Кері байланыс және рефлексия
Кері байланыс және рефлексия

#1 слайд
Тиімді кері байланысты
ұйымдастырудың техникалары
Мақсаты: тиімді кері
байланысты ұйымдастырудың
техникаларын қолдануға үйрену
Кері
байланыс
техникала
рын
біледі
Кері байланысты
жүргізу мақсатын
түсінеді
Кері байланыс пен
рефлексияны
ажырата алады
1 слайд
Тиімді кері байланысты ұйымдастырудың техникалары Мақсаты: тиімді кері байланысты ұйымдастырудың техникаларын қолдануға үйрену Кері байланыс техникала рын біледі Кері байланысты жүргізу мақсатын түсінеді Кері байланыс пен рефлексияны ажырата алады
#2 слайд
•Кері байланыс – мақсатқа жетелейтін нақты әрекет, ситуация, талас тудыратын
сұрақтар мен мәселелер бойынша түсінік алу және беру үдерісі.
•Тиімді кері байланысты ұйымдастыру сапалы оқытудың негізі болып табылады.
•Кері байланыс –оқу үдерісінің барысы туралы түсінік қалыптастырудың бірден бір
құралы, оқу міндеттері мен мақсатына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді,
мұғалімді оқушының жетістіктері мен қиындықтары туралы хабардар етеді.
Тиімді кері байланыстың нышандары:
•Мерзімді, уақытылы ұсыну;
•Жүйелі ұсыну;
•Ашықтық (открытость).
Бұл өте маңызды!
Кері байланыстың түріне қарамастан мұғалімге:
•алдымен міндетті түрде оқушылардың жасаған жұмыстарының жақсы
жақтарын атап өту қажет;
• қателер болған жағдайда оларды түзету, жұмысты (нәтижені) жақсарту үшін
нақты нұсқаулар ұсыну қажет.
Кері байланыс арқылы
•- оқушы өзінің оқудағы кемшіліктерін түсінуге көмектесетін мәліметтер мен
алға жылжуға нақты нұсқаулар алады;
•мұғалім оқытудағы жіберілген олқылықтар және өзінің әрекеті, қызметіне
(жаңа әдіс-тәсілдер, оқыту теникалары, сабақта уақытты тиімді пайдалану т.б.)
өзгерістер енгізуге көмектесетін мәліметтер алады.
•оқушыларға жиі және маңызды кері байланыс ұсынылған жағдайда оқыту
тиімді болады.
2 слайд
•Кері байланыс – мақсатқа жетелейтін нақты әрекет, ситуация, талас тудыратын сұрақтар мен мәселелер бойынша түсінік алу және беру үдерісі. •Тиімді кері байланысты ұйымдастыру сапалы оқытудың негізі болып табылады. •Кері байланыс –оқу үдерісінің барысы туралы түсінік қалыптастырудың бірден бір құралы, оқу міндеттері мен мақсатына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді, мұғалімді оқушының жетістіктері мен қиындықтары туралы хабардар етеді. Тиімді кері байланыстың нышандары: •Мерзімді, уақытылы ұсыну; •Жүйелі ұсыну; •Ашықтық (открытость). Бұл өте маңызды! Кері байланыстың түріне қарамастан мұғалімге: •алдымен міндетті түрде оқушылардың жасаған жұмыстарының жақсы жақтарын атап өту қажет; • қателер болған жағдайда оларды түзету, жұмысты (нәтижені) жақсарту үшін нақты нұсқаулар ұсыну қажет. Кері байланыс арқылы •- оқушы өзінің оқудағы кемшіліктерін түсінуге көмектесетін мәліметтер мен алға жылжуға нақты нұсқаулар алады; •мұғалім оқытудағы жіберілген олқылықтар және өзінің әрекеті, қызметіне (жаңа әдіс-тәсілдер, оқыту теникалары, сабақта уақытты тиімді пайдалану т.б.) өзгерістер енгізуге көмектесетін мәліметтер алады. •оқушыларға жиі және маңызды кері байланыс ұсынылған жағдайда оқыту тиімді болады.
#3 слайд
Тиімді кері байланыс -
•Міндетті түрде мұғалім-оқушының әрекеттесуіне ықпал етуі шарт;
• мұғалімге қолданыстағы әдіс-тәсілдерінің ұтымдылығын және жұмысындағы
кемшіліктерін түзету мақсатында оқу әрекетін бағалауға мүмкіндік береді;
•Оқушыларға тек өз жұмыстарын бағалауға мүмкіндік беру емес, сонымен қатар өз
жетістіктеріне қанағаттануға, оқуға қызығушылықтары мен мотивациясын арттыруға
ықпал етеді;
• оқыту үдерісін оңтайландыру мен табысқа жетуге жағдай жасайды.
•Кері байланыс сабақтарда келесі бағыттарда жасалады: мұғалім –
оқушылар, оқушы-оқушылар; мұғалім-оқушы; оқушы-оқушы.
•Кері байланыс ауызша немесе жазбаша түрде жүргізіледі.
Жазбаша кері байланыс мыналардан тұруы керек:
•Оқушылардың мақсатқа жеткен жері;
•Оқушыларға қай саланы әлі де жетілдіру керектігі;
•Оқуды жетілдіру тәсілдері;
•Өз бетінше жауап беру үшін ойлану тәсілдері;
•Жазбаша жұмыстарды тексеру нәтижесі бойынша (үй тапсырмасын,
өзбетінше жұмыс, бақылау жұмыстары, шығарма, диктант, портфолио
т.б.) ұсыныс беру.
Жақсы жазбаша кері байланыс
•Оқу мақсаттарына бағытталған
•Оқушылар дұрыс бағытта екенін растайды
•Оқушыларды қателерді түзеп, өз жұмыстарын жақсартуға уәждейді
•Оқушылардың келесі қадам жасауына ынталандырады
•Оқушылардың өз бетінше ойлануына мүмкіндік береді
•Бірнеше қадамнан кейінгі ілгерілеу туралы хабар береді
•Басқа оқушылармен салыстыруды болдырмайды
•Оқушыларға жауап беруге мүмкіндік береді
3 слайд
Тиімді кері байланыс - •Міндетті түрде мұғалім-оқушының әрекеттесуіне ықпал етуі шарт; • мұғалімге қолданыстағы әдіс-тәсілдерінің ұтымдылығын және жұмысындағы кемшіліктерін түзету мақсатында оқу әрекетін бағалауға мүмкіндік береді; •Оқушыларға тек өз жұмыстарын бағалауға мүмкіндік беру емес, сонымен қатар өз жетістіктеріне қанағаттануға, оқуға қызығушылықтары мен мотивациясын арттыруға ықпал етеді; • оқыту үдерісін оңтайландыру мен табысқа жетуге жағдай жасайды. •Кері байланыс сабақтарда келесі бағыттарда жасалады: мұғалім – оқушылар, оқушы-оқушылар; мұғалім-оқушы; оқушы-оқушы. •Кері байланыс ауызша немесе жазбаша түрде жүргізіледі. Жазбаша кері байланыс мыналардан тұруы керек: •Оқушылардың мақсатқа жеткен жері; •Оқушыларға қай саланы әлі де жетілдіру керектігі; •Оқуды жетілдіру тәсілдері; •Өз бетінше жауап беру үшін ойлану тәсілдері; •Жазбаша жұмыстарды тексеру нәтижесі бойынша (үй тапсырмасын, өзбетінше жұмыс, бақылау жұмыстары, шығарма, диктант, портфолио т.б.) ұсыныс беру. Жақсы жазбаша кері байланыс •Оқу мақсаттарына бағытталған •Оқушылар дұрыс бағытта екенін растайды •Оқушыларды қателерді түзеп, өз жұмыстарын жақсартуға уәждейді •Оқушылардың келесі қадам жасауына ынталандырады •Оқушылардың өз бетінше ойлануына мүмкіндік береді •Бірнеше қадамнан кейінгі ілгерілеу туралы хабар береді •Басқа оқушылармен салыстыруды болдырмайды •Оқушыларға жауап беруге мүмкіндік береді
#4 слайд
Ауызша кері байланыс - оқушының тапсырманы орындау, оның әрекетін
бақылау нәтижесінде ауызша берілетін түсініктеме; Ауызша кері байланыс
толық және қысқа болуы мүмкін. Қысқа кері байланыстар «азамат», «жақсы»,
«дұрыс емес» сияқты сөздер арқылы тек мұғалімнің бағалауынан ғана
тұрады. Онда жұмысты орындауға ешқандай кеңес, нұсқау, бағыт берілмейді.
Қалыптастырушы (формативті) бағалау мақсатында тиімді кері байланыс
ұсыну, яғни ашық, толық, кең түсініктеме берілуі қажет.
а) нақты не дұрыс орындалғаны туралы атап айту, көрсету және дұрыс жасау
үшін кеңес беру;
б) егер «дұрыс орындалмаған» жағдайда жұмысты (жауапты) қалай түзетуге,
жақсартуға болатыны туралы нұсқаулық беру;
Дұрыс жауап бергенде
«Рахмет, бұл дұрыс жауап», «Өте жақсы», «рахмет, бәрі дұрыс», «Рахмет,
қараңыздаршы Зарина қалай жауапты нақты берді», «Рахмет, жарайсың,
сен сұраққа толық жауап бердің»
4 слайд
Ауызша кері байланыс - оқушының тапсырманы орындау, оның әрекетін бақылау нәтижесінде ауызша берілетін түсініктеме; Ауызша кері байланыс толық және қысқа болуы мүмкін. Қысқа кері байланыстар «азамат», «жақсы», «дұрыс емес» сияқты сөздер арқылы тек мұғалімнің бағалауынан ғана тұрады. Онда жұмысты орындауға ешқандай кеңес, нұсқау, бағыт берілмейді. Қалыптастырушы (формативті) бағалау мақсатында тиімді кері байланыс ұсыну, яғни ашық, толық, кең түсініктеме берілуі қажет. а) нақты не дұрыс орындалғаны туралы атап айту, көрсету және дұрыс жасау үшін кеңес беру; б) егер «дұрыс орындалмаған» жағдайда жұмысты (жауапты) қалай түзетуге, жақсартуға болатыны туралы нұсқаулық беру; Дұрыс жауап бергенде «Рахмет, бұл дұрыс жауап», «Өте жақсы», «рахмет, бәрі дұрыс», «Рахмет, қараңыздаршы Зарина қалай жауапты нақты берді», «Рахмет, жарайсың, сен сұраққа толық жауап бердің»
#5 слайд
Рефлексия
-адамның өзін-өзі
тексеруге, өзін-өзі
және өзінің қоршаған
әлеммен қарым-
қатынасын ұғынуға
қабілеттілігі
-рефлексия мәні
бойынша – өзінің
әрекеттерін,
сезімдерін, қарым-
қатынасын ақыл-ой
тұрғысынан зерттеу
5 слайд
Рефлексия -адамның өзін-өзі тексеруге, өзін-өзі және өзінің қоршаған әлеммен қарым- қатынасын ұғынуға қабілеттілігі -рефлексия мәні бойынша – өзінің әрекеттерін, сезімдерін, қарым- қатынасын ақыл-ой тұрғысынан зерттеу
#6 слайд
Рефлексия -
танымдық ойлау үдерісі -
«ойлау туралы
ойлау »
мета-когнитивті
үдеріс
сыни ойлау
рефлексивті ойлау
үдеріс пен өнім
үдеріс пен субъект
6 слайд
Рефлексия - танымдық ойлау үдерісі - «ойлау туралы ойлау » мета-когнитивті үдеріс сыни ойлау рефлексивті ойлау үдеріс пен өнім үдеріс пен субъект
#7 слайд
•ескішілдікке негізделген кәсіпқой:
тәжірибе табысты іс-
әрекеттердің алгоритмі
«тегістелген жол» кәсіби
стагнация
•рефлексивті кәсіпқой:
тәжірибе талдау түсіну
жаңа түсінік кәсіби дамыту
7 слайд
•ескішілдікке негізделген кәсіпқой: тәжірибе табысты іс- әрекеттердің алгоритмі «тегістелген жол» кәсіби стагнация •рефлексивті кәсіпқой: тәжірибе талдау түсіну жаңа түсінік кәсіби дамыту
#8 слайд
Берілген суреттер қолданып
кері байланыс
ұсыныңыздар
8 слайд
Берілген суреттер қолданып кері байланыс ұсыныңыздар
#9 слайд
«Бестік» кері байланыс
ҚАҒАЗДЫҢ БЕТІНЕ ӨЗ ҚОЛЫҢЫЗДЫҢ САУСАҚТАРЫН АЙНАЛДЫРА
СЫЗЫҢЫЗДАР.
•Әр саусақтың – өзінің орны /позициясы/ бар, солар бойынша өз
оларыңызды айтасыздар.
•Бас бармақ – мен үшін маңызды және қызық
•Сұқ саусақ – маған қиын болды
•Ортаншы саусақ – маған жеткілікті болмады
•Төртінші саусақ – менің көңіл күйім
•Бесінші саусақ – менің ұсынысым
9 слайд
«Бестік» кері байланыс ҚАҒАЗДЫҢ БЕТІНЕ ӨЗ ҚОЛЫҢЫЗДЫҢ САУСАҚТАРЫН АЙНАЛДЫРА СЫЗЫҢЫЗДАР. •Әр саусақтың – өзінің орны /позициясы/ бар, солар бойынша өз оларыңызды айтасыздар. •Бас бармақ – мен үшін маңызды және қызық •Сұқ саусақ – маған қиын болды •Ортаншы саусақ – маған жеткілікті болмады •Төртінші саусақ – менің көңіл күйім •Бесінші саусақ – менің ұсынысым
шағым қалдыра аласыз













