«Оқушылардың фукцоналдық сауаттылығын қалыптастырудағы тиімді әдіс - тәсілдердің өзара әрекеттстігі»
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
ТО Сарыағаш аудандық білім бөліміне
қарасты №64 А. БАЙТҰРСЫНОВ
АТЫНДАҒЫ ЖАЛПЫ ОРТА
МЕКТЕБІНІҢ ТАРИХ ПӘНІ
МҰҒАЛІМІ
Амангелді Нұрсұлтан Жұмабайұлы
1 слайд
ТО Сарыағаш аудандық білім бөліміне қарасты №64 А. БАЙТҰРСЫНОВ АТЫНДАҒЫ ЖАЛПЫ ОРТА МЕКТЕБІНІҢ ТАРИХ ПӘНІ МҰҒАЛІМІ Амангелді Нұрсұлтан Жұмабайұлы
2 слайд
Тақырыбы: «ТӘУЕЛСІЗДІК ТУРАЛЫ
СӨЗ» - ОТАНДЫҚ БІЛІМ БЕРУДІ
ЖАҢҒЫРТУ ҮШІН ЖАҢА СЕРПІН ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ
ТАҚЫРЫБЫМ:
« Оқушылардың фукцоналдық
сауаттылығын
қалыптастырудағы тиімді әдіс -
тәсілдердің өзара әрекеттстігі »
2 слайд
Тақырыбы: «ТӘУЕЛСІЗДІК ТУРАЛЫ СӨЗ» - ОТАНДЫҚ БІЛІМ БЕРУДІ ЖАҢҒЫРТУ ҮШІН ЖАҢА СЕРПІН ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ТАҚЫРЫБЫМ: « Оқушылардың фукцоналдық сауаттылығын қалыптастырудағы тиімді әдіс - тәсілдердің өзара әрекеттстігі »
3 слайд
МАҚСАТЫ:
БІЛІМ БЕРУ ҮДЕРІСІНДЕ
ОҚЫТУДЫҢ ОЗЫҚ
ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫН ЖӘНЕ ОНЫҢ
МҮМКІНДІКТЕРІН МЕҢГЕРЕ
ОТЫРЫП, БӘСЕКЕГЕ ТӨТЕП БЕРЕ
АЛАТЫН, БІЛІМ ДЕҢГЕЙІ ЖОҒАРЫ,
ІЗДЕНУШІЛІК-ЗЕРТТЕУШІЛІК
ҚАБІЛЕТІ ДАМЫҒАН ЖЕКЕ ТҰЛҒА
ТӘРБИЕЛЕУ •
МАҚСАТЫ:
БІЛІМ БЕРУ ҮДЕРІСІНДЕ
ОҚЫТУДЫҢ ОЗЫҚ
ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫН ЖӘНЕ ОНЫҢ
МҮМКІНДІКТЕРІН МЕҢГЕРЕ
ОТЫРЫП, БӘСЕКЕГЕ ТӨТЕП БЕРЕ
АЛАТЫН, БІЛІМ ДЕҢГЕЙІ ЖОҒАРЫ,
ІЗДЕНУШІЛІК-ЗЕРТТЕУШІЛІК
ҚАБІЛЕТІ ДАМЫҒАН ЖЕКЕ ТҰЛҒА
ТӘРБИЕЛЕУ
3 слайд
МАҚСАТЫ: БІЛІМ БЕРУ ҮДЕРІСІНДЕ ОҚЫТУДЫҢ ОЗЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫН ЖӘНЕ ОНЫҢ МҮМКІНДІКТЕРІН МЕҢГЕРЕ ОТЫРЫП, БӘСЕКЕГЕ ТӨТЕП БЕРЕ АЛАТЫН, БІЛІМ ДЕҢГЕЙІ ЖОҒАРЫ, ІЗДЕНУШІЛІК-ЗЕРТТЕУШІЛІК ҚАБІЛЕТІ ДАМЫҒАН ЖЕКЕ ТҰЛҒА ТӘРБИЕЛЕУ • МАҚСАТЫ: БІЛІМ БЕРУ ҮДЕРІСІНДЕ ОҚЫТУДЫҢ ОЗЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫН ЖӘНЕ ОНЫҢ МҮМКІНДІКТЕРІН МЕҢГЕРЕ ОТЫРЫП, БӘСЕКЕГЕ ТӨТЕП БЕРЕ АЛАТЫН, БІЛІМ ДЕҢГЕЙІ ЖОҒАРЫ, ІЗДЕНУШІЛІК-ЗЕРТТЕУШІЛІК ҚАБІЛЕТІ ДАМЫҒАН ЖЕКЕ ТҰЛҒА ТӘРБИЕЛЕУ
4 слайд
МЕНІҢ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ИДЕЯЛАРЫМ
Қазіргі таңда сапалы білім беру мәселесі қоғамды толғандырып
отыр. Өйткені қарыштап дамып келе жатқан технологиялық прогресс
кезеңінде өскелең ұрпақтың білім деңгейі замануи
талапқа сай болуы қажет.
Сол себепті ұстаздар әр сабағын сапалы түрде ұйымдастырып, әдіс-
тәсілдерді тиімді қолдана білуі шарт. Білім дегеніміз мектепте
оқытқанның барлығын ұмытқаннан кейін қалатын нәрсе. Мектепте
алған білімін өмірде қолдана алатындай етіп сабақты құру
мұғалімдерден көп шығармашылық ізденісті талап етеді. Ол үшін ең
алдымен, әр ұстаз үнемі өз білімін жетілдіру және өз шәкірттерін тұлға
ретінде тану керек.Ұлы Абайдың «Адамның қасиеті үш-ақ нәрсе:
нұрлы ақыл, ыстық қайрат, жылы жүрек» демекші, шәкірттің алдына
бару үшін жеткілікті білімі болу керек, сол тәжірибеңі ұғындыру үшін
тиімді тәсілдерді қолдана білу және ұстаз мамандығын таңдаған соң,
этикалық әрі моральдік құндылықтарды ұстану қажет. Мұғалімнің бұл
үш көмекшілері сапалы әрі табысты оқытуына жол ашады.
4 слайд
МЕНІҢ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ИДЕЯЛАРЫМ Қазіргі таңда сапалы білім беру мәселесі қоғамды толғандырып отыр. Өйткені қарыштап дамып келе жатқан технологиялық прогресс кезеңінде өскелең ұрпақтың білім деңгейі замануи талапқа сай болуы қажет. Сол себепті ұстаздар әр сабағын сапалы түрде ұйымдастырып, әдіс- тәсілдерді тиімді қолдана білуі шарт. Білім дегеніміз мектепте оқытқанның барлығын ұмытқаннан кейін қалатын нәрсе. Мектепте алған білімін өмірде қолдана алатындай етіп сабақты құру мұғалімдерден көп шығармашылық ізденісті талап етеді. Ол үшін ең алдымен, әр ұстаз үнемі өз білімін жетілдіру және өз шәкірттерін тұлға ретінде тану керек.Ұлы Абайдың «Адамның қасиеті үш-ақ нәрсе: нұрлы ақыл, ыстық қайрат, жылы жүрек» демекші, шәкірттің алдына бару үшін жеткілікті білімі болу керек, сол тәжірибеңі ұғындыру үшін тиімді тәсілдерді қолдана білу және ұстаз мамандығын таңдаған соң, этикалық әрі моральдік құндылықтарды ұстану қажет. Мұғалімнің бұл үш көмекшілері сапалы әрі табысты оқытуына жол ашады.
5 слайд
Функционалдық сауаттылық
Функционалдық сауаттылық дегеніміз – адамдардың әлеуметтік, мәдени,
саяси және экономикалық қызметтерге белсене араласуы, яғни бүгінгі
жаһандану дәуіріндегі заман ағымына, жасына қарамай ілесіп отыруы,
адамның мамандығын әрдайым жетілдіріп отыруы. Ондағы басты
мақсат жалпы білім беретін мектептерде Қазақстан Республикасының
зияткерлік, дене және рухани тұрғысынан дамыған азаматын
қалыптастыру, оның әлемде әлеуметтік бейімделуі болып табылады,
яғни оқушылардың мектепте алған білімдерін өмірде тиімді қолдануына
үйрету.
Оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту жөніндегі
Ұлттық жоспардың қабылдануы – оқыту әдіснамасы мен мазмұнын
түбегейлі жаңарту болып табылады.
Қазір еліміздің түкпір-түкпірінде оқыту мен оқудағы жаңа әдіс-
тәсілдермен қаруланған біршама ұстаздар қауымы өз мамандығына
деген сүйіспеншілігі арта түсіп, жаңа нәтижелерге жетуде, шәкірттерінің
жаңа белестерді меңгеруіне жол ашуда. Соның бірі функционалдық
сауаттылықты дамытудағы білім мазмұнының жаңғыруы – сындарлы
оқыту теориясына негізделгендігі.
5 слайд
Функционалдық сауаттылық Функционалдық сауаттылық дегеніміз – адамдардың әлеуметтік, мәдени, саяси және экономикалық қызметтерге белсене араласуы, яғни бүгінгі жаһандану дәуіріндегі заман ағымына, жасына қарамай ілесіп отыруы, адамның мамандығын әрдайым жетілдіріп отыруы. Ондағы басты мақсат жалпы білім беретін мектептерде Қазақстан Республикасының зияткерлік, дене және рухани тұрғысынан дамыған азаматын қалыптастыру, оның әлемде әлеуметтік бейімделуі болып табылады, яғни оқушылардың мектепте алған білімдерін өмірде тиімді қолдануына үйрету. Оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту жөніндегі Ұлттық жоспардың қабылдануы – оқыту әдіснамасы мен мазмұнын түбегейлі жаңарту болып табылады. Қазір еліміздің түкпір-түкпірінде оқыту мен оқудағы жаңа әдіс- тәсілдермен қаруланған біршама ұстаздар қауымы өз мамандығына деген сүйіспеншілігі арта түсіп, жаңа нәтижелерге жетуде, шәкірттерінің жаңа белестерді меңгеруіне жол ашуда. Соның бірі функционалдық сауаттылықты дамытудағы білім мазмұнының жаңғыруы – сындарлы оқыту теориясына негізделгендігі.
6 слайд
Сындарлы оқытудың мақсаты – оқушының пәнді терең
түсіну қабілетін дамыту, алған білімін сыныптан тыс
жерде, кез-келген жағдайда тиімді пайдалана білуін
қамтамасыз ету. Сондай-ақ, оқушының жеке тұлға және
әлеуметтік нысан ретіндегі келешегі басты назарға
алынады. Оқушы мен мұғалім арасындағы қарым-қатынас
түбегейлі өзгерісті керек етеді, яғни дәстүрлі оқулардағы
оқытушы мен шәкірт арасындағы көп жағдайлар оқушы
көңілін қанаттандыра бермейтін қалыптасқан заңдылықтар
ұстаз бен шәкірт арасындағы серіктестік қарым-қатынасқа
ауысады. Сонымен қатар оқушыға қалай оқу керектігін
үйрету, соның нәтижесінде еркін, өзіндік дәлел-уәждерін
нанымды жеткізе білетін, ынталы, сенімді, сыни ойлай
алатын, пікір-көзқарастары жүйелі дамыған, сандық
технологияларда құзырлылық танытатын оқушы
қалыптастыру.
6 слайд
Сындарлы оқытудың мақсаты – оқушының пәнді терең түсіну қабілетін дамыту, алған білімін сыныптан тыс жерде, кез-келген жағдайда тиімді пайдалана білуін қамтамасыз ету. Сондай-ақ, оқушының жеке тұлға және әлеуметтік нысан ретіндегі келешегі басты назарға алынады. Оқушы мен мұғалім арасындағы қарым-қатынас түбегейлі өзгерісті керек етеді, яғни дәстүрлі оқулардағы оқытушы мен шәкірт арасындағы көп жағдайлар оқушы көңілін қанаттандыра бермейтін қалыптасқан заңдылықтар ұстаз бен шәкірт арасындағы серіктестік қарым-қатынасқа ауысады. Сонымен қатар оқушыға қалай оқу керектігін үйрету, соның нәтижесінде еркін, өзіндік дәлел-уәждерін нанымды жеткізе білетін, ынталы, сенімді, сыни ойлай алатын, пікір-көзқарастары жүйелі дамыған, сандық технологияларда құзырлылық танытатын оқушы қалыптастыру.
7 слайд
Мектеп оқушыларының функционалдық сауаттылығын дамыту
тетіктері.
РІSА зерттеулері бойынша көш басында тұрған елдердің (Австралия,
Финляндия, Жапония, Жаңа Зеландия, Италия, Оңтүстік Корея және т.б.)
нәтижесі көрсеткендей, оқушылардың функциялық сауаттылығын дамытуға
мынадай факторлар әсер етеді:
1) білім беру мазмұны (ұлттық стандарттар, оқу бағдарламалары);
2) оқыту нысандары мен әдістері;
3) білім алушылардың оқудағы жетістіктерін диагностикалау мен бағалау
жүйесі;
4) мектептен тыс, қосымша білім беру бағдарламалары;
5) мектепті басқару моделі (қоғамдық-мемлекеттік нысан, мектептердің оқу
жоспарын реттеудегі дербестігінің жоғары деңгейі);
6) барлық мүдделі тараптармен әріптестікке негізделген достық қалыптағы
білім беру ортасының болуы;
7) ата-аналардың балаларды оқыту мен тәрбиелеу процесіндегі белсенді
рөлі.
Оқушы бойында функционалдық дағдылар мектеп қабырғасында
қалыптасады.
7 слайд
Мектеп оқушыларының функционалдық сауаттылығын дамыту тетіктері. РІSА зерттеулері бойынша көш басында тұрған елдердің (Австралия, Финляндия, Жапония, Жаңа Зеландия, Италия, Оңтүстік Корея және т.б.) нәтижесі көрсеткендей, оқушылардың функциялық сауаттылығын дамытуға мынадай факторлар әсер етеді: 1) білім беру мазмұны (ұлттық стандарттар, оқу бағдарламалары); 2) оқыту нысандары мен әдістері; 3) білім алушылардың оқудағы жетістіктерін диагностикалау мен бағалау жүйесі; 4) мектептен тыс, қосымша білім беру бағдарламалары; 5) мектепті басқару моделі (қоғамдық-мемлекеттік нысан, мектептердің оқу жоспарын реттеудегі дербестігінің жоғары деңгейі); 6) барлық мүдделі тараптармен әріптестікке негізделген достық қалыптағы білім беру ортасының болуы; 7) ата-аналардың балаларды оқыту мен тәрбиелеу процесіндегі белсенді рөлі. Оқушы бойында функционалдық дағдылар мектеп қабырғасында қалыптасады.
8 слайд
•
Рефлекция•
Оқулық •
Оқушы•
Мұғалім
«Мұғалімнің
мақсаты —
оқушының
ойлауына
жаңа
перспектива
лар ашу» Оқушы —
белгілі бір
іспен
айналысаты
н адам
Рефлексия –
мақсатқа жету
нәтижесі,
қорытынды
ғана емес,
жаңа білім мен
жаңа
мақсаттарға
бастамаОқулық – оқу
бағдарламасы мен
дидактиканың
талаптарына,
оқыту мақсатына
сай оқу пәнінің
мазмұнын ғылыми
негізде, жүйелі
баяндайтын кітап.
8 слайд
• Рефлекция• Оқулық • Оқушы• Мұғалім «Мұғалімнің мақсаты — оқушының ойлауына жаңа перспектива лар ашу» Оқушы — белгілі бір іспен айналысаты н адам Рефлексия – мақсатқа жету нәтижесі, қорытынды ғана емес, жаңа білім мен жаңа мақсаттарға бастамаОқулық – оқу бағдарламасы мен дидактиканың талаптарына, оқыту мақсатына сай оқу пәнінің мазмұнын ғылыми негізде, жүйелі баяндайтын кітап.
9 слайд
9 слайд
10 слайд
Белсенді әдіс-тәсілдер
- нақтылы проблемалық әдістері:
әдістері оқушылардың алған білімін қорыта отырып,
сыни тұрғыдан ойлай алуға, білім қорын толықтыруға,
ізденіс көрсетумен қатар, сөйлеу және қарым – қатынас
мәдениетін меңгеруіне қызмет етеді.
10 слайд
Белсенді әдіс-тәсілдер - нақтылы проблемалық әдістері: әдістері оқушылардың алған білімін қорыта отырып, сыни тұрғыдан ойлай алуға, білім қорын толықтыруға, ізденіс көрсетумен қатар, сөйлеу және қарым – қатынас мәдениетін меңгеруіне қызмет етеді.
11 слайд
Өзгерістер һәм нәтиже
Әр оқушының сөздік қоры молайды, сұраққа толық
жауап беруді үйренуде, оқушылардың ізденімпаздық
қабілеті дами бастады, еркін сөйлеуді , өз пікірін
топ алдында қорғай алу қабілеті арта бастады.
Оқушы жетістігі: әр оқушының ізденімпаздық
қабілеті дамиды, жұпта, топта бірлесіп жұмыс
істей алады, бір бірінің сөзін тыңдап, құрметтеуге
үйренеді, оқушының жеке қабілетін айқындайды,
еркін қиялдайды, өз пікірін топ алдында қорғай алу
қабілеттері артады, сыни көзқараспен қарайды.
Мұғалім жетістігі: нәтижелі әдіс тәсілдерді
меңгереді, жұмысына қызығушылық танытады,
жоғары нәтижеге жетуге ұмтылады.
11 слайд
Өзгерістер һәм нәтиже Әр оқушының сөздік қоры молайды, сұраққа толық жауап беруді үйренуде, оқушылардың ізденімпаздық қабілеті дами бастады, еркін сөйлеуді , өз пікірін топ алдында қорғай алу қабілеті арта бастады. Оқушы жетістігі: әр оқушының ізденімпаздық қабілеті дамиды, жұпта, топта бірлесіп жұмыс істей алады, бір бірінің сөзін тыңдап, құрметтеуге үйренеді, оқушының жеке қабілетін айқындайды, еркін қиялдайды, өз пікірін топ алдында қорғай алу қабілеттері артады, сыни көзқараспен қарайды. Мұғалім жетістігі: нәтижелі әдіс тәсілдерді меңгереді, жұмысына қызығушылық танытады, жоғары нәтижеге жетуге ұмтылады.
12 слайд
Өз тәжірибемде қолдану
12 слайд
Өз тәжірибемде қолдану
13 слайд
ҚОРЫТЫНДЫ
Жамбылша жырлап, Абайша айтқанда, хәкім Абайға тоқталғым келеді ұлы
Абай-қазақтың ақыл –ойы, Абай-қазақтың ар-намысы, Абай қазақтың өзі! Ұлт
ұстазына айналған ұлы кемеңгерлер арқылы ұлағатты ұрпақты білімге баулу бұл
отандық білім берудігі жаңа серпін демекпін. Өйткені Алаш үкіметінің төрағасы Ә.
Бөкейханұлы «Қазақты автономия қылсақ, Қараөткел-Алаштың ортасы, сонда
университет салып, қазақтың ұл-қызын оқытсақ, «Қозы Көрпеш-Баянды»
шығарған, Шоқан, Абай, Ахмет, Міржақыпты тапқан қазақтың кім екенін Еуропа
сонда білер еді-ау! » деген екен.
Уильям Уорд :
Жай мұғалім хабарлайды,
Жақсы мұғалім түсіндіреді.
Керекмет мұғалім көрсетеді,
Ұлы мұғалім шабыттандырады- дейді, ал оқушыларды шаба озып шабыттандыру
мұғалімнің жақсы болмағынан демек. Абай айтқандай: «Адамның жақсы болуы
тегінде емес тәрбиесінде, ақылында, өнер-білімінде». А.Байтұрсынұлы «Ұлт үшін
күштің ұлғаюына үлес қосу қазақ баласына міндет. «Елін қорғайтын ер болайық!
Ерін қолдайтын ел болайық!» Қай ісіміздің де Құдай сәтін салғай! «Әумин» деп
қол жайып, «Әуп» деп күш қосып, «Алла» деп іске кірісейік!» деген екен. Дәл
солай бізде қадірлі ұстаздар отандық білім беруді жағңыртуда солай болайық.
Сонда ғана Біз баптайтын, болашақта жатпайтын тәуелсіз жұрттың шәкірттерінің
мысалы «Көктеп –өніп, онан соң әлденіп, жетіліп, өз сабағында тік тұрған,
диқандарды толған дәні, ерен шығымымен таңқалдырған егін сияқты» болмақ.
13 слайд
ҚОРЫТЫНДЫ Жамбылша жырлап, Абайша айтқанда, хәкім Абайға тоқталғым келеді ұлы Абай-қазақтың ақыл –ойы, Абай-қазақтың ар-намысы, Абай қазақтың өзі! Ұлт ұстазына айналған ұлы кемеңгерлер арқылы ұлағатты ұрпақты білімге баулу бұл отандық білім берудігі жаңа серпін демекпін. Өйткені Алаш үкіметінің төрағасы Ә. Бөкейханұлы «Қазақты автономия қылсақ, Қараөткел-Алаштың ортасы, сонда университет салып, қазақтың ұл-қызын оқытсақ, «Қозы Көрпеш-Баянды» шығарған, Шоқан, Абай, Ахмет, Міржақыпты тапқан қазақтың кім екенін Еуропа сонда білер еді-ау! » деген екен. Уильям Уорд : Жай мұғалім хабарлайды, Жақсы мұғалім түсіндіреді. Керекмет мұғалім көрсетеді, Ұлы мұғалім шабыттандырады- дейді, ал оқушыларды шаба озып шабыттандыру мұғалімнің жақсы болмағынан демек. Абай айтқандай: «Адамның жақсы болуы тегінде емес тәрбиесінде, ақылында, өнер-білімінде». А.Байтұрсынұлы «Ұлт үшін күштің ұлғаюына үлес қосу қазақ баласына міндет. «Елін қорғайтын ер болайық! Ерін қолдайтын ел болайық!» Қай ісіміздің де Құдай сәтін салғай! «Әумин» деп қол жайып, «Әуп» деп күш қосып, «Алла» деп іске кірісейік!» деген екен. Дәл солай бізде қадірлі ұстаздар отандық білім беруді жағңыртуда солай болайық. Сонда ғана Біз баптайтын, болашақта жатпайтын тәуелсіз жұрттың шәкірттерінің мысалы «Көктеп –өніп, онан соң әлденіп, жетіліп, өз сабағында тік тұрған, диқандарды толған дәні, ерен шығымымен таңқалдырған егін сияқты» болмақ.
14 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ !!!
14 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ !!!