Жасанды интелектіні география сабақтарында пайдаланудың маңызы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Павлодар обылысы білім беру басқармасы, Павлодар ауданы білім беру бөлімінің,
“Заңғар жалпы орта білім беру мектебі” КММ“
География пәні мұғалімі
Туймебаева Алтынай Туракуловна
“География сабақтарында оқушылардың функционалдық
сауаттылығын арттыру үшін инновациялық технологияларды
қолданудың маңызы.”
1 слайд
Павлодар обылысы білім беру басқармасы, Павлодар ауданы білім беру бөлімінің, “Заңғар жалпы орта білім беру мектебі” КММ“ География пәні мұғалімі Туймебаева Алтынай Туракуловна “География сабақтарында оқушылардың функционалдық сауаттылығын арттыру үшін инновациялық технологияларды қолданудың маңызы.”
2 слайд
Мақсаты: География сабақтарында
инновациялық технологияларды енгізу
арқылы оқушылардың пәнге деген
қызығушылығын арттыру.
2 слайд
Мақсаты: География сабақтарында инновациялық технологияларды енгізу арқылы оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттыру.
3 слайд
География сабақтарында
инновациялық технологияларды
енгізу арқылы оқушылардың
пәнге деген қызығушылығын
арттыру,
оқу тиімділігін жақсарту және
оқушылардың зерттеу,
функционалдық сауаттылығы
дағдыларын дамыту.
3 слайд
География сабақтарында инновациялық технологияларды енгізу арқылы оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттыру, оқу тиімділігін жақсарту және оқушылардың зерттеу, функционалдық сауаттылығы дағдыларын дамыту.
4 слайд
Міндеттері:
•Оқушылардың пәндік материалды тереңірек меңгеруі үшін инновациялық
технологияларды қолдану.
•Географиядағы күрделі құбылыстар мен ұғымдарды визуализациялау арқылы
оқушылардың түсінігін жеңілдету.
•Оқушылардың жеке оқыту траекториясын әзірлеу, олардың қабілеттері мен
қажеттіліктеріне бейімделген тапсырмалар ұсыну.
•Оқушылардың ғылыми-зерттеу және проблемаларды шешу дағдыларын
жетілдіру үшін инновациялық технологияларды қолдану.
•Пәндер арасындағы пәнаралық байланыстарды күшейту арқылы кең ауқымды
көзқарас қалыптастыру.
инновациялық технологияларды қолдану арқылы заманауи технологияларды
пайдалану мәдениетін қалыптастыру
4 слайд
Міндеттері: •Оқушылардың пәндік материалды тереңірек меңгеруі үшін инновациялық технологияларды қолдану. •Географиядағы күрделі құбылыстар мен ұғымдарды визуализациялау арқылы оқушылардың түсінігін жеңілдету. •Оқушылардың жеке оқыту траекториясын әзірлеу, олардың қабілеттері мен қажеттіліктеріне бейімделген тапсырмалар ұсыну. •Оқушылардың ғылыми-зерттеу және проблемаларды шешу дағдыларын жетілдіру үшін инновациялық технологияларды қолдану. •Пәндер арасындағы пәнаралық байланыстарды күшейту арқылы кең ауқымды көзқарас қалыптастыру. инновациялық технологияларды қолдану арқылы заманауи технологияларды пайдалану мәдениетін қалыптастыру
5 слайд
Инновациялық технологияларды пайдаланудың
артықшылықтары:
Жеке оқыту жолын қамтамасыз ету
Күрделі материалдарды визуализациялау
Зерттеу дағдыларын дамыту
Ақпаратты жылдам іздеу және өңдеу
Тәжірибе жасау мүмкіндігі
https://www.learnis.ru/
5 слайд
Инновациялық технологияларды пайдаланудың артықшылықтары: Жеке оқыту жолын қамтамасыз ету Күрделі материалдарды визуализациялау Зерттеу дағдыларын дамыту Ақпаратты жылдам іздеу және өңдеу Тәжірибе жасау мүмкіндігі https://www.learnis.ru/
6 слайд
1. Тапсырма
Жер бедерінің өзгерісін
модельдеу (география)
Мақсаты: ИТ көмегімен тектоникалық
плиталардың қозғалысы мен эрозия
процестерінің жер бедеріне әсерін зерттеу.
6 слайд
1. Тапсырма Жер бедерінің өзгерісін модельдеу (география) Мақсаты: ИТ көмегімен тектоникалық плиталардың қозғалысы мен эрозия процестерінің жер бедеріне әсерін зерттеу.
7 слайд
Қолданылатын ЖИ:
Google Earth Engine
NASA Worldview
Инновациялық технологиялар: Жердің
спутниктік суреттері, ИТ арқылы деректерді
талдау.
https://doi.org/10.1038/s41598-023-47048-1
7 слайд
Қолданылатын ЖИ: Google Earth Engine NASA Worldview Инновациялық технологиялар: Жердің спутниктік суреттері, ИТ арқылы деректерді талдау. https://doi.org/10.1038/s41598-023-47048-1
8 слайд
Зертханалық
тапсырмалар
Виртуалды зертханаларда
тектоникалық плиталардың
қозғалысын бақылау.
Ойын технологиялары:
SimCity
EarthquakeSimulator
8 слайд
Зертханалық тапсырмалар Виртуалды зертханаларда тектоникалық плиталардың қозғалысын бақылау. Ойын технологиялары: SimCity EarthquakeSimulator
9 слайд
Қадамдар:
Google Earth Engine
көмегімен тектоникалық
плиталардың
қозғалысын және жер
бедеріндегі өзгерістерді
визуализациялаңыз.
NASA Worldview
платформасынан жер
бедерінің суреттерін
жүктеп, эрозия мен
тектоникалық процестердің
әсерін бақылаңыз.
SimCity ойыны арқылы виртуалды қалаларды сейсмикалық қауіп-
қатерлерден қорғау шараларын жоспарлаңыз.
9 слайд
Қадамдар: Google Earth Engine көмегімен тектоникалық плиталардың қозғалысын және жер бедеріндегі өзгерістерді визуализациялаңыз. NASA Worldview платформасынан жер бедерінің суреттерін жүктеп, эрозия мен тектоникалық процестердің әсерін бақылаңыз. SimCity ойыны арқылы виртуалды қалаларды сейсмикалық қауіп- қатерлерден қорғау шараларын жоспарлаңыз.
10 слайд
Жауаптар:
Дискрипторлар:
1-деңгей: Оқушы тектоникалық
плиталар мен эрозия процестерін
түсінеді.
2-деңгей: Оқушы ИТ көмегімен жер
бедерінің өзгерісін талдайды.
Жер бедерінің өзгерістері
тектоникалық плиталардың
қозғалысынан және эрозия
процестерінен туындайды.
ИТ тектоникалық плиталардың
қозғалысын және онымен
байланысты жер бедерінің өзгерісін
нақты болжауға көмектеседі.
10 слайд
Жауаптар: Дискрипторлар: 1-деңгей: Оқушы тектоникалық плиталар мен эрозия процестерін түсінеді. 2-деңгей: Оқушы ИТ көмегімен жер бедерінің өзгерісін талдайды. Жер бедерінің өзгерістері тектоникалық плиталардың қозғалысынан және эрозия процестерінен туындайды. ИТ тектоникалық плиталардың қозғалысын және онымен байланысты жер бедерінің өзгерісін нақты болжауға көмектеседі.
11 слайд
2. Тапсырма: Климаттық
өзгерістерді болжау
Тақырып: «ИТ қолдана отырып климаттық өзгерістерді болжау«
Мақсаты: Оқушылар ИТ көмегімен климаттық өзгерістердің болашақта
экожүйелер мен табиғи ресурстарға әсерін болжайды.
Қолданылатын ИТ
IBM Watson Climate Prediction, Google AI for Earth
https://developers.google.com/earth-engine/datasets/tags/
climate
11 слайд
2. Тапсырма: Климаттық өзгерістерді болжау Тақырып: «ИТ қолдана отырып климаттық өзгерістерді болжау« Мақсаты: Оқушылар ИТ көмегімен климаттық өзгерістердің болашақта экожүйелер мен табиғи ресурстарға әсерін болжайды. Қолданылатын ИТ IBM Watson Climate Prediction, Google AI for Earth https://developers.google.com/earth-engine/datasets/tags/ climate
12 слайд
Инновациялық технологиялар:
Жасанды интеллект арқылы климаттық деректерді болжау.
Зертханалық тапсырмалар
Климаттық өзгерістерге қатысты мәліметтерді
талдау және ИТ көмегімен климаттық модельдер
жасау.
Ойын технологиялары
Fate of the World
12 слайд
Инновациялық технологиялар: Жасанды интеллект арқылы климаттық деректерді болжау. Зертханалық тапсырмалар Климаттық өзгерістерге қатысты мәліметтерді талдау және ИТ көмегімен климаттық модельдер жасау. Ойын технологиялары Fate of the World
13 слайд
Нұсқаулық
IBM Watson Climate Prediction платформасында
климаттық деректерді жинап, климаттың болашақта қалай
өзгеретінін болжаңыз.
Google AI for Earth көмегімен климаттық өзгерістердің
жергілікті және жаһандық деңгейдегі әсерін зерттеңіз.
Fate of the World ойынында климаттық саясатты реттеп,
экологиялық қауіп-қатерлерді басқару стратегияларын жүзеге
асырыңыз.
13 слайд
Нұсқаулық IBM Watson Climate Prediction платформасында климаттық деректерді жинап, климаттың болашақта қалай өзгеретінін болжаңыз. Google AI for Earth көмегімен климаттық өзгерістердің жергілікті және жаһандық деңгейдегі әсерін зерттеңіз. Fate of the World ойынында климаттық саясатты реттеп, экологиялық қауіп-қатерлерді басқару стратегияларын жүзеге асырыңыз.
14 слайд
Жауаптар
ИТ арқылы климаттық өзгерістер болашақта экожүйелерге
және табиғи ресурстарға қалай әсер ететінін нақты
болжауға болады.
Климаттық модельдер ИТ көмегімен талданып, олардың
табиғатқа және қоғамға әсері бағаланады.
1-деңгей: Оқушы климаттық өзгерістердің
негізгі факторларын түсінеді.
2-деңгей: Оқушы ИТ арқылы климаттық
деректерді талдайды және болашақтағы
өзгерістерді болжайды.
3-деңгей: Оқушы ИТ көмегімен
климаттық өзгерістердің экожүйелерге және
табиғи ресурстарға әсерін болжайды.
14 слайд
Жауаптар ИТ арқылы климаттық өзгерістер болашақта экожүйелерге және табиғи ресурстарға қалай әсер ететінін нақты болжауға болады. Климаттық модельдер ИТ көмегімен талданып, олардың табиғатқа және қоғамға әсері бағаланады. 1-деңгей: Оқушы климаттық өзгерістердің негізгі факторларын түсінеді. 2-деңгей: Оқушы ИТ арқылы климаттық деректерді талдайды және болашақтағы өзгерістерді болжайды. 3-деңгей: Оқушы ИТ көмегімен климаттық өзгерістердің экожүйелерге және табиғи ресурстарға әсерін болжайды.
15 слайд
3. Тақырып: «ИТ арқылы табиғи
апаттарды болжау және алдын алу
шараларын әзірлеу"
•Мақсаты: Оқушылар ИТ көмегімен табиғи
апаттарды (су тасқындары, жер сілкіністері)
болжайды және алдын алу шараларын
жоспарлайды.
•Қолданылатын ЖИ: DeepMind AI for Natural
Disasters, Google Earth Engine
•Инновациялық технологиялар: ЖИ көмегімен
апаттарды болжау және алдын алу шараларын
жоспарлау.
Зертханалық
тапсырмалар
Су тасқыны немесе жер сілкінісіне қатысты
деректерді жинап, ИТ арқылы олардың пайда
болу ықтималдығын талдау.
15 слайд
3. Тақырып: «ИТ арқылы табиғи апаттарды болжау және алдын алу шараларын әзірлеу" •Мақсаты: Оқушылар ИТ көмегімен табиғи апаттарды (су тасқындары, жер сілкіністері) болжайды және алдын алу шараларын жоспарлайды. •Қолданылатын ЖИ: DeepMind AI for Natural Disasters, Google Earth Engine •Инновациялық технологиялар: ЖИ көмегімен апаттарды болжау және алдын алу шараларын жоспарлау. Зертханалық тапсырмалар Су тасқыны немесе жер сілкінісіне қатысты деректерді жинап, ИТ арқылы олардың пайда болу ықтималдығын талдау.
16 слайд
Ойын
технологиялары
Earthquake Simulator, Flood Sitormula
Нұсқаулық:https://earth.google.com/earth/d/
1C4N4xfEwQwgr5gUc4sgcgqdn_4oWj_yM?usp=sharing
Google Earth Engine немесе DeepMind AI for Natural
Disasters платформасында табиғи апаттарға қатысты
деректерді жүктеп, ИТ көмегімен оларды талдаңыз.
ИТ көмегімен табиғи апаттардың алдын алу үшін қажетті
шараларды жоспарлаңыз.
Earthquake Simulator немесе Flood Simulator ойынында
табиғи апаттардың ықтималдығын модельдеп, қалаларды
сейсмикалық қауіптен қорғау стратегияларын құрыңыз.
16 слайд
Ойын технологиялары Earthquake Simulator, Flood Sitormula Нұсқаулық:https://earth.google.com/earth/d/ 1C4N4xfEwQwgr5gUc4sgcgqdn_4oWj_yM?usp=sharing Google Earth Engine немесе DeepMind AI for Natural Disasters платформасында табиғи апаттарға қатысты деректерді жүктеп, ИТ көмегімен оларды талдаңыз. ИТ көмегімен табиғи апаттардың алдын алу үшін қажетті шараларды жоспарлаңыз. Earthquake Simulator немесе Flood Simulator ойынында табиғи апаттардың ықтималдығын модельдеп, қалаларды сейсмикалық қауіптен қорғау стратегияларын құрыңыз.
17 слайд
Жауаптар:
ИТ табиғи апаттарды дәл болжауға және алдын алу шараларын тиімді жоспарлауға
көмектеседі.
Апаттарға қарсы шаралар ТИ көмегімен нақты деректер негізінде жасалады.
Дискрипторлар:
1-деңгей: Оқушы табиғи апаттардың негізгі
түрлерін түсінеді және оларды болжаудың
маңызын біледі.
2-деңгей: Оқушы ИТ арқылы табиғи апаттарды болжау
әдістерін түсініп, алдын алу шараларын жасайды.
3-деңгей: Оқушы ИТ көмегімен табиғи апаттардың
ұзақ мерзімді әсерін және алдын алу стратегияларын
жоспарлайды.
17 слайд
Жауаптар: ИТ табиғи апаттарды дәл болжауға және алдын алу шараларын тиімді жоспарлауға көмектеседі. Апаттарға қарсы шаралар ТИ көмегімен нақты деректер негізінде жасалады. Дискрипторлар: 1-деңгей: Оқушы табиғи апаттардың негізгі түрлерін түсінеді және оларды болжаудың маңызын біледі. 2-деңгей: Оқушы ИТ арқылы табиғи апаттарды болжау әдістерін түсініп, алдын алу шараларын жасайды. 3-деңгей: Оқушы ИТ көмегімен табиғи апаттардың ұзақ мерзімді әсерін және алдын алу стратегияларын жоспарлайды.
18 слайд
Күн жүйесін модельдеу
Тапсырма: Күн жүйесін модельдеу
Тақырып: "Күн жүйесіндегі планеталардың қозғалысын және олардың өзара байланысын
модельдеу"
Мақсаты: Оқушылар Күн жүйесіндегі планеталардың қозғалысын, олардың орбиталарын,
өлшемдерін және Күннен қашықтығын түсінеді. Олар 3D модельдеу арқылы планеталардың
қозғалысын модельдеп, жасанды интеллект көмегімен Күн жүйесінің динамикасын зерттейді.
•Құралдар:
Виртуалды зертханалар (мысалы, NASA's Eyes on the Solar System немесе Solar System
Scope)
3D модельдеу бағдарламалары (мысалы, Tinkercad, Blender, немесе Solar Walk)
Жасанды интеллект (мысалы, ChatGPT немесе Wolfram Alpha) Күн жүйесі туралы
сұрақтарға жауап беріп, процестерді түсіндіруге көмектеседі.
Ойын технологиялары: ғарыштық зерттеу ойындары (мысалы, Kerbal Space Program).
Тапсырманы орындау қадамдары:
•Зертханалық тапсырма: Оқушылар NASA's Eyes on the Solar System немесе Solar System
Scope виртуалды платформасында планеталардың қозғалысын және Күн жүйесінің динамикасын
бақылайды.
•Планеталардың Күннің айналасындағы қозғалысын көріп, олардың орбиталарын зерттейді.
•Жасанды интеллект қолдану: Оқушылар ChatGPT немесе Wolfram Alpha көмегімен Күн
жүйесінің планеталары мен олардың сипаттамалары туралы сұрақтарға жауап алады.
18 слайд
Күн жүйесін модельдеу Тапсырма: Күн жүйесін модельдеу Тақырып: "Күн жүйесіндегі планеталардың қозғалысын және олардың өзара байланысын модельдеу" Мақсаты: Оқушылар Күн жүйесіндегі планеталардың қозғалысын, олардың орбиталарын, өлшемдерін және Күннен қашықтығын түсінеді. Олар 3D модельдеу арқылы планеталардың қозғалысын модельдеп, жасанды интеллект көмегімен Күн жүйесінің динамикасын зерттейді. •Құралдар: Виртуалды зертханалар (мысалы, NASA's Eyes on the Solar System немесе Solar System Scope) 3D модельдеу бағдарламалары (мысалы, Tinkercad, Blender, немесе Solar Walk) Жасанды интеллект (мысалы, ChatGPT немесе Wolfram Alpha) Күн жүйесі туралы сұрақтарға жауап беріп, процестерді түсіндіруге көмектеседі. Ойын технологиялары: ғарыштық зерттеу ойындары (мысалы, Kerbal Space Program). Тапсырманы орындау қадамдары: •Зертханалық тапсырма: Оқушылар NASA's Eyes on the Solar System немесе Solar System Scope виртуалды платформасында планеталардың қозғалысын және Күн жүйесінің динамикасын бақылайды. •Планеталардың Күннің айналасындағы қозғалысын көріп, олардың орбиталарын зерттейді. •Жасанды интеллект қолдану: Оқушылар ChatGPT немесе Wolfram Alpha көмегімен Күн жүйесінің планеталары мен олардың сипаттамалары туралы сұрақтарға жауап алады.
19 слайд
•Мысалы: "Неліктен планеталар эллиптикалық орбитамен қозғалады?" немесе "Жер мен
Марстың Күннен қашықтығы неге әртүрлі?"
•Модельдеу: Tinkercad немесе Blender құралдарымен Күн жүйесінің 3D моделін құрады. Оқушылар
әрбір планетаның орбитасын, өлшемін және Күнге қатысты қашықтығын анықтайды.
•Күн жүйесіндегі планеталардың Күнге қатысты орналасуын және олардың айналу
траекторияларын көрнекі түрде көрсетеді.
•Ойын технологиялары: Оқушылар Kerbal Space Program ойынын пайдаланып, ғарыш кемелерін
жасап, Күн жүйесін зерттеу үшін ғарышқа ұшырады. Ойында оқушылар планеталардың өзара
байланысын және гравитациялық күштерді түсінеді.
Жауаптар және дискрипторлар:
Жауаптар:
•Орбиталар: Планеталар Күннің айналасында эллиптикалық орбитамен қозғалады. Орбиталар
гравитациялық күштермен реттеледі.
•Күн жүйесіндегі планеталар: Күннен ең жақын Меркурийден басталып, ең алыс Нептунмен
аяқталады. Жер — Күн жүйесіндегі өмір сүруге қолайлы планета.
•Орбиталық жылдамдық: Жер Күннің айналасында 365 күнде толық бір айналым жасайды, ал
Юпитер — шамамен 12 жылда.
•https://quizizz.com/join/quiz/627a56e85e745b001d32ea40/start?studentShare=true
19 слайд
•Мысалы: "Неліктен планеталар эллиптикалық орбитамен қозғалады?" немесе "Жер мен Марстың Күннен қашықтығы неге әртүрлі?" •Модельдеу: Tinkercad немесе Blender құралдарымен Күн жүйесінің 3D моделін құрады. Оқушылар әрбір планетаның орбитасын, өлшемін және Күнге қатысты қашықтығын анықтайды. •Күн жүйесіндегі планеталардың Күнге қатысты орналасуын және олардың айналу траекторияларын көрнекі түрде көрсетеді. •Ойын технологиялары: Оқушылар Kerbal Space Program ойынын пайдаланып, ғарыш кемелерін жасап, Күн жүйесін зерттеу үшін ғарышқа ұшырады. Ойында оқушылар планеталардың өзара байланысын және гравитациялық күштерді түсінеді. Жауаптар және дискрипторлар: Жауаптар: •Орбиталар: Планеталар Күннің айналасында эллиптикалық орбитамен қозғалады. Орбиталар гравитациялық күштермен реттеледі. •Күн жүйесіндегі планеталар: Күннен ең жақын Меркурийден басталып, ең алыс Нептунмен аяқталады. Жер — Күн жүйесіндегі өмір сүруге қолайлы планета. •Орбиталық жылдамдық: Жер Күннің айналасында 365 күнде толық бір айналым жасайды, ал Юпитер — шамамен 12 жылда. •https://quizizz.com/join/quiz/627a56e85e745b001d32ea40/start?studentShare=true
20 слайд
20 слайд