Математикалық сауаттылыққа берілген кейбір есептердің шығару жолдары
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Математикалық
сауаттылыққа берілген
логикалық есептерді
шешу жолдары
Исмагилова Н.З
1 слайд
Математикалық сауаттылыққа берілген логикалық есептерді шешу жолдары Исмагилова Н.З
2 слайд
№ 1 Торкөз өлшемі 1см ×1см болса, суреттегі
фигураның ауданын тауып, оны сантиметр квадратпен
көрсетіңіз.
2 слайд
№ 1 Торкөз өлшемі 1см ×1см болса, суреттегі фигураның ауданын тауып, оны сантиметр квадратпен көрсетіңіз.
3 слайд
А В
С
ДЕ N
M
K
3 слайд
А В С ДЕ N M K
4 слайд
№ 2 Торкөз өлшемі 1см ×1см болса, суреттегі
фигураның ауданын тауып, оны сантиметр квадратпен
көрсетіңіз.
4 слайд
№ 2 Торкөз өлшемі 1см ×1см болса, суреттегі фигураның ауданын тауып, оны сантиметр квадратпен көрсетіңіз.
5 слайд
5 слайд
6 слайд
Пик формуласы.
І- ішінде жатқан тор көз
түйіндері
С -бойында, яғни дәл қиып
өткен тор көз түйіндері.
S =І+С:2–1
6 слайд
Пик формуласы. І- ішінде жатқан тор көз түйіндері С -бойында, яғни дәл қиып өткен тор көз түйіндері. S =І+С:2–1
7 слайд
6+3:2 – 1 =6,5
7 слайд
6+3:2 – 1 =6,5
8 слайд
14+4:2 – 1 =15
8 слайд
14+4:2 – 1 =15
9 слайд
25+4:2 – 1 =26
9 слайд
25+4:2 – 1 =26
10 слайд
10+6:2 – 1 =12
10 слайд
10+6:2 – 1 =12
11 слайд
10
10 6
6
11 слайд
10 10 6 6
12 слайд
Қабырғасы 3- ке тең АВСД квадраты берілген. H және F нүктелері
сәйкесінше ВС мен СД қабырғаларының орталары. Кестедегі
шамаларды салыстыр.
12 слайд
Қабырғасы 3- ке тең АВСД квадраты берілген. H және F нүктелері сәйкесінше ВС мен СД қабырғаларының орталары. Кестедегі шамаларды салыстыр.
13 слайд
13 слайд
14 слайд
Тізбектелген үш бүтін санның қосындысы
осы сандардың үлкенінен 37-ге көп.
Кестедегі сандарды салыстыр:
n + (n+1)+(n+2) = n+2+37
3n+3 =n+39
2n=36
n=18
18, 19, 20 тізбектелген үш бүтін сан. Тізбектің
ортасындағы сан - 19.
14 слайд
Тізбектелген үш бүтін санның қосындысы осы сандардың үлкенінен 37-ге көп. Кестедегі сандарды салыстыр: n + (n+1)+(n+2) = n+2+37 3n+3 =n+39 2n=36 n=18 18, 19, 20 тізбектелген үш бүтін сан. Тізбектің ортасындағы сан - 19.
15 слайд
-20, -18, -16, ...18, 20, 22, 24 сандар қатары берілген.
Берілген сандардың қосындысын табатын болсақ, қарама-
қарсы сандардың қосындысы 0-ге тең болып, соңында
22+24 қосындысы қалады.
22+24= 46
Жауабы: А=В
15 слайд
-20, -18, -16, ...18, 20, 22, 24 сандар қатары берілген. Берілген сандардың қосындысын табатын болсақ, қарама- қарсы сандардың қосындысы 0-ге тең болып, соңында 22+24 қосындысы қалады. 22+24= 46 Жауабы: А=В
16 слайд
Тізбектелген 6 жұп санның қосындысы 210
шығады. Олардың соңғы үшеуінің
қосындысын тап?
2х+(2х+2)+(2х+4)+(2х+6)+(2х+8)+(2х+10) =210
12х=210-30
12х=180
х=15
30, 32, 34, 36, 38, 40
36+38+40=114
Жауабы: 114
16 слайд
Тізбектелген 6 жұп санның қосындысы 210 шығады. Олардың соңғы үшеуінің қосындысын тап? 2х+(2х+2)+(2х+4)+(2х+6)+(2х+8)+(2х+10) =210 12х=210-30 12х=180 х=15 30, 32, 34, 36, 38, 40 36+38+40=114 Жауабы: 114
17 слайд
Сандар белгілі бір заңдылықпен жазылған.Сұрақ белгісінің
орнындағы санды табыңыз.
8·3-4=20
13·6-4=74
5·7-8=27
Жауабы: 278
4 820 3
?5 7
7413 6
4
17 слайд
Сандар белгілі бір заңдылықпен жазылған.Сұрақ белгісінің орнындағы санды табыңыз. 8·3-4=20 13·6-4=74 5·7-8=27 Жауабы: 278 4 820 3 ?5 7 7413 6 4
18 слайд
Заңдылықты анықтап, х-тің мәнін табыңыз.
(3+2)·3=15
(4+6)·3=30
(5+9)·3=42
Жауабы: 42
18 слайд
Заңдылықты анықтап, х-тің мәнін табыңыз. (3+2)·3=15 (4+6)·3=30 (5+9)·3=42 Жауабы: 42
19 слайд
С уреттегі фигураларды жалғастыра
отырып, жетінші орындағы фигура неше
шаршыдан құралғанын табыңыз.
19 слайд
С уреттегі фигураларды жалғастыра отырып, жетінші орындағы фигура неше шаршыдан құралғанын табыңыз.
20 слайд
Суреттегідей фигураларды жалғастыра отырып, келесі
сандар тізбегін аламыз:
1, 3, 6, 10, 15, 21, 28,... (сәйкесінше 2, 3, 4, 5, 6...шаршыдан
қосылып отыр)
Сонда жетінші орындағы фигура 28 шаршыдан құралады.
Жауабы: 28
20 слайд
Суреттегідей фигураларды жалғастыра отырып, келесі сандар тізбегін аламыз: 1, 3, 6, 10, 15, 21, 28,... (сәйкесінше 2, 3, 4, 5, 6...шаршыдан қосылып отыр) Сонда жетінші орындағы фигура 28 шаршыдан құралады. Жауабы: 28
21 слайд
Сегіз санның арифметикалық ортасы 100-
ге тең, ал басқа алты санның
арифметикалық ортасы – 72. Аталған
барлық санның арифметикалық ортасын
тап.
Шешуі:
100·8=800 сегіз санның қосындысы
72·6=432 басқа алты санның қосындысы
8+6=14
(800+432):14=88
Жауабы: 88
21 слайд
Сегіз санның арифметикалық ортасы 100- ге тең, ал басқа алты санның арифметикалық ортасы – 72. Аталған барлық санның арифметикалық ортасын тап. Шешуі: 100·8=800 сегіз санның қосындысы 72·6=432 басқа алты санның қосындысы 8+6=14 (800+432):14=88 Жауабы: 88
22 слайд
Әрбір келесі суретке тұрақты смайликтер саны қосылып
отырды. Отызыншы суретттегі смайликтер санын анықтаңыз?
II
I III
22 слайд
Әрбір келесі суретке тұрақты смайликтер саны қосылып отырды. Отызыншы суретттегі смайликтер санын анықтаңыз? II I III
23 слайд
Шешуі: бірінші суретте - 7, екінші суретте - 12 , ал үшіншіде- 17
смайлик, т.с.с.
Әрқайсысына тұрақты түрде 5 смайликтен қосылып отыр. Сонда
келесі сандар тізбегін аламыз:
7 , 12, 17, 22, 27,...
Пайда болған сандар тізбегі айырмасы 5-ке тең болатын
арифметикалық прогрессия. Арифметикалық прогрессияның n - ші
мүшесінің формуласын қолданып, отызыншы суреттегі смайликтер
санын табамыз:
Жауабы: 152 II
I III
23 слайд
Шешуі: бірінші суретте - 7, екінші суретте - 12 , ал үшіншіде- 17 смайлик, т.с.с. Әрқайсысына тұрақты түрде 5 смайликтен қосылып отыр. Сонда келесі сандар тізбегін аламыз: 7 , 12, 17, 22, 27,... Пайда болған сандар тізбегі айырмасы 5-ке тең болатын арифметикалық прогрессия. Арифметикалық прогрессияның n - ші мүшесінің формуласын қолданып, отызыншы суреттегі смайликтер санын табамыз: Жауабы: 152 II I III
24 слайд
Баскетбол командасының бес ойыншысының
орташа бойы 204 см, бойы 204 см болатын
ойыншыны ауыстырғаннан кейін, команданың
орташа бойы 208 см болды. Жаңа ойыншының
бойының ұзындығы қандай ?
204·5-204=816
Жауабы: 224 см
24 слайд
Баскетбол командасының бес ойыншысының орташа бойы 204 см, бойы 204 см болатын ойыншыны ауыстырғаннан кейін, команданың орташа бойы 208 см болды. Жаңа ойыншының бойының ұзындығы қандай ? 204·5-204=816 Жауабы: 224 см
25 слайд
Топтағы 30 студенттің бойларының ұзындығының
арифметикалық ортасы - 166. Осы топтағы қыздардың
бойларының ұзындығының арифметикалық ортасы -158, ал
ұлдардың бойларының ұзындығының арифметикалық
ортасы -170. Топтағы ұлдар саны?
Шешуі:
х ұлдар саны болсын, сонда қыздар саны 30 -х
166·30=4980 студенттердің барлығының бойларының
ұзындықтарының қосындысы.
х·170+(30-х)·158=4980
170х+4740 - 158х=4980
170х-158х= 4980 - 4740
12х=240
х=20
Жауабы: 20
25 слайд
Топтағы 30 студенттің бойларының ұзындығының арифметикалық ортасы - 166. Осы топтағы қыздардың бойларының ұзындығының арифметикалық ортасы -158, ал ұлдардың бойларының ұзындығының арифметикалық ортасы -170. Топтағы ұлдар саны? Шешуі: х ұлдар саны болсын, сонда қыздар саны 30 -х 166·30=4980 студенттердің барлығының бойларының ұзындықтарының қосындысы. х·170+(30-х)·158=4980 170х+4740 - 158х=4980 170х-158х= 4980 - 4740 12х=240 х=20 Жауабы: 20
26 слайд
Мотоциклші А қаласынан В қаласына қарай 30
км/сағ жылдамдықпен, В қаласынан А қаласына
қарай 20 км/сағ жылдамдықпен жүреді.
Мотоциклшінің орташа жылдамдығын тап.
Шешуі: орташа жылдамдықты табу формуласы
бойынша
Жауабы: 24 км / сағ
26 слайд
Мотоциклші А қаласынан В қаласына қарай 30 км/сағ жылдамдықпен, В қаласынан А қаласына қарай 20 км/сағ жылдамдықпен жүреді. Мотоциклшінің орташа жылдамдығын тап. Шешуі: орташа жылдамдықты табу формуласы бойынша Жауабы: 24 км / сағ
27 слайд
Сұрақ белгісінің орнындағы санды табыңыз.
"Ана" сөзінде үш әріп, яғни n =3 . Сонда:
5n-7=5·3-7=8
"Бала" сөзінде төрт әріп, яғни n=4. Сонда:
9-2n=9-2·4=1
"Ана" сөзінде бес әріп, яғни n=5. Сонда:
30-4n=30 -4·5=10
Жауабы: 10
27 слайд
Сұрақ белгісінің орнындағы санды табыңыз. "Ана" сөзінде үш әріп, яғни n =3 . Сонда: 5n-7=5·3-7=8 "Бала" сөзінде төрт әріп, яғни n=4. Сонда: 9-2n=9-2·4=1 "Ана" сөзінде бес әріп, яғни n=5. Сонда: 30-4n=30 -4·5=10 Жауабы: 10
28 слайд
28 слайд
29 слайд
Сымнан қабырғасы 3 см болатын
шаршы құрастырылған, егер осы
сымды жазып, одан тең қабырғалы
үшбұрыш жасаса, онда оның ауданы
нешеге тең?
Шешуі:
Шаршының периметрі: Р=4·3=12
Яғни сымның ұзындығы 12 см.
29 слайд
Сымнан қабырғасы 3 см болатын шаршы құрастырылған, егер осы сымды жазып, одан тең қабырғалы үшбұрыш жасаса, онда оның ауданы нешеге тең? Шешуі: Шаршының периметрі: Р=4·3=12 Яғни сымның ұзындығы 12 см.
30 слайд
(2001 + 2002 + 2003 +... + 2016) – (1 + 2 + 3 +.. . + 15)=
= (2000+1)+ (2000+2)+ (2000+3)+... + (2000+16)
- (1 + 2 + 3 +.. . + 15) = =(2000+2000+...2000)
+ +(1+2+3+...+16) - (1 + 2 + 3 +.. . + 15)
=2000·16+16=32016
30 слайд
(2001 + 2002 + 2003 +... + 2016) – (1 + 2 + 3 +.. . + 15)= = (2000+1)+ (2000+2)+ (2000+3)+... + (2000+16) - (1 + 2 + 3 +.. . + 15) = =(2000+2000+...2000) + +(1+2+3+...+16) - (1 + 2 + 3 +.. . + 15) =2000·16+16=32016
31 слайд
2015 дана натурал сандарды өзара қосқан кезде 2016
шығатын болса, олардың көбейтіндісі неге тең
болатынын тап.
31 слайд
2015 дана натурал сандарды өзара қосқан кезде 2016 шығатын болса, олардың көбейтіндісі неге тең болатынын тап.
32 слайд
10000...00 0 (25 дана нөлі бар) санынан 27-ні азайтты.
Шыққан санның цифрларының қосындысын тап.
32 слайд
10000...00 0 (25 дана нөлі бар) санынан 27-ні азайтты. Шыққан санның цифрларының қосындысын тап.
33 слайд
33 слайд