Комбинаториканың негізгі ұғымы

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Комбинаториканың негізгі ұғымы

Материал туралы қысқаша түсінік
пән оқытушыларына
Материалдың қысқаша нұсқасы
img_page_1
Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Слайдтың жеке беттері
Қ Ұ Д А Й Б Е Р Г Е Н О В А Д А Н АКомбинаториканың негізгі элементтері мен Ньютон биномы

#1 слайд
Қ Ұ Д А Й Б Е Р Г Е Н О В А Д А Н АКомбинаториканың негізгі элементтері мен Ньютон биномы

1 слайд

Қ Ұ Д А Й Б Е Р Г Е Н О В А Д А Н АКомбинаториканың негізгі элементтері мен Ньютон биномы

 Сабақтың мақсаты:  а) Білімділік : Комбинаториканың негізгі ұғымдарымен танысу  ә) Дамытушылық : Есеп шығару барысында

#2 слайд
 Сабақтың мақсаты:  а) Білімділік : Комбинаториканың негізгі ұғымдарымен танысу  ә) Дамытушылық : Есеп шығару барысында комбинаториканың негізгі ұғымдарын қолдана білу  б) Тәрбиелік: Оқушылардың білімге құштарлығын ояту,төзімділікке тәрбиелеу.

2 слайд

 Сабақтың мақсаты:  а) Білімділік : Комбинаториканың негізгі ұғымдарымен танысу  ә) Дамытушылық : Есеп шығару барысында комбинаториканың негізгі ұғымдарын қолдана білу  б) Тәрбиелік: Оқушылардың білімге құштарлығын ояту,төзімділікке тәрбиелеу.

 Табиғатта, қоғамда, ғылым мен техникада, өндіріс орындарында, күнделікті өмірде қандай да бір оқиғаның мүмкін болатын жағдай

#3 слайд
 Табиғатта, қоғамда, ғылым мен техникада, өндіріс орындарында, күнделікті өмірде қандай да бір оқиғаның мүмкін болатын жағдайларын орналастыру немесе санаудың нұсқалар санын табу талап етілетін есептер жиі кездеседі. Осындай есептерді «Комбинаторика» («Қосылыстар») деп аталатын алгебра бөлімі қарастырады. Комбинаторика жоғары математиканың көптеген бөлімдерінде қолданылады. Комбинаториканың қарапайым бөлімдері орналастырулар, алмастырулар және терулер деп аталады.

3 слайд

 Табиғатта, қоғамда, ғылым мен техникада, өндіріс орындарында, күнделікті өмірде қандай да бір оқиғаның мүмкін болатын жағдайларын орналастыру немесе санаудың нұсқалар санын табу талап етілетін есептер жиі кездеседі. Осындай есептерді «Комбинаторика» («Қосылыстар») деп аталатын алгебра бөлімі қарастырады. Комбинаторика жоғары математиканың көптеген бөлімдерінде қолданылады. Комбинаториканың қарапайым бөлімдері орналастырулар, алмастырулар және терулер деп аталады.

 І. п элементтен алынған m -нен құралған орналастырулар және оның саны.  Анықтама. п элементтен алынған m -нен құралғ

#4 слайд
 І. п элементтен алынған m -нен құралған орналастырулар және оның саны.  Анықтама. п элементтен алынған m -нен құралған орналастырулар деп берілген n элементтерден әр топта m элемент (m < n) болатын топтарының бір-бірінен өзгешелігі ең болмағанда элементтерінің біреуінің өзгешелігінде немесе элементтерінің алыну реттерінде болатын қосылыстар (комбинациялар) топтарын атаймыз.

4 слайд

 І. п элементтен алынған m -нен құралған орналастырулар және оның саны.  Анықтама. п элементтен алынған m -нен құралған орналастырулар деп берілген n элементтерден әр топта m элемент (m < n) болатын топтарының бір-бірінен өзгешелігі ең болмағанда элементтерінің біреуінің өзгешелігінде немесе элементтерінің алыну реттерінде болатын қосылыстар (комбинациялар) топтарын атаймыз.

 Орналастырулардың белгіленуі: А m n , мұндағы m, n – натурал сандар, n – берілген элементтер саны, m - әрбір топқа кіретін

#5 слайд
 Орналастырулардың белгіленуі: А m n , мұндағы m, n – натурал сандар, n – берілген элементтер саны, m - әрбір топқа кіретін элементтер саны және  m ≤ n.  Оқылуы: А 2 n – n элементтен алынған екіден құралған орналастырулар топтарының саны;

5 слайд

 Орналастырулардың белгіленуі: А m n , мұндағы m, n – натурал сандар, n – берілген элементтер саны, m - әрбір топқа кіретін элементтер саны және  m ≤ n.  Оқылуы: А 2 n – n элементтен алынған екіден құралған орналастырулар топтарының саны;

 А 3 n – n элементтен алынған үштен құралған орналастырулар топтар саны;  А m n – n элементтен алынған m-нен құралған орна

#6 слайд
 А 3 n – n элементтен алынған үштен құралған орналастырулар топтар саны;  А m n – n элементтен алынған m-нен құралған орналастырулар топтар саны  Жалпы, n элементтен алынған m-нен құралған орналастырулар топтарының саны мына формуламен есептеледі:  А m n = n(n − 1)(n − 2) ... (n − m + 1), мұндағы m < n, m, n € N.

6 слайд

 А 3 n – n элементтен алынған үштен құралған орналастырулар топтар саны;  А m n – n элементтен алынған m-нен құралған орналастырулар топтар саны  Жалпы, n элементтен алынған m-нен құралған орналастырулар топтарының саны мына формуламен есептеледі:  А m n = n(n − 1)(n − 2) ... (n − m + 1), мұндағы m < n, m, n € N.

 Сонымен n элементтен алынған m-нен құралған орналастырулар топтарының саны n-нен (n − m + 1)-ге дейінгі m тізбектелген санда

#7 слайд
 Сонымен n элементтен алынған m-нен құралған орналастырулар топтарының саны n-нен (n − m + 1)-ге дейінгі m тізбектелген сандар көбейтіндісіне тең.  Математикада 1-ден n-ге дейінгі барлық натурал сандардың көбейтіндісін n факториал деп атайды. Және оны n! Белгісімен белгілейді,  яғни 1*2*3 ....(n − 2)(n − 1)*n = n!  Ескерту. 0! = 1  Факториалды қолданып, формуланы түрлендірсек А m n = n! . (n − m)! 

7 слайд

 Сонымен n элементтен алынған m-нен құралған орналастырулар топтарының саны n-нен (n − m + 1)-ге дейінгі m тізбектелген сандар көбейтіндісіне тең.  Математикада 1-ден n-ге дейінгі барлық натурал сандардың көбейтіндісін n факториал деп атайды. Және оны n! Белгісімен белгілейді,  яғни 1*2*3 ....(n − 2)(n − 1)*n = n!  Ескерту. 0! = 1  Факториалды қолданып, формуланы түрлендірсек А m n = n! . (n − m)! 

 . а, b, с, d және l элементтері берілген. Осы элементтерден  а) 3-тен алынған барлық орналастырулар тобын жазып, са

#8 слайд
 . а, b, с, d және l элементтері берілген. Осы элементтерден  а) 3-тен алынған барлық орналастырулар тобын жазып, санын есептеңдер. А 3 5 = 1 * 2* 3* 4 * 5 = 60 1*2

8 слайд

 . а, b, с, d және l элементтері берілген. Осы элементтерден  а) 3-тен алынған барлық орналастырулар тобын жазып, санын есептеңдер. А 3 5 = 1 * 2* 3* 4 * 5 = 60 1*2

 . п элементтен жасалынған алмастырулар және олардың саны.  Анықтама. п элементтен жасалған алмастырулар деп п элем

#9 слайд
 . п элементтен жасалынған алмастырулар және олардың саны.  Анықтама. п элементтен жасалған алмастырулар деп п элементтен алынған п -нен жасалған орналастыруларды айтады.  Алмастыру Р п әрпімен белгіленеді. Мұндағы п – берілген элементтер саны.  Р п = А п п = п(п – 1)(п – 2)...(п – (п – 1)) =п !  Р п = п !

9 слайд

 . п элементтен жасалынған алмастырулар және олардың саны.  Анықтама. п элементтен жасалған алмастырулар деп п элементтен алынған п -нен жасалған орналастыруларды айтады.  Алмастыру Р п әрпімен белгіленеді. Мұндағы п – берілген элементтер саны.  Р п = А п п = п(п – 1)(п – 2)...(п – (п – 1)) =п !  Р п = п !

 Енді комбинаториканың терулер ұғымына тоқталайық.  І. п элементтен m -нен жасалған терулер және олардың саны.  Анықт

#10 слайд
 Енді комбинаториканың терулер ұғымына тоқталайық.  І. п элементтен m -нен жасалған терулер және олардың саны.  Анықтама. п элементтен алынған m -нен құралған терулер деп бір-бірінен тек құрамымен ғана ерекшеленетін m элементтерден тұратын комбинациялар тобы аталады.  Терулердің белгіленуі: С m n , мұндағы m, n – натурал сандар, n – берілген элементтер саны, m - әрбір топқа кіретін элементтер саны және  m < n.  Жалпы, n элементтен алынған m-нен құралған терулер саны мына формуламен есептеледі:

10 слайд

 Енді комбинаториканың терулер ұғымына тоқталайық.  І. п элементтен m -нен жасалған терулер және олардың саны.  Анықтама. п элементтен алынған m -нен құралған терулер деп бір-бірінен тек құрамымен ғана ерекшеленетін m элементтерден тұратын комбинациялар тобы аталады.  Терулердің белгіленуі: С m n , мұндағы m, n – натурал сандар, n – берілген элементтер саны, m - әрбір топқа кіретін элементтер саны және  m < n.  Жалпы, n элементтен алынған m-нен құралған терулер саны мына формуламен есептеледі:

 С m n = А m n /Р m .  А m n = С m n *Р m ;  Р m = А m n /С m n  Мұндағы n € N, m € N, m ≤ n.  Жоғарыдағы фор

#11 слайд
 С m n = А m n /Р m .  А m n = С m n *Р m ;  Р m = А m n /С m n  Мұндағы n € N, m € N, m ≤ n.  Жоғарыдағы формулаларды түрлендіріп, мынаны аламыз:  С m n = n! .  m!(n − m)!

11 слайд

 С m n = А m n /Р m .  А m n = С m n *Р m ;  Р m = А m n /С m n  Мұндағы n € N, m € N, m ≤ n.  Жоғарыдағы формулаларды түрлендіріп, мынаны аламыз:  С m n = n! .  m!(n − m)!

С 3 6 – С 2 6 өрнегінің мәнін табыңдар. А 2 6 С 3 6 = 1*2*3*4*5*6 = 20; 1*2*3*1*2*3

#12 слайд
С 3 6 – С 2 6 өрнегінің мәнін табыңдар. А 2 6 С 3 6 = 1*2*3*4*5*6 = 20; 1*2*3*1*2*3 С 2 6 = 1*2*3*4*5*6 = 15; 1*2*1*2*3*4 А 2 6 = 1*2*3*4*5*6 = 30; Жауабы: 1/6

12 слайд

С 3 6 – С 2 6 өрнегінің мәнін табыңдар. А 2 6 С 3 6 = 1*2*3*4*5*6 = 20; 1*2*3*1*2*3 С 2 6 = 1*2*3*4*5*6 = 15; 1*2*1*2*3*4 А 2 6 = 1*2*3*4*5*6 = 30; Жауабы: 1/6

Назар аударғандарыңызға рахмет!

#13 слайд
Назар аударғандарыңызға рахмет!

13 слайд

Назар аударғандарыңызға рахмет!

Файл форматы:
pptx
15.11.2020
1100
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі