Жай бөлшектер

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Жай бөлшектер

Материал туралы қысқаша түсінік
мұғалімге керек
Материалдың қысқаша нұсқасы
img_page_1
Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Слайдтың жеке беттері
ЖАЛПЫ ОРТА БІЛІМ БЕРЕТІН Қ.И.СӘТБАЕВ АТЫНДАҒЫ МЕКТЕБІ ( ҒЫЛЫМИ-САРАМАНДЫҚ КОНФЕРЕНЦИЯ) Тақырыбы: Аликвоттық бөлшектер Дайындағы

#1 слайд
ЖАЛПЫ ОРТА БІЛІМ БЕРЕТІН Қ.И.СӘТБАЕВ АТЫНДАҒЫ МЕКТЕБІ ( ҒЫЛЫМИ-САРАМАНДЫҚ КОНФЕРЕНЦИЯ) Тақырыбы: Аликвоттық бөлшектер Дайындағын : Жанболатұлы Эльнар 5 «б» сынып оқушысы Жетекшісі : математика пәні мұғалімі Ерғали Жансұлу Табылдықыз Тасқала 2016ж

1 слайд

ЖАЛПЫ ОРТА БІЛІМ БЕРЕТІН Қ.И.СӘТБАЕВ АТЫНДАҒЫ МЕКТЕБІ ( ҒЫЛЫМИ-САРАМАНДЫҚ КОНФЕРЕНЦИЯ) Тақырыбы: Аликвоттық бөлшектер Дайындағын : Жанболатұлы Эльнар 5 «б» сынып оқушысы Жетекшісі : математика пәні мұғалімі Ерғали Жансұлу Табылдықыз Тасқала 2016ж

Анықтама  А лымы 1- ге тең , бөлімі 1- ден өзге натурал сан болатын бөлшек аликвоттық бөлшек деп аталады. Жалпы түрде жазыл

#2 слайд
Анықтама  А лымы 1- ге тең , бөлімі 1- ден өзге натурал сан болатын бөлшек аликвоттық бөлшек деп аталады. Жалпы түрде жазылуы  .«Аликвот» латынның aliguot- деген сөзінен шыққан, аудармасы «бірнешеу » дегенді білдіреді  Аликвоттық бөлшектермен бір үлес жазылатын болғандықтан ,оны бірлік бөлшектер деп те атайды.

2 слайд

Анықтама  А лымы 1- ге тең , бөлімі 1- ден өзге натурал сан болатын бөлшек аликвоттық бөлшек деп аталады. Жалпы түрде жазылуы  .«Аликвот» латынның aliguot- деген сөзінен шыққан, аудармасы «бірнешеу » дегенді білдіреді  Аликвоттық бөлшектермен бір үлес жазылатын болғандықтан ,оны бірлік бөлшектер деп те атайды.

- тарихи мәліметтерде кездесетін ең бірінші бөлшектер. Бұл бөлшектердің шығ

#3 слайд
- тарихи мәліметтерде кездесетін ең бірінші бөлшектер. Бұл бөлшектердің шығуына себеп болғаны бірлікті бірнеше үлестерге бөлу қажеттігі  1. Аңшылық кезінде тапқан олжаны бірнеше үлеске бөлу үшін керек еді. Өйткені олжа неше бөліктен тұратынын және кімге қанша үлес тиесілі екенің білу үшін қажет болды.  2. Ежелгі Египедтегі негізгі өлшем - «хекатті» бірнеше үлестерге бөлу үшін қажет болды.

3 слайд

- тарихи мәліметтерде кездесетін ең бірінші бөлшектер. Бұл бөлшектердің шығуына себеп болғаны бірлікті бірнеше үлестерге бөлу қажеттігі  1. Аңшылық кезінде тапқан олжаны бірнеше үлеске бөлу үшін керек еді. Өйткені олжа неше бөліктен тұратынын және кімге қанша үлес тиесілі екенің білу үшін қажет болды.  2. Ежелгі Египедтегі негізгі өлшем - «хекатті» бірнеше үлестерге бөлу үшін қажет болды.

ЕЖЕЛГІ ЕГИПЕДТІКТЕРДЕ БӨЛШЕКТЕРДІ ҮЛЕСТЕРДІҢ ҚОСЫНДЫСЫ ТҮРІНДЕ ЖАЗУ ҚАЖЕТТІГІ ТУЫНДАДЫ . 1/ n түріндегі бөлшек Египедтіктер

#4 слайд
ЕЖЕЛГІ ЕГИПЕДТІКТЕРДЕ БӨЛШЕКТЕРДІ ҮЛЕСТЕРДІҢ ҚОСЫНДЫСЫ ТҮРІНДЕ ЖАЗУ ҚАЖЕТТІГІ ТУЫНДАДЫ . 1/ n түріндегі бөлшек Египедтіктер мен вавилондықтарда осы бөлшектердің арнайы белгілеулері болған 1 2

4 слайд

ЕЖЕЛГІ ЕГИПЕДТІКТЕРДЕ БӨЛШЕКТЕРДІ ҮЛЕСТЕРДІҢ ҚОСЫНДЫСЫ ТҮРІНДЕ ЖАЗУ ҚАЖЕТТІГІ ТУЫНДАДЫ . 1/ n түріндегі бөлшек Египедтіктер мен вавилондықтарда осы бөлшектердің арнайы белгілеулері болған 1 2

Барлық бөлшектер аликвоттық бөлшектердің (бірлік бөлшектер) қосындысы арқылы жазылған4 1 2 1 4 3   66 1 6 1 11 2  

#5 слайд
Барлық бөлшектер аликвоттық бөлшектердің (бірлік бөлшектер) қосындысы арқылы жазылған4 1 2 1 4 3   66 1 6 1 11 2   104 1 52 1 8 1 13 2    21 1 14 1 6 1 7 2    8/15 = 1/3 + 1 /5 ; 1/2 = 1/3 + 1/6, 1/4 = 1/5 + 1/20.

5 слайд

Барлық бөлшектер аликвоттық бөлшектердің (бірлік бөлшектер) қосындысы арқылы жазылған4 1 2 1 4 3   66 1 6 1 11 2   104 1 52 1 8 1 13 2    21 1 14 1 6 1 7 2    8/15 = 1/3 + 1 /5 ; 1/2 = 1/3 + 1/6, 1/4 = 1/5 + 1/20.

Көлем мен сыйымдылықты өлшеу бірлігі «Хора» көзінің өзі 63/64 түрінде жазылған аликвоттық бөлшектердің қосындысы түрі

#6 слайд
Көлем мен сыйымдылықты өлшеу бірлігі «Хора» көзінің өзі 63/64 түрінде жазылған аликвоттық бөлшектердің қосындысы түрінде берілген: 63/64 = 1/2 + 1/4 + 1/8 + 1/16 + 1/32 + 1/64

6 слайд

Көлем мен сыйымдылықты өлшеу бірлігі «Хора» көзінің өзі 63/64 түрінде жазылған аликвоттық бөлшектердің қосындысы түрінде берілген: 63/64 = 1/2 + 1/4 + 1/8 + 1/16 + 1/32 + 1/64

Осындай бөлшектердің әр түрлі атаулары болған, бірақ барлығын біз аликвоттық бөлшектер деп атаймызБөлшектердің кейбір атаула

#7 слайд
Осындай бөлшектердің әр түрлі атаулары болған, бірақ барлығын біз аликвоттық бөлшектер деп атаймызБөлшектердің кейбір атаулары  1 / 100- процент  1 / 1000-промилли  1 / 288-скрупулус  1 / 24-семиунция  1 / 8-сескунция

7 слайд

Осындай бөлшектердің әр түрлі атаулары болған, бірақ барлығын біз аликвоттық бөлшектер деп атаймызБөлшектердің кейбір атаулары  1 / 100- процент  1 / 1000-промилли  1 / 288-скрупулус  1 / 24-семиунция  1 / 8-сескунция

Ежелгі Египедтегі бөлшектер Ахмес папирусының бір бөлігі «Нан туралы » тапсырмасы 7 нанды 8 адамға бөліп беру керек. Шешуі :8

#8 слайд
Ежелгі Египедтегі бөлшектер Ахмес папирусының бір бөлігі «Нан туралы » тапсырмасы 7 нанды 8 адамға бөліп беру керек. Шешуі :8 7 8 : 7  8 1 4 1 2 1 8 7   

8 слайд

Ежелгі Египедтегі бөлшектер Ахмес папирусының бір бөлігі «Нан туралы » тапсырмасы 7 нанды 8 адамға бөліп беру керек. Шешуі :8 7 8 : 7  8 1 4 1 2 1 8 7   

Мұндай бөлшектерді қосу өте ыңғайсыз  себебі аликвоттық бөлшектерде бірдей үлес болғандықтан қосындысы 2/ n тең болады .

#9 слайд
Мұндай бөлшектерді қосу өте ыңғайсыз  себебі аликвоттық бөлшектерде бірдей үлес болғандықтан қосындысы 2/ n тең болады . Ал египедтіктер мұндай бөлшектерді менсінбеді Сондықтан Ахмес папирусы 2/5 ден бастап 2/99-ге дейінгі бөлшектер аликвоттық бөлшектердің қосындысы түрінде жазылған кестеден басталады

9 слайд

Мұндай бөлшектерді қосу өте ыңғайсыз  себебі аликвоттық бөлшектерде бірдей үлес болғандықтан қосындысы 2/ n тең болады . Ал египедтіктер мұндай бөлшектерді менсінбеді Сондықтан Ахмес папирусы 2/5 ден бастап 2/99-ге дейінгі бөлшектер аликвоттық бөлшектердің қосындысы түрінде жазылған кестеден басталады

2 /n и 2 /(2n + 1) түріндегні бөлшектерді төмендегі формуламен жазуға болады. 2/n = 1/n + 1/n, 2 /(2n + 1) = 1/(2n +1) + 1

#10 слайд
2 /n и 2 /(2n + 1) түріндегні бөлшектерді төмендегі формуламен жазуға болады. 2/n = 1/n + 1/n, 2 /(2n + 1) = 1/(2n +1) + 1 / (2n + 1),  немесе 2/(2n + 1) = 1/(n +1) + 1 / (2n + 1)(n +1).

10 слайд

2 /n и 2 /(2n + 1) түріндегні бөлшектерді төмендегі формуламен жазуға болады. 2/n = 1/n + 1/n, 2 /(2n + 1) = 1/(2n +1) + 1 / (2n + 1),  немесе 2/(2n + 1) = 1/(n +1) + 1 / (2n + 1)(n +1).

Мысалы : 2/42 бөлшегін аликвоттық бөлшектердің қосындысы түрінде жайық  2/42 = 1/42 + 1/86 + 1/129 + 1/301 Аликвотты бө

#11 слайд
Мысалы : 2/42 бөлшегін аликвоттық бөлшектердің қосындысы түрінде жайық  2/42 = 1/42 + 1/86 + 1/129 + 1/301 Аликвотты бөлшектерге қолданатын амалдар: 1. Аликвотты бөлшектерді қосуға 2. Аликвотты бөлшектерді азайтуғу 3. Аликвотты бөлшектерді көбейтуге 4. Аликвотты бөлшектерді бөлуге болады

11 слайд

Мысалы : 2/42 бөлшегін аликвоттық бөлшектердің қосындысы түрінде жайық  2/42 = 1/42 + 1/86 + 1/129 + 1/301 Аликвотты бөлшектерге қолданатын амалдар: 1. Аликвотты бөлшектерді қосуға 2. Аликвотты бөлшектерді азайтуғу 3. Аликвотты бөлшектерді көбейтуге 4. Аликвотты бөлшектерді бөлуге болады

Кез келген бөлшекті екі аликвоттық бөлшектің қосындысы түрінде төмендегі формула арқылы жазуға болады 1/n = 1/(n +1) + 1/n(n +

#12 слайд
Кез келген бөлшекті екі аликвоттық бөлшектің қосындысы түрінде төмендегі формула арқылы жазуға болады 1/n = 1/(n +1) + 1/n(n + 1)  Кез келген бөлшекті екі аликвоттық бөлшектің айырымы түрінде төмендегі формула арқылы жазуға болады 1/n(n +1) = 1/n - 1/(n + 1)

12 слайд

Кез келген бөлшекті екі аликвоттық бөлшектің қосындысы түрінде төмендегі формула арқылы жазуға болады 1/n = 1/(n +1) + 1/n(n + 1)  Кез келген бөлшекті екі аликвоттық бөлшектің айырымы түрінде төмендегі формула арқылы жазуға болады 1/n(n +1) = 1/n - 1/(n + 1)

Мысалы : ; ; . Мысалы : = = - ; .

#13 слайд
Мысалы : ; ; . Мысалы : = = - ; .

13 слайд

Мысалы : ; ; . Мысалы : = = - ; .

«Квант »журналының тапсырмалары. Есептерді шешу 1. 1 саның әртүрлі аликвоттық бөлшектердің қосындысы түрінде жазыңдар.

#14 слайд
«Квант »журналының тапсырмалары. Есептерді шешу 1. 1 саның әртүрлі аликвоттық бөлшектердің қосындысы түрінде жазыңдар. А) екі қосылғыш: 1 = . Б) төрт қосылғыш: 1 = = .

14 слайд

«Квант »журналының тапсырмалары. Есептерді шешу 1. 1 саның әртүрлі аликвоттық бөлшектердің қосындысы түрінде жазыңдар. А) екі қосылғыш: 1 = . Б) төрт қосылғыш: 1 = = .

В) бес қосылғыш : 1 = = + + . Г) алты қосылғыш : 1 = = + + = +

#15 слайд
В) бес қосылғыш : 1 = = + + . Г) алты қосылғыш : 1 = = + + = +

15 слайд

В) бес қосылғыш : 1 = = + + . Г) алты қосылғыш : 1 = = + + = +

• Бөлшегін аликвоттық бөлшектер түрінде жазындар: Бұл есептің екі шешу жолы бар – аликвоттық бөшектердің қосындысы түрінде не

#16 слайд
• Бөлшегін аликвоттық бөлшектер түрінде жазындар: Бұл есептің екі шешу жолы бар – аликвоттық бөшектердің қосындысы түрінде немесе айырымы түрінде жазу

16 слайд

• Бөлшегін аликвоттық бөлшектер түрінде жазындар: Бұл есептің екі шешу жолы бар – аликвоттық бөшектердің қосындысы түрінде немесе айырымы түрінде жазу

3. Теңдік дұрыс па? Теңдік дұрыс

#17 слайд
3. Теңдік дұрыс па? Теңдік дұрыс

17 слайд

3. Теңдік дұрыс па? Теңдік дұрыс

4. Теңдік дұрыс

#18 слайд
4. Теңдік дұрыс

18 слайд

4. Теңдік дұрыс

5. Теңдік дұрыс

#19 слайд
5. Теңдік дұрыс

19 слайд

5. Теңдік дұрыс

. мысалды шығарыңдар .

#20 слайд
. мысалды шығарыңдар .

20 слайд

. мысалды шығарыңдар .

Олимпиада есептері 2006 -2007ж 1.Қосындысын т ап: 1/(10*11)+1/(11*12)+…+1/(98*99)+1/(99*100)=? Бұл есептің шешімін таб

#21 слайд
Олимпиада есептері 2006 -2007ж 1.Қосындысын т ап: 1/(10*11)+1/(11*12)+…+1/(98*99)+1/(99*100)=? Бұл есептің шешімін табу үшін мынаны табу керек 1/(1*2)+1/(2*3)+…+1/(98*99)+1/(99*100)=99/100 Және бұдан 1/(1*2)+1/(2*3)+…+1/(8*9)+1/(9*10)=9/10 қосындыны алып тастау керек . Сонда 99/100 -9/10=(99 -90)/100=9 /100=0.09

21 слайд

Олимпиада есептері 2006 -2007ж 1.Қосындысын т ап: 1/(10*11)+1/(11*12)+…+1/(98*99)+1/(99*100)=? Бұл есептің шешімін табу үшін мынаны табу керек 1/(1*2)+1/(2*3)+…+1/(98*99)+1/(99*100)=99/100 Және бұдан 1/(1*2)+1/(2*3)+…+1/(8*9)+1/(9*10)=9/10 қосындыны алып тастау керек . Сонда 99/100 -9/10=(99 -90)/100=9 /100=0.09

2.Қосындыны тап ½+1/6+1/12+1/20+1/30+1/42+1/56+1/72+1/90= 1/(1*2)+1/(2*3)+1/(3*4)+1/(5*6)+1/(6*7)+1/(7*8)+1/(8*9)+1/(9*10)

#22 слайд
2.Қосындыны тап ½+1/6+1/12+1/20+1/30+1/42+1/56+1/72+1/90= 1/(1*2)+1/(2*3)+1/(3*4)+1/(5*6)+1/(6*7)+1/(7*8)+1/(8*9)+1/(9*10) =9/10

22 слайд

2.Қосындыны тап ½+1/6+1/12+1/20+1/30+1/42+1/56+1/72+1/90= 1/(1*2)+1/(2*3)+1/(3*4)+1/(5*6)+1/(6*7)+1/(7*8)+1/(8*9)+1/(9*10) =9/10

3. Қорытынды Осы ғылыми жобаны жазу барысында мен аликвоттық бөлшектердің қыр - сырымен таныстым. Ал иквот

#23 слайд
3. Қорытынды Осы ғылыми жобаны жазу барысында мен аликвоттық бөлшектердің қыр - сырымен таныстым. Ал иквоттық бөлшектер арқылы шығарылатын есептер стандартты емес есептер қатарына жатады. Аликвоттық бөлшектер ең кем дегенде қанша қадам арқылы бір нәрсені бірнеше бөлікке бөлу кезінде қолданылады.бөлшектерді аликвоттық бөлшектердің қосындысын түрінде жазу үшін формуланы қолданамыз. Осы формула арқылы олимпиада есептерін жеңіл әрі тез шығара аламыз.аликвоттық бөлшектерді екі аликвоттық бөлшектер қосындысы түрінде жазу арқылы біз берілген бөлшекті үш, төрт, бес, т.с.с. аликвоттық бөлшектердің қосындысы неме се айырымы түрінде жазу үшін бір қосылғышты екі аликвоттық бөлшек арқылы, келесі қосылғышты тағы да екі аликвоттық бөлшектердің қосындысы арқылы жазуға болатының білдім. Сонымен аликвоттық бөлшектер ұзақ уақыт бойы қолданыста жүрген тұңғыш бөлшектерді ң бірі. Ал оларды қолдану ережесі күні кеше ғана қолданысқа енгізілді. Бұл тақырып әлі де толығырақ зерттеулерді қажет етеді деп ойлаймын.Қазіргі заман математика ғылымының өте кең, жан - жақты тараған кезеңі. Ал талапқа сай математикалық білімімді көтеру үшін оқушылардың әрқайсысының үлкен ізденісте жүруі шарт, яғни ғылыми жобамды басқа оқушылар керегіне қолданады деп ойлаймын. Қазіргі таңдағы қоғамның дамуының негізгі факторы - білім, ғылым және демографиялық, саяси тұрақтылық. Олай болса, дәуір қанша құб ылғанымен, біздің жас болашағымыздың жақсы болуы білім - ілімсіз жүзеге асуы мүмкін емес. Сондықтанда да еліміздің президентті Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаевтың білім мен ғылымының дамуына баса назар аударуы, оның үнемі өз бақылауында ұстауы - соның айқын дә лелі.

23 слайд

3. Қорытынды Осы ғылыми жобаны жазу барысында мен аликвоттық бөлшектердің қыр - сырымен таныстым. Ал иквоттық бөлшектер арқылы шығарылатын есептер стандартты емес есептер қатарына жатады. Аликвоттық бөлшектер ең кем дегенде қанша қадам арқылы бір нәрсені бірнеше бөлікке бөлу кезінде қолданылады.бөлшектерді аликвоттық бөлшектердің қосындысын түрінде жазу үшін формуланы қолданамыз. Осы формула арқылы олимпиада есептерін жеңіл әрі тез шығара аламыз.аликвоттық бөлшектерді екі аликвоттық бөлшектер қосындысы түрінде жазу арқылы біз берілген бөлшекті үш, төрт, бес, т.с.с. аликвоттық бөлшектердің қосындысы неме се айырымы түрінде жазу үшін бір қосылғышты екі аликвоттық бөлшек арқылы, келесі қосылғышты тағы да екі аликвоттық бөлшектердің қосындысы арқылы жазуға болатының білдім. Сонымен аликвоттық бөлшектер ұзақ уақыт бойы қолданыста жүрген тұңғыш бөлшектерді ң бірі. Ал оларды қолдану ережесі күні кеше ғана қолданысқа енгізілді. Бұл тақырып әлі де толығырақ зерттеулерді қажет етеді деп ойлаймын.Қазіргі заман математика ғылымының өте кең, жан - жақты тараған кезеңі. Ал талапқа сай математикалық білімімді көтеру үшін оқушылардың әрқайсысының үлкен ізденісте жүруі шарт, яғни ғылыми жобамды басқа оқушылар керегіне қолданады деп ойлаймын. Қазіргі таңдағы қоғамның дамуының негізгі факторы - білім, ғылым және демографиялық, саяси тұрақтылық. Олай болса, дәуір қанша құб ылғанымен, біздің жас болашағымыздың жақсы болуы білім - ілімсіз жүзеге асуы мүмкін емес. Сондықтанда да еліміздің президентті Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаевтың білім мен ғылымының дамуына баса назар аударуы, оның үнемі өз бақылауында ұстауы - соның айқын дә лелі.

Назарларыңызға рахмет!

#24 слайд
Назарларыңызға рахмет!

24 слайд

Назарларыңызға рахмет!

Файл форматы:
pptx
13.02.2019
428
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі