Математика және этнопедагогика
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Тақырыбы: Математика және этнопедагогика № 202 орта мектептің
математика пәні мұғалімі
Шарапаева Гүлзира
Серікбайқызы
Мақсаты:
математиканың өмірде болып жатқан нақты құбылыстарды жалпылауға және
қоршаған болмысты танып-білудегі маңыздылығын ұлттық құндылықтарымыз
арқылы ұғындыру;
математикалық білімді меңгертуді ұлттық тәрбие негізінде дәріптеудің тиімді
жолдарын ғылыми тұрғыда жүйелеу;
білім алушының тұлғалық қасиеттерін жетілдіру, ақыл-ойын дамыту,
интеллектуалдық және ой ұшқырлығын қалыптастыру;
халықтық педагогика арқылы баланы адамгершілікке, білімділікке, тапқырлыққа,
жан-жақтылыққа тәрбиелеу.
сандық сауаттылықты қамтамасыз ету. Ертеректе математика адамзаттың өмір тәжірибесіне тікелей тәуелді болды.
Математика сауда саласында, жер өлшеуде, астрономияда, архитектурада қолданыла
бастады. Ұлтымыз – тумысынан математик, дарынды да қарымды халық. Себебі,
ертедегі қазақ жылқышыларының алдынан ағын судай жөңкіліп өтіп жатқан үйір-
үйір жылқыны көзбен «іліп» санап үлгеретіні және ойыншы жігіттердің «теңге ілу»,
«жамбы ату» ойындарында теңгені қапысыз іліп алу не жамбыны қағып түсіру үшін
белгілі бір арақашықтықты, шауып келе жатқан аттың жылдамдығын, қас-қағым
уақытты асқан дәлдікпен есептеп, әрі тепе-теңдік сақтауы қазақтың асқан
математикалық интуицияға, қабілетке ие болғандығын дәлелдейді.
1 слайд
Тақырыбы: Математика және этнопедагогика № 202 орта мектептің математика пәні мұғалімі Шарапаева Гүлзира Серікбайқызы Мақсаты: математиканың өмірде болып жатқан нақты құбылыстарды жалпылауға және қоршаған болмысты танып-білудегі маңыздылығын ұлттық құндылықтарымыз арқылы ұғындыру; математикалық білімді меңгертуді ұлттық тәрбие негізінде дәріптеудің тиімді жолдарын ғылыми тұрғыда жүйелеу; білім алушының тұлғалық қасиеттерін жетілдіру, ақыл-ойын дамыту, интеллектуалдық және ой ұшқырлығын қалыптастыру; халықтық педагогика арқылы баланы адамгершілікке, білімділікке, тапқырлыққа, жан-жақтылыққа тәрбиелеу. сандық сауаттылықты қамтамасыз ету. Ертеректе математика адамзаттың өмір тәжірибесіне тікелей тәуелді болды. Математика сауда саласында, жер өлшеуде, астрономияда, архитектурада қолданыла бастады. Ұлтымыз – тумысынан математик, дарынды да қарымды халық. Себебі, ертедегі қазақ жылқышыларының алдынан ағын судай жөңкіліп өтіп жатқан үйір- үйір жылқыны көзбен «іліп» санап үлгеретіні және ойыншы жігіттердің «теңге ілу», «жамбы ату» ойындарында теңгені қапысыз іліп алу не жамбыны қағып түсіру үшін белгілі бір арақашықтықты, шауып келе жатқан аттың жылдамдығын, қас-қағым уақытты асқан дәлдікпен есептеп, әрі тепе-теңдік сақтауы қазақтың асқан математикалық интуицияға, қабілетке ие болғандығын дәлелдейді.
2 слайд
Міндеттері:
білім алушылардың маман ретінде болашақ қызметінде орын алатын әртүрлі үдерістер мен
құбылыстарды үйренуіне және болжам жасауға мүмкіндік беретін математикалық әдістемелерді
меңгеруіне көмектесу;
білім алушыларының функционалдық сауаттылығын арттыру;
логикалық ойды жетілдіруге арналған есептерді шығарта отырып, білім алушылардың
танымдық қызығушылығын, өздігінен жұмыс атқару дағдысын қалыптастыру;
танымдық тапсырмалар арқылы баланың интелектуалдық және шығармашылық
мүмкіндіктерін мен деңгейін арттыру.
Талаптары:
Игерген білімдерін болашақ мамандық таңдауда , күнделікті өмірде,
тұрмыста, өндірісте пайдалануға бейімдеу.
Білім алушы істей алады:
есептеу аспаптары мен қазақы өлшемдерді күнделікті өмірде қолданады;
қазақтың халықтық педагогикасындағы шапшаң есептеу әдістерін игереді;
есептерді өзара жылдам шығаруда ұлттық ойындарды, математикалық жұмбақтар мен
мақал-мәтелдерді тиімді пайдалана алады;
алған білімін есептер шығаруда қолданады;
берілген тапсырмаларды талдайды, есептерді бірнеше шығарылу жолдары мен оңай
әдістері арқылы шеше алады ;
өз бетінше шешім тауып, қорытынды жасай білуге үйренеді.
2 слайд
Міндеттері: білім алушылардың маман ретінде болашақ қызметінде орын алатын әртүрлі үдерістер мен құбылыстарды үйренуіне және болжам жасауға мүмкіндік беретін математикалық әдістемелерді меңгеруіне көмектесу; білім алушыларының функционалдық сауаттылығын арттыру; логикалық ойды жетілдіруге арналған есептерді шығарта отырып, білім алушылардың танымдық қызығушылығын, өздігінен жұмыс атқару дағдысын қалыптастыру; танымдық тапсырмалар арқылы баланың интелектуалдық және шығармашылық мүмкіндіктерін мен деңгейін арттыру. Талаптары: Игерген білімдерін болашақ мамандық таңдауда , күнделікті өмірде, тұрмыста, өндірісте пайдалануға бейімдеу. Білім алушы істей алады: есептеу аспаптары мен қазақы өлшемдерді күнделікті өмірде қолданады; қазақтың халықтық педагогикасындағы шапшаң есептеу әдістерін игереді; есептерді өзара жылдам шығаруда ұлттық ойындарды, математикалық жұмбақтар мен мақал-мәтелдерді тиімді пайдалана алады; алған білімін есептер шығаруда қолданады; берілген тапсырмаларды талдайды, есептерді бірнеше шығарылу жолдары мен оңай әдістері арқылы шеше алады ; өз бетінше шешім тауып, қорытынды жасай білуге үйренеді.
3 слайд
Пәнаралық байланыс: этнопедагогика, қазақ тілі мен әдебиеті, география, тарих,
биология, технология, философия, экономика және т.б.
Уақыт көлемі, сабақтың жиілігі: сағат саны – 34, аптасына – 1рет.
р/с Тақырыптары с ағ .
1 Кіріспе. Ұлттық педагогиканың математикадағы орны 1
2 Сандар тарихы және санау жүйесі 1
3 Математика тарихы. Ежелгі тарихи есептер 2
4 Ескілікті ермек есептер 1
5 Бұрынғы есептеу аспаптары 2
6 Халық өлшемдері 2
7 Байырғы уақыт өлшемдері 2
8 Шапшаң есептеу әдістері 3
9 Ертегі әлемінде кездесетін математикалық есептер 2
10 Санмен келген жұмбақтар 2
11 Математикалық жаңылтпаштар 1
12 Сандарға байланысты мақал-мәтелдер 1
13 Математикалық ұлттық ойындар 2
14 Киелі сандар сыры 2
15 Қазақтың қара есептері 2
16 Ұлттық мазмұндағы есептерді шығару 3
17 Логикалық есептер 3
18 «Математикалық сандық» сайысы 1
19 Қорытынды сабақ (жоба қорғау) 1
3 слайд
Пәнаралық байланыс: этнопедагогика, қазақ тілі мен әдебиеті, география, тарих, биология, технология, философия, экономика және т.б. Уақыт көлемі, сабақтың жиілігі: сағат саны – 34, аптасына – 1рет. р/с Тақырыптары с ағ . 1 Кіріспе. Ұлттық педагогиканың математикадағы орны 1 2 Сандар тарихы және санау жүйесі 1 3 Математика тарихы. Ежелгі тарихи есептер 2 4 Ескілікті ермек есептер 1 5 Бұрынғы есептеу аспаптары 2 6 Халық өлшемдері 2 7 Байырғы уақыт өлшемдері 2 8 Шапшаң есептеу әдістері 3 9 Ертегі әлемінде кездесетін математикалық есептер 2 10 Санмен келген жұмбақтар 2 11 Математикалық жаңылтпаштар 1 12 Сандарға байланысты мақал-мәтелдер 1 13 Математикалық ұлттық ойындар 2 14 Киелі сандар сыры 2 15 Қазақтың қара есептері 2 16 Ұлттық мазмұндағы есептерді шығару 3 17 Логикалық есептер 3 18 «Математикалық сандық» сайысы 1 19 Қорытынды сабақ (жоба қорғау) 1
4 слайд
Күтілетін нәтиже:
1.Оқу бағдарламасын игеру барысында білім алушының математикалық білім деңгейі
тереңдей түседі, қосымша қызықты мәліметтермен және ақпарат көздерімен таныс болады;
2. Ұлттық құндылықтарды бойына сіңірген білімді, білікті, ой-өрісі дамыған, қабілетті
тұлға қалыптасады;
3. Білім алушының пәнге деген қызығушылығы артып, интеллектуалдық қабілеті жоғары
жеке тұлға қалыптасады.
4. Берілген косымша тапсырмалар, пәндік деректер бойынша көптеген ғылыми ізденістерге
бағыт-бағдар алады.
5. Оқушылардың логикалық ойлау деңгейлері мен математикалық-сандық сауаттылықтары
артады;
6. Түпкі нәтиже білім сапасын арттыру болып табылады.
Әдебиеттер:
1. Қалиев Қ. Этнопедагогика. -Астана, 2003.
2. Бөлеев Қ. Болашақ мұғалімдерді білім алушыларға ұлттық тәрбие беруге кәсіби дайындау.-Алматы,
2004.
3. Қайдар Ә.Т. Халық даналығы. -Алматы, 2004.
4. Қайым Қ. Бабаңнан саған не қалған? -Алматы, 2004.
5. Елшебай Ж.А. Зерек. –Алматы, 1991.
6. Қожахметова Ж. Халықтық педагогиканы зерттеудің кейбір ғылыми және теориялық мәселелері. -
Алматы, 1993.
7. Әбілқасымова А.Е., Төлеубаева С.Қ. Математика сабағында ұлттық ойындар мен түрлі жанрларды
қолдану. -Астана, 2005.
8. Бабалар сөзі: Жүзтомдық. -Астана: «Фолиант», 2010.
9. Мұқамбетқызы С., Наурызбайқызы Ә., Әубәкірқызы Қ. Математикадан дидактикалық материалдар
мен ойындар және қызықты тапсырмалар. -Алматы, «Рауан» 1994 .
4 слайд
Күтілетін нәтиже: 1.Оқу бағдарламасын игеру барысында білім алушының математикалық білім деңгейі тереңдей түседі, қосымша қызықты мәліметтермен және ақпарат көздерімен таныс болады; 2. Ұлттық құндылықтарды бойына сіңірген білімді, білікті, ой-өрісі дамыған, қабілетті тұлға қалыптасады; 3. Білім алушының пәнге деген қызығушылығы артып, интеллектуалдық қабілеті жоғары жеке тұлға қалыптасады. 4. Берілген косымша тапсырмалар, пәндік деректер бойынша көптеген ғылыми ізденістерге бағыт-бағдар алады. 5. Оқушылардың логикалық ойлау деңгейлері мен математикалық-сандық сауаттылықтары артады; 6. Түпкі нәтиже білім сапасын арттыру болып табылады. Әдебиеттер: 1. Қалиев Қ. Этнопедагогика. -Астана, 2003. 2. Бөлеев Қ. Болашақ мұғалімдерді білім алушыларға ұлттық тәрбие беруге кәсіби дайындау.-Алматы, 2004. 3. Қайдар Ә.Т. Халық даналығы. -Алматы, 2004. 4. Қайым Қ. Бабаңнан саған не қалған? -Алматы, 2004. 5. Елшебай Ж.А. Зерек. –Алматы, 1991. 6. Қожахметова Ж. Халықтық педагогиканы зерттеудің кейбір ғылыми және теориялық мәселелері. - Алматы, 1993. 7. Әбілқасымова А.Е., Төлеубаева С.Қ. Математика сабағында ұлттық ойындар мен түрлі жанрларды қолдану. -Астана, 2005. 8. Бабалар сөзі: Жүзтомдық. -Астана: «Фолиант», 2010. 9. Мұқамбетқызы С., Наурызбайқызы Ә., Әубәкірқызы Қ. Математикадан дидактикалық материалдар мен ойындар және қызықты тапсырмалар. -Алматы, «Рауан» 1994 .