Натюрморт және оның бейнелеу өнеріндегі мыңызы.
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі
Түркістан облысының адами әлеуетті дамыту басқармасы
Анвар Исмаилов атындағы кәсіптік колледжі
ПӘН АТЫ: Бейнелеу өнері негіздері және оқыту әдістемесі
ОҚЫТУШЫ: Наркулова Шоира Хабибулаевна
ДӘРІСТІҢ ТАҚЫРЫБЫ: Натюрморт және оның бейнелеу өнеріндегі
мыңызы.
010501 3- «БАСТАУЫШ БІЛІМ БЕРУ МҰҒАЛІМІ»МАМАНДЫҒЫ
СТУДЕНТТЕРІНЕ АРНАЛҒАН
1 слайд
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі Түркістан облысының адами әлеуетті дамыту басқармасы Анвар Исмаилов атындағы кәсіптік колледжі ПӘН АТЫ: Бейнелеу өнері негіздері және оқыту әдістемесі ОҚЫТУШЫ: Наркулова Шоира Хабибулаевна ДӘРІСТІҢ ТАҚЫРЫБЫ: Натюрморт және оның бейнелеу өнеріндегі мыңызы. 010501 3- «БАСТАУЫШ БІЛІМ БЕРУ МҰҒАЛІМІ»МАМАНДЫҒЫ СТУДЕНТТЕРІНЕ АРНАЛҒАН
2 слайд
НАТЮРМОРТ ЖӘНЕ ОНЫҢ БЕЙНЕЛЕУ ӨНЕРІНДЕГІ МЫҢЫЗЫ .
Натюрморт - бейнелеу өнерінің бір жанры болып
табылады. Бұл жанр алғаш рет ХVІІ ғасырда Голландияда
және Испанияда пайда болған. ХҮІІ ғасырда голланд
тілінде бұл жанр "stillever" (қозғалмайтын табиғат) деп
аталды. Ал қазіргі өнердегі "натюрморт" (өлі табиғат)
термині ХҮІІІ ғасырда француз сөзінен алынған.
Натюрморт жеке жанр ретінде танылғанға дейін, ол
белгілі бір туындыларда қосымша бөлшек ретінде
бейнеленіп келеді. Мысалға, ХҮ-ХҮІ ғ.ғ. Венециялық
суретшілер шығармаларын алуға болады. Натюрморт
жанрының дамуына үлес қосқан мынадай Голланд
суретшілерін атауға болады: Давид Байли (1584-1657
ж.ж), Рембрандт (1606-1669 ж.ж), Фердинат Боль(1616-
1680 ж.ж), Виллем Кольф (1619-1693 ж.ж).
2 слайд
НАТЮРМОРТ ЖӘНЕ ОНЫҢ БЕЙНЕЛЕУ ӨНЕРІНДЕГІ МЫҢЫЗЫ . Натюрморт - бейнелеу өнерінің бір жанры болып табылады. Бұл жанр алғаш рет ХVІІ ғасырда Голландияда және Испанияда пайда болған. ХҮІІ ғасырда голланд тілінде бұл жанр "stillever" (қозғалмайтын табиғат) деп аталды. Ал қазіргі өнердегі "натюрморт" (өлі табиғат) термині ХҮІІІ ғасырда француз сөзінен алынған. Натюрморт жеке жанр ретінде танылғанға дейін, ол белгілі бір туындыларда қосымша бөлшек ретінде бейнеленіп келеді. Мысалға, ХҮ-ХҮІ ғ.ғ. Венециялық суретшілер шығармаларын алуға болады. Натюрморт жанрының дамуына үлес қосқан мынадай Голланд суретшілерін атауға болады: Давид Байли (1584-1657 ж.ж), Рембрандт (1606-1669 ж.ж), Фердинат Боль(1616- 1680 ж.ж), Виллем Кольф (1619-1693 ж.ж).
3 слайд
Бейнелеу өнерінде натюрморт -
тақырыптық натюрморт, сәндік
натюрморт және оқу натюрморты
болып үш топқа бөлінеді. Тақырыптық
натюрморттардың композициясы
қарапайым, шынайы, яғни ол заттарды
иесі жаңа ғана пайдаланып, белгілі бір
уақытта ғана тастап кеткендей, ол
заттар арқылы туындыдан тыс болып
жатқан уақиғаны немесе сол заттардың
иесінің мамандығын, мінез құлқын,
әлеуметтік жағдайын білуге
болатындай әсер қалдырады. Негізінен
натюрмортта заттар саны көп болуы
міндетті емес. Олар тақырыбына,
мазмұнына байланысты өзара
үйлесімді таңдалып қойылады.
3 слайд
Бейнелеу өнерінде натюрморт - тақырыптық натюрморт, сәндік натюрморт және оқу натюрморты болып үш топқа бөлінеді. Тақырыптық натюрморттардың композициясы қарапайым, шынайы, яғни ол заттарды иесі жаңа ғана пайдаланып, белгілі бір уақытта ғана тастап кеткендей, ол заттар арқылы туындыдан тыс болып жатқан уақиғаны немесе сол заттардың иесінің мамандығын, мінез құлқын, әлеуметтік жағдайын білуге болатындай әсер қалдырады. Негізінен натюрмортта заттар саны көп болуы міндетті емес. Олар тақырыбына, мазмұнына байланысты өзара үйлесімді таңдалып қойылады.
4 слайд
Натюрморттың тақырыбы әр түрлі болуы
мүмкін: "Facыp үні", "Күз сайын", "Өнер
мәңгі жасайды", "Молшылық" т.б.
Мысалға, ХҮІІІ ғасырдың француз
суретшісі, француз бейнелеу өнерінің
натюрморт жанрын жаңа бір қырынан
танытқан Жан-Батис Шарденнің (1669-
1779) "Өнер құралдарынан натюрморт"
(1766), "Мыс ыдыс"(1763) сияқты
натюрморттық туындыларын атауға
болады. Белгілі орыс суретшісі
Ю.И.Пиминовтьщ "Күту" (1959ж) атты
натюрмортына тоқталатын болсақ, онда
терезе алдында тұтқасы алынып бөлек
тасталған телефон аппараты бейнеленген,
ал терезенің арғы жағындағы жауған
жаңбырдан суланьш әйнек бетімен көз
жасындай домалаған тамшылар
бейнеленген.
4 слайд
Натюрморттың тақырыбы әр түрлі болуы мүмкін: "Facыp үні", "Күз сайын", "Өнер мәңгі жасайды", "Молшылық" т.б. Мысалға, ХҮІІІ ғасырдың француз суретшісі, француз бейнелеу өнерінің натюрморт жанрын жаңа бір қырынан танытқан Жан-Батис Шарденнің (1669- 1779) "Өнер құралдарынан натюрморт" (1766), "Мыс ыдыс"(1763) сияқты натюрморттық туындыларын атауға болады. Белгілі орыс суретшісі Ю.И.Пиминовтьщ "Күту" (1959ж) атты натюрмортына тоқталатын болсақ, онда терезе алдында тұтқасы алынып бөлек тасталған телефон аппараты бейнеленген, ал терезенің арғы жағындағы жауған жаңбырдан суланьш әйнек бетімен көз жасындай домалаған тамшылар бейнеленген.
5 слайд
Қазақ бейнелеу өнерінің шебері
А.Fалымбаеваньщ "Дастархан" атты
натюрмортында әсем өрнектелген кілем,
қоржын фонында ұлттық тағамдарға, әсем
ыдыс аяқтарға толы дастархан бейнеленген.
Бұл көріністер қазақ халқына тән
қонақжайлықты, өнерпаздықты, сонымен
қатар, бейнеден тыс болып жатқан көңілді іс-
қимылды байқатады. "Көктем мен Күз"
натюрмортында айқара ашылған терезе
алдында өткен жылғы күз өнімдері
алмаларға жаңа бас иіп сырласып тұрғандай
тіршіліктің әсем жалғастығын суретші шебер
көрсете білген. Ал сәндік натюрморттарда
заттар әдемі пішініне, үйлесімді түстік
шешіміне қарай әсем композиция құрайды.
Онда суретші әдейі ойластырылып қойылған
гүл шоқтарын, жеміс-жидектерді, ыдыс-
аяқтарды тұрмыстық тұрғыдан емес,
эстетикалық тұрғыдан бейнелеуді мақсат
етті.
5 слайд
Қазақ бейнелеу өнерінің шебері А.Fалымбаеваньщ "Дастархан" атты натюрмортында әсем өрнектелген кілем, қоржын фонында ұлттық тағамдарға, әсем ыдыс аяқтарға толы дастархан бейнеленген. Бұл көріністер қазақ халқына тән қонақжайлықты, өнерпаздықты, сонымен қатар, бейнеден тыс болып жатқан көңілді іс- қимылды байқатады. "Көктем мен Күз" натюрмортында айқара ашылған терезе алдында өткен жылғы күз өнімдері алмаларға жаңа бас иіп сырласып тұрғандай тіршіліктің әсем жалғастығын суретші шебер көрсете білген. Ал сәндік натюрморттарда заттар әдемі пішініне, үйлесімді түстік шешіміне қарай әсем композиция құрайды. Онда суретші әдейі ойластырылып қойылған гүл шоқтарын, жеміс-жидектерді, ыдыс- аяқтарды тұрмыстық тұрғыдан емес, эстетикалық тұрғыдан бейнелеуді мақсат етті.
6 слайд
Сәндік натюрморттар белгілі бір
адаммен немесе сюжеттік
тақырыппен байланыспай-ақ заттар
тек өздері туралы баяндайды.
Мұндай натюрморттар бөлме ішін,
қонақ үйлерді, асхана бөлмелерін,
көрме залдарын безендіру ушін
қолданылады. Натюрморттың осы
түрімен байланысты ХҮІ-ХҮІІ
ғасырлардағы голландық
натюрмортшы Питер Клас (1596-1657
ж.ж), Ян Фейт (1611-1661 ж.ж),
Франс Снейдерс (1579-1657 ж.ж),
ХІХ-ХХ ғасырлардағы орыс
суретшілерін П.П.КочеловскиЙ,
И.И.Машков, А.М.Герасимовтерді
атауға болады.
6 слайд
Сәндік натюрморттар белгілі бір адаммен немесе сюжеттік тақырыппен байланыспай-ақ заттар тек өздері туралы баяндайды. Мұндай натюрморттар бөлме ішін, қонақ үйлерді, асхана бөлмелерін, көрме залдарын безендіру ушін қолданылады. Натюрморттың осы түрімен байланысты ХҮІ-ХҮІІ ғасырлардағы голландық натюрмортшы Питер Клас (1596-1657 ж.ж), Ян Фейт (1611-1661 ж.ж), Франс Снейдерс (1579-1657 ж.ж), ХІХ-ХХ ғасырлардағы орыс суретшілерін П.П.КочеловскиЙ, И.И.Машков, А.М.Герасимовтерді атауға болады.
7 слайд
ҰЛЫ СУРЕТШІЛЕРДІҢ ШЫҒАРМАЛАРЫ
7 слайд
ҰЛЫ СУРЕТШІЛЕРДІҢ ШЫҒАРМАЛАРЫ
8 слайд
8 слайд
9 слайд
9 слайд
10 слайд
10 слайд
11 слайд
11 слайд
12 слайд
12 слайд
13 слайд
13 слайд
14 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗ ҮШІН РАХМЕТ
14 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗ ҮШІН РАХМЕТ