КРИТЕРИАЛДЫ БАҒАЛАУ ТУРАЛЫ
КРИТЕРИАЛДЫ БАҒАЛАУ ТУРАЛЫ

#1 слайд
1
КРИТЕРИАЛДЫ
БАҒАЛАУ ТУРАЛЫ
1 слайд
1 КРИТЕРИАЛДЫ БАҒАЛАУ ТУРАЛЫ
#2 слайд
2
Критериалды бағалау – нақты анықталған ұжымдасып
жасалған критерийлермен оқушылардың оқудағы
жетістіктерін салыстыруға негізделген және
оқушылар,ата-аналар мен педагогтер үшін түсінікті, білім
мазмұнына және мақсатына сәйкес процесс.
Критериалды бағалаудың кіріктірілген моделі (КБКМ) –
бағалау моделі,
Ол үш түрлі:
1) қалыптастырушы бағалау,
2) ішкі жиынтық бағалау,
3) сыртқы жиынтық бағалаудан құрылады.
2 слайд
2 Критериалды бағалау – нақты анықталған ұжымдасып жасалған критерийлермен оқушылардың оқудағы жетістіктерін салыстыруға негізделген және оқушылар,ата-аналар мен педагогтер үшін түсінікті, білім мазмұнына және мақсатына сәйкес процесс. Критериалды бағалаудың кіріктірілген моделі (КБКМ) – бағалау моделі, Ол үш түрлі: 1) қалыптастырушы бағалау, 2) ішкі жиынтық бағалау, 3) сыртқы жиынтық бағалаудан құрылады.
#3 слайд
3
Критериалды бағалаудың түрлері
Қалыптастырушы
бағалау
(оқу үшін бағалау немесе
ағымдық бағалау)
Ішкі жиынтық бағалау
(оқуды бағалау немесе
қорытынды бағалау)
Сыртқы жиынтық бағалау
(оқуды бағалау немесе
сыртқы қорытынды
бағалау)
•тоқсандар бойы мұғалім
өткізеді;
•білімді меңгеру деңгейін,
дағдыларын, сыныптағы
күнделікті жұмыс процесін
оқу бағдарламасының оқу
мақсатына сәйкес
анықтайды;
•жаңа материалдарды өту
кезінде тапсырмаларды қан-
шалықты дұрыс орындағаны
туралы оқушыларға түсінуге
көмектеседі;
•оқу нәтижесі оқу мақсатына
«жетті» немесе «талпынады»
деген тұжырымдамасына
сәйкес тіркеледі.
•әр тоқсан аяқталған соң,
мұғалім өткізеді;
•білімін, іскерлігін және
дағдыларын тоқсан бойынша
оқу мәліметтерінің блогының
соңында қолдануды
анықтайды;
•жылдық және тоқсандық
қорытынды бағаларын
анықтау үшін негіз болып
табылады;
•оқу нәтижелері баға және балл
түрінде тіркеледі.
•Бағалау міндеттері мен
моделіне сәйкес, бастауыш
(5-сынып), негізгі (10-
сынып), жоғарғы (12-сынып)
мектептері аяқталған соң,
тәуелсіз бағалау ұйымымен
өткізіледі.
•білімін, іскерлігін, дағдыларын
тоқсан бойынша оқу мәлімет-
терінің блогының соңында
қолдануды анықтайды;
•білім деңгейінің қорытынды
және емтихандық бағаны
анықтау үшін негіз болып
табылады;
•оқу нәтижелері баға және балл
түрінде тіркеледі.
3 слайд
3 Критериалды бағалаудың түрлері Қалыптастырушы бағалау (оқу үшін бағалау немесе ағымдық бағалау) Ішкі жиынтық бағалау (оқуды бағалау немесе қорытынды бағалау) Сыртқы жиынтық бағалау (оқуды бағалау немесе сыртқы қорытынды бағалау) •тоқсандар бойы мұғалім өткізеді; •білімді меңгеру деңгейін, дағдыларын, сыныптағы күнделікті жұмыс процесін оқу бағдарламасының оқу мақсатына сәйкес анықтайды; •жаңа материалдарды өту кезінде тапсырмаларды қан- шалықты дұрыс орындағаны туралы оқушыларға түсінуге көмектеседі; •оқу нәтижесі оқу мақсатына «жетті» немесе «талпынады» деген тұжырымдамасына сәйкес тіркеледі. •әр тоқсан аяқталған соң, мұғалім өткізеді; •білімін, іскерлігін және дағдыларын тоқсан бойынша оқу мәліметтерінің блогының соңында қолдануды анықтайды; •жылдық және тоқсандық қорытынды бағаларын анықтау үшін негіз болып табылады; •оқу нәтижелері баға және балл түрінде тіркеледі. •Бағалау міндеттері мен моделіне сәйкес, бастауыш (5-сынып), негізгі (10- сынып), жоғарғы (12-сынып) мектептері аяқталған соң, тәуелсіз бағалау ұйымымен өткізіледі. •білімін, іскерлігін, дағдыларын тоқсан бойынша оқу мәлімет- терінің блогының соңында қолдануды анықтайды; •білім деңгейінің қорытынды және емтихандық бағаны анықтау үшін негіз болып табылады; •оқу нәтижелері баға және балл түрінде тіркеледі.
#4 слайд
4
Критериалды бағалауды қолданудағы мүмкіндіктер:
Мүғалімдерге Оқушыларға Ата-аналарға
Оқу процесінің әр кезеңінде
оқушының дайындық дәрежесін
анықтау.
Өзінің білім нәтижесін болжау
және жетістіктерді түсіну үшін
бағалау критерийлерін білу және
түсіну қажет.
Өз баласының оқу
деңгейі туралы
әділетті дәлелдер
алу.
Оқушының жеке даму
траекториясын түзетіп және оқу
процесін қадағалап отыру.
Оқу нәтижесін дәлелдеу үшін
білім алудың бірнеше түрлерін
қолдану, әр түрлі ойшылдардың
әрекеттерін және қабілеттіліктерін
қолдану.
Баласының оқудағы
жетістіктерін
қадағалау.
Оқушылардың оқу бағдарламасын
меңгеру кезінде пайда болған
кемшіліктерін жоюға уәждеу.
Рефлексияға қатысу, өзін және
өзінің құрдастарын бағалау.
Оқу процесінде
баласын қолдау .
Оқу бағдарламасының тиімділігін
бақылауды жүзеге асыру.
Нақты мәселелерді шешу үшін, әр
түрлі көзқарастарды білдіруде
және сыни ойлауда білімдерін
қолдану.
Мектеп әкімшілігі
және мүғалімдермен
кері байланысты
орнату.
Мұғалiм, оқушы және ата-
аналардың арасындағы керi
байланысты қамтамасыз ету.
КРИТЕРИАЛДЫ БАҒАЛАУДЫҢ ТӘЖІРИБЕДЕ
МАҢЫЗДЫЛЫҒЫ
4 слайд
4 Критериалды бағалауды қолданудағы мүмкіндіктер: Мүғалімдерге Оқушыларға Ата-аналарға Оқу процесінің әр кезеңінде оқушының дайындық дәрежесін анықтау. Өзінің білім нәтижесін болжау және жетістіктерді түсіну үшін бағалау критерийлерін білу және түсіну қажет. Өз баласының оқу деңгейі туралы әділетті дәлелдер алу. Оқушының жеке даму траекториясын түзетіп және оқу процесін қадағалап отыру. Оқу нәтижесін дәлелдеу үшін білім алудың бірнеше түрлерін қолдану, әр түрлі ойшылдардың әрекеттерін және қабілеттіліктерін қолдану. Баласының оқудағы жетістіктерін қадағалау. Оқушылардың оқу бағдарламасын меңгеру кезінде пайда болған кемшіліктерін жоюға уәждеу. Рефлексияға қатысу, өзін және өзінің құрдастарын бағалау. Оқу процесінде баласын қолдау . Оқу бағдарламасының тиімділігін бақылауды жүзеге асыру. Нақты мәселелерді шешу үшін, әр түрлі көзқарастарды білдіруде және сыни ойлауда білімдерін қолдану. Мектеп әкімшілігі және мүғалімдермен кері байланысты орнату. Мұғалiм, оқушы және ата- аналардың арасындағы керi байланысты қамтамасыз ету. КРИТЕРИАЛДЫ БАҒАЛАУДЫҢ ТӘЖІРИБЕДЕ МАҢЫЗДЫЛЫҒЫ
#5 слайд
•
5
ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУДЫҢ РӨЛІ
•Қалыптастырушы бағалау - «оқу үшін бағалау»;
•Мұғалім сабақ беру кезінде оқыту мақсаттарына
жетулерін бағалайды;
•Оқыту мақсаттарына жетуін бағалау критерийлерге
сәйкес жүргізіледі;
•Сол үшін оқыту мақсаттары бағалау критерийлерімен
сәйкестендірілген.
5 слайд
• 5 ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУДЫҢ РӨЛІ •Қалыптастырушы бағалау - «оқу үшін бағалау»; •Мұғалім сабақ беру кезінде оқыту мақсаттарына жетулерін бағалайды; •Оқыту мақсаттарына жетуін бағалау критерийлерге сәйкес жүргізіледі; •Сол үшін оқыту мақсаттары бағалау критерийлерімен сәйкестендірілген.
#6 слайд
•
6
ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ.
ОҚЫТУ МАҚСАТТАРЫ
•Сәйкестендірілген оқыту мақсаттары пәндер мен
тоқсандар бойынша ерекшеленеді.
•Критерийлер бойынша оқыту мақсаттарының саны
ерекшеленеді.
•Оқыту кезеңінде және қалыптастырушы бағалауда
мұғалім оқушының оқыту мақсатына жеткені
туралы шешім қабылдайды.
•Шешім екі түрде шығарылады: «жетті» және
«талпынады».
•Оқушылардың тоқсан бойында оқыту мақсатына
жетуіне бірден бірнеше мүмкіндік беріледі.
•Шешім электрондық журналда белгіленеді.
6 слайд
• 6 ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ. ОҚЫТУ МАҚСАТТАРЫ •Сәйкестендірілген оқыту мақсаттары пәндер мен тоқсандар бойынша ерекшеленеді. •Критерийлер бойынша оқыту мақсаттарының саны ерекшеленеді. •Оқыту кезеңінде және қалыптастырушы бағалауда мұғалім оқушының оқыту мақсатына жеткені туралы шешім қабылдайды. •Шешім екі түрде шығарылады: «жетті» және «талпынады». •Оқушылардың тоқсан бойында оқыту мақсатына жетуіне бірден бірнеше мүмкіндік беріледі. •Шешім электрондық журналда белгіленеді.
#7 слайд
•
7
ІШКІ ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ
•Ішкі жиынтық бағалау әр тоқсанның соңында жүргізіледі;
•Сыртқы жиынтық бағалау жоқ сыныптарда жылына тек 4
жиынтық бағалау жұмысы өткізіледі;
•Сыртқы жиынтық бағалауы бар сыныптарда жылына 3
жиынтық бағалау жұмысы өткізіледі;
•Ішкі жиынтық жұмыстарды дайындау бойынша Нұсқау
әзірленеді.
Ішкі жиынтық бағалауға арналған жұмыстар Педагогикалық
өлшеулер орталығының мамандары мен әр мектептің Мұғалімдер
кәсіби қауымдастығымен дайындалады.
7 слайд
• 7 ІШКІ ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ •Ішкі жиынтық бағалау әр тоқсанның соңында жүргізіледі; •Сыртқы жиынтық бағалау жоқ сыныптарда жылына тек 4 жиынтық бағалау жұмысы өткізіледі; •Сыртқы жиынтық бағалауы бар сыныптарда жылына 3 жиынтық бағалау жұмысы өткізіледі; •Ішкі жиынтық жұмыстарды дайындау бойынша Нұсқау әзірленеді. Ішкі жиынтық бағалауға арналған жұмыстар Педагогикалық өлшеулер орталығының мамандары мен әр мектептің Мұғалімдер кәсіби қауымдастығымен дайындалады.
#8 слайд
8
БАҒАЛАУ КРИТЕРИЙЛЕРІ
(Казақ тілі, орыс тілі, ағылшын тілі)
A Тыңдалым
B Оқылым
C Жазылым
D Айтылым
8 слайд
8 БАҒАЛАУ КРИТЕРИЙЛЕРІ (Казақ тілі, орыс тілі, ағылшын тілі) A Тыңдалым B Оқылым C Жазылым D Айтылым
#9 слайд
Әдебиет пәні бойынша оқушылардың білім
жетістіктерін бағалаудың жалпы критерийлері
А Білу және түсіну
В Қолдану
С Сыни ойлау және зерттеу
D Коммуникация және рефлексия
9 слайд
Әдебиет пәні бойынша оқушылардың білім жетістіктерін бағалаудың жалпы критерийлері А Білу және түсіну В Қолдану С Сыни ойлау және зерттеу D Коммуникация және рефлексия
#10 слайд
Критерийлер Дескрипторлар
(Дескриптор – оқушының жетістік
критерийі)
А
Жекелеген сыныптар мен пәндер көлемінде оқу бағдарламасы мақсатына сәйкес келетін
нақты фактілерді, ақпараттар және сипаттамаларды білу және жаңғырту. Алынған
ақпаратты талдау, қайта жаңғырту, болжау жасау арқылы түсінгендігін көрсете білу.
В
Бұрын алған ақпараттар мен білімдерін жаңа немесе таныс емес жағдайларда және
контекстерде қолдану, пайдалану. Білгенін, түсінгенін, дағдыларын сабақ барысында
қолдану арқылы көрсету
Әр сыныптар мен пәндер көлемінде оқу бағдарламасының мақсатына сәйкес келетін
білімдерін қолдануды көрсетудің жолдары: практикалық жұмыс, тәжірибе, жобалар,
мәселені шешу, және жаңа нәтижелер ойлап табу болып табылады.
С
Білім көзінен алған ақпараттарды талдау, синтездеу, бағалау арқылы пікірлер
қалыптастыру. Жекелеген сыныптар мен пәндер көлемінде оқу бағдарламасының
мақсатына сәйкес келетін ақпараттар мен нәтижелерді жинақтай алу және оларды талдай
алу қабілеттілігін көрсету. Ұсынылған болжамдарды дұрыс ақпараттар жинақтау және
деректерді пайдалану арқылы зерттеп, бағалап, өз бетімен қорытынды жасау. Әр сыныптар
мен пәндер көлемінде оқу бағдарламасының мақсатына сәйкес келетін жасалған
қорытынды жайында ой қозғау қабілеттілігін көрсету.
D
Әр сыныптар мен пәндер көлемінде оқу бағдарламасының мақсатына сәйкес келетін
ақпараттар, фактылар мен ойларын, пікірлерін ауызша және жазбаша ұсыну. Басқа
адамдар ұсынған ақпаратты тыңдап және сәйкесінше жауап қайтара алу қабілеттілігін
көрсету. Басқа адамдардың көзқарасын қабылдай отырып, өз көзқарасын түсіндіру арқылы
ортақ ойға келу. Айтылған ойларды, пікірлерді , оқиғаларды ой елегінен өткізу арқылы
шешім қабылдау немесе ой толғаныс нәтижесінде іс әрекет жасау.
Оқушыны критериалды бағалаудың шкаласы
10 слайд
Критерийлер Дескрипторлар (Дескриптор – оқушының жетістік критерийі) А Жекелеген сыныптар мен пәндер көлемінде оқу бағдарламасы мақсатына сәйкес келетін нақты фактілерді, ақпараттар және сипаттамаларды білу және жаңғырту. Алынған ақпаратты талдау, қайта жаңғырту, болжау жасау арқылы түсінгендігін көрсете білу. В Бұрын алған ақпараттар мен білімдерін жаңа немесе таныс емес жағдайларда және контекстерде қолдану, пайдалану. Білгенін, түсінгенін, дағдыларын сабақ барысында қолдану арқылы көрсету Әр сыныптар мен пәндер көлемінде оқу бағдарламасының мақсатына сәйкес келетін білімдерін қолдануды көрсетудің жолдары: практикалық жұмыс, тәжірибе, жобалар, мәселені шешу, және жаңа нәтижелер ойлап табу болып табылады. С Білім көзінен алған ақпараттарды талдау, синтездеу, бағалау арқылы пікірлер қалыптастыру. Жекелеген сыныптар мен пәндер көлемінде оқу бағдарламасының мақсатына сәйкес келетін ақпараттар мен нәтижелерді жинақтай алу және оларды талдай алу қабілеттілігін көрсету. Ұсынылған болжамдарды дұрыс ақпараттар жинақтау және деректерді пайдалану арқылы зерттеп, бағалап, өз бетімен қорытынды жасау. Әр сыныптар мен пәндер көлемінде оқу бағдарламасының мақсатына сәйкес келетін жасалған қорытынды жайында ой қозғау қабілеттілігін көрсету. D Әр сыныптар мен пәндер көлемінде оқу бағдарламасының мақсатына сәйкес келетін ақпараттар, фактылар мен ойларын, пікірлерін ауызша және жазбаша ұсыну. Басқа адамдар ұсынған ақпаратты тыңдап және сәйкесінше жауап қайтара алу қабілеттілігін көрсету. Басқа адамдардың көзқарасын қабылдай отырып, өз көзқарасын түсіндіру арқылы ортақ ойға келу. Айтылған ойларды, пікірлерді , оқиғаларды ой елегінен өткізу арқылы шешім қабылдау немесе ой толғаныс нәтижесінде іс әрекет жасау. Оқушыны критериалды бағалаудың шкаласы
#11 слайд
11
11 слайд
11
#12 слайд
12 слайд
#13 слайд
13
13 слайд
13
шағым қалдыра аласыз













