
натурал сандар құрама сандар
деп аталады
15 слайд
Екіден көп бөлгіштері бар натурал сандар құрама сандар деп аталады
#16 слайд
Қандай сандарды жұп сандар, тақ
сандар деп атайды?20
16 слайд
Қандай сандарды жұп сандар, тақ сандар деп атайды?20
#17 слайд
2-ге бөлінетін натурал
сандарды жұп сандар деп
атайды.
2-ге бөлінбейтін натурал
сандарды тақ сандар деп
атайды.
17 слайд
2-ге бөлінетін натурал сандарды жұп сандар деп атайды. 2-ге бөлінбейтін натурал сандарды тақ сандар деп атайды.
#18 слайд
Құрама санды жай көбейткіштерге
жіктеу деген не?30
18 слайд
Құрама санды жай көбейткіштерге жіктеу деген не?30
#19 слайд
Құрама санды жай көбейткіштерге
жіктеу – оны тек қана жай c андардың
көбейтіндісі түрінде жазу.
19 слайд
Құрама санды жай көбейткіштерге жіктеу – оны тек қана жай c андардың көбейтіндісі түрінде жазу.
#20 слайд
Қандай сандар берілген сандардың
ЕҮОБ деп аталады ? 30
20 слайд
Қандай сандар берілген сандардың ЕҮОБ деп аталады ? 30
#21 слайд
Берілген натурал сандардың ЕҮОБ деп
сол сандардың әрқайсысы бөлінетін ең
үлкен натурал санды айтады.
21 слайд
Берілген натурал сандардың ЕҮОБ деп сол сандардың әрқайсысы бөлінетін ең үлкен натурал санды айтады.
#22 слайд
Берілген натурал сандардың ЕКОЕ
деп қандай санды
атайды ?3030
22 слайд
Берілген натурал сандардың ЕКОЕ деп қандай санды атайды ?3030
#23 слайд
Берілген натурал сандардың
әрқайсысына еселік болатын ең кіші
натурал санды сол сандардың
ЕКОЕ деп атайды .
23 слайд
Берілген натурал сандардың әрқайсысына еселік болатын ең кіші натурал санды сол сандардың ЕКОЕ деп атайды .
#24 слайд
Бәліш 8 бөлікке бөлінді.
Табақшаға 3 бөлігі салынды. 8
3
24 слайд
Бәліш 8 бөлікке бөлінді. Табақшаға 3 бөлігі салынды. 8 3
#25 слайд
Бәліш 8 бөлікке бөлінді.
Табақшаға 8 бөлігі салынды.8
8
25 слайд
Бәліш 8 бөлікке бөлінді. Табақшаға 8 бөлігі салынды.8 8
#26 слайд
8
11Екі бәліштің әрқайсысы 8 бөлікке бөлінген.
Табақшаға бәліштің 11 бөлігі салынды.
26 слайд
8 11Екі бәліштің әрқайсысы 8 бөлікке бөлінген. Табақшаға бәліштің 11 бөлігі салынды.
#27 слайд
3
2
2
1
1Фигураның қандай бөлігі боялған?
3
3
=
27 слайд
3 2 2 1 1Фигураның қандай бөлігі боялған? 3 3 =
#28 слайд
3
1
5
4
4
3Фигураның қандай бөлігі боялған?
4
5
28 слайд
3 1 5 4 4 3Фигураның қандай бөлігі боялған? 4 5
#29 слайд
3
1
1
2
4
3Фигураның қандай бөлігі боялған?
2
2
29 слайд
3 1 1 2 4 3Фигураның қандай бөлігі боялған? 2 2
#30 слайд
3
1
1
2
4
3Фигураның қандай бөлігі боялған?
2
3
30 слайд
3 1 1 2 4 3Фигураның қандай бөлігі боялған? 2 3
#31 слайд
100
92
92
8
10
8Фигураның қандай бөлігі боялған?
100
100
31 слайд
100 92 92 8 10 8Фигураның қандай бөлігі боялған? 100 100
#32 слайд
3
7
7
2
4
3
7
3Жасыл тік ұшақтар барлық
тік ұшақтың қандай бөлігін
құрайды?
32 слайд
3 7 7 2 4 3 7 3Жасыл тік ұшақтар барлық тік ұшақтың қандай бөлігін құрайды?
#33 слайд
Бөлшектің бөлімі неше үлеске
бөлгенін көрсетеді, ал алымы
неше үлестің алынғанын
көрсетеді.6
5
бөлшектің алымы
бөлшек сызығы
бөлшектің бөлімі
33 слайд
Бөлшектің бөлімі неше үлеске бөлгенін көрсетеді, ал алымы неше үлестің алынғанын көрсетеді.6 5 бөлшектің алымы бөлшек сызығы бөлшектің бөлімі
#34 слайд
(кітаппен жұмыс)
34 слайд
(кітаппен жұмыс)
#35 слайд
№ 191. 1 ) Үштен екі; 2) қырықтан елу бір; 3)
бестен үш; 4) тоғыздан екі; 5) он бірден жеті;
6)жүзден жиырма үш бөлшегін түрінде жаз.b
a
3
2
)1
40
51
) 2
5
3
) 3
11
7
) 5
9
2
) 4
100
23
) 6
№ 193. 1) Бөлшек түрінде жаз: 7:12; 1:100; 23:15;
86:27; 105:91; 211:10.
2) бөлшектерінің
әрқайсысын бөлінді түрінде жаз
1000
909
;
82
625
;
200
101
;
99
65
;
75
31
;
28
13
10
211
;
91
105
;
27
86
;
15
23
;
100
1
;
12
7
) 1
1000 : 909 82; : 625 200; : 101 99; : 65 75; : 31 ; 28 : 13 ) 2
35 слайд
№ 191. 1 ) Үштен екі; 2) қырықтан елу бір; 3) бестен үш; 4) тоғыздан екі; 5) он бірден жеті; 6)жүзден жиырма үш бөлшегін түрінде жаз.b a 3 2 )1 40 51 ) 2 5 3 ) 3 11 7 ) 5 9 2 ) 4 100 23 ) 6 № 193. 1) Бөлшек түрінде жаз: 7:12; 1:100; 23:15; 86:27; 105:91; 211:10. 2) бөлшектерінің әрқайсысын бөлінді түрінде жаз 1000 909 ; 82 625 ; 200 101 ; 99 65 ; 75 31 ; 28 13 10 211 ; 91 105 ; 27 86 ; 15 23 ; 100 1 ; 12 7 ) 1 1000 : 909 82; : 625 200; : 101 99; : 65 75; : 31 ; 28 : 13 ) 2
#36 слайд
10
1
10
3
10
8
10
6№ 192. Бір қарбыз тең 10 бөлікке бөлінген. Осы
бөліктердің 1, 3, 6, 8, 9-ы қалай аталады?
Алынған бөлшектерді жаз және оқы
10
9
36 слайд
10 1 10 3 10 8 10 6№ 192. Бір қарбыз тең 10 бөлікке бөлінген. Осы бөліктердің 1, 3, 6, 8, 9-ы қалай аталады? Алынған бөлшектерді жаз және оқы 10 9
#37 слайд
№ 194. Мына шамалардың жартысын және
ширегін тауып, кестені толтыр )
2
1
( )
4
1
(
Шамалар 8м 32м 16к
г 400г 12 сағ
(жарты)
(ширек)
)
4
1
(
)
2
1
( 4 м
16 м 8 кг
100 г 3 сағ 6 сағ
200 г
2 м
8 м 4 кг
37 слайд
№ 194. Мына шамалардың жартысын және ширегін тауып, кестені толтыр ) 2 1 ( ) 4 1 ( Шамалар 8м 32м 16к г 400г 12 сағ (жарты) (ширек) ) 4 1 ( ) 2 1 ( 4 м 16 м 8 кг 100 г 3 сағ 6 сағ 200 г 2 м 8 м 4 кг
#38 слайд
№ 195. Өлшем бірліктері арасындағы байланысты
пайдаланып, х-тің орнына үлестермен мәндерін
қой
1 м = 10 дм
1 м = 1 00 см
1 кг = 1000 г
1 теңге = 100 тиын
1 доллар = 100 цент 1 дм = м
1 см = м
1 г = кг
1 тиын = теңге
1 цент = долларх10
1
х
100
1
х
х
х
1000
1
100
1
100
1
38 слайд
№ 195. Өлшем бірліктері арасындағы байланысты пайдаланып, х-тің орнына үлестермен мәндерін қой 1 м = 10 дм 1 м = 1 00 см 1 кг = 1000 г 1 теңге = 100 тиын 1 доллар = 100 цент 1 дм = м 1 см = м 1 г = кг 1 тиын = теңге 1 цент = долларх10 1 х 100 1 х х х 1000 1 100 1 100 1
#39 слайд
№ 196. 1 кг тоннаның қандай бөлігін құрайды? 5кг,
47кг, 277кг, 913кг-ды тонна есебімен жай бөлшек түрінде
жаз.т кг
1000
1
1 т т кг
200
1
1000
5
5
т кг
1000
47
47 т кг
1000
277
277 т кг
1000
913
913
№ 197. метрде қанша сантиметр бар? теңгеде
қанша тиын бар? килограмда қанша грамм бар?
сағатта неше минут бар?
2
1
1000
410
3
1
10
1
см м 50
2
1
10
1
теңге
тиын 10 гр кг 410
1000
410
мин 20
3
1
сағ
39 слайд
№ 196. 1 кг тоннаның қандай бөлігін құрайды? 5кг, 47кг, 277кг, 913кг-ды тонна есебімен жай бөлшек түрінде жаз.т кг 1000 1 1 т т кг 200 1 1000 5 5 т кг 1000 47 47 т кг 1000 277 277 т кг 1000 913 913 № 197. метрде қанша сантиметр бар? теңгеде қанша тиын бар? килограмда қанша грамм бар? сағатта неше минут бар? 2 1 1000 410 3 1 10 1 см м 50 2 1 10 1 теңге тиын 10 гр кг 410 1000 410 мин 20 3 1 сағ
#40 слайд
№ 198. Сыныпта 36 оқушы бар, оның –сі
қыздар, қалғаны ұлдар. Сыныпта неше қыз,
неше ұл бар? 3
2
№ 199. Шаршының периметрі 8 см. шаршының
бір қабырғасының ұзындығын бөлшекпен жаз.
№ 200. Өзіндік жұмыс 15минут болды. Сабақтың
қандай бөлігі өзіндік жұмыс өткізуге жұмсалды?
24 2 * 12
3
2
36
12 24 36 Ж/бы: 24 қыз, 12 ұл
Ж/бы:
Ж/бы:
4
1
3
1
40 слайд
№ 198. Сыныпта 36 оқушы бар, оның –сі қыздар, қалғаны ұлдар. Сыныпта неше қыз, неше ұл бар? 3 2 № 199. Шаршының периметрі 8 см. шаршының бір қабырғасының ұзындығын бөлшекпен жаз. № 200. Өзіндік жұмыс 15минут болды. Сабақтың қандай бөлігі өзіндік жұмыс өткізуге жұмсалды? 24 2 * 12 3 2 36 12 24 36 Ж/бы: 24 қыз, 12 ұл Ж/бы: Ж/бы: 4 1 3 1
#41 слайд
? км60 45 105
45 3 15
7
3
105
7
3
105 км № 201. Жолдың ұзындығы 105 км, оның бөлігіне
асфальт төселген, қалғаны қара жол. Қара жолдың
ұзындығы неше километр?
7
3
60
41 слайд
? км60 45 105 45 3 15 7 3 105 7 3 105 км № 201. Жолдың ұзындығы 105 км, оның бөлігіне асфальт төселген, қалғаны қара жол. Қара жолдың ұзындығы неше километр? 7 3 60
#42 слайд
5 ) 191 56 6944 ( 483
79 ) 25 798 41 502 (
) 689 1028( 8 2755 № 202. Амалдарды орында
1)
2)
3) 43
8
2058
42 слайд
5 ) 191 56 6944 ( 483 79 ) 25 798 41 502 ( ) 689 1028( 8 2755 № 202. Амалдарды орында 1) 2) 3) 43 8 2058
#43 слайд
6
2
А В№ 205. АВ кесіндісі 6 тең бөлікке бөлінген (10-
сурет). А D, CN, CB кесінділері АВ кесіндісінің
қандай үлесі болады? C
D E M N
6
5
6
6
43 слайд
6 2 А В№ 205. АВ кесіндісі 6 тең бөлікке бөлінген (10- сурет). А D, CN, CB кесінділері АВ кесіндісінің қандай үлесі болады? C D E M N 6 5 6 6
#44 слайд
№ 206. 3, 8, 12, 20, 34 сандарын бөлімдері 7, 9,
15, 29 сандары болатындай бөлшек түрінде жаз.
№ 207. 1) 4 см, 27 мм, 5 дм метрдің қандай үлесі;
2) 6 г, 28 г, 500 г килограммның қандай
үлесі;
3) 1 мин, 3 мин, 15 мин, 30 мин сағаттың
қандай үлесі?
№ 208. Оқушы кітапты 7 күнде оқып бітірді. Ол
2 күнде, 4 күнде, 5 күнде кітаптың қандай
бөлігін оқыды?
44 слайд
№ 206. 3, 8, 12, 20, 34 сандарын бөлімдері 7, 9, 15, 29 сандары болатындай бөлшек түрінде жаз. № 207. 1) 4 см, 27 мм, 5 дм метрдің қандай үлесі; 2) 6 г, 28 г, 500 г килограммның қандай үлесі; 3) 1 мин, 3 мин, 15 мин, 30 мин сағаттың қандай үлесі? № 208. Оқушы кітапты 7 күнде оқып бітірді. Ол 2 күнде, 4 күнде, 5 күнде кітаптың қандай бөлігін оқыды?
#45 слайд
№ 209. Алматы төңірегінде 144 түрлі құс байқалған,
оның 54-і Алматы төңірегінде қыстайды.Алматы
төңірегінде байқалған құстардың қандай үлесі басқа
жаққа ұшып кетеді?
№ 210. Әрбіреуінде 4 л-ден су бар 22 шелек мұзға
айналғанда судың бүкіл көлемі өседі. 1 л су
мұзға айналғанда оның көлемі қандай үлеске өседі?
№ 211. 80 т қант қызылшасынан 12 т қант алынады.
Алынған қант қызылшаның қандай үлесі болады?90 54 144 144
90
: / бы Ж
ге
3
дм 8
л л 88 22 * 4
88
8
: / бы Ж
80
12
: / бы Ж
45 слайд
№ 209. Алматы төңірегінде 144 түрлі құс байқалған, оның 54-і Алматы төңірегінде қыстайды.Алматы төңірегінде байқалған құстардың қандай үлесі басқа жаққа ұшып кетеді? № 210. Әрбіреуінде 4 л-ден су бар 22 шелек мұзға айналғанда судың бүкіл көлемі өседі. 1 л су мұзға айналғанда оның көлемі қандай үлеске өседі? № 211. 80 т қант қызылшасынан 12 т қант алынады. Алынған қант қызылшаның қандай үлесі болады?90 54 144 144 90 : / бы Ж ге 3 дм 8 л л 88 22 * 4 88 8 : / бы Ж 80 12 : / бы Ж
#46 слайд
№ 212. Шамалардың қосындысын есепте
І – топ
ІІ – топ
ІІІ – топ
с мин с мин са
кг ц кг ц т
25 50 35 15 4
95 7 38 4 9ғ
50 40 1
7 8 700 м 42 м 00 5 км 11
мин мин са
см м с
ғ
см 7 3 825 5 9 65 1
43 4 7 6 8
дм м см дм м
кг ц кг ц
мин са с мин са 6 5 60 65 4 ғ
кг ц т 33 2 10 ғ
мин са мин са 30 2 90 1
м 29 м 201 км 12 с
ғ ғ
кг ц 10 13
3 991 дм м
46 слайд
№ 212. Шамалардың қосындысын есепте І – топ ІІ – топ ІІІ – топ с мин с мин са кг ц кг ц т 25 50 35 15 4 95 7 38 4 9ғ 50 40 1 7 8 700 м 42 м 00 5 км 11 мин мин са см м с ғ см 7 3 825 5 9 65 1 43 4 7 6 8 дм м см дм м кг ц кг ц мин са с мин са 6 5 60 65 4 ғ кг ц т 33 2 10 ғ мин са мин са 30 2 90 1 м 29 м 201 км 12 с ғ ғ кг ц 10 13 3 991 дм м
#47 слайд
Тарихи мәліметтер
Атау Уақыты Ұлты Тегі
Бөлшек сызығы,
бөлшек ХІІ Итальян Леонардо
Пизанский
Алым, бөлім ХІІ Грек Максим
Плануд
Б.з.д.
287-212 Грек Архимед
Бөлшек туралы
толық мәлімет ХХ Орта Азия
математигі Әл-Хорезмиn
m
47 слайд
Тарихи мәліметтер Атау Уақыты Ұлты Тегі Бөлшек сызығы, бөлшек ХІІ Итальян Леонардо Пизанский Алым, бөлім ХІІ Грек Максим Плануд Б.з.д. 287-212 Грек Архимед Бөлшек туралы толық мәлімет ХХ Орта Азия математигі Әл-Хорезмиn m
#48 слайд
Үйге тапсырма
№ 203
№ 204
48 слайд
Үйге тапсырма № 203 № 204
#49 слайд
Бағалау
49 слайд
Бағалау
#50 слайд
50 слайд
шағым қалдыра аласыз













