"Оқыту үшін бағалау"
"Оқыту үшін бағалау"

#1 слайд
Оқыту үшін
бағалау
1 слайд
Оқыту үшін бағалау
#2 слайд
Біз бәріміз оқушыларымыздан жоғары
нәтиже мен өз мүмкіндіктеріне
сенімділікті және оқи отырып өз
мақсатына жету жолын таба білуін
күтеміз.
(Absolum, 2006)
Оқушылардан біз нені
күтеміз?
2 слайд
Біз бәріміз оқушыларымыздан жоғары нәтиже мен өз мүмкіндіктеріне сенімділікті және оқи отырып өз мақсатына жету жолын таба білуін күтеміз. (Absolum, 2006) Оқушылардан біз нені күтеміз?
#3 слайд
«Бағалау» деген не?
«Assessment» латын етістігінен
аударғанда ‘assidere’ – «жақын отыру».
Бағалау кезінде біз оқушыны бақылаймыз.
Бұл әншейін ғана процедура емес. Біз оны
олармен «бірге» немесе «олар үшін»
жасаймыз.
(Green, 1998)
3 слайд
«Бағалау» деген не? «Assessment» латын етістігінен аударғанда ‘assidere’ – «жақын отыру». Бағалау кезінде біз оқушыны бақылаймыз. Бұл әншейін ғана процедура емес. Біз оны олармен «бірге» немесе «олар үшін» жасаймыз. (Green, 1998)
#4 слайд
Бағалаудың екі тәсілі бар
Формативті (қалыптастырушы) бағалау
formativ
Бұл бағалау түрі өтіліп жатқан тақырып
туралы ақпарат алу үшін, жақын арадағы
қадамдарды анықтап, дұрыс бағыт –бағдар алу
үшін қолданылады.
Қорытынды (жиынтық) бағалау
summativ
Бағалау өтілген тақырып бойынша деңгейін
анықтау үшін қолданылады.
Айырмашылықтары – ақпарат не үшін
қолданылатындығында.
(Harlen, 2006)
4 слайд
Бағалаудың екі тәсілі бар Формативті (қалыптастырушы) бағалау formativ Бұл бағалау түрі өтіліп жатқан тақырып туралы ақпарат алу үшін, жақын арадағы қадамдарды анықтап, дұрыс бағыт –бағдар алу үшін қолданылады. Қорытынды (жиынтық) бағалау summativ Бағалау өтілген тақырып бойынша деңгейін анықтау үшін қолданылады. Айырмашылықтары – ақпарат не үшін қолданылатындығында. (Harlen, 2006)
#5 слайд
Формативті бағалау
Берілген тақырып бойынша іздену үдерісі болып
табылады. Оны оқушылар мен оқытушылар
өздерінің қаншалықты дәрежеде оқуда қозғалыс
барын анықтау үшін, қайда бағыт алу
керектігін, қалай дұрыс шешім қабылдау
керектігін біліп отыру үшін қолданады.
Assessment Reform Group (2002)
5 слайд
Формативті бағалау Берілген тақырып бойынша іздену үдерісі болып табылады. Оны оқушылар мен оқытушылар өздерінің қаншалықты дәрежеде оқуда қозғалыс барын анықтау үшін, қайда бағыт алу керектігін, қалай дұрыс шешім қабылдау керектігін біліп отыру үшін қолданады. Assessment Reform Group (2002)
#6 слайд
Ботаникалық аналогтар
Егер балаларды гүл деп алсақ - гүлдер …
Өсімдіктердегі Summative assessment – олардың
өскенін белгілеу өлшемі. Оларды салыстырып,
талдауға болады. Бірақ ол олардың өсу процесіне
қатысы жоқ.
Formative assessment – бұл оларды суару, күту
эквивалентіне тең. Бұл олардың өсу процесімен,
қажеттіліктерімен тығыз байланысты.
(Жаңа Зеландия білім министрлігі, 2009)
6 слайд
Ботаникалық аналогтар Егер балаларды гүл деп алсақ - гүлдер … Өсімдіктердегі Summative assessment – олардың өскенін белгілеу өлшемі. Оларды салыстырып, талдауға болады. Бірақ ол олардың өсу процесіне қатысы жоқ. Formative assessment – бұл оларды суару, күту эквивалентіне тең. Бұл олардың өсу процесімен, қажеттіліктерімен тығыз байланысты. (Жаңа Зеландия білім министрлігі, 2009)
#7 слайд
Сыныпта бағалау стандарттары
Assessment Reform Group (2002)
Жалпы бағалау
туралы
Қалыптастыруш
ы
Жиынтық
Әр түрлі оқу
мақсаттарына
бағытталған және
даму қабілеттерді
бақылалайтын
құрал болып
табылады.
Оқу
мақсаттарына
сәйкес келетін
сұрақтар,
дискуссиялар
мен
бақылаулардың,
оқу нәтижелілігі
туралы ақпарат.
Бағалау оқу
нәтижесіне
тікелей қатысты.
Тапсырмалары
оқушылардың
жас
ерекшеліктері
мен пәндік
мазмұнына
көзделген, тесттер
мен басқа да
бақылау
жұмыстарының
нәтижелері
бағаланады.
7 слайд
Сыныпта бағалау стандарттары Assessment Reform Group (2002) Жалпы бағалау туралы Қалыптастыруш ы Жиынтық Әр түрлі оқу мақсаттарына бағытталған және даму қабілеттерді бақылалайтын құрал болып табылады. Оқу мақсаттарына сәйкес келетін сұрақтар, дискуссиялар мен бақылаулардың, оқу нәтижелілігі туралы ақпарат. Бағалау оқу нәтижесіне тікелей қатысты. Тапсырмалары оқушылардың жас ерекшеліктері мен пәндік мазмұнына көзделген, тесттер мен басқа да бақылау жұмыстарының нәтижелері бағаланады.
#8 слайд
Қалыптастырушы бағалау
Сыныпта
маңызды
нәрсе
10 маңызды
қасиеттері
Жоспарлаумен
байланысты
Оқуға
бағытталған
Қабілеттің
негізін
қалайды
Дәл және
құрылымды
Мотивацияны
күшейтеді
Мақсаттарды,
критерийлерді
ашады
Жақсаруға
бағыттайды
Барлық
жетістікте
рді
көрсетеді
өзін – өзі
бағалауды
жетілдіреді
8 слайд
Қалыптастырушы бағалау Сыныпта маңызды нәрсе 10 маңызды қасиеттері Жоспарлаумен байланысты Оқуға бағытталған Қабілеттің негізін қалайды Дәл және құрылымды Мотивацияны күшейтеді Мақсаттарды, критерийлерді ашады Жақсаруға бағыттайды Барлық жетістікте рді көрсетеді өзін – өзі бағалауды жетілдіреді
#9 слайд
Мұғалімдер пікрі
( PIRLS анкеталары -2009)
Мұғалімдердің берілген мақсатта бағалауды қолдануы
(оқушылар нәтижесі).
мемлекеттер Бағалау үшін Оқытуды жақсарту
үшін
Гонконг 81 95
Сингапур 66 93
Ресей 99 65
Орташа
халықаралық
72 91
9 слайд
Мұғалімдер пікрі ( PIRLS анкеталары -2009) Мұғалімдердің берілген мақсатта бағалауды қолдануы (оқушылар нәтижесі). мемлекеттер Бағалау үшін Оқытуды жақсарту үшін Гонконг 81 95 Сингапур 66 93 Ресей 99 65 Орташа халықаралық 72 91
#10 слайд
Жаңа Зеландия тәжірибесі: мұғалімнің өзін – өзі
бағалауы
Сіз өзіңіздің әрбір оқушыңыздың үлгерімі жақсаратынына сенімдісіз бе?
Сіз қаншалықты:
Сыныпта керекті оқу ортасын құрасыз?
Оқушылармен олардың жеткен жетістіктерін бірлесе талқылап,
бірге оқу мақсаттарын құрасыз?
Бағалау негізінде оқушылармен бірге оқытуды түзетесіз бе?
Оқушыларға өз – өзін бағалатасыз ба?
Уақытылы дұрыс бағытталған кері байланыс орнатасыз ба?
Сіз қандай негізде өз – өзіңізді бағалайсыз?
Өзіңізді бағалаңыз: 5 – мен мұның барлығын жүйелі түрде жасаймын,
0 – мүлдем жасамаймын.
10 слайд
Жаңа Зеландия тәжірибесі: мұғалімнің өзін – өзі бағалауы Сіз өзіңіздің әрбір оқушыңыздың үлгерімі жақсаратынына сенімдісіз бе? Сіз қаншалықты: Сыныпта керекті оқу ортасын құрасыз? Оқушылармен олардың жеткен жетістіктерін бірлесе талқылап, бірге оқу мақсаттарын құрасыз? Бағалау негізінде оқушылармен бірге оқытуды түзетесіз бе? Оқушыларға өз – өзін бағалатасыз ба? Уақытылы дұрыс бағытталған кері байланыс орнатасыз ба? Сіз қандай негізде өз – өзіңізді бағалайсыз? Өзіңізді бағалаңыз: 5 – мен мұның барлығын жүйелі түрде жасаймын, 0 – мүлдем жасамаймын.
#11 слайд
Жаңа Зеландия тәжірибесі
Әрбір оқушының білім деңгеі жақсаратынына сенімді
болыңыз
Оқушылар мен мұғалімнің бір – біріне серіктес
болатындай орта қалыптастыра біліңіз.
Оқу мен оқыту туралы ақпарат алу үшін бағалауды
қолданыңыз.
Оқу нәтижесін оқушылармен бірге талқылап, қолжетімді
әрі нақты мақсат қоя біліңіз.
Оқушыларды бірлесе жеке өзін бағалауды және кері
байланыс жасай білуіне қалыптастырыңыз.
Оқушыға келесі қадамын іске асыру үшін кері байланыс
жасауға көмектесіңіз.
11 слайд
Жаңа Зеландия тәжірибесі Әрбір оқушының білім деңгеі жақсаратынына сенімді болыңыз Оқушылар мен мұғалімнің бір – біріне серіктес болатындай орта қалыптастыра біліңіз. Оқу мен оқыту туралы ақпарат алу үшін бағалауды қолданыңыз. Оқу нәтижесін оқушылармен бірге талқылап, қолжетімді әрі нақты мақсат қоя біліңіз. Оқушыларды бірлесе жеке өзін бағалауды және кері байланыс жасай білуіне қалыптастырыңыз. Оқушыға келесі қадамын іске асыру үшін кері байланыс жасауға көмектесіңіз.
#12 слайд
Норвегия тәжірибесі:
Оқушылардың жетістіктерін ғана емес, қажеттіліктерін
де бағалау.
Білімді күшейту мақсатында сыртқы тесттер қолдану,
ұлттық тестілеуді қоса алғанда, summativ - ті formativ
үшін қолдану.
2006 ж. бастап білім министрлігінің қолдауымен ең
жақсы бағалау тәжірибесін дамытатын тәжірибе
жұмыстары жүріп жатыр. Бағалау ұстаздардың білім
бағдарламаларына енгізілген.
12 слайд
Норвегия тәжірибесі: Оқушылардың жетістіктерін ғана емес, қажеттіліктерін де бағалау. Білімді күшейту мақсатында сыртқы тесттер қолдану, ұлттық тестілеуді қоса алғанда, summativ - ті formativ үшін қолдану. 2006 ж. бастап білім министрлігінің қолдауымен ең жақсы бағалау тәжірибесін дамытатын тәжірибе жұмыстары жүріп жатыр. Бағалау ұстаздардың білім бағдарламаларына енгізілген.
#13 слайд
Норвегия тәжірибесі: жаңа саясат
Баллдық жүйемен бағалау
Бағасыз бағалау
Оқытуды қолдау мақсатындағы ішкі бағалау
Оқытуды қолдау мақсатында міндетті тест
тапсыру
Ұлттық тесттер
Қорытынды емтихан
2004 ж. бастап жаңа ұлттық бағалау жүйесі :
Екі мақсат- сапаны дамыту және бақылау
13 слайд
Норвегия тәжірибесі: жаңа саясат Баллдық жүйемен бағалау Бағасыз бағалау Оқытуды қолдау мақсатындағы ішкі бағалау Оқытуды қолдау мақсатында міндетті тест тапсыру Ұлттық тесттер Қорытынды емтихан 2004 ж. бастап жаңа ұлттық бағалау жүйесі : Екі мақсат- сапаны дамыту және бақылау
#14 слайд
Ресей тәжірибесі:
Білім беру тәжірибесінде бағалау үнемі
жасалатын үдеріс болып табылады.
Бағалау тек қана критерий арқылы болып
табылады. Бағалаудың негізгі критерийі –
мақсатқа бағытталған күтілетін нәтиже болып
табылады.
Бағалау критерийлері мен баға қою алгоритмдері
педагогтарға да, оқушыларға да белгілі. Олар
бірге орындауға да болады.
Бағалау жүйесі оқушылардың бағалау ісіне
қосылып, өзін – өзі бағалауға әдеттендіреді.
14 слайд
Ресей тәжірибесі: Білім беру тәжірибесінде бағалау үнемі жасалатын үдеріс болып табылады. Бағалау тек қана критерий арқылы болып табылады. Бағалаудың негізгі критерийі – мақсатқа бағытталған күтілетін нәтиже болып табылады. Бағалау критерийлері мен баға қою алгоритмдері педагогтарға да, оқушыларға да белгілі. Олар бірге орындауға да болады. Бағалау жүйесі оқушылардың бағалау ісіне қосылып, өзін – өзі бағалауға әдеттендіреді.
#15 слайд
Бағалау – үнемі орындалып
отыратын үдеріс.
Оқушылар өз – өздерін
бағалауға қалыптасып,
әдеттенеді.
15 слайд
Бағалау – үнемі орындалып отыратын үдеріс. Оқушылар өз – өздерін бағалауға қалыптасып, әдеттенеді.
#16 слайд
Есеп беру картасы
Жұмыс барысында мен…
16 слайд
Есеп беру картасы Жұмыс барысында мен…
#17 слайд
«Апталық есеп» әдісі
Осы аптада мен не үйрендім?
Маған қандай сұрақтар түсініксіз болды?
Егер мен мұғалім болсам,оқушылар сабақты қалай
түсінгенін тексеру үшін мен қандай сұрақтар қояр
едім.
17 слайд
«Апталық есеп» әдісі Осы аптада мен не үйрендім? Маған қандай сұрақтар түсініксіз болды? Егер мен мұғалім болсам,оқушылар сабақты қалай түсінгенін тексеру үшін мен қандай сұрақтар қояр едім.
#18 слайд
Мен не үйрендім? Қандай сұрақтар түсініксіз болды?
Орыс тілі 2 класс
Тапсырманы орындаудан бұрын
18 слайд
Мен не үйрендім? Қандай сұрақтар түсініксіз болды? Орыс тілі 2 класс Тапсырманы орындаудан бұрын
#19 слайд
Задание
Сөздіктен сөз табу:
(тапсырманы орындау уақыты -1 минут )
Тапсырмадан кейін.
19 слайд
Задание Сөздіктен сөз табу: (тапсырманы орындау уақыты -1 минут ) Тапсырмадан кейін.
#20 слайд
Бағалау түрлері
20 слайд
Бағалау түрлері
#21 слайд
Рефлексия педагога
Мұғалімнің кері байланысы:
Бұл жұмыс оқушылардың белсенді қатысуын
қажет етеді.
Бағалауға қатысу арқылы оқушылар
материалға тереңірек үңіліп, өзін бағалау
мүмкіндіктерін дамытады. Сонымен
қатар, оқуға ұмтылыстары өседі, себебі
мұғалімдер олардың мүмкіндіктерін
бақылап, көмектескенін көреді.
21 слайд
Рефлексия педагога Мұғалімнің кері байланысы: Бұл жұмыс оқушылардың белсенді қатысуын қажет етеді. Бағалауға қатысу арқылы оқушылар материалға тереңірек үңіліп, өзін бағалау мүмкіндіктерін дамытады. Сонымен қатар, оқуға ұмтылыстары өседі, себебі мұғалімдер олардың мүмкіндіктерін бақылап, көмектескенін көреді.
шағым қалдыра аласыз













