Менеджмент мектептері
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Пән
Әлеуметтік менеджмент
Оқытушының
аты-жөні Ошакбаева М.А
Сабақ тақырыбы
№ 2 Менеджмент мектептері
Оқу мақсаты Менеджмент мектептері, даму кезеңдері, негізін
салушылар және концепциялары туралы мағұлмат
беру
Топ
31 СРк
Күні
29 .09. 2020ж
1 слайд
Пән Әлеуметтік менеджмент Оқытушының аты-жөні Ошакбаева М.А Сабақ тақырыбы № 2 Менеджмент мектептері Оқу мақсаты Менеджмент мектептері, даму кезеңдері, негізін салушылар және концепциялары туралы мағұлмат беру Топ 31 СРк Күні 29 .09. 2020ж
2 слайд
Сабақ № 2
Тақырыбы: Менеджмент мектептері
Сабақ жоспары:
Менеджмент даму эвалюциясы
Ғылыми мектеп
Әкімшілік мектеп
Қарым- қатынас мектебі
Басқару мектебі
2 слайд
Сабақ № 2 Тақырыбы: Менеджмент мектептері Сабақ жоспары: Менеджмент даму эвалюциясы Ғылыми мектеп Әкімшілік мектеп Қарым- қатынас мектебі Басқару мектебі
3 слайд
Менеджмент ( ағылш. м anage – басқару, меңгеру,
ұйымдастыру, ) – ұйымда немесе кәсіпорында жұмыс
істейтін адамдардың еңбегін басқара отырып, алға
қойған мақсатқа жетуді ұйымдастыра білу,
әлеуметтік, оның ішінде білім беру үрдістерін басқару
принциптері, әдістері, құралдары мен нысандарының
жиынтығы.
Ғылыми менеджменттің негізін салушы белгілі
ағылшын ғалымы Фредрик Уинстоу
Тэйлор (1856 – 1915) есептеледі. Оның еңбекті
ұйымдастыру және өндірісті басқару жүйесі алғаш
рет АҚШ-та 19 ғасыр мен 20 ғасыр тоғысында кең
пайдаланыла бастады.
3 слайд
Менеджмент ( ағылш. м anage – басқару, меңгеру, ұйымдастыру, ) – ұйымда немесе кәсіпорында жұмыс істейтін адамдардың еңбегін басқара отырып, алға қойған мақсатқа жетуді ұйымдастыра білу, әлеуметтік, оның ішінде білім беру үрдістерін басқару принциптері, әдістері, құралдары мен нысандарының жиынтығы. Ғылыми менеджменттің негізін салушы белгілі ағылшын ғалымы Фредрик Уинстоу Тэйлор (1856 – 1915) есептеледі. Оның еңбекті ұйымдастыру және өндірісті басқару жүйесі алғаш рет АҚШ-та 19 ғасыр мен 20 ғасыр тоғысында кең пайдаланыла бастады.
4 слайд
•
Менеджмент ғылым ретінде XIX ғасырдың аяғы мен ХХ
ғасырдың басында пайда болып, өзінің даму барысында
бірнеше кезеңді басынан кешірді. Экономикалық
әдебиеттерде басқару ғылымының алғашқы белгісі
«тейлоризм» деген ағыммен байланысты екені
айтылады.
Алғаш рет «ғылыми басқару» мектебінің негізін қалаған
америка инженері Фредерек Тейлор (1986 – 1915). Ол
өндірісті ғылым тұрғысынан басқаруға болады деген пікір
айтты. Кезінде ғажайып жа ңал ық болған бұл
құбылысты ол кейін өзінің еңбектерінде ғылыми жағынан
жан жақты дәлелдеді. Оның теориясын Гаррингтон
Эмерсон (1853–1931), Генри Форд (1863–1947), Френк
Гилберт (1868–1919), Лилиан Гилберт (1861–1919) т.б.
өздерінің ғылыми еңбектерінде одан әрі дамытты.
4 слайд
• Менеджмент ғылым ретінде XIX ғасырдың аяғы мен ХХ ғасырдың басында пайда болып, өзінің даму барысында бірнеше кезеңді басынан кешірді. Экономикалық әдебиеттерде басқару ғылымының алғашқы белгісі «тейлоризм» деген ағыммен байланысты екені айтылады. Алғаш рет «ғылыми басқару» мектебінің негізін қалаған америка инженері Фредерек Тейлор (1986 – 1915). Ол өндірісті ғылым тұрғысынан басқаруға болады деген пікір айтты. Кезінде ғажайып жа ңал ық болған бұл құбылысты ол кейін өзінің еңбектерінде ғылыми жағынан жан жақты дәлелдеді. Оның теориясын Гаррингтон Эмерсон (1853–1931), Генри Форд (1863–1947), Френк Гилберт (1868–1919), Лилиан Гилберт (1861–1919) т.б. өздерінің ғылыми еңбектерінде одан әрі дамытты.
5 слайд
Менеджменттің қазіргі мектебі
М.Х.Мескон, М.Альберт, Х.Хедори «Менеджмент
негіздері: басқарудағы ой-пікірдің дамуы» кітабында
мектептің төрт түрін белгіледі: ғылыми басқару
мектебі, әкімшілік мектебі, психология және адамдар
қарым – қатынасы мектебі, және басқару ғылымының
мектебі. Мектептің төртке бөлінуіне байланысты төрт
түрлі тәсілге бөлінеді. Мұнда төрт түрлі көзқараста
қарастырылады.
5 слайд
Менеджменттің қазіргі мектебі М.Х.Мескон, М.Альберт, Х.Хедори «Менеджмент негіздері: басқарудағы ой-пікірдің дамуы» кітабында мектептің төрт түрін белгіледі: ғылыми басқару мектебі, әкімшілік мектебі, психология және адамдар қарым – қатынасы мектебі, және басқару ғылымының мектебі. Мектептің төртке бөлінуіне байланысты төрт түрлі тәсілге бөлінеді. Мұнда төрт түрлі көзқараста қарастырылады.
6 слайд
Ғылыми басқару (1856-1920ж.ж )
Ғылыми менеджменттің пайда болуы Фредрик Уйнслоу
Тейлордың (1856-1915) есімімен байланысты. Оның басты
еңбектері – «Фабриканы басқару» (1903), «Ғылыми
менеджмент принциптері» (1911), «Конгресстердің
арнайы комиссия алдында көрсету» (1912). Зиратының
басына «Ғылыми менеджмент атасы» деп жазылған.
Тейлор ғылыми менеджментті төрт салада дамытты:
нормалау, уақыт пен міндетті зерттеу, талдау, ақшалай
ынталандыру.
6 слайд
Ғылыми басқару (1856-1920ж.ж ) Ғылыми менеджменттің пайда болуы Фредрик Уйнслоу Тейлордың (1856-1915) есімімен байланысты. Оның басты еңбектері – «Фабриканы басқару» (1903), «Ғылыми менеджмент принциптері» (1911), «Конгресстердің арнайы комиссия алдында көрсету» (1912). Зиратының басына «Ғылыми менеджмент атасы» деп жазылған. Тейлор ғылыми менеджментті төрт салада дамытты: нормалау, уақыт пен міндетті зерттеу, талдау, ақшалай ынталандыру.
7 слайд
Мектептің басты негіздері:
7 слайд
Мектептің басты негіздері:
8 слайд
Басқарудың классикалық немесе әкімшілік мектебі
Әкімшілік мектептері пайда болғаннан кейін мамандар
басқаруды ұдайы жетілдірі мен әкімшілік қызметті ұйымдастыру
принциптерімен айналысты. Бұл проблемалар француз
зерттеушісі Анри Файольдің есімімен тікелей байланысты. Ол
әкімшілік басқару мектебінің көрнекті Европалық ғалымы деп
есептелінеді.
Файольдің пікірінше әкімшілік ету жан-жақты қызмет ауқымын
қамтитын басқарудың бір бөлігі және де техникалық,
коммерциялық ақша қаражаттарын іздестіру қорғаныстық
бухгалтерлік әкімшілік салаларын қамтиды.
Әкімшілік функцияны талдай отырып Файоль оның бес элемениін
бөліп көрсетті: жоспарлау, ұйымдастыру, басшылық ету,
үйлестіру, бақылау .
8 слайд
Басқарудың классикалық немесе әкімшілік мектебі Әкімшілік мектептері пайда болғаннан кейін мамандар басқаруды ұдайы жетілдірі мен әкімшілік қызметті ұйымдастыру принциптерімен айналысты. Бұл проблемалар француз зерттеушісі Анри Файольдің есімімен тікелей байланысты. Ол әкімшілік басқару мектебінің көрнекті Европалық ғалымы деп есептелінеді. Файольдің пікірінше әкімшілік ету жан-жақты қызмет ауқымын қамтитын басқарудың бір бөлігі және де техникалық, коммерциялық ақша қаражаттарын іздестіру қорғаныстық бухгалтерлік әкімшілік салаларын қамтиды. Әкімшілік функцияны талдай отырып Файоль оның бес элемениін бөліп көрсетті: жоспарлау, ұйымдастыру, басшылық ету, үйлестіру, бақылау .
9 слайд
9 слайд
10 слайд
10 слайд
11 слайд
Адамгершілік қарым-қатынас мектебі
Адамгершілік қарым-қатынас мектебін кейде неоклассикалық
мектеп деп те атайды. «Адамгершілік қарым-қатынас»
мектебінің өкілдері басқару жүйесіндегі жұмыскерлердің еңбегін
жетілдіру тәсілдерін іздестіруге едәуір көңіл бөледі. Атап
айтқанда, олар ресми емес әлеуметтік құрылымды өзгертуге
ерекше көңіл бөлуді немесе ұйымның формальды құрылымын
қайта құруды ұсынды.
Олар классикалық мектеп ұсынған «Жоғарыдан төменге қарай
бағыну үйлесімділігі» принципін қатты сынға алып, биліктің тек
жоғарыдан төмен қарай жүруін тиімді деп есептемеді. Осыған
орай олар «Комиссия арқылы үйлесімділікті» ұсынды, мұның өзі
идея қатынасының тиімділігін арттыруды жалпы саяси
ұйымның жақсы қабылдануын әрі оның неғұрлым тиімді жүзеге
асырылуын қамтамасыз етеді.
11 слайд
Адамгершілік қарым-қатынас мектебі Адамгершілік қарым-қатынас мектебін кейде неоклассикалық мектеп деп те атайды. «Адамгершілік қарым-қатынас» мектебінің өкілдері басқару жүйесіндегі жұмыскерлердің еңбегін жетілдіру тәсілдерін іздестіруге едәуір көңіл бөледі. Атап айтқанда, олар ресми емес әлеуметтік құрылымды өзгертуге ерекше көңіл бөлуді немесе ұйымның формальды құрылымын қайта құруды ұсынды. Олар классикалық мектеп ұсынған «Жоғарыдан төменге қарай бағыну үйлесімділігі» принципін қатты сынға алып, биліктің тек жоғарыдан төмен қарай жүруін тиімді деп есептемеді. Осыған орай олар «Комиссия арқылы үйлесімділікті» ұсынды, мұның өзі идея қатынасының тиімділігін арттыруды жалпы саяси ұйымның жақсы қабылдануын әрі оның неғұрлым тиімді жүзеге асырылуын қамтамасыз етеді.
12 слайд
Бихевиористтік мінез-құлқы мектебі (1950
жылдан бүгінгі дейін)
•
Екінші дүниежүзілік соғыстан кейін психологиямен социологияның
дамуы зерттеу әдістерінің жетілдіруі жұмыс орнында мінез-құлықты
зерттеуді ғылыми жолға қойды. Крис Аржирис, Ренсис Лайкерт, Дуглас
Мак Грегор, Фредерих Герцберг, Бихевиористтік мінез-құлық мектебінің
басқада өкілдері әлеуметтік өзара әрекеттесудің мотивацияның билік
пен бедел сипатын ұйымдық құрылымдарын, ұйымдастырудағы
жетекшіліктң, жұмыс мазмұнын ескертудің және еңбек тұрмысы
сапасының алуан түрлі жайларын зерттеді.
Бұл мектептің басты мақсаты адам ресурстарының тиімділігін
арттыру болды.
Мұндағы басты мәселе мынада: мінез - құлық туралы ғылымды дұрыс
қолдану жеке жұмыскерлерді де, тұтастай ұйымның да тиімділігін
арттыруға ықпал етеді.
•
12 слайд
Бихевиористтік мінез-құлқы мектебі (1950 жылдан бүгінгі дейін) • Екінші дүниежүзілік соғыстан кейін психологиямен социологияның дамуы зерттеу әдістерінің жетілдіруі жұмыс орнында мінез-құлықты зерттеуді ғылыми жолға қойды. Крис Аржирис, Ренсис Лайкерт, Дуглас Мак Грегор, Фредерих Герцберг, Бихевиористтік мінез-құлық мектебінің басқада өкілдері әлеуметтік өзара әрекеттесудің мотивацияның билік пен бедел сипатын ұйымдық құрылымдарын, ұйымдастырудағы жетекшіліктң, жұмыс мазмұнын ескертудің және еңбек тұрмысы сапасының алуан түрлі жайларын зерттеді. Бұл мектептің басты мақсаты адам ресурстарының тиімділігін арттыру болды. Мұндағы басты мәселе мынада: мінез - құлық туралы ғылымды дұрыс қолдану жеке жұмыскерлерді де, тұтастай ұйымның да тиімділігін арттыруға ықпал етеді. •
13 слайд
Ғылыми басқару мектебі,
1885 – 1920 Әкімшілік басқару
мектебі (1920-1950)
13 слайд
Ғылыми басқару мектебі, 1885 – 1920 Әкімшілік басқару мектебі (1920-1950)
14 слайд
№ Менеджмент мектептері Артықшылығы Кемшілігі
1
Ғылыми мектеп
2
Әкімшілік мектеп
3
Қарым-қатынас мектебі
4 Басқару мектебі Тапсырма № 1
14 слайд
№ Менеджмент мектептері Артықшылығы Кемшілігі 1 Ғылыми мектеп 2 Әкімшілік мектеп 3 Қарым-қатынас мектебі 4 Басқару мектебі Тапсырма № 1
15 слайд
Тапсырма № 2
Мектеп өкілдерінің еңбек тәжірибелерімен танысу
15 слайд
Тапсырма № 2 Мектеп өкілдерінің еңбек тәжірибелерімен танысу