Материалдар / Көшпелілер жайында. 5 сынып. Жаңа бағдарлама бойынша, презентация
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Көшпелілер жайында. 5 сынып. Жаңа бағдарлама бойынша, презентация

Материал туралы қысқаша түсінік
Көшпелілер жайында. 5 сынып. Жаңа бағдарлама бойынша, презентация
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
22 Сәуір 2019
762
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
C абақтың тақырыбы: Көшпелі және отырықшы мәдениеттердің өзара байланысы Оқушыларға ертедегі көшпелілер мен отырықшылар

1 слайд
C абақтың тақырыбы: Көшпелі және отырықшы мәдениеттердің өзара байланысы Оқушыларға ертедегі көшпелілер мен отырықшылар байланыстары, «Көшпелі өркениет» ұғымын, қалалардың өсуі, жартылай көшпелілермен қарым - қатынастың дамуы жайлы жан - жақты толық түсінік беру, темір дәуірі мен орта ғасырлардағы байланыстарға тоқталып, білімдерін толықтыру. ХХІ ғасырда Қазақстан елінің өркениет елдердің қатарына кіру тарихынан мағлұмат беру. Күтілетін нәтиже: Оқушылар көшпелілер мен отырықшы халықтардың арасында байланыс бар екендігі біледі,қазақтардың сауда,айырбас қатынастары дамығандығына көз жеткізеді.Сабақтың мақсаты:

1 слайд

C абақтың тақырыбы: Көшпелі және отырықшы мәдениеттердің өзара байланысы Оқушыларға ертедегі көшпелілер мен отырықшылар байланыстары, «Көшпелі өркениет» ұғымын, қалалардың өсуі, жартылай көшпелілермен қарым - қатынастың дамуы жайлы жан - жақты толық түсінік беру, темір дәуірі мен орта ғасырлардағы байланыстарға тоқталып, білімдерін толықтыру. ХХІ ғасырда Қазақстан елінің өркениет елдердің қатарына кіру тарихынан мағлұмат беру. Күтілетін нәтиже: Оқушылар көшпелілер мен отырықшы халықтардың арасында байланыс бар екендігі біледі,қазақтардың сауда,айырбас қатынастары дамығандығына көз жеткізеді.Сабақтың мақсаты:

Сабақтың түрі: аралас сабақ. Дамыта оқыту технологиясы Сабақтың әдісі : Әңгіме, пікір алысу, ізденіс, саяхат. Сабақтың көр

2 слайд
Сабақтың түрі: аралас сабақ. Дамыта оқыту технологиясы Сабақтың әдісі : Әңгіме, пікір алысу, ізденіс, саяхат. Сабақтың көрнекілігі : АКТ, Карта,сызбалар Сабақтың барысы: 1. Ұйымдастыру ( топқа бөлу) 2. Үй тапсырмасын сұрау 3. Жаңа сабақ а. Ой қозғау ә. Мәтінмен жұмыс б. Топтық жұмыс в. Ой түйін Сабақты қорытындылау: Диалогқа түсу

2 слайд

Сабақтың түрі: аралас сабақ. Дамыта оқыту технологиясы Сабақтың әдісі : Әңгіме, пікір алысу, ізденіс, саяхат. Сабақтың көрнекілігі : АКТ, Карта,сызбалар Сабақтың барысы: 1. Ұйымдастыру ( топқа бөлу) 2. Үй тапсырмасын сұрау 3. Жаңа сабақ а. Ой қозғау ә. Мәтінмен жұмыс б. Топтық жұмыс в. Ой түйін Сабақты қорытындылау: Диалогқа түсу

Білімге апаратын үш жол: Толғанушылық жолы – бұл ең абзал жол; Еліктеу жолы– бұл ең жеңіл жол; Тәжірибе жолы– бұл ең ащы ж

3 слайд
Білімге апаратын үш жол: Толғанушылық жолы – бұл ең абзал жол; Еліктеу жолы– бұл ең жеңіл жол; Тәжірибе жолы– бұл ең ащы жол. (қытайлық философ Конфуций)Сабақтың ұраны:

3 слайд

Білімге апаратын үш жол: Толғанушылық жолы – бұл ең абзал жол; Еліктеу жолы– бұл ең жеңіл жол; Тәжірибе жолы– бұл ең ащы жол. (қытайлық философ Конфуций)Сабақтың ұраны:

«Миға шабуыл» Өркениет дегеніміз не? Өркениет ұғымын қалай түсінеміз? Көшпелілер деген кімдер? «Көшпелілер отырықшылардың мәден

4 слайд
«Миға шабуыл» Өркениет дегеніміз не? Өркениет ұғымын қалай түсінеміз? Көшпелілер деген кімдер? «Көшпелілер отырықшылардың мәдени жетістіктерін қиратушылар, не болмаса өздеріне қабылдап алушылар болды»  

4 слайд

«Миға шабуыл» Өркениет дегеніміз не? Өркениет ұғымын қалай түсінеміз? Көшпелілер деген кімдер? «Көшпелілер отырықшылардың мәдени жетістіктерін қиратушылар, не болмаса өздеріне қабылдап алушылар болды»  

Н.Ә.Назарбаев: Н.Ә.Назарбаев: «Қазақстанды ¥лы дала өркениетінің қара шаңырағы ретінде халықаралық деңгейде таныту «Мәдени м

5 слайд
Н.Ә.Назарбаев: Н.Ә.Назарбаев: «Қазақстанды ¥лы дала өркениетінің қара шаңырағы ретінде халықаралық деңгейде таныту «Мәдени мұра» бағдарламасының алдында тұрған үлкен бір мақсаттардың бірі»

5 слайд

Н.Ә.Назарбаев: Н.Ә.Назарбаев: «Қазақстанды ¥лы дала өркениетінің қара шаңырағы ретінде халықаралық деңгейде таныту «Мәдени мұра» бағдарламасының алдында тұрған үлкен бір мақсаттардың бірі»

І топ 1. Көшпелілер деген кімдер? 2. Отырықшылар туралы не білесіңдер? 3. Көшпелі мен отырықшылардың арасында байланыс болд

6 слайд
І топ 1. Көшпелілер деген кімдер? 2. Отырықшылар туралы не білесіңдер? 3. Көшпелі мен отырықшылардың арасында байланыс болдыма? Болса қандай : 4. Көшпелі мен отырықшылардың қандай бұйымдар алып отырды? 5. Ал отрықшылар көшпелілерден не алды? 6. Отырықшы елдерге көшпелі тайпалардың қандай пайдасы болды? 7. Көшпелілер отырықшы елдер үшін қандай мағызға ие болды? «Бәйге ойыны»

6 слайд

І топ 1. Көшпелілер деген кімдер? 2. Отырықшылар туралы не білесіңдер? 3. Көшпелі мен отырықшылардың арасында байланыс болдыма? Болса қандай : 4. Көшпелі мен отырықшылардың қандай бұйымдар алып отырды? 5. Ал отрықшылар көшпелілерден не алды? 6. Отырықшы елдерге көшпелі тайпалардың қандай пайдасы болды? 7. Көшпелілер отырықшы елдер үшін қандай мағызға ие болды? «Бәйге ойыны»

ІІ топ 1.Отырықшы елдер көшпелілердің қандай бұйымдарына еліктеді 2.Көшпелілердің өмірінде пайда болған өнер «Аң стилі»

7 слайд
ІІ топ 1.Отырықшы елдер көшпелілердің қандай бұйымдарына еліктеді 2.Көшпелілердің өмірінде пайда болған өнер «Аң стилі» қай жерлерге таралды? 3.Көшпелілердің мәдениеті болдыма ? 5.Көшпелі мәдениеттің қалыптасуына не әсер етті? 6.Отырықшы халықтар көшпелілер үшін қандай пайдасы болды? 7.Миграция дегеніміз не? «Бәйге ойыны»

7 слайд

ІІ топ 1.Отырықшы елдер көшпелілердің қандай бұйымдарына еліктеді 2.Көшпелілердің өмірінде пайда болған өнер «Аң стилі» қай жерлерге таралды? 3.Көшпелілердің мәдениеті болдыма ? 5.Көшпелі мәдениеттің қалыптасуына не әсер етті? 6.Отырықшы халықтар көшпелілер үшін қандай пайдасы болды? 7.Миграция дегеніміз не? «Бәйге ойыны»

ІІІ топ 1.Қай ғасырларда қала мәдениеті жандана бастады? 2.Ортағасырларда көшпелілер мен отырықшылардың қарым-қатынасы қандай б

8 слайд
ІІІ топ 1.Қай ғасырларда қала мәдениеті жандана бастады? 2.Ортағасырларда көшпелілер мен отырықшылардың қарым-қатынасы қандай болды? 3.Көшпелілерді қатты қызықтырған не нәрсе? 4.Ортағасырлық авторлардың жазуына қарағанда қай қағанат жартылай отырықшылыққа айналды? 5. Оңтүстік Ресей даласында пайда болған мемлекет? 6. Киев Русін өзінің оңтүстік-шығыс шекараларын қорғауды ұйымдастыруға, бекіністер салуға мәжбүр етті 7. Көшпелілер мен отырықшылардың шекаралық аймағының материалдық мәдениеті аралас болды ? Себебі:   «Бәйге ойыны»

8 слайд

ІІІ топ 1.Қай ғасырларда қала мәдениеті жандана бастады? 2.Ортағасырларда көшпелілер мен отырықшылардың қарым-қатынасы қандай болды? 3.Көшпелілерді қатты қызықтырған не нәрсе? 4.Ортағасырлық авторлардың жазуына қарағанда қай қағанат жартылай отырықшылыққа айналды? 5. Оңтүстік Ресей даласында пайда болған мемлекет? 6. Киев Русін өзінің оңтүстік-шығыс шекараларын қорғауды ұйымдастыруға, бекіністер салуға мәжбүр етті 7. Көшпелілер мен отырықшылардың шекаралық аймағының материалдық мәдениеті аралас болды ? Себебі:   «Бәйге ойыны»

І V топ 1.Көшпелілер мен отырықшылар ежелден және ұзақ уақыт тоғысқан аймағы болған жерлерін ата және картадан к

9 слайд
  І V топ 1.Көшпелілер мен отырықшылар ежелден және ұзақ уақыт тоғысқан аймағы болған жерлерін ата және картадан көрсет: 2.Түркі қағандар ордасы ретінде пайда болып қалыптасқан қай қалалар? 3.Отырықшы мәдениет кең қанат жая бастады қай ғасырлар? 4. Қоныстар мен қалалардың ерекше түрі - 5.Қазақстанды аумағын Исламды таратушылар тек арабтар емес ол кімдер? 6.Ислам діні енуімен қатар Араб мәдениетінен бізге келді: 7.Мұсылман дінін таратушылар кімдер? «Бәйге ойыны»

9 слайд

  І V топ 1.Көшпелілер мен отырықшылар ежелден және ұзақ уақыт тоғысқан аймағы болған жерлерін ата және картадан көрсет: 2.Түркі қағандар ордасы ретінде пайда болып қалыптасқан қай қалалар? 3.Отырықшы мәдениет кең қанат жая бастады қай ғасырлар? 4. Қоныстар мен қалалардың ерекше түрі - 5.Қазақстанды аумағын Исламды таратушылар тек арабтар емес ол кімдер? 6.Ислам діні енуімен қатар Араб мәдениетінен бізге келді: 7.Мұсылман дінін таратушылар кімдер? «Бәйге ойыны»

Көшпелілер мен отырықшы халықтардың арасындағы сауда байланыстары:

10 слайд
Көшпелілер мен отырықшы халықтардың арасындағы сауда байланыстары:

10 слайд

Көшпелілер мен отырықшы халықтардың арасындағы сауда байланыстары:

Жібек жолы арқылы тасымалданатын тауарлар

11 слайд
Жібек жолы арқылы тасымалданатын тауарлар

11 слайд

Жібек жолы арқылы тасымалданатын тауарлар

Карта мен жұмыс: Жібек Жолы ежелгі қай қалаларды басып өтті

12 слайд
Карта мен жұмыс: Жібек Жолы ежелгі қай қалаларды басып өтті

12 слайд

Карта мен жұмыс: Жібек Жолы ежелгі қай қалаларды басып өтті

І топ «Оңтүстік Қазақстан мен Жетісуда қала салып, қалалық мәдениетті әкелгендер-Орталық Азиялық ежелгі отырықшылары хорезм

13 слайд
І топ «Оңтүстік Қазақстан мен Жетісуда қала салып, қалалық мәдениетті әкелгендер-Орталық Азиялық ежелгі отырықшылары хорезмдіктер, әсіресе соғдылықтар»,- деген І V топ Оңтүстік өңірлерімізде қала мәдениетінің қалыптасуына жергілікті түркі- қарлұқтармен қатар ортаазиялық соғдылықтардың қатысы болғанІІІ топ Жетісуда ортағасырлық қалалардың қирауының, қала мәдениетінің құлдырауының басты себебі ІІ топ Қалалардың қирауына ішкі, отырықшы иеліктердің өзара қақтығыстары да себеп болды. Іле даласында қала мәдениеті XIII ғасырда, Шу аңғарында — XIV ғасырда, Талас өңірінде XV ғасырда құлдырап, тоқырай бастады. Жетісуда кала мәдениетінің мүлде кұруы на кім себеп болды «Тұлғаны тани біл»

13 слайд

І топ «Оңтүстік Қазақстан мен Жетісуда қала салып, қалалық мәдениетті әкелгендер-Орталық Азиялық ежелгі отырықшылары хорезмдіктер, әсіресе соғдылықтар»,- деген І V топ Оңтүстік өңірлерімізде қала мәдениетінің қалыптасуына жергілікті түркі- қарлұқтармен қатар ортаазиялық соғдылықтардың қатысы болғанІІІ топ Жетісуда ортағасырлық қалалардың қирауының, қала мәдениетінің құлдырауының басты себебі ІІ топ Қалалардың қирауына ішкі, отырықшы иеліктердің өзара қақтығыстары да себеп болды. Іле даласында қала мәдениеті XIII ғасырда, Шу аңғарында — XIV ғасырда, Талас өңірінде XV ғасырда құлдырап, тоқырай бастады. Жетісуда кала мәдениетінің мүлде кұруы на кім себеп болды «Тұлғаны тани біл»

Ерте ортағасырларда Оңтүстік Қазақстан жерінде діндердің таралуы БуддаЗороастризм Манихей Будда Христиан ИсламҚазіргі әлемдік

14 слайд
Ерте ортағасырларда Оңтүстік Қазақстан жерінде діндердің таралуы БуддаЗороастризм Манихей Будда Христиан ИсламҚазіргі әлемдік діндер

14 слайд

Ерте ортағасырларда Оңтүстік Қазақстан жерінде діндердің таралуы БуддаЗороастризм Манихей Будда Христиан ИсламҚазіргі әлемдік діндер

Әл-Фараби Жүсіп БаласағұнМұсылмандық мәдениетін қалыптастырып, ислам дінінің енуіне үлес қосқан ғұламалар Махмуд Қашқари

15 слайд
Әл-Фараби Жүсіп БаласағұнМұсылмандық мәдениетін қалыптастырып, ислам дінінің енуіне үлес қосқан ғұламалар Махмуд Қашқари

15 слайд

Әл-Фараби Жүсіп БаласағұнМұсылмандық мәдениетін қалыптастырып, ислам дінінің енуіне үлес қосқан ғұламалар Махмуд Қашқари

Қазақста нШанхай бестігі ЕҚЫҚҰ БҰҰ Қазақстан – 20 5 0 Астана 2017 «Болашақ» бағдарламасы Ғарышты игеру Кедендік жағдайы Көп ұлт

16 слайд
Қазақста нШанхай бестігі ЕҚЫҚҰ БҰҰ Қазақстан – 20 5 0 Астана 2017 «Болашақ» бағдарламасы Ғарышты игеру Кедендік жағдайы Көп ұлтты ел ЮНЕСКО

16 слайд

Қазақста нШанхай бестігі ЕҚЫҚҰ БҰҰ Қазақстан – 20 5 0 Астана 2017 «Болашақ» бағдарламасы Ғарышты игеру Кедендік жағдайы Көп ұлтты ел ЮНЕСКО

«Сөз тапқанға қолға жоқ» 1. Көшпелілер жайлауға көшкенде көш пен малды жанып тұрған екі оттың Ортасынан өткізген.Тек бір түлік

17 слайд
«Сөз тапқанға қолға жоқ» 1. Көшпелілер жайлауға көшкенде көш пен малды жанып тұрған екі оттың Ортасынан өткізген.Тек бір түлік от ортасынан өтпейді.Ол қай түлік? Неліктен? (Тек таза қасиетті деп саналған жылқы) 2. Ботайлықтар есігінің босағасына қай үй жануарының сүйегін көметін болған? (Ит, алғаш қолға үйретілген жануар) 3. 452 жылы Аттила Рим қаласының іргесіне қалың әскерімен келгенде Рим папасы бастаған крест көтерген ақсүйектер тізерлеп отырып,қаланы қиратпауды өтініп Жалбарынады.Аттила қаланы алуға мүмкіндік болсада алым-салық алумен шектеледі. Кресті көргенде Аттила нені есіне түсіреді? (Қасиетті шаңырақ) 4. Парсы саяхатшысы Гардизи «Ертістен өтсең, қимақтар еліне тап боласың.Олардың табын-табын малы көп,бірақ түйелері жоқ. Егер барған саудагер түйесін сол елге бір жылға қалдырып кетсе,түйесі өліп қалады....» деп жазды. Неліктен? (шөптерінде тұзы жоқ) 5. А.Дюма ХІХ ғ Орынбор өлкесін аралып жүріп күнделігіне : «Бұл үй архитектураның биік шыңы ғой» деп таңғала жазған .Бұл қандай үй? (Киіз үй)

17 слайд

«Сөз тапқанға қолға жоқ» 1. Көшпелілер жайлауға көшкенде көш пен малды жанып тұрған екі оттың Ортасынан өткізген.Тек бір түлік от ортасынан өтпейді.Ол қай түлік? Неліктен? (Тек таза қасиетті деп саналған жылқы) 2. Ботайлықтар есігінің босағасына қай үй жануарының сүйегін көметін болған? (Ит, алғаш қолға үйретілген жануар) 3. 452 жылы Аттила Рим қаласының іргесіне қалың әскерімен келгенде Рим папасы бастаған крест көтерген ақсүйектер тізерлеп отырып,қаланы қиратпауды өтініп Жалбарынады.Аттила қаланы алуға мүмкіндік болсада алым-салық алумен шектеледі. Кресті көргенде Аттила нені есіне түсіреді? (Қасиетті шаңырақ) 4. Парсы саяхатшысы Гардизи «Ертістен өтсең, қимақтар еліне тап боласың.Олардың табын-табын малы көп,бірақ түйелері жоқ. Егер барған саудагер түйесін сол елге бір жылға қалдырып кетсе,түйесі өліп қалады....» деп жазды. Неліктен? (шөптерінде тұзы жоқ) 5. А.Дюма ХІХ ғ Орынбор өлкесін аралып жүріп күнделігіне : «Бұл үй архитектураның биік шыңы ғой» деп таңғала жазған .Бұл қандай үй? (Киіз үй)

6.Көшелілер дің әлемдік өркениетке қосқан үлкен жаңалығы?

18 слайд
6.Көшелілер дің әлемдік өркениетке қосқан үлкен жаңалығы? (Арбаның дөңгелегі) 7.Көшпелілер жазда торсықтағысүтті ашымай ұзақ сақтау үшін торсыққа не салатын болған? (Күміс тенге) 8.Герадот көшпелілер ешбір қазансыз-ақ ет асып, сорпа ішетінін жазған. Қазансыз ет асу мүмкін бе ? (Иә,етті малдың өз қарнына салып,қамыстан бу шығатын түтік жасап отты алынған күлге күміп, үстіне от жағады.) 9..................халықтың қасиетін,дәулетін байлығын, мырзалығын, дастарханның берекесін білдіретін ырыс белгісі.Орыс жазушысы Л. Толстой жоғары бағалаған (Қымыз)«Сөз тапқанға қолға жоқ»

18 слайд

6.Көшелілер дің әлемдік өркениетке қосқан үлкен жаңалығы? (Арбаның дөңгелегі) 7.Көшпелілер жазда торсықтағысүтті ашымай ұзақ сақтау үшін торсыққа не салатын болған? (Күміс тенге) 8.Герадот көшпелілер ешбір қазансыз-ақ ет асып, сорпа ішетінін жазған. Қазансыз ет асу мүмкін бе ? (Иә,етті малдың өз қарнына салып,қамыстан бу шығатын түтік жасап отты алынған күлге күміп, үстіне от жағады.) 9..................халықтың қасиетін,дәулетін байлығын, мырзалығын, дастарханның берекесін білдіретін ырыс белгісі.Орыс жазушысы Л. Толстой жоғары бағалаған (Қымыз)«Сөз тапқанға қолға жоқ»

«Роунд-Робин»

19 слайд
«Роунд-Робин»

19 слайд

«Роунд-Робин»

О й т ү й і н

20 слайд
О й т ү й і н

20 слайд

О й т ү й і н

Марапаттау

21 слайд
Марапаттау

21 слайд

Марапаттау

Үйге тапсырма Эссе:Қазақ халқы кеше,бүгін,ертең

22 слайд
Үйге тапсырма Эссе:Қазақ халқы кеше,бүгін,ертең

22 слайд

Үйге тапсырма Эссе:Қазақ халқы кеше,бүгін,ертең

Кері байланыс

23 слайд
Кері байланыс

23 слайд

Кері байланыс

Н а з а р л а р ы ң ы з ғ а р а х м е т !

24 слайд
Н а з а р л а р ы ң ы з ғ а р а х м е т !

24 слайд

Н а з а р л а р ы ң ы з ғ а р а х м е т !

V - + ? Білемін Білгенім Мен үшін жаңалық Таң қалдырдыТүртіп алу (Инсерт)

25 слайд
V - + ? Білемін Білгенім Мен үшін жаңалық Таң қалдырдыТүртіп алу (Инсерт)

25 слайд

V - + ? Білемін Білгенім Мен үшін жаңалық Таң қалдырдыТүртіп алу (Инсерт)