Неліктен VIII-XII ғасырды ислам мәдениетінің алтын ғасыры деп атайды
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Неліктен VIII-XII ғасырды ислам
мәдениетінің "алтын ғасыры" деп
атайды?
Нұр-Сұлтан қаласы № 58 мектеп-гимназиясы
тарих пәні мұғалімі: Дүйсенбай Асқар Серікұлы
1 слайд
Неліктен VIII-XII ғасырды ислам мәдениетінің "алтын ғасыры" деп атайды? Нұр-Сұлтан қаласы № 58 мектеп-гимназиясы тарих пәні мұғалімі: Дүйсенбай Асқар Серікұлы
2 слайд
Сабақтың мақсаты
6.2.2.1 тарихи оқиғалардың өзара байланысын орнату
арқылы діндерің әлемдік мәдениетке ықпалын
анықтау;
6.2.2.4 Шығыстың ортағасырлық мәдениетінің
ерекшеліктерін сипаттау;
6.2.3.1 Шығыс ойшылдары жетістіктерінің маңызын
бағалау
2 слайд
Сабақтың мақсаты 6.2.2.1 тарихи оқиғалардың өзара байланысын орнату арқылы діндерің әлемдік мәдениетке ықпалын анықтау; 6.2.2.4 Шығыстың ортағасырлық мәдениетінің ерекшеліктерін сипаттау; 6.2.3.1 Шығыс ойшылдары жетістіктерінің маңызын бағалау
3 слайд
Исламның Шығыс мәдениетіне ықпалы
Мұсылман билеушілерінің
ерекшелігі
Олар ғылыми жетістіктерді жинауға, алғашқы ғылыми
саяхаттарды ұйымдастыруға, сарайда ғылым мен өнер
адамдарының шоғырлануына жағдай жасады.
Бағдат қаласында “Даналық үйі” ашылып, үлкен
кітапхана жұмыс істеді. Даналық үйіне Халифаттың түпкір
- түпкірінен ғалымдар шақыртылды.
Ислам діні адамның ең басты көркі білім деп жариялады,
білім алу әрбір мұсылманның міндеті деп есептелді.
3 слайд
Исламның Шығыс мәдениетіне ықпалы Мұсылман билеушілерінің ерекшелігі Олар ғылыми жетістіктерді жинауға, алғашқы ғылыми саяхаттарды ұйымдастыруға, сарайда ғылым мен өнер адамдарының шоғырлануына жағдай жасады. Бағдат қаласында “Даналық үйі” ашылып, үлкен кітапхана жұмыс істеді. Даналық үйіне Халифаттың түпкір - түпкірінен ғалымдар шақыртылды. Ислам діні адамның ең басты көркі білім деп жариялады, білім алу әрбір мұсылманның міндеті деп есептелді.
4 слайд
Ислам ғалымдары
О
р
т
а
л
ы
қ
А
з
и
я
д
а
н
ш
ы
қ
қ
а
н
ұ
л
ы
ғ
а
л
ы
м
И
б
н
С
и
н
а
н
ы
(
9
8
0
–
1
0
3
7
)
Е
у
р
о
п
а
д
а
«
А
в
и
ц
е
н
н
а
»
д
е
п
а
т
а
ғ
а
н
.
И
б
н
С
и
н
а
н
ы
ң
б
а
с
т
ы
ж
е
т
і
с
т
і
г
і
л
а
т
ы
н
т
і
л
і
н
е
а
у
д
а
р
ы
л
ғ
а
н
м
е
д
и
ц
и
н
а
ж
ө
н
і
н
д
е
г
і
ш
ы
ғ
а
р
м
а
л
а
р
ы
е
д
і
.
А
р
а
б
т
а
р
и
х
ш
ы
с
ы
,
г
е
о
г
р
а
ф
ы
ә
л
-
М
а
с
у
д
и
«
З
а
м
а
н
а
т
а
р
и
х
ы
»
а
т
т
ы
3
0
т
о
м
д
ы
қ
т
а
р
и
х
и
-
г
е
о
г
р
а
ф
и
я
л
ы
қ
э
н
ц
и
к
л
о
п
е
д
и
я
ж
а
з
д
ы
.
О
р
т
а
л
ы
қ
А
з
и
я
д
а
н
ш
ы
қ
қ
а
н
Ә
б
у
Р
а
й
х
а
н
ә
л
-
Б
и
р
у
н
и
(
9
7
3
–
1
0
4
8
)
ж
е
р
д
і
ң
к
ү
н
д
і
а
й
н
а
л
а
т
ы
н
д
ы
ғ
ы
т
у
р
а
л
ы
б
о
л
ж
а
м
ы
н
а
й
т
т
ы
.
Б
ұ
л
б
о
л
ж
а
м
д
ы
о
л
К
о
п
е
р
н
и
к
т
е
н
5
0
0
ж
ы
л
б
ұ
р
ы
н
,
д
е
н
е
л
е
р
д
і
ң
Ж
е
р
г
е
қ
а
р
а
й
т
а
р
т
ы
л
у
ы
н
Г
а
л
и
л
е
й
м
е
н
Н
ь
ю
т
о
н
н
а
н
6
0
0
ж
ы
л
б
ұ
р
ы
н
б
о
л
ж
а
ғ
а
н
.
4 слайд
Ислам ғалымдары О р т а л ы қ А з и я д а н ш ы қ қ а н ұ л ы ғ а л ы м И б н С и н а н ы ( 9 8 0 – 1 0 3 7 ) Е у р о п а д а « А в и ц е н н а » д е п а т а ғ а н . И б н С и н а н ы ң б а с т ы ж е т і с т і г і л а т ы н т і л і н е а у д а р ы л ғ а н м е д и ц и н а ж ө н і н д е г і ш ы ғ а р м а л а р ы е д і . А р а б т а р и х ш ы с ы , г е о г р а ф ы ә л - М а с у д и « З а м а н а т а р и х ы » а т т ы 3 0 т о м д ы қ т а р и х и - г е о г р а ф и я л ы қ э н ц и к л о п е д и я ж а з д ы . О р т а л ы қ А з и я д а н ш ы қ қ а н Ә б у Р а й х а н ә л - Б и р у н и ( 9 7 3 – 1 0 4 8 ) ж е р д і ң к ү н д і а й н а л а т ы н д ы ғ ы т у р а л ы б о л ж а м ы н а й т т ы . Б ұ л б о л ж а м д ы о л К о п е р н и к т е н 5 0 0 ж ы л б ұ р ы н , д е н е л е р д і ң Ж е р г е қ а р а й т а р т ы л у ы н Г а л и л е й м е н Н ь ю т о н н а н 6 0 0 ж ы л б ұ р ы н б о л ж а ғ а н .
5 слайд
Шығыс ойшылдары
Әбу Насыр әл – Фараби (870-950)
•Араб философиясының негізін қалаған ол әрі
энциклапедист-ғалым еді. Шығыс оны “Екінші ұстаз”
атап кетті.
Жүсіп Баласағұни ХІ ғ.
•Оның “Құтты білік” атты дастаны - түркі тілінде
жазылған өмірлік ақыл - ойдың ескерткіші.
Махмұт Қашқари
•Оның бізге дейін жеткен басты шығармасы “Диуани
лұғат аттүрк” (“Тркі сөздерінің сөздігі”) болып
табылады.
Қожа Ахмет Ясауи
•ХІІ ғасырда жазылған “Диуани хикметі” (“Даналық
кітабы”) оғызқыпшақ тілінде жазылған әдеби төл
туынды.
5 слайд
Шығыс ойшылдары Әбу Насыр әл – Фараби (870-950) •Араб философиясының негізін қалаған ол әрі энциклапедист-ғалым еді. Шығыс оны “Екінші ұстаз” атап кетті. Жүсіп Баласағұни ХІ ғ. •Оның “Құтты білік” атты дастаны - түркі тілінде жазылған өмірлік ақыл - ойдың ескерткіші. Махмұт Қашқари •Оның бізге дейін жеткен басты шығармасы “Диуани лұғат аттүрк” (“Тркі сөздерінің сөздігі”) болып табылады. Қожа Ахмет Ясауи •ХІІ ғасырда жазылған “Диуани хикметі” (“Даналық кітабы”) оғызқыпшақ тілінде жазылған әдеби төл туынды.
6 слайд
Тапсырма
1.Сөздерге анықтама бер
Даналық үйі -
Екінші ұстаз -
Алтын ғасыр -
Спылық -
2. Кестені толтыр
№ Ғұлама-ойшыл Ислам мәдениетіне қосқан үлесі
1Ибн Синаны
2Әбу Райхан әл-Бируни
3Әбу Насыр әл – Фараби
4Жүсіп Баласағұни
5Махмұт Қашқари
6Қожа Ахмет Ясауи
6 слайд
Тапсырма 1.Сөздерге анықтама бер Даналық үйі - Екінші ұстаз - Алтын ғасыр - Спылық - 2. Кестені толтыр № Ғұлама-ойшыл Ислам мәдениетіне қосқан үлесі 1Ибн Синаны 2Әбу Райхан әл-Бируни 3Әбу Насыр әл – Фараби 4Жүсіп Баласағұни 5Махмұт Қашқари 6Қожа Ахмет Ясауи