Мәтінмен жұмыс жүргізу




1 слайд
ҚАЗАҚ ТІЛІ САБАҚТАРЫНДА МӘТІНМЕН
ЖҰМЫСТЫ PIRLS ЗЕРТТЕУЛЕРІ ШЕҢБЕРІНЕ
НЕГІЗДЕУ ЖӘНЕ АҚПАРАТТЫҚ
ТЕХНОЛОГИЯЛАР АРҚЫЛЫ ӨТКІЗУДІҢ
ТИІМДІЛІГІ
1 слайд
ҚАЗАҚ ТІЛІ САБАҚТАРЫНДА МӘТІНМЕН ЖҰМЫСТЫ PIRLS ЗЕРТТЕУЛЕРІ ШЕҢБЕРІНЕ НЕГІЗДЕУ ЖӘНЕ АҚПАРАТТЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАР АРҚЫЛЫ ӨТКІЗУДІҢ ТИІМДІЛІГІ

2 слайд
Лингводидактика (лат. lingvo - тіл + грек. didactious - ғақлиялық) - тілді оқытудың жалпы
теориясы. Белгілі бір тілді оқытудың дидактикалық мақсаттары мен міндеттеріне сәйкес
зерттейтін тілдің жалпы заңдылықтарын, мазмұнының өзіндік ерекшелігін, әдістері мен
құралдарын үйрететін материалдар. «Лингводидактика» терминінің пайда болуы мен
тілдерді оқыту әдістемесінде қолданысқа енгізілуі Н.М. Шанскийдің есімімен байланысты.
Қазақ тілін оқыту әдістемесі оқулықтарында мәтінмен жұмыстың лингводидактикалық
заңдылықтарын Р.Әмір, Қ.Қ.Қадашева, Н.Құрман, Ж.Сүлейменова сынды ғалымдар
қарастырған.
«Лингводидактика – тілді оқытудың теориялық бөлімі болса, әдістеме – практикалық
бөлімі»
Р.ӘмірҚАЗАҚ ТІЛІ САБАҚТАРЫНДА МӘТІНМЕН ЖҰМЫСТЫҢ
ЛИНГВОДИДАКТИКАЛЫҚ ӘДІСТЕМЕСІ
2 слайд
Лингводидактика (лат. lingvo - тіл + грек. didactious - ғақлиялық) - тілді оқытудың жалпы теориясы. Белгілі бір тілді оқытудың дидактикалық мақсаттары мен міндеттеріне сәйкес зерттейтін тілдің жалпы заңдылықтарын, мазмұнының өзіндік ерекшелігін, әдістері мен құралдарын үйрететін материалдар. «Лингводидактика» терминінің пайда болуы мен тілдерді оқыту әдістемесінде қолданысқа енгізілуі Н.М. Шанскийдің есімімен байланысты. Қазақ тілін оқыту әдістемесі оқулықтарында мәтінмен жұмыстың лингводидактикалық заңдылықтарын Р.Әмір, Қ.Қ.Қадашева, Н.Құрман, Ж.Сүлейменова сынды ғалымдар қарастырған. «Лингводидактика – тілді оқытудың теориялық бөлімі болса, әдістеме – практикалық бөлімі» Р.ӘмірҚАЗАҚ ТІЛІ САБАҚТАРЫНДА МӘТІНМЕН ЖҰМЫСТЫҢ ЛИНГВОДИДАКТИКАЛЫҚ ӘДІСТЕМЕСІ

3 слайд
Тыңдалым мәтініне
қойылатын талаптар:
- тыңдалған материалды түсіну жəне
сұрақтарға жауап бере білу;
- мəтінді қайталап тыңдағанда негізгі
ойға назар аудару;
- тыңдау барысында тірек сөздерді
анықтау;
- тыңдалған мəтін бойынша сұрақтар
қою;
- тыңдалған мəтіннің жоспарын құру;
- тыңдалған мəтіннің белгілі бір
бөлігін айтып беру;
- мəтіннің мазмұнына өз пікірін айту; Оқылым мәтініне
қойылатын талаптар:
- мəтіннің негізгі ойы мен
бөлімдерін анықтай отырып оқу;
- оқу түрлерін жəне
стратегияларды қолдану;
- ақпаратты табу үшін оқу,
қызығып оқу жəне өз көзқарасын
айту үшін оқу;
- интернет ресурстарымен жұмыс
(тақырып мазмұны бойынша
презентациялар, жобалар
дайындау);
3 слайд
Тыңдалым мәтініне қойылатын талаптар: - тыңдалған материалды түсіну жəне сұрақтарға жауап бере білу; - мəтінді қайталап тыңдағанда негізгі ойға назар аудару; - тыңдау барысында тірек сөздерді анықтау; - тыңдалған мəтін бойынша сұрақтар қою; - тыңдалған мəтіннің жоспарын құру; - тыңдалған мəтіннің белгілі бір бөлігін айтып беру; - мəтіннің мазмұнына өз пікірін айту; Оқылым мәтініне қойылатын талаптар: - мəтіннің негізгі ойы мен бөлімдерін анықтай отырып оқу; - оқу түрлерін жəне стратегияларды қолдану; - ақпаратты табу үшін оқу, қызығып оқу жəне өз көзқарасын айту үшін оқу; - интернет ресурстарымен жұмыс (тақырып мазмұны бойынша презентациялар, жобалар дайындау);

4 слайд
Уәде – қасиетті серт
Келесі күні тағы да теңізге бардым. Ондағы
балықшылармен жақынырақ таныстым. Озат звено
жетекшісі . Жақсыбайдың ісіне разы болдым.
- Үйден дәм тат, - деді Жақсыбай қарт.
Осы арада тұйыққа тіреліп қалдым. Жақанның үйіне
баруым керек еді.
- Айып етпеңіз, осындағы бір інім шақырған соң, соған
уәде беріп қойып едім.
Жақсыбай қарт ренжіген жоқ.
- Дұрыс, қарағым, уәде – қасиетті серт. Сөзін жұтқан
адамда не қадір болады. Жолың болсын!
2. 2. 3. 1 мәтін мазмұнын анықтауға бағытталған сұрақтар
құрастыру және жауап беру.
2.
4. 2. 1 мұғалімнің көмегімен түбір мен қосымшаны ажырату. - мəтіннің негізгі ойы мен
бөлімдерін анықтай отырып оқу;
- оқу түрлерін жəне
стратегияларды қолдану;
- ақпаратты табу үшін оқу,
қызығып оқу жəне өз көзқарасын
айту үшін оқу;
- интернет ресурстарымен
жұмыс (тақырып мазмұны
бойынша презентациялар,
жобалар дайындау);
- əдебиетпен жұмыс (сұхбатқа
сұрақтар мен жауаптар
дайындау).
4 слайд
Уәде – қасиетті серт Келесі күні тағы да теңізге бардым. Ондағы балықшылармен жақынырақ таныстым. Озат звено жетекшісі . Жақсыбайдың ісіне разы болдым. - Үйден дәм тат, - деді Жақсыбай қарт. Осы арада тұйыққа тіреліп қалдым. Жақанның үйіне баруым керек еді. - Айып етпеңіз, осындағы бір інім шақырған соң, соған уәде беріп қойып едім. Жақсыбай қарт ренжіген жоқ. - Дұрыс, қарағым, уәде – қасиетті серт. Сөзін жұтқан адамда не қадір болады. Жолың болсын! 2. 2. 3. 1 мәтін мазмұнын анықтауға бағытталған сұрақтар құрастыру және жауап беру. 2. 4. 2. 1 мұғалімнің көмегімен түбір мен қосымшаны ажырату. - мəтіннің негізгі ойы мен бөлімдерін анықтай отырып оқу; - оқу түрлерін жəне стратегияларды қолдану; - ақпаратты табу үшін оқу, қызығып оқу жəне өз көзқарасын айту үшін оқу; - интернет ресурстарымен жұмыс (тақырып мазмұны бойынша презентациялар, жобалар дайындау); - əдебиетпен жұмыс (сұхбатқа сұрақтар мен жауаптар дайындау).

5 слайд
https://prezi.com/p/edit/iq6i2hbcdmnd/ https://youtu.be/aMDSfgswaVI
5 слайд
https://prezi.com/p/edit/iq6i2hbcdmnd/ https://youtu.be/aMDSfgswaVI

6 слайд
Аяқталмаған ойын
Ауылдың шеті. Қарлы төбешікке су құйылып, сырғанақ
жасалған.
Бірнеше бала сырғанақ теуіп жүр. Ағайынды Ақан мен Асан
екеуі бір шанаға отырып, төбеден төмен зымырайды. Шананың
алдына Асан отыратын. Ол абайсызда шанадан айырылып қалды.
Бос шана алысқа барып бір-ақ тоқтады.
-Ақан, сен барып шананы алып кел, - деді Асан.
-Мен бармаймын. Шанаға ие бола алмаған өзің, сен бар, - деді Ақан.
-Жоқ, сен барасың. Сен менен кішісің,- деді Асан.
-Бармаймын. Үлкенмін деп, жұмсай бересің.
Сөзі өтпеген Асан ашуланып, төменге түсті. Шананы сүйреткен
бойы үйіне қарай бет алды. Ақан не істерін білмей, төбе басында
таңырқап тұр.
Тіл табыса алмаған Ақан мен Асанның ойыны осылай аяқталмай
қалды. - тыңдалған материалды
түсіну жəне сұрақтарға
жауап бере білу;
- мəтінді қайталап
тыңдағанда негізгі ойға
назар аудару;
- тыңдау барысында
тірек сөздерді анықтау;
- тыңдалған мəтін
бойынша сұрақтар қою;
- тыңдалған мəтіннің
жоспарын құру;
- тыңдалған мəтіннің
белгілі бір бөлігін айтып
беру;
- мəтіннің мазмұнына өз
пікірін айту;
2. 1. 1. 1 тыңдаған материал бойынша түсінбеген сөздерін
белгілеу, мәтін мазмұны бойынша қойылған сұрақтарға
жауап беру.
6 слайд
Аяқталмаған ойын Ауылдың шеті. Қарлы төбешікке су құйылып, сырғанақ жасалған. Бірнеше бала сырғанақ теуіп жүр. Ағайынды Ақан мен Асан екеуі бір шанаға отырып, төбеден төмен зымырайды. Шананың алдына Асан отыратын. Ол абайсызда шанадан айырылып қалды. Бос шана алысқа барып бір-ақ тоқтады. -Ақан, сен барып шананы алып кел, - деді Асан. -Мен бармаймын. Шанаға ие бола алмаған өзің, сен бар, - деді Ақан. -Жоқ, сен барасың. Сен менен кішісің,- деді Асан. -Бармаймын. Үлкенмін деп, жұмсай бересің. Сөзі өтпеген Асан ашуланып, төменге түсті. Шананы сүйреткен бойы үйіне қарай бет алды. Ақан не істерін білмей, төбе басында таңырқап тұр. Тіл табыса алмаған Ақан мен Асанның ойыны осылай аяқталмай қалды. - тыңдалған материалды түсіну жəне сұрақтарға жауап бере білу; - мəтінді қайталап тыңдағанда негізгі ойға назар аудару; - тыңдау барысында тірек сөздерді анықтау; - тыңдалған мəтін бойынша сұрақтар қою; - тыңдалған мəтіннің жоспарын құру; - тыңдалған мəтіннің белгілі бір бөлігін айтып беру; - мəтіннің мазмұнына өз пікірін айту; 2. 1. 1. 1 тыңдаған материал бойынша түсінбеген сөздерін белгілеу, мәтін мазмұны бойынша қойылған сұрақтарға жауап беру.

7 слайд
https://prezi.com/p/edit/iq6i2hbcdmnd/
7 слайд
https://prezi.com/p/edit/iq6i2hbcdmnd/

8 слайд
https://wordwall.net/resource/32056523
https://jamboard.google.com/d/1hNPAbcB32
NfqVBzPoEvgVNWtL6Q6ySyvlJi-oy-i01g/viewer
?f=0
https://learningapps.org/view25295315 https://www.liveworksheets.com/user/gulmiramalgazhdarova
https://www.flippity.net/ Мәтінмен жұмыс жүргізуде қолданылатын IT - бағдарламалар
8 слайд
https://wordwall.net/resource/32056523 https://jamboard.google.com/d/1hNPAbcB32 NfqVBzPoEvgVNWtL6Q6ySyvlJi-oy-i01g/viewer ?f=0 https://learningapps.org/view25295315 https://www.liveworksheets.com/user/gulmiramalgazhdarova https://www.flippity.net/ Мәтінмен жұмыс жүргізуде қолданылатын IT - бағдарламалар

9 слайд
PIRLS ( ағылш. Progress in International Reading Literacy Study) – Білім
жетістіктерін бағалаудың Халықаралық Қауымдастығы (ІЕА) арқылы
жүзеге асырылатын халықаралық зерттеу.
PIRLS зерттеуінің мақсаты – әлемнің әртүрлі елдерінің бастауыш
сыныптарының мәтінді түсіну деңгейлерін сәйкестендіру және ұлттық
білім жүйесінің оқу сауаттылығын ашудағы ерекшеліктерін анықтау.
Зерттеу келесі міндеттерді шешуге бағытталған:
•
Нақты өлшеуіштерді және білім беру саласындағы әлемдік
басымдықтарды бейнелейтін инструментарийді жасақтау.
•
Оқу-тәрбие үдерісін ұйымдастырудың тиімділігін салыстырмалы
бағалау.
•
Зерттеу қорытындыларына әсер ететін факторларды анықтау.
•
Әлемдік қауымдастық мақұлдаған ғылыми-негізделген ақпараттық
мәліметтерді алу.
anyflip.com/ qmwb / cuau /basic PIRLS - бастауыш сынып
оқушыларының функционалдық
сауаттылығын бағалау
9 слайд
PIRLS ( ағылш. Progress in International Reading Literacy Study) – Білім жетістіктерін бағалаудың Халықаралық Қауымдастығы (ІЕА) арқылы жүзеге асырылатын халықаралық зерттеу. PIRLS зерттеуінің мақсаты – әлемнің әртүрлі елдерінің бастауыш сыныптарының мәтінді түсіну деңгейлерін сәйкестендіру және ұлттық білім жүйесінің оқу сауаттылығын ашудағы ерекшеліктерін анықтау. Зерттеу келесі міндеттерді шешуге бағытталған: • Нақты өлшеуіштерді және білім беру саласындағы әлемдік басымдықтарды бейнелейтін инструментарийді жасақтау. • Оқу-тәрбие үдерісін ұйымдастырудың тиімділігін салыстырмалы бағалау. • Зерттеу қорытындыларына әсер ететін факторларды анықтау. • Әлемдік қауымдастық мақұлдаған ғылыми-негізделген ақпараттық мәліметтерді алу. anyflip.com/ qmwb / cuau /basic PIRLS - бастауыш сынып оқушыларының функционалдық сауаттылығын бағалау

10 слайд
10 слайд

11 слайд
0
1
2
3
4
5
6
Алғашқы көрсеткіштер Іс-тәжірибе барысындағы көрсеткіштер
11 слайд
0 1 2 3 4 5 6 Алғашқы көрсеткіштер Іс-тәжірибе барысындағы көрсеткіштер

12 слайд
12 слайд