Логикалық тапсырмалар
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Математикадан сыни тұрғыдан
ойландыратын тапсырмалардың
түрлері
1 слайд
Математикадан сыни тұрғыдан ойландыратын тапсырмалардың түрлері
2 слайд
Көңілді бой сергіту жаттығулары
1.Шәйнекке қарағанда қазандағы су 5 есе
көп, ал қазанға қарағанда шәйнекте 8
стақан су кем. Қазанда қанша стақан су
бар?
2. 6 және 2 цифрларын пайдаланып, 2
цифры тек бір рет қолданылатын төрт
таңбалы сандарды жаз.
2 слайд
Көңілді бой сергіту жаттығулары 1.Шәйнекке қарағанда қазандағы су 5 есе көп, ал қазанға қарағанда шәйнекте 8 стақан су кем. Қазанда қанша стақан су бар? 2. 6 және 2 цифрларын пайдаланып, 2 цифры тек бір рет қолданылатын төрт таңбалы сандарды жаз.
3 слайд
Геометриялық мазмұндағы және кеңістік
туралы түсініктерін дамытуға арналған
тапсырмалар
1.
3 слайд
Геометриялық мазмұндағы және кеңістік туралы түсініктерін дамытуға арналған тапсырмалар 1.
4 слайд
Қарапайым сұрақ
Күнделікті өмірде қандай сұраққа
ешқашан “иә” деп жауап бере алмаймыз?
Егер сағат түнгі 12-де жаңбыр жауып
тұрса, онда 72 сағаттан соң күн шығуы
мүмкін бе?
Бөлменің төрт бұрышының
әрқайсысында бір мысықтан отыр. Әр
мысыққа қарама-қарсы үш мысықтан
отыр. Бөлмеде қанша мысықтан отыр?
4 слайд
Қарапайым сұрақ Күнделікті өмірде қандай сұраққа ешқашан “иә” деп жауап бере алмаймыз? Егер сағат түнгі 12-де жаңбыр жауып тұрса, онда 72 сағаттан соң күн шығуы мүмкін бе? Бөлменің төрт бұрышының әрқайсысында бір мысықтан отыр. Әр мысыққа қарама-қарсы үш мысықтан отыр. Бөлмеде қанша мысықтан отыр?
5 слайд
•Сағат 5 белгіні 4 с уақытта соғады. Ал 12
белгіні қанша уақытта соғады?
•Екі адам кетіп бара жатып 2 шеге тауып
алады. Олардың артынан 3 адам кетіп
бара жатыр. Олар қанша шеге тауып
алады?
•Ақауы жоқ көлік қалай бұрылса
дөңгелектері де солай бұрылу керек. Бірақ
бір дөңгелегі қандай жағдайда да
бұрылмайды. Қай дөңгелек?
•Отырып-ақ жүре беретін кім?
5 слайд
•Сағат 5 белгіні 4 с уақытта соғады. Ал 12 белгіні қанша уақытта соғады? •Екі адам кетіп бара жатып 2 шеге тауып алады. Олардың артынан 3 адам кетіп бара жатыр. Олар қанша шеге тауып алады? •Ақауы жоқ көлік қалай бұрылса дөңгелектері де солай бұрылу керек. Бірақ бір дөңгелегі қандай жағдайда да бұрылмайды. Қай дөңгелек? •Отырып-ақ жүре беретін кім?
6 слайд
Сандар мен сандардың
бөлінгіштігі
•Үш таңбалы саннан 7-ні алғанда 7-ге
бөлінеді, 8-ді алғанда 8-ге бөлінеді және 9-
ды алғанда 9-ға бөлінеді. Ол қандай сан?
•Ұзындығы 2/3 м лента бар. Осы лентадан
½ м ұзындықтағы бөлігін кесіп алу керек.
Өлшеу құралынсыз қалай кесуге болады?
•Қоймада сыйымдылығы 10 л және 17 л
бөшкелерде 223 л май сақтаулы. Май
құйылған неше бөшке бар?
6 слайд
Сандар мен сандардың бөлінгіштігі •Үш таңбалы саннан 7-ні алғанда 7-ге бөлінеді, 8-ді алғанда 8-ге бөлінеді және 9- ды алғанда 9-ға бөлінеді. Ол қандай сан? •Ұзындығы 2/3 м лента бар. Осы лентадан ½ м ұзындықтағы бөлігін кесіп алу керек. Өлшеу құралынсыз қалай кесуге болады? •Қоймада сыйымдылығы 10 л және 17 л бөшкелерде 223 л май сақтаулы. Май құйылған неше бөшке бар?
7 слайд
Маймылдар мен банандар
•Маугли маймылдарға банан алып
келулерін өтінеді. Барлығы бірдей бананнан
алып келе жатқан маймылдар қайтар
жолда бір-бірімен келіспей қалып, әр
маймыл қалғандарының әрқайсысына бір
бананнан лақтырып шығады. Нәтижесінде
Маугли 33 банан алады. Әр маймылдың
бірден артық бананнан алып келгені белгілі
болса, онда әрқайсысы неше бананнан
жинаған?
7 слайд
Маймылдар мен банандар •Маугли маймылдарға банан алып келулерін өтінеді. Барлығы бірдей бананнан алып келе жатқан маймылдар қайтар жолда бір-бірімен келіспей қалып, әр маймыл қалғандарының әрқайсысына бір бананнан лақтырып шығады. Нәтижесінде Маугли 33 банан алады. Әр маймылдың бірден артық бананнан алып келгені белгілі болса, онда әрқайсысы неше бананнан жинаған?
8 слайд
Деталь жасау
•Зауытта қорғасын құйындыларынан
деталь жасалып жатыр. Детальдарды жасау
үшін құйынды детальдың пішініне
кептіріліп тесіп алып тасталады, артық
жерлері қырналып алып тасталады. 1
құйындыдан 1 деталь жасалады. Ал 6
деталь жасалғаннан қалған қалдықтарды
қосып, балқытып, тағы бір құйынды алуға
болады. Сонда барлығы 36 құйындыдан
неше деталь алынады?
8 слайд
Деталь жасау •Зауытта қорғасын құйындыларынан деталь жасалып жатыр. Детальдарды жасау үшін құйынды детальдың пішініне кептіріліп тесіп алып тасталады, артық жерлері қырналып алып тасталады. 1 құйындыдан 1 деталь жасалады. Ал 6 деталь жасалғаннан қалған қалдықтарды қосып, балқытып, тағы бір құйынды алуға болады. Сонда барлығы 36 құйындыдан неше деталь алынады?
9 слайд
Жұмбақ цифрлар
•Белгілі бір ретпен 15
цифр жазылған. Осы
цифрлардан 12 цифрды
сызып тастағанда
үшеуінен шыққан
қосынды 20-ға тең
болуы керек.
Цифрлардың жазылу
ретін пайдаланып,
есепті қалай шешуге
болады?
9 слайд
Жұмбақ цифрлар •Белгілі бір ретпен 15 цифр жазылған. Осы цифрлардан 12 цифрды сызып тастағанда үшеуінен шыққан қосынды 20-ға тең болуы керек. Цифрлардың жазылу ретін пайдаланып, есепті қалай шешуге болады?
10 слайд
Бір жүрген жерді қайталамай
•Қағазды қалам бетінен бір
бастағаннан кейін көтермей және
бір жүрген жолды қайта жүрмей
төмендегі пішіндерді сызып
шығыңыз. Пішіндер ретіне
байланысты күрделірек болғанмен
сызып шығу жолы күрделі емес.
10 слайд
Бір жүрген жерді қайталамай •Қағазды қалам бетінен бір бастағаннан кейін көтермей және бір жүрген жолды қайта жүрмей төмендегі пішіндерді сызып шығыңыз. Пішіндер ретіне байланысты күрделірек болғанмен сызып шығу жолы күрделі емес.
11 слайд
Су құю
•Көлемдері 3 л және
5 л ыдыстарды
пайдаланып, ағып
жатқан бұлақтан
қалай 4 л су өлшеп
алуға болады?
11 слайд
Су құю •Көлемдері 3 л және 5 л ыдыстарды пайдаланып, ағып жатқан бұлақтан қалай 4 л су өлшеп алуға болады?
12 слайд
Сұйық қою
•
Үлкен көлемді
ыдыста сұйық бар.
Осы сұйықтан 9 л
және 4 л ыдыстарды
пайдаланып қалай 6
л құйып аламыз?
Үлкен ыдыстан
құйып алған
сұйықты қайта сол
ыдысқа құюға
болады.
12 слайд
Сұйық қою • Үлкен көлемді ыдыста сұйық бар. Осы сұйықтан 9 л және 4 л ыдыстарды пайдаланып қалай 6 л құйып аламыз? Үлкен ыдыстан құйып алған сұйықты қайта сол ыдысқа құюға болады.
13 слайд
Таяқшалар
•12 таяқшадан мынадай теңдік
құрастырылған. Теңдік 6-4=10 түрінде
қате екендігі көрініп тұр. Бір таяқшаның
орнын ауыстыру арқылы дұрыс теңдік
алыңыз.
13 слайд
Таяқшалар •12 таяқшадан мынадай теңдік құрастырылған. Теңдік 6-4=10 түрінде қате екендігі көрініп тұр. Бір таяқшаның орнын ауыстыру арқылы дұрыс теңдік алыңыз.
14 слайд
•Таяқшалардан
бірнеше қате
теңдіктер
құрастырылған
. Әрбір
теңдікте бір
таяқшаның
ғана орнын
ауыстырып
дұрыс теңдікке
келтіріңіз.
14 слайд
•Таяқшалардан бірнеше қате теңдіктер құрастырылған . Әрбір теңдікте бір таяқшаның ғана орнын ауыстырып дұрыс теңдікке келтіріңіз.
15 слайд
Таяқшалардың орындарын
ауыстыру
•Мына суреттегі
1 таяқшаны
ғана қозғап, үйді
басқа жағынан
көрінетіндей
етіп
ауыстырыңыз.
15 слайд
Таяқшалардың орындарын ауыстыру •Мына суреттегі 1 таяқшаны ғана қозғап, үйді басқа жағынан көрінетіндей етіп ауыстырыңыз.
16 слайд
•Қалақшаның ішіндегі
қоқыс қалақшаның
сыртында
қалатындай етіп 2
таяқшаның орнын
ауыстырыңыз.
16 слайд
•Қалақшаның ішіндегі қоқыс қалақшаның сыртында қалатындай етіп 2 таяқшаның орнын ауыстырыңыз.
17 слайд
•3 таяқшаны
ғана қозғап,
балықтың жүзу
бағытын
қарама-қарсы
жаққа
ауыстырыңыз.
17 слайд
•3 таяқшаны ғана қозғап, балықтың жүзу бағытын қарама-қарсы жаққа ауыстырыңыз.
18 слайд
•10 таяқшадан
мынадай шаянды
елестететін пішін
құрастырылған.
Осыдан 3
таяқшаның орнын
ауыстырып,
шаянның жүру
бағытын өзгерту
керек.
18 слайд
•10 таяқшадан мынадай шаянды елестететін пішін құрастырылған. Осыдан 3 таяқшаның орнын ауыстырып, шаянның жүру бағытын өзгерту керек.
19 слайд
•Екі таяқшаның
ғана орнын
ауыстырып солға
қарап тұрған
бұзауды оңға
қаратыңыз.
19 слайд
•Екі таяқшаның ғана орнын ауыстырып солға қарап тұрған бұзауды оңға қаратыңыз.
20 слайд
•Суреттегі көңілсіз бұзау 15
толық және 1 жарты
таяқшадан жасалған.
•1) 5 толық таяқшаның
орындарын ауыстыру
арқылы көңілді бұзау
алыңыз.
•2) бастапқы қалыптан 3
толық және 1 жарты
таяқшаның орындарын
ауыстыру арқылы
таңқалып тұрған бұзау алу
керек.
20 слайд
•Суреттегі көңілсіз бұзау 15 толық және 1 жарты таяқшадан жасалған. •1) 5 толық таяқшаның орындарын ауыстыру арқылы көңілді бұзау алыңыз. •2) бастапқы қалыптан 3 толық және 1 жарты таяқшаның орындарын ауыстыру арқылы таңқалып тұрған бұзау алу керек.
21 слайд
Ыстық күнде
•Күн ыстықта 6 шалғышы бір бөшке
қымызды 8 сағат ішті. Дәл осындай бір
бөшке қымызды 3 сағатта қанша
шалғышы ішеді?
21 слайд
Ыстық күнде •Күн ыстықта 6 шалғышы бір бөшке қымызды 8 сағат ішті. Дәл осындай бір бөшке қымызды 3 сағатта қанша шалғышы ішеді?
22 слайд
Теңдеулер, теңдіктер және
теңсіздіктер
1.Бір қауынның массасы және дәл
осындай қауынның тағы бір жартысы
15 кг тартады. Бүтін қауынның
массасын тап.
2.Ержан бір сан жасырды, оны 9 есе
арттырды, одан 16-ны азайтып, 19-ға
кемітті,нәтижені 4 есе кемітті, оған 38-
ді қосқанда 63 шықты. Ержан қандай сан
жасырды?
22 слайд
Теңдеулер, теңдіктер және теңсіздіктер 1.Бір қауынның массасы және дәл осындай қауынның тағы бір жартысы 15 кг тартады. Бүтін қауынның массасын тап. 2.Ержан бір сан жасырды, оны 9 есе арттырды, одан 16-ны азайтып, 19-ға кемітті,нәтижені 4 есе кемітті, оған 38- ді қосқанда 63 шықты. Ержан қандай сан жасырды?
23 слайд
Логикалық ой қорыту
1.
23 слайд
Логикалық ой қорыту 1.
24 слайд
Жиынмен жұмыс жүргізуге арналған
тапсырмалар
24 слайд
Жиынмен жұмыс жүргізуге арналған тапсырмалар
25 слайд
25 слайд
26 слайд
Сандық ребустар мен есептеулер
1.
26 слайд
Сандық ребустар мен есептеулер 1.
27 слайд
Көбейту мен бөлудің тиімді
тәсілдері
27 слайд
Көбейту мен бөлудің тиімді тәсілдері
28 слайд
Шифрлеу
28 слайд
Шифрлеу
29 слайд
Математикалық жұмбақтар
29 слайд
Математикалық жұмбақтар
30 слайд
Сандық заңдылықтарды анықтауға
арналған тапсырмалар
30 слайд
Сандық заңдылықтарды анықтауға арналған тапсырмалар
31 слайд
Математикалық сөзжұмбақтар
31 слайд
Математикалық сөзжұмбақтар
32 слайд
ЛОГИКА ЖӘНЕ ТАПҚЫРЛЫҚ
1. Қолымызда 10 саусақ бар. 10 қолда неше
саусақ бар?
2. Екі адам төрт сағат шахмат ойнады.
Олардың әрқайсысы неше сағат ойнаған?
3.Үш ат жегілген шана бір сағатта 15
км жүріп өткен. Әрбір аттың
жылдамдығы қандай еді?
32 слайд
ЛОГИКА ЖӘНЕ ТАПҚЫРЛЫҚ 1. Қолымызда 10 саусақ бар. 10 қолда неше саусақ бар? 2. Екі адам төрт сағат шахмат ойнады. Олардың әрқайсысы неше сағат ойнаған? 3.Үш ат жегілген шана бір сағатта 15 км жүріп өткен. Әрбір аттың жылдамдығы қандай еді?
33 слайд
Қанша?
5.Бір жанұяда бес ұл бар. Олардың әрқайсысының
қарындасы бар. Сол жанұяда қанша бала бар?
6.Үш тауық үш күнде үш жұмыртқа салады. 12
тауық 12 күнде қанша жұмыртқа салады?
7.Үш метрлік 60 бөренені жарты метрлік
шөркелерге арамен бөлу керек. Қанша рет аралап
кесу керек?
8.Үйдің 6-шы қабатына дейінгі басқыштың
ұзындығы 2-ші қабатқа дейінгі басқыштың
ұзындығынан неше есе ұзын?
33 слайд
Қанша? 5.Бір жанұяда бес ұл бар. Олардың әрқайсысының қарындасы бар. Сол жанұяда қанша бала бар? 6.Үш тауық үш күнде үш жұмыртқа салады. 12 тауық 12 күнде қанша жұмыртқа салады? 7.Үш метрлік 60 бөренені жарты метрлік шөркелерге арамен бөлу керек. Қанша рет аралап кесу керек? 8.Үйдің 6-шы қабатына дейінгі басқыштың ұзындығы 2-ші қабатқа дейінгі басқыштың ұзындығынан неше есе ұзын?
34 слайд
Ақша мәселесі
Кітаптың құны 1 теңге және кітап
құнының жартысына тең. Кітап қанша
тұрады?
Екі дәптер және бір қарындаш 94 тиын
тұрады. Екі қарындаш және бір дәптер 80
тиын тұрады. Дәптер мен қарындаштың
қайсысы қымбат және қанша қымбат?
34 слайд
Ақша мәселесі Кітаптың құны 1 теңге және кітап құнының жартысына тең. Кітап қанша тұрады? Екі дәптер және бір қарындаш 94 тиын тұрады. Екі қарындаш және бір дәптер 80 тиын тұрады. Дәптер мен қарындаштың қайсысы қымбат және қанша қымбат?
35 слайд
Салыстыруға берілген есептер
1. Алмұрт алмадан ауыр, ал алма шабдалыдан ауыр. Қайсысы ауыр –
алмұрт па әлде шабдалы ма?
2. Қаламсап дәптерден қымбат, ал қарындаш қаламсаптан арзан.
Қайсысы қымбат – қарындаш па әлде дәптер ме?
3. 7 қарындаш 8 дәптерден қымбат тұрады. Қайсысы қымбат-8
қарындаш па , әлде 9 дәптер ме?
4. 6 табан 10 траннан ауыр, бірақ 5 алабұғадан жеңіл; 10 табан 8
алабұғадан ауыр. Қайсысы ауыр- 2 табан балық па, әлде 3 тран балық
па?
5. Бөлменің төбесінен тік төмен қарай қабырғаны бойлай екі
шыбын жорғалап төмен түсті. Еденге түскен соң олар қайтадан
жоғары қарай жорғалады. Бірінші шыбын екі жағдайда тұрақты
жылдамдықпен жорғалады, ал екіншісі жоғары қарай біріншіге
қарағанда екі есе баяу көтерілгенмен, төмен түскенде екі есе жылдам
жорғалады. Олардың қайсысы төбеге бұрын жетеді?
35 слайд
Салыстыруға берілген есептер 1. Алмұрт алмадан ауыр, ал алма шабдалыдан ауыр. Қайсысы ауыр – алмұрт па әлде шабдалы ма? 2. Қаламсап дәптерден қымбат, ал қарындаш қаламсаптан арзан. Қайсысы қымбат – қарындаш па әлде дәптер ме? 3. 7 қарындаш 8 дәптерден қымбат тұрады. Қайсысы қымбат-8 қарындаш па , әлде 9 дәптер ме? 4. 6 табан 10 траннан ауыр, бірақ 5 алабұғадан жеңіл; 10 табан 8 алабұғадан ауыр. Қайсысы ауыр- 2 табан балық па, әлде 3 тран балық па? 5. Бөлменің төбесінен тік төмен қарай қабырғаны бойлай екі шыбын жорғалап төмен түсті. Еденге түскен соң олар қайтадан жоғары қарай жорғалады. Бірінші шыбын екі жағдайда тұрақты жылдамдықпен жорғалады, ал екіншісі жоғары қарай біріншіге қарағанда екі есе баяу көтерілгенмен, төмен түскенде екі есе жылдам жорғалады. Олардың қайсысы төбеге бұрын жетеді?
36 слайд
• Үйден мектепке дейін Буратино жаяу барды, қайтқанда сол жолмен
жүрді, бірақ жолдың бірінші жартысын ол итке, екінші жартысын
тасбақаға мініп келді. Буратиноның мектепке жаяу барғандағы
жылдамдығынан иттің жылдамдығы одан төрт есе артық, ал
тасбақаның жылдамдығы одан екі есе кем. Буратино қай жолы
уақытты көп жұмсады: үйден мектепке дейін бе, әлде мектептен
үйге дейін бе?
• 4 қара сиыр мен 3 сары сиырдан 5 күнде қанша сүт сауылса, 3 қара
сиыр мен 5 сары сиырдан 4 күнде сонша сүт сауылады. Қандай түсті
сиыр сүтті көп береді: қара ма әлде, сары ма?
• Ініне жету үшін тышқан түзу жолмен 20 адым жасауы, ал мысық
сол жолмен тышқанға дейін 5 рет секіруі керек. Мысық бір секіргенше
тышқан 3 адым жасап үлгереді, мысықтың 1 секіргендегі ұзындығы
тышқанның 10 адымына тең. Егер тышқан түзу бойымен мысық пен
іннің арасында тұрса, мысық тышқанды қуып жете ала ма?
36 слайд
• Үйден мектепке дейін Буратино жаяу барды, қайтқанда сол жолмен жүрді, бірақ жолдың бірінші жартысын ол итке, екінші жартысын тасбақаға мініп келді. Буратиноның мектепке жаяу барғандағы жылдамдығынан иттің жылдамдығы одан төрт есе артық, ал тасбақаның жылдамдығы одан екі есе кем. Буратино қай жолы уақытты көп жұмсады: үйден мектепке дейін бе, әлде мектептен үйге дейін бе? • 4 қара сиыр мен 3 сары сиырдан 5 күнде қанша сүт сауылса, 3 қара сиыр мен 5 сары сиырдан 4 күнде сонша сүт сауылады. Қандай түсті сиыр сүтті көп береді: қара ма әлде, сары ма? • Ініне жету үшін тышқан түзу жолмен 20 адым жасауы, ал мысық сол жолмен тышқанға дейін 5 рет секіруі керек. Мысық бір секіргенше тышқан 3 адым жасап үлгереді, мысықтың 1 секіргендегі ұзындығы тышқанның 10 адымына тең. Егер тышқан түзу бойымен мысық пен іннің арасында тұрса, мысық тышқанды қуып жете ала ма?
37 слайд
Таразымен өлшеу
Бірдей 75 сақинаның біреуі салмағы
жағынан қалғандарынан сәл өзгешелеу
көрінеді. Ол сақинаның басқаларынан
жеңіл немесе ауыр екенін табақшалы
таразымен екі рет тарту арқылы қалай
анықтауға болады?
37 слайд
Таразымен өлшеу Бірдей 75 сақинаның біреуі салмағы жағынан қалғандарынан сәл өзгешелеу көрінеді. Ол сақинаның басқаларынан жеңіл немесе ауыр екенін табақшалы таразымен екі рет тарту арқылы қалай анықтауға болады?
38 слайд
Комбинаторика
1. Қанша тәсілімен 50 санын он екі бүтін
санның қосындысы түріне келтіріп жазуға
болады?
2. 10 санын төрт тақ цифрдің қосындысы
түріне келтіруді неше тәсілмен орындауға
болады?
3. Үш таңбалы сан ойланған. Оның 543, 142
және 562 сандарының кез келгенімен
разрядтарының бірі дәл келеді, ал қалған екеуі
дәл келмейді. Қандай сан алынған?
38 слайд
Комбинаторика 1. Қанша тәсілімен 50 санын он екі бүтін санның қосындысы түріне келтіріп жазуға болады? 2. 10 санын төрт тақ цифрдің қосындысы түріне келтіруді неше тәсілмен орындауға болады? 3. Үш таңбалы сан ойланған. Оның 543, 142 және 562 сандарының кез келгенімен разрядтарының бірі дәл келеді, ал қалған екеуі дәл келмейді. Қандай сан алынған?
39 слайд
Сюжетті логикалық есептер
•Саябақта әртүрлі жастағы бес бала бар, олар: Ахмет,
Бақыт, Құсайын, Ғалымжан, Дидар. Біреуі – 1 жаста,
екіншісі – 2 жаста, қалғандары – 3,4 және 5 жаста. Ең
кішісі – Құсайын. Ахмет пен Ғалымжанның жастарын
қосқанда қанша болса, Дидар сонша жаста. Бақыт
қанша жаста? Балалардың тағы қайсысының жасын
анықтауға болады?
•Үш қыз ақ, жасыл және көк көйлек киіп шықты.
Олардың туфлилері осы үш түстің біріне келеді.
Анардың ғана көйлегі мен туфлилерінің түстері бірдей
болған жоқ. Дананың көйлегі мен туфлилері ақ емес,
Назымның туфлилері жасыл. Олардың әрқайсысының
көйлектері мен туфлилерін анықта.
39 слайд
Сюжетті логикалық есептер •Саябақта әртүрлі жастағы бес бала бар, олар: Ахмет, Бақыт, Құсайын, Ғалымжан, Дидар. Біреуі – 1 жаста, екіншісі – 2 жаста, қалғандары – 3,4 және 5 жаста. Ең кішісі – Құсайын. Ахмет пен Ғалымжанның жастарын қосқанда қанша болса, Дидар сонша жаста. Бақыт қанша жаста? Балалардың тағы қайсысының жасын анықтауға болады? •Үш қыз ақ, жасыл және көк көйлек киіп шықты. Олардың туфлилері осы үш түстің біріне келеді. Анардың ғана көйлегі мен туфлилерінің түстері бірдей болған жоқ. Дананың көйлегі мен туфлилері ақ емес, Назымның туфлилері жасыл. Олардың әрқайсысының көйлектері мен туфлилерін анықта.
40 слайд
Пікірлердің кейбірі жалған
Төрт оқушы: Манат, Нұргүл, Әсел және Дана
шаңғы жарысына қатысып алғашқы төрт
орынды иеленді. Кім қандай орын алды деген
сұраққа, олар әртүрлі жауап берді: 1) Әсел -
бірінші орынды иеленді, Нұргүл – екінші, 2) Әсел
- екінші, Дана – үшінші, 3) Манат – екінші,
Дана – төртінші. Жауап бергендер олардың
жауаптарының бір бөлігі – дұрыс, екіншіснің
дұрыс еместігін мойындады. Оқушылардың
әрқайсысы қандай орынды иеленді?
40 слайд
Пікірлердің кейбірі жалған Төрт оқушы: Манат, Нұргүл, Әсел және Дана шаңғы жарысына қатысып алғашқы төрт орынды иеленді. Кім қандай орын алды деген сұраққа, олар әртүрлі жауап берді: 1) Әсел - бірінші орынды иеленді, Нұргүл – екінші, 2) Әсел - екінші, Дана – үшінші, 3) Манат – екінші, Дана – төртінші. Жауап бергендер олардың жауаптарының бір бөлігі – дұрыс, екіншіснің дұрыс еместігін мойындады. Оқушылардың әрқайсысы қандай орынды иеленді?
41 слайд
«Орысша көбейту тәсілі»
• Мысал: 27×16. Көбейткіштердің біреуі бір
бағанның басына жазылып,қайтадан екі
еселенеді,екінші көбейткіш екінші бағанның
басына жазылып, қайталап екіге айырылады.
27 16
54 8
108 4
216 2
432 1
41 слайд
«Орысша көбейту тәсілі» • Мысал: 27×16. Көбейткіштердің біреуі бір бағанның басына жазылып,қайтадан екі еселенеді,екінші көбейткіш екінші бағанның басына жазылып, қайталап екіге айырылады. 27 16 54 8 108 4 216 2 432 1
42 слайд
• Егер екі санның қосындысына
сол сандардың айырмасын
қосса, нәтижеде үлкен санның
екі еселенген мәні шығады:
• (а+в)+(а-в) =2в
• (54+16)+(54-16) = 2 х 54=108
42 слайд
• Егер екі санның қосындысына сол сандардың айырмасын қосса, нәтижеде үлкен санның екі еселенген мәні шығады: • (а+в)+(а-в) =2в • (54+16)+(54-16) = 2 х 54=108
43 слайд
11 санына шапшаң көбейту әдісі
•11-ге көбейтілетін санның соңғы цифрын
жазамыз.Тізбектей оңнан солға қарай
цимфрларының қосындысын табамыз, содан
соң көбейтілетін санның бірінші цифрын
жазамыз.
•Мысалы:54×11=594
•а) 4-ті жазамыз
•б) 4+5=9 жазылады
•в) 5-ті жазамыз
•124×11=1(1+2)(2+4)4=1364
43 слайд
11 санына шапшаң көбейту әдісі •11-ге көбейтілетін санның соңғы цифрын жазамыз.Тізбектей оңнан солға қарай цимфрларының қосындысын табамыз, содан соң көбейтілетін санның бірінші цифрын жазамыз. •Мысалы:54×11=594 •а) 4-ті жазамыз •б) 4+5=9 жазылады •в) 5-ті жазамыз •124×11=1(1+2)(2+4)4=1364
44 слайд
Дирихле принципі
Қорапта 7 қызыл және 5 көк
қарындаш жатыр. Қарындаштарды
қараңғыда алу керек. Олардың ішінде
кемінде 3 көк және кемінде 2 қызыл
қарындаш болу үшін, қанша қарындаш
алу керек?
44 слайд
Дирихле принципі Қорапта 7 қызыл және 5 көк қарындаш жатыр. Қарындаштарды қараңғыда алу керек. Олардың ішінде кемінде 3 көк және кемінде 2 қызыл қарындаш болу үшін, қанша қарындаш алу керек?
45 слайд
Цифрмен берілген есептер
•Кітаптың бетін номерлеу үшін 1392
цифр керек болды. Кітаптың беті
қанша?
45 слайд
Цифрмен берілген есептер •Кітаптың бетін номерлеу үшін 1392 цифр керек болды. Кітаптың беті қанша?
46 слайд
Қызықты арифметика
• Цифрларының барлығы әр түрлі болатын он таңбалы ең кіші
санды жаз.
•Нұркен әкесімен тирге барды. Алдын ала былай келісіп алды:
Нұркен бес рет атады және нысанаға тигізген сайын тағы да
екі рет атады. Ол барлығы 17 рет атты. Нұркен қанша рет
нысанаға дәл тигізді?
•Ұлу күн сайын қабырғамен 7 м жоғары өрмелеп шығады және
түнде 4 м төмен түседі. Ол биіктігі 19 м үйдің төбесіне,
жерден бастағанда, қанша күнде жетеді?
• Шылаушын (құрт) ағашқа өрмелеп барады. Түнде ол 4
м жоғарыға көтеріледі, ал күндіз 2 м төмен түседі. Сегізінші
түнде шылаушын ағаштың төбесіне шықты. Ағаштың
биіктігі қандай?
46 слайд
Қызықты арифметика • Цифрларының барлығы әр түрлі болатын он таңбалы ең кіші санды жаз. •Нұркен әкесімен тирге барды. Алдын ала былай келісіп алды: Нұркен бес рет атады және нысанаға тигізген сайын тағы да екі рет атады. Ол барлығы 17 рет атты. Нұркен қанша рет нысанаға дәл тигізді? •Ұлу күн сайын қабырғамен 7 м жоғары өрмелеп шығады және түнде 4 м төмен түседі. Ол биіктігі 19 м үйдің төбесіне, жерден бастағанда, қанша күнде жетеді? • Шылаушын (құрт) ағашқа өрмелеп барады. Түнде ол 4 м жоғарыға көтеріледі, ал күндіз 2 м төмен түседі. Сегізінші түнде шылаушын ағаштың төбесіне шықты. Ағаштың биіктігі қандай?
47 слайд
Назарларыңызға
рахмет!!!
47 слайд
Назарларыңызға рахмет!!!