1 слайд
ЖЕТІСУ ОБЛЫСЫ ПАНФИЛОВ АУДАНЫ
«ПЕНЖІМ ОРТА МЕКТЕБІ» КММ
Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі
Бейсебек Назира Жұмағазықызы
ТАҚЫРЫБЫ: Оқу сауаттылығы бойынша мәтінді түсініп оқу
дағдыларын қалыптастыру үшін оқылым мен жазылым
тапсырмаларын тиімді үйлестіру жолдары
2 слайд
«Сыншы дос» әдісі бойынша
әріптесіңізге сыни тұрғыда
жағымды пікір білдіріңіз
3 слайд
Қазақстан Республикасы
Білім және ғылым министрлігі
Ұлттық тестілеу орталығы бекіткен
05.08.2022 жылғы білім алушылардың білім
жетістіктеріне мониторинг жүргізу тәртібі мен
пәндердің спецификациясы
4 слайд
Бүгінгі күні көптеген елде
білім алушылардың білім
жетістіктеріне ұлттық
бағалау тұрақты түрде
жүргізіледі. Бұл білім беру
ұйымдарынан тәуелсіз
оқыту сапасының
мониторингі болып
табылады, ол елімізде
алғаш рет 2005 жылы
мемлекеттік аралық
бақылау (МАБ) нысанында
енгізілді.ББЖМ
2012 жылдан бастап білім
алушылардың оқу
жетістіктерін сырттай
бағалау (ОЖСБ)
форматында
жалғастырылды.
2021 жылы «Білім
алушылардың білім
жетістіктеріне
мониторинг» (ББЖМ)
моделіне қайта
форматталды
5 слайд
ББЖМ Оқу сауаттылығы бойынша
4 сыныптарда тест 2 мәтіннен
тұрады: біріншісінде 4
тапсырма бар, мәтіндегі сөз
көлемі 130-дан, екіншісінде 6
тапсырма, сөз көлемі – 200-ден
аспайды.
9 сыныпта тест оқушылардың
оқу сауаттылығының қалыптасу
деңгейін бағалауға бағытталған:
ақпаратты түсіну, мәтіннің
құрылымдық бөліктерін
анықтау және базалық ойды
анықтау, мәтіндердің түрлері
мен стильдерін анықтау, әртүрлі
дереккөздерден ақпарат алу;
мәтінді талдау және түсіндіру.
Бір мәтіннің көлемі 300 сөзден
аспайдыТапсырмалар саны 10
3 деңгейде келеді
Базалық деңгей – А 30 %
Орта деңгей – В 50 %
Жоғары деңгей – С 20 %
6 слайд
Функционалдық сауаттылық
Адамдардың (жеке тұлғаның) әлеуметтік, мәдени, саяси
және экономикалық қызметтерге белсене араласуы және
өмір бойы білім алуына ықпал ететін негізгі фактор .
Бүгінгі жаһандану дәуіріндегі заман ағымына қарай ілесіп
отыруы. Функционалдық сауаттылық адамның
мамандығына, жасына қарамастан үнемі білімін жетілдіріп
отыруы.
Басшылыққа алынатын функционалдық сапалар:
белсенділік, шығармашылық тұрғыда ойлау, шешім
қабылдай алу, өз кәсібін дұрыс таңдай алуға қабілеттілік т.б.
Не үшін?
7 слайд
Оқушылардың функционалдық
сауаттылығын дамыту —
бүгінгі заманның талабы
Соның ішінде оқу сауаттылығы - оқушылардың
жазба мәтіндерді түсініп қолдануы, мәтін
барысында ой толғауы, алған білімдері арқылы
әлеуметтік ортаға бейімделуі тікелей оқу
сауаттылығының негізі болып табылады.
Неге?
8 слайд
АЙТЫЛЫМ
ЖАЗЫЛЫМОҚЫЛЫМ ТЫҢДАЛЫМ
Себебі қазақ тілі сабағы айтылым,
тыңдалым, оқылым, жазылым
дағдыларының ерекшеліктері арқылы іске
асады.
9 слайд
Сөйлеу әрекетінің түрлері
Айтылым дағдысы – тапсырмалар тақырыпқа қатысты ойын
білдіру, өз көзқарасын дәлелдеу, шешім шығару, қорытынды
пікір жасау туралы түсінік пен біліктілік деңгейіне
бағытталады.
Оқылым дағдысы – мәтіндегі негізгі және қосымша
ақпаратты әр түрлі деңгейде қабылдау және түсіну, тілдің
айтылым заңдылықтарына сәйкес оқи алу, зерттеп оқу, шолып
оқу, мәселені сын тұрғысынан бағалау, негізгі аргументті
анықтап, дәлелдеу деңгейіне бағытталады.
Жазылым дағдысы - тақырыпты аша білу, грамматикалық
сауаттылық, өз ойын сын тұрғысынан дәлелдеу, қорытынды
шешім шығарып,өз көзқарасын білдіру деңгейіне бағытталады.
Тыңдалым дағдысы - негізгі ойды түсіну, ақпаратты анықтау,
тәжірибеде қолдану деңгейіне бағытталады.
10 слайд
ББЖМ дайындық барысында білім алушы
нені білуі қажет?
11 слайд
Мәтіннің (формасы) нысаны
4 - ке бөлінеді.
1. Тұтас мәтін
2. Жадағай (тұтас емес) мәтін
3. Аралас мәтін
4. Құрамдас мәтін
12 слайд
Барлық жауап
нұсқаларын
қарап шығу
Сұрақты
түсініп оқуМәтінмен жұмыс жасаудың
тиімді 5 жолы
Ұзақ, көлемді
сұрақтардан
қорықпау
Негізгі ойды
мәтін соңынан
іздеуУақытты
тиімді
пайдалану
13 слайд
Оқу сауаттылығы бойынша
мәтінді түсініп оқу
дағдыларын қалыптастыру
үшін оқылым мен жазылым
тапсырмаларын тиімді
үйлестіру жолдары
14 слайд
М азм ұн ы н түсін у үш ін оқу н ем есе к өз
ж үгіртіп оқ у
Н ақты ақпараттарды табу үш ін оқу
Д етальді түрде оқу
С өз м ағы насы н контекстен аж ы рату
М әтін құры лы м ы н түсіну
Болж ай білу
М әтін түрлерін аж ы рата білу
О
қ ы
л ы
м
н ы
ң
іш
к і д а ғ д ы
л а р ы
15 слайд
Жазылым дағдысы –
тақырыпты аша білу,
грамматикалық
сауаттылық, өз ойын
сын тұрғысында
дәлелдеу, қорытынды
шешім шығарып, өз
көзқарасын білдіру
деңгейіне бағытталады .Жазылым дағдыларын қалыптастыру жолдары
Жазылым дағдыларын
бағалау – шығармашылық
бағыттағы сипаттау,
баяндау (шағын әңгіме, эссе,
қойылым сценарийі) және
белгілі бір аудиторияға
бағытталған дәлелді
мәтіндер (үндеу хат, пікір,
мақала, жарнама жазу,
(әңгіме, шығарма, эссе жазу,
хат жазу, қорытынды
шешім шығару, өз
көзқарасын білдіру,
цитатамен жұмыс
16 слайд
Сауатты жазуға
Шығармашылық жұмыс жасауға
Өзіндік ой-пікірін жаза білуге
Өз ойын сын тұрғысынан дәлелдеуге
Іс-қағаздармен сауатты жұмыс жасауғаЖазылым дағдыларын қалыптастыру арқылы…
17 слайд
18 слайд
Ең оңай... .Кері байланыс
Ең қиын...
19 слайд
20 слайд
1. Өмірлік белсенділікке байланысты құрылған тапсырмалармен
жұмыс
2. Шығармашылық тұрғыда ойлауға арналған дағдыларға
байланысты құрылған тапсырмалармен жұмыс
3. Шешім қабылдай алуға арналған дағдыларға байланысты
құрылған тапсырмалармен жұмыс
4. Өз кәсібін дұрыс таңдай алу үшін құрастырылған
тапсырмалармен жұмыс
5. Өмір бойы білім алуға дайын тұру дағдыларға байланысты
құрылған тапсырмалармен жұмыс «PISA» оқушылардың білім жетістіктерін саралайтын халықаралық зерттеуде
негіздемеге алынатын тапсырмалар түрлері
21 слайд
Қорытынды ой – «Жүйелі дайындық үлкен
нәтижеге қол жеткізеді...»
22 слайд
Назарларыңызға
рахмет!
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз