мектепте тригонометрияны оқытудағы математика тарихының элементтері

Тақырып бойынша 11 материал табылды

мектепте тригонометрияны оқытудағы математика тарихының элементтері

Материал туралы қысқаша түсінік
10 сыныпқа тригонометрия тақырыбына ашық сабақ өткізгенде қолдануғаболады
Материалдың қысқаша нұсқасы
img_page_1
Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Слайдтың жеке беттері
«Тригонометрия» сөзі алғаш рет 1505 жылы неміс теологы және математигі Питискус еңбегінде кездеседі. Бұл сөз гре

#1 слайд
«Тригонометрия» сөзі алғаш рет 1505 жылы неміс теологы және математигі Питискус еңбегінде кездеседі. Бұл сөз грек тілінен алынған және «үшбұрышты өлшеу туралы ғылым» деп аударылады.

1 слайд

«Тригонометрия» сөзі алғаш рет 1505 жылы неміс теологы және математигі Питискус еңбегінде кездеседі. Бұл сөз грек тілінен алынған және «үшбұрышты өлшеу туралы ғылым» деп аударылады.

Синус ұғымының ұзақ тарихы бар. Үшбұрыштың кесінділерінің және шеңбердің әр түрлі қатыстары (тригонометриялық функциял

#2 слайд
Синус ұғымының ұзақ тарихы бар. Үшбұрыштың кесінділерінің және шеңбердің әр түрлі қатыстары (тригонометриялық функциялар) туралы мәлімет б.э.д. III ғасырлардағы Ежелгі Грецияның ұлы математиктері - Евклид, Архимед, Апполоний Пергский еңбектерінде кездесті.

2 слайд

Синус ұғымының ұзақ тарихы бар. Үшбұрыштың кесінділерінің және шеңбердің әр түрлі қатыстары (тригонометриялық функциялар) туралы мәлімет б.э.д. III ғасырлардағы Ежелгі Грецияның ұлы математиктері - Евклид, Архимед, Апполоний Пергский еңбектерінде кездесті.

IV-V ғасырларда-ақ ұлы үнді ғалымы Ариабхаттың (476 – 550 шамас.) астрономия бойынша еңбектерінде арнайы термин пайда бол

#3 слайд
IV-V ғасырларда-ақ ұлы үнді ғалымы Ариабхаттың (476 – 550 шамас.) астрономия бойынша еңбектерінде арнайы термин пайда болды. CB кесіндісін ол ардхаджива (ардха – жарты, джива – адырна, ол хорданы еске салады) деп атады. Артынан анағұрлым қысқаша джива деп аталды. Араб математиктері IX ғасырда бұл сөзді арабша джайб (дөңестік) деген сөзбен алмастырды. Арабша математикалық мәтіндерді аударуда XII ғасырда ол латынша синус (sinus –қатпар, қисықтық) деген сөзбен алмастырылды.

3 слайд

IV-V ғасырларда-ақ ұлы үнді ғалымы Ариабхаттың (476 – 550 шамас.) астрономия бойынша еңбектерінде арнайы термин пайда болды. CB кесіндісін ол ардхаджива (ардха – жарты, джива – адырна, ол хорданы еске салады) деп атады. Артынан анағұрлым қысқаша джива деп аталды. Араб математиктері IX ғасырда бұл сөзді арабша джайб (дөңестік) деген сөзбен алмастырды. Арабша математикалық мәтіндерді аударуда XII ғасырда ол латынша синус (sinus –қатпар, қисықтық) деген сөзбен алмастырылды.

#4 слайд

4 слайд

Тангенстер көлеңкенің ұзындығын анықтау туралы есепті шешумен байланысты пайда болды. Тангенсті, сонымен бірге котанге

#5 слайд
Тангенстер көлеңкенің ұзындығын анықтау туралы есепті шешумен байланысты пайда болды. Тангенсті, сонымен бірге котангенсті XI ғасырда Араб математигі Абу-л-Вафа енгізді,ол сонымен бірге тангенстер мен котангенстерді табуға арналған алғаш кестелерді құрастырған болатын. Дей тұрғанмен, бұл ашылулар ұзақ уақыт бойы еуропа ғалымдарына беймәлім болды, сондықтан тангенстерді XIV ғасырда әуелі ағылшын ғалымы Т.Брадвердин, соңынан неміс математигі Региомонтан(1467г.) қайта ашқан. «Тангенс» деген аталуы латынның «tanger» (жанасу) деген сөзінен шыққан және тек 1583 жылы ғана пайда болды.

5 слайд

Тангенстер көлеңкенің ұзындығын анықтау туралы есепті шешумен байланысты пайда болды. Тангенсті, сонымен бірге котангенсті XI ғасырда Араб математигі Абу-л-Вафа енгізді,ол сонымен бірге тангенстер мен котангенстерді табуға арналған алғаш кестелерді құрастырған болатын. Дей тұрғанмен, бұл ашылулар ұзақ уақыт бойы еуропа ғалымдарына беймәлім болды, сондықтан тангенстерді XIV ғасырда әуелі ағылшын ғалымы Т.Брадвердин, соңынан неміс математигі Региомонтан(1467г.) қайта ашқан. «Тангенс» деген аталуы латынның «tanger» (жанасу) деген сөзінен шыққан және тек 1583 жылы ғана пайда болды.

#6 слайд

6 слайд

Тригонометриялық функцияларды анықтаудың бірнеше тәсілдері бар. Оларды екі топқа бөлуге болады: аналитикалық және

#7 слайд
Тригонометриялық функцияларды анықтаудың бірнеше тәсілдері бар. Оларды екі топқа бөлуге болады: аналитикалық және геометриялық. 1.Аналитикалық тәсілдерге у = sin х функциясынf (х)=-c*f(х) дифференциалдық теңдеуінің шешімі ретінде анықтау немесе sin х = х - х3 /3!+ х5 /5! - … дәрежелік қатарының қосындысы ретінде анықтау жатады 2. Геометриялық тәсілдерге тригонометриялық функцияларды радиус- вектордың координаталары мен проекциялары негізінде анықтау, тік бұрышты үшбұрыштың қабырғаларының қатыстары арқылы анықтау және сандық шеңбер көмегімен анықтауды жатқызады. Мектеп курсында қарапайымдылығы мен көрнекілігіне қарай геометриялық тәсілдер арқылы анықтауға жүгінеді.

7 слайд

Тригонометриялық функцияларды анықтаудың бірнеше тәсілдері бар. Оларды екі топқа бөлуге болады: аналитикалық және геометриялық. 1.Аналитикалық тәсілдерге у = sin х функциясынf (х)=-c*f(х) дифференциалдық теңдеуінің шешімі ретінде анықтау немесе sin х = х - х3 /3!+ х5 /5! - … дәрежелік қатарының қосындысы ретінде анықтау жатады 2. Геометриялық тәсілдерге тригонометриялық функцияларды радиус- вектордың координаталары мен проекциялары негізінде анықтау, тік бұрышты үшбұрыштың қабырғаларының қатыстары арқылы анықтау және сандық шеңбер көмегімен анықтауды жатқызады. Мектеп курсында қарапайымдылығы мен көрнекілігіне қарай геометриялық тәсілдер арқылы анықтауға жүгінеді.

БҰРЫШТЫҢ СИНУСЫ, КОСИНУСЫ ЖӘНЕ ТАНГЕНСІН АНЫҚТАУ Бірлік шеңбердің бастапқы нүктесінен х бұрышына бұрғаннан алынған А нүктес

#8 слайд
БҰРЫШТЫҢ СИНУСЫ, КОСИНУСЫ ЖӘНЕ ТАНГЕНСІН АНЫҚТАУ Бірлік шеңбердің бастапқы нүктесінен х бұрышына бұрғаннан алынған А нүктесінің ординатасы х санының синусы, А нүктесінің абсциссасы х санының косинусы деп аталады. Х санының синусының оның косинусына қатынасы х санының тангенсі деп, ал х санының косинусының оның синусына қатынасы х санының котангенсі деп аталады. у=sin x, у=cosx, у=tgx и у= ctg x функциялары Тригонометриялық функциялар деп аталады.

8 слайд

БҰРЫШТЫҢ СИНУСЫ, КОСИНУСЫ ЖӘНЕ ТАНГЕНСІН АНЫҚТАУ Бірлік шеңбердің бастапқы нүктесінен х бұрышына бұрғаннан алынған А нүктесінің ординатасы х санының синусы, А нүктесінің абсциссасы х санының косинусы деп аталады. Х санының синусының оның косинусына қатынасы х санының тангенсі деп, ал х санының косинусының оның синусына қатынасы х санының котангенсі деп аталады. у=sin x, у=cosx, у=tgx и у= ctg x функциялары Тригонометриялық функциялар деп аталады.

ЯҒНИ X Y -2 -1 1 2 -2 -1 1 2 0 х у sinα=y cosα=x tgα=у/х М(х;у)    sin cos  y x ctg   cos sin tgα

#9 слайд
ЯҒНИ X Y -2 -1 1 2 -2 -1 1 2 0 х у sinα=y cosα=x tgα=у/х М(х;у)    sin cos  y x ctg   cos sin tgα

9 слайд

ЯҒНИ X Y -2 -1 1 2 -2 -1 1 2 0 х у sinα=y cosα=x tgα=у/х М(х;у)    sin cos  y x ctg   cos sin tgα

А С В AB AC Acos AC BC tgA AB BC Bcos BC AC tgB AB BC Asin AB AC Bsin Тік бұрышты үшбұрыштың қабырғалары мен бұрыштары

#10 слайд
А С В AB AC Acos AC BC tgA AB BC Bcos BC AC tgB AB BC Asin AB AC Bsin Тік бұрышты үшбұрыштың қабырғалары мен бұрыштары арасындағы қатыстар Бұл қатыстар тік бұрышты үшбұрышта екі элементі бойынша қалған элементтерін табуға мүмкіндік береді.

10 слайд

А С В AB AC Acos AC BC tgA AB BC Bcos BC AC tgB AB BC Asin AB AC Bsin Тік бұрышты үшбұрыштың қабырғалары мен бұрыштары арасындағы қатыстар Бұл қатыстар тік бұрышты үшбұрышта екі элементі бойынша қалған элементтерін табуға мүмкіндік береді.

0 x y + 0 0; 0 0 90; 2  0 180; 03 270; 2  0 360; 2 ГРАДУСТАР МЕН РАДИАНДАР -

#11 слайд
0 x y + 0 0; 0 0 90; 2  0 180; 03 270; 2  0 360; 2 ГРАДУСТАР МЕН РАДИАНДАР -

11 слайд

0 x y + 0 0; 0 0 90; 2  0 180; 03 270; 2  0 360; 2 ГРАДУСТАР МЕН РАДИАНДАР -

30º 60º45º αsin α α α α cos tg ctg 1 2 32 3 2 1 2 2 2 3 2 1 2 2 2 3 3 3 3 1  1 3 3 3 1 1 3 3 30 0 , 45 0 , 60 0

#12 слайд
30º 60º45º αsin α α α α cos tg ctg 1 2 32 3 2 1 2 2 2 3 2 1 2 2 2 3 3 3 3 1  1 3 3 3 1 1 3 3 30 0 , 45 0 , 60 0 бұрыштары үшін мәндер кестесі

12 слайд

30º 60º45º αsin α α α α cos tg ctg 1 2 32 3 2 1 2 2 2 3 2 1 2 2 2 3 3 3 3 1  1 3 3 3 1 1 3 3 30 0 , 45 0 , 60 0 бұрыштары үшін мәндер кестесі

ТРИГОНОМЕТРИЯЛЫҚ ФУНКЦИЯЛАР ТАҢБАЛАРЫ. III III IV sin α > 0 cos α > 0 sin α > 0 cos α < 0 sin α < 0 cos α < 0 sin α <

#13 слайд
ТРИГОНОМЕТРИЯЛЫҚ ФУНКЦИЯЛАР ТАҢБАЛАРЫ. III III IV sin α > 0 cos α > 0 sin α > 0 cos α < 0 sin α < 0 cos α < 0 sin α < 0 cos α > 0 tg α < 0 tg α > 0 tg α > 0 tg α < 0

13 слайд

ТРИГОНОМЕТРИЯЛЫҚ ФУНКЦИЯЛАР ТАҢБАЛАРЫ. III III IV sin α > 0 cos α > 0 sin α > 0 cos α < 0 sin α < 0 cos α < 0 sin α < 0 cos α > 0 tg α < 0 tg α > 0 tg α > 0 tg α < 0

ТРИГОНОМЕТРИЯЛЫҚ ТЕҢБЕ-ТЕҢДІКТЕР   2 2 sin 1 1ctg    sin cos ctg1ctgtg    cos sin tg 1 2 tg  2 cos 1 1sin

#14 слайд
ТРИГОНОМЕТРИЯЛЫҚ ТЕҢБЕ-ТЕҢДІКТЕР   2 2 sin 1 1ctg    sin cos ctg1ctgtg    cos sin tg 1 2 tg  2 cos 1 1sincos 22 

14 слайд

ТРИГОНОМЕТРИЯЛЫҚ ТЕҢБЕ-ТЕҢДІКТЕР   2 2 sin 1 1ctg    sin cos ctg1ctgtg    cos sin tg 1 2 tg  2 cos 1 1sincos 22 

Файл форматы:
ppt
12.01.2018
516
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі