Материалдар / ЖАСӨСПІРІМДЕРДІҢ - ПСИХИКАЛЫҚ- ДЕНСАУЛЫҒЫ
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

ЖАСӨСПІРІМДЕРДІҢ - ПСИХИКАЛЫҚ- ДЕНСАУЛЫҒЫ

Материал туралы қысқаша түсінік
Тәжірибе алмасу мақсатында
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
11 Желтоқсан 2020
1404
2 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
ЖАСӨСПІРІМДЕРДІҢ ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҒЫ

1 слайд
ЖАСӨСПІРІМДЕРДІҢ ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҒЫ

1 слайд

ЖАСӨСПІРІМДЕРДІҢ ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҒЫ

КУРСТЫҢ ҚҰРЫЛЫМЫ пересмотреть данный слайд по результатам ревизии и дополнения клин случаями 1 - КҮН • Жасөспірімдердің пси

2 слайд
КУРСТЫҢ ҚҰРЫЛЫМЫ пересмотреть данный слайд по результатам ревизии и дополнения клин случаями 1 - КҮН • Жасөспірімдердің психикалық денсаулығы • Жасөспірімдердің суицидалдық мінез-құлқы • Суицидтің қауіп- қатер факторлары • Суицидтің қорғаушы факторлары • Жобаға шолу 2 - КҮН • Алдыңғы сабақты бекіту • “ Жоғары қауіп-қатер” тобын анықтау • Жартылай құрылымдалған сұхбат жүргізу • Бағдарламаны ата-аналарға ұсыну және ақпараттық келісімін алу • «Жасөспірімдердің хабардарлығын арттыру бағдарламасы» 3- КҮН • Алдыңғы сабақты бекіту • «Суицид вахтерларын» оқыту • Клиникалық жағдаяттарды талдау • Сұрақтар мен талқылаулар

2 слайд

КУРСТЫҢ ҚҰРЫЛЫМЫ пересмотреть данный слайд по результатам ревизии и дополнения клин случаями 1 - КҮН • Жасөспірімдердің психикалық денсаулығы • Жасөспірімдердің суицидалдық мінез-құлқы • Суицидтің қауіп- қатер факторлары • Суицидтің қорғаушы факторлары • Жобаға шолу 2 - КҮН • Алдыңғы сабақты бекіту • “ Жоғары қауіп-қатер” тобын анықтау • Жартылай құрылымдалған сұхбат жүргізу • Бағдарламаны ата-аналарға ұсыну және ақпараттық келісімін алу • «Жасөспірімдердің хабардарлығын арттыру бағдарламасы» 3- КҮН • Алдыңғы сабақты бекіту • «Суицид вахтерларын» оқыту • Клиникалық жағдаяттарды талдау • Сұрақтар мен талқылаулар

ЖАСӨСПІРІМДІК КЕЗЕҢ • Балалық шақтан кейін басталатын және жыныстық жетілуге дейін жалғасатын, 10 жастан бастап 19

3 слайд
ЖАСӨСПІРІМДІК КЕЗЕҢ • Балалық шақтан кейін басталатын және жыныстық жетілуге дейін жалғасатын, 10 жастан бастап 19 жас аралығындағы, адамның есею және даму кезеңі • Ол бүкіл өмір бойындағы ең маңызды ауысу кезеңдерінің бірі болып саналады • Бұл кезең білімдер мен дағдыларды кеңейтіп , сондай-ақ эмоция лар мен өзара қарым-қатынастарды басқаруды үйреніп, жастық кезеңмен рақаттанып, ересек адамның рөлін қабылдау үшін маңызды болатын қасиеттер мен қабілеттерге ие болу үшін қажетті уақыт (ДДҰ, әлем жасөспірімдерінің денсаулығы: Екінші онжылдықтағы екінші мүмкіндік) 3

3 слайд

ЖАСӨСПІРІМДІК КЕЗЕҢ • Балалық шақтан кейін басталатын және жыныстық жетілуге дейін жалғасатын, 10 жастан бастап 19 жас аралығындағы, адамның есею және даму кезеңі • Ол бүкіл өмір бойындағы ең маңызды ауысу кезеңдерінің бірі болып саналады • Бұл кезең білімдер мен дағдыларды кеңейтіп , сондай-ақ эмоция лар мен өзара қарым-қатынастарды басқаруды үйреніп, жастық кезеңмен рақаттанып, ересек адамның рөлін қабылдау үшін маңызды болатын қасиеттер мен қабілеттерге ие болу үшін қажетті уақыт (ДДҰ, әлем жасөспірімдерінің денсаулығы: Екінші онжылдықтағы екінші мүмкіндік) 3

ЖАСӨСПІРІМДІК КЕЗЕҢНІҢ НЕГІЗГІ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ МІНДЕТТЕРІ ҚАНДАЙ ? 4 Ерекшелену : тұлға болып дамып, тәуелсіздікке ұмтылады 

4 слайд
ЖАСӨСПІРІМДІК КЕЗЕҢНІҢ НЕГІЗГІ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ МІНДЕТТЕРІ ҚАНДАЙ ? 4 Ерекшелену : тұлға болып дамып, тәуелсіздікке ұмтылады  Бейімделу : лайықты серіктес достар тауып, қатарластарының мойындағанын қалайды  Сәйкестену : өзіне деген сенімділікті дамытып, алға қойған мақсаттарға қол жеткізу тәсілдерін табады  Бекіту : белгілі-бір мақсаттарға, қызмет түрлеріне және сенімдерге қол жеткізу үшін жауапкершілік алу

4 слайд

ЖАСӨСПІРІМДІК КЕЗЕҢНІҢ НЕГІЗГІ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ МІНДЕТТЕРІ ҚАНДАЙ ? 4 Ерекшелену : тұлға болып дамып, тәуелсіздікке ұмтылады  Бейімделу : лайықты серіктес достар тауып, қатарластарының мойындағанын қалайды  Сәйкестену : өзіне деген сенімділікті дамытып, алға қойған мақсаттарға қол жеткізу тәсілдерін табады  Бекіту : белгілі-бір мақсаттарға, қызмет түрлеріне және сенімдерге қол жеткізу үшін жауапкершілік алу

Ж асөспірімдік кезең және қауіпті мінез-құлық стильдері 5Мұндай мінез-құлық стилдері, әдетте, бір-бірімен байланысты болады,

5 слайд
Ж асөспірімдік кезең және қауіпті мінез-құлық стильдері 5Мұндай мінез-құлық стилдері, әдетте, бір-бірімен байланысты болады, ол балалық және жасөспірімдік шақта пайда болып, улкейген жаста күшейе түседі. ( Балалардың қауіпті мінез-құлықтарына шолу – Америка Құрама Штаттары, 2013 )Бай аусызда жасал ан қ ғ жара аттар мен зорлы а қ ққ ы пал ететін мінез- лы қ құ қ стильдері Темекі шегу Алкогольді ж не бас а ә қ есірткілерді олдану қ алаусыз ж ктілікті ж не Қ ү ң ә жынысты атынас қ қ ар ылы берілетін қ ауруларды туындауына ң ы пал ететін сексуалды қ қ мінез- лы құ қ Д рыс тама танбау ұ қ Физикалы рекетсіздік қ ә

5 слайд

Ж асөспірімдік кезең және қауіпті мінез-құлық стильдері 5Мұндай мінез-құлық стилдері, әдетте, бір-бірімен байланысты болады, ол балалық және жасөспірімдік шақта пайда болып, улкейген жаста күшейе түседі. ( Балалардың қауіпті мінез-құлықтарына шолу – Америка Құрама Штаттары, 2013 )Бай аусызда жасал ан қ ғ жара аттар мен зорлы а қ ққ ы пал ететін мінез- лы қ құ қ стильдері Темекі шегу Алкогольді ж не бас а ә қ есірткілерді олдану қ алаусыз ж ктілікті ж не Қ ү ң ә жынысты атынас қ қ ар ылы берілетін қ ауруларды туындауына ң ы пал ететін сексуалды қ қ мінез- лы құ қ Д рыс тама танбау ұ қ Физикалы рекетсіздік қ ә

6ҚА У ІПТІҢ ПСИХО- ӘЛЕУМЕТТІК ФАКТОРЛАРЫ Өткір сезімдер іздеу Ырықсыздық Төмен эмоционалдық тұрақтылық Отбасының құрамы м

6 слайд
6ҚА У ІПТІҢ ПСИХО- ӘЛЕУМЕТТІК ФАКТОРЛАРЫ Өткір сезімдер іздеу Ырықсыздық Төмен эмоционалдық тұрақтылық Отбасының құрамы мен функцияларыАта-ана бақылауыҚатарластар Бұқаралық ақпарат құралдары

6 слайд

6ҚА У ІПТІҢ ПСИХО- ӘЛЕУМЕТТІК ФАКТОРЛАРЫ Өткір сезімдер іздеу Ырықсыздық Төмен эмоционалдық тұрақтылық Отбасының құрамы мен функцияларыАта-ана бақылауыҚатарластар Бұқаралық ақпарат құралдары

ЖАСӨСПІРІМДЕРДЕГІ ПСИХИКАЛЫҚ БҰЗЫЛУЛАР • Бүкіл әлемдегі балалар мен жасөспірімдердің 10-20% психикалық бұзылуларға шалдыққыш

7 слайд
ЖАСӨСПІРІМДЕРДЕГІ ПСИХИКАЛЫҚ БҰЗЫЛУЛАР • Бүкіл әлемдегі балалар мен жасөспірімдердің 10-20% психикалық бұзылуларға шалдыққыш • Барлық психикалық бұзылулардың жартысы 14 жаста, ал олардың төрттен үш бөлігі – 25 жасқа қарай басталады • Психикалық аман-саулық, жақсы өмір сапасы үшін негіз болатын фактор болып саналады: бақытты және өз-өздеріне сенімді жасөспірімдер, көбінесе, ұлттың денсаулығы мен аман-саулығына үлесін қосатын, бақытты және өздеріне сенімді ересектер болып өседі (ДДҰ - Жасөспірімдердің психикалық денсаулығы: үкіметтік емес ұйымдардың және өзге де халықаралық ұйымдардың әрекет жоспары)

7 слайд

ЖАСӨСПІРІМДЕРДЕГІ ПСИХИКАЛЫҚ БҰЗЫЛУЛАР • Бүкіл әлемдегі балалар мен жасөспірімдердің 10-20% психикалық бұзылуларға шалдыққыш • Барлық психикалық бұзылулардың жартысы 14 жаста, ал олардың төрттен үш бөлігі – 25 жасқа қарай басталады • Психикалық аман-саулық, жақсы өмір сапасы үшін негіз болатын фактор болып саналады: бақытты және өз-өздеріне сенімді жасөспірімдер, көбінесе, ұлттың денсаулығы мен аман-саулығына үлесін қосатын, бақытты және өздеріне сенімді ересектер болып өседі (ДДҰ - Жасөспірімдердің психикалық денсаулығы: үкіметтік емес ұйымдардың және өзге де халықаралық ұйымдардың әрекет жоспары)

Депрессия Тэпер және басқалары , 2012 • Эпидемиология: – 12 ай ішіндегі орташа таралғандық – орташа және кейінгі жасөспірімдік

8 слайд
Депрессия Тэпер және басқалары , 2012 • Эпидемиология: – 12 ай ішіндегі орташа таралғандық – орташа және кейінгі жасөспірімдік кезде, 4- 5%- бен бағаланады – Жыныстық жетілуден кейін, жасөспірімдер арасындағы депрессия жағдайларының басым көпшілігі әйел жынысының өкілдерінде елеулі басымдылықпен байқалады (шамамен2:1) • Депрессия жасөспірімдерде, ересектердегімен салыстырғанда көбінесе білінбей қалады: – жасөспірімдердегі ашық байқалатын ашуланшақтық , көңіл- күй тұрақсыздығы және тез алмасатын нышандар – Негізгі білдіретін шағымдары мыналар болуы мүмкін: түсініксіз физикалық нышандар, тамақтану тәртібінің бұзылуы, мазасыздану, мектепке барудан бас тарту, оқу үлгерімінің төмендеуі, есірткі заттарын пайдалану немесе мінез- құлықпен болатын проблемалар

8 слайд

Депрессия Тэпер және басқалары , 2012 • Эпидемиология: – 12 ай ішіндегі орташа таралғандық – орташа және кейінгі жасөспірімдік кезде, 4- 5%- бен бағаланады – Жыныстық жетілуден кейін, жасөспірімдер арасындағы депрессия жағдайларының басым көпшілігі әйел жынысының өкілдерінде елеулі басымдылықпен байқалады (шамамен2:1) • Депрессия жасөспірімдерде, ересектердегімен салыстырғанда көбінесе білінбей қалады: – жасөспірімдердегі ашық байқалатын ашуланшақтық , көңіл- күй тұрақсыздығы және тез алмасатын нышандар – Негізгі білдіретін шағымдары мыналар болуы мүмкін: түсініксіз физикалық нышандар, тамақтану тәртібінің бұзылуы, мазасыздану, мектепке барудан бас тарту, оқу үлгерімінің төмендеуі, есірткі заттарын пайдалану немесе мінез- құлықпен болатын проблемалар

ҚОРҚЫНЫШ/ ҚОРҚЫНЫШ КҮЙЛЕРІ • Эпидемиология: – 12 ай бойы басымдылықта болуы, 5.6 - 18.1% -бен бағаланады – Алғашқы нышандардың

9 слайд
ҚОРҚЫНЫШ/ ҚОРҚЫНЫШ КҮЙЛЕРІ • Эпидемиология: – 12 ай бойы басымдылықта болуы, 5.6 - 18.1% -бен бағаланады – Алғашқы нышандардың байқалуы ерте жастық шақ кезінде жиі болады, ал бұзылудың ағымы әдетте созылмалы және рецидивтік сипатта болады • Клиникалық нәтижелер: – іс-әрекеттің бірқатар салаларының, соның ішінде оқу үлгерімінің , әлеуметтік өзара әрекеттестіктің, өз-өзіне сенімділіктің және күнделікті өмірге рақаттану қабілеттілігінің өмір сүру сапасына кері әсері Фисек және басқалар, 2011 9

9 слайд

ҚОРҚЫНЫШ/ ҚОРҚЫНЫШ КҮЙЛЕРІ • Эпидемиология: – 12 ай бойы басымдылықта болуы, 5.6 - 18.1% -бен бағаланады – Алғашқы нышандардың байқалуы ерте жастық шақ кезінде жиі болады, ал бұзылудың ағымы әдетте созылмалы және рецидивтік сипатта болады • Клиникалық нәтижелер: – іс-әрекеттің бірқатар салаларының, соның ішінде оқу үлгерімінің , әлеуметтік өзара әрекеттестіктің, өз-өзіне сенімділіктің және күнделікті өмірге рақаттану қабілеттілігінің өмір сүру сапасына кері әсері Фисек және басқалар, 2011 9

Тамақтану тәртібініңбұзылуы • Аурудың өмір бойындағы таралуы (13-18 жас ): – 0.3% нервтік анорексия ( НА ) – 0.9% нервтік б

10 слайд
Тамақтану тәртібініңбұзылуы • Аурудың өмір бойындағы таралуы (13-18 жас ): – 0.3% нервтік анорексия ( НА ) – 0.9% нервтік булимия ( НБ ) – 1.6% компульсивтік шамадан артық тамақтану ( КШ ) • Тамақтану тәртібінің бұзылуы әлеуметтік әл-ауқаттың төмендеуімен тығыз байланысты болды Свенсон және басқалары , 2011

10 слайд

Тамақтану тәртібініңбұзылуы • Аурудың өмір бойындағы таралуы (13-18 жас ): – 0.3% нервтік анорексия ( НА ) – 0.9% нервтік булимия ( НБ ) – 1.6% компульсивтік шамадан артық тамақтану ( КШ ) • Тамақтану тәртібінің бұзылуы әлеуметтік әл-ауқаттың төмендеуімен тығыз байланысты болды Свенсон және басқалары , 2011

ТІКЕЛЕЙ ӨЗІНЕ-ӨЗІ ЖАРАҚАТ КЕЛТІРУШІ МІНЕЗ-ҚҰЛЫҚ ( D-SIB ) • Өзін кескілеу , өзін жағып жіберу , өзін соққылау , тістеу арқы

11 слайд
ТІКЕЛЕЙ ӨЗІНЕ-ӨЗІ ЖАРАҚАТ КЕЛТІРУШІ МІНЕЗ-ҚҰЛЫҚ ( D-SIB ) • Өзін кескілеу , өзін жағып жіберу , өзін соққылау , тістеу арқылы дене бетін зақымдап өзіне-өзі қасақана келтірген жарақат , және теріні басқа тәсілдермен зақымдау • Өмір бойында ауырып қалу қаупі = 27 , 6% • D-SIB -ің суицидалдылықпен және депрессиямен, қорқынышпен және қауіпті мінез-құлықпен , соның ішінде отбасындағы елемеушілікпен және қатарластары тарапынан күштеп тартып алумен / виктимизациямен күшті байланысы Brunner және басқалары , 2011 11

11 слайд

ТІКЕЛЕЙ ӨЗІНЕ-ӨЗІ ЖАРАҚАТ КЕЛТІРУШІ МІНЕЗ-ҚҰЛЫҚ ( D-SIB ) • Өзін кескілеу , өзін жағып жіберу , өзін соққылау , тістеу арқылы дене бетін зақымдап өзіне-өзі қасақана келтірген жарақат , және теріні басқа тәсілдермен зақымдау • Өмір бойында ауырып қалу қаупі = 27 , 6% • D-SIB -ің суицидалдылықпен және депрессиямен, қорқынышпен және қауіпті мінез-құлықпен , соның ішінде отбасындағы елемеушілікпен және қатарластары тарапынан күштеп тартып алумен / виктимизациямен күшті байланысы Brunner және басқалары , 2011 11

ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҚСЫЗ ДЕНСАУЛЫҚ БОЛМАЙДЫ 12ДЕНСАУЛЫҚ ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҚ

12 слайд
ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҚСЫЗ ДЕНСАУЛЫҚ БОЛМАЙДЫ 12ДЕНСАУЛЫҚ ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҚ

12 слайд

ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҚСЫЗ ДЕНСАУЛЫҚ БОЛМАЙДЫ 12ДЕНСАУЛЫҚ ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҚ

ПАЙДАЛЫ ДИЕТА ЖӘНЕ ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҚ • Жақсартылған мінез-құлықтық көрсеткіштер, айтарлықтай дәрежеде жапырақты жасыл көк

13 слайд
ПАЙДАЛЫ ДИЕТА ЖӘНЕ ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҚ • Жақсартылған мінез-құлықтық көрсеткіштер, айтарлықтай дәрежеде жапырақты жасыл көкөністер мен жаңа піскен жемістерді аса жоғары пайдаланумен тығыз байланысты болды ( Пайдалы үлгі компоненттері ) Oddy және басқалары , 2009

13 слайд

ПАЙДАЛЫ ДИЕТА ЖӘНЕ ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҚ • Жақсартылған мінез-құлықтық көрсеткіштер, айтарлықтай дәрежеде жапырақты жасыл көкөністер мен жаңа піскен жемістерді аса жоғары пайдаланумен тығыз байланысты болды ( Пайдалы үлгі компоненттері ) Oddy және басқалары , 2009

ФИЗИКАЛЫҚ БЕЛСЕНДІЛІК ЖӘНЕ ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҚ • Физикалық белсенділік түріндегі шаралар депрессияны, қорқынышты , психоло

14 слайд
ФИЗИКАЛЫҚ БЕЛСЕНДІЛІК ЖӘНЕ ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҚ • Физикалық белсенділік түріндегі шаралар депрессияны, қорқынышты , психологиялық бұзылуды / ЖАК (жарақат алғаннан кейінгі күйзеліс) , және нервтік бұзылуды төмендету үшін тиімді болып саналатындығы айқындалды • Сондай-ақ, физикалық белсенділіктің балалардың өзін-өзі бағалауларын және олардың өздері туралы түсінігін айтарлықтай жақсартқандығы айқындалды Ahn және Fedewa, 2011

14 слайд

ФИЗИКАЛЫҚ БЕЛСЕНДІЛІК ЖӘНЕ ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҚ • Физикалық белсенділік түріндегі шаралар депрессияны, қорқынышты , психологиялық бұзылуды / ЖАК (жарақат алғаннан кейінгі күйзеліс) , және нервтік бұзылуды төмендету үшін тиімді болып саналатындығы айқындалды • Сондай-ақ, физикалық белсенділіктің балалардың өзін-өзі бағалауларын және олардың өздері туралы түсінігін айтарлықтай жақсартқандығы айқындалды Ahn және Fedewa, 2011

ДҰРЫС ҰЙҚЫ ЖӘНЕ ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҚ • Аса жоғары психикалық беріктік ( сенімділік , сенушілік , қиындықтар және бақылау )

15 слайд
ДҰРЫС ҰЙҚЫ ЖӘНЕ ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҚ • Аса жоғары психикалық беріктік ( сенімділік , сенушілік , қиындықтар және бақылау ) субъективтік ұйқының аса жоғары сапасымен , ұйқы басталғаннан кейінгі оянудың аз болуымен және аса ұзақ ұйқымен байланыстырылған Brand және басқалары , 2014

15 слайд

ДҰРЫС ҰЙҚЫ ЖӘНЕ ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҚ • Аса жоғары психикалық беріктік ( сенімділік , сенушілік , қиындықтар және бақылау ) субъективтік ұйқының аса жоғары сапасымен , ұйқы басталғаннан кейінгі оянудың аз болуымен және аса ұзақ ұйқымен байланыстырылған Brand және басқалары , 2014

ҚОРЫТЫНДЫЛАР • Балалық жастан ересек өмірге ауысқан уақытта, жасөспірімдер, олардың ағымдағы және болашақ денсаулығын

16 слайд
ҚОРЫТЫНДЫЛАР • Балалық жастан ересек өмірге ауысқан уақытта, жасөспірімдер, олардың ағымдағы және болашақ денсаулығына әсер ететін, мінез-құлық үлгісін қабылдайды және өмір салтын таңдайды • Қауіпті мінез-құлық үлгілері мен психикалық денсаулықпен байланысты проблемалар, жасөспірімдер арасында кең таралған • Қауіпті мінез-құлық үлгілері көбінесе бірлескен түрде болады және олар денсаулықтың нашар болуымен мен психикалық денсаулыққа қатысты проблемалармен байланысты • Психологиялық денсаулық пен салауатты өмір салтының үлгілерін өмірдің ерте кезеңінен бастап алға тарту қажет

16 слайд

ҚОРЫТЫНДЫЛАР • Балалық жастан ересек өмірге ауысқан уақытта, жасөспірімдер, олардың ағымдағы және болашақ денсаулығына әсер ететін, мінез-құлық үлгісін қабылдайды және өмір салтын таңдайды • Қауіпті мінез-құлық үлгілері мен психикалық денсаулықпен байланысты проблемалар, жасөспірімдер арасында кең таралған • Қауіпті мінез-құлық үлгілері көбінесе бірлескен түрде болады және олар денсаулықтың нашар болуымен мен психикалық денсаулыққа қатысты проблемалармен байланысты • Психологиялық денсаулық пен салауатты өмір салтының үлгілерін өмірдің ерте кезеңінен бастап алға тарту қажет