1 слайд
Ғылыми зерттеу жұмыс
Тақырыбы: Отбасындағы ата-ана мен жеткіншектердің
қарым-қатынасын зерттеу
Орындаған : Жөнелбек М.С.
2 слайд
Зерттеу мақсаты: бүгінгі отбасындағы ата-ана мен жеткіншектердің
қарым-қатынас ерекшеліктерін анықтау.
Зерттеу нысаны: жеткіншектік жастағы ата-ана-бала қатынасы.
Зерттеу пәні: ата-ана мен жеткіншектердің қарым-қатынас
ерекшеліктері.
3 слайд
Зерттеу міндеттері:
1. Отбасындағы ата-ана мен баланың өзара қарым-қатынасына арналған
ғылыми әдебиеттерге шолу жасау.
2. Жеткіншектердің тұлғалық даму ерекшеліктеріне және ата-
аналарымен қарым-қатынасына теориялық талдау жасау;
3.Жеткіншектердің тұлғалық сапалары мен ата-ана қатынасының
стилі арасындағы өзара байланысты анықтау
4.Ата-аналар мен жеткіншектердің қарым-қатынасын түзету
бағдарламасын жасау және тиімділігін тәжірибеде тексеру .
4 слайд
Зерттеу болжамы: егер отбасындағы қарым-қатынас стилдері мен ерекшеліктері,
оның бала дамуына әсері теориялық және экперименттік тұрғыдан тұрғыда
зерттеліп, мәні ашылса, онда ата-аналар мен жеткіншектердің өзара үйлесімді
қарым-қатынасын қалыптастырудың жолдары айқындалады.
5 слайд
1. Қойыған мәселе бойынша әдебиеттерді, дереккөздерді оқып, зерделеу;.
2.А.Я.Варга, В.В.Столиннің «Ата-ананың балаға деген қарым-қатынасының тест-
сауалнамасы».
3. Г.Н.Казанцеваның «Тұлғаның өзін-өзі бағалау деңгейін диагностикалау»
әдістемесі.
4. И.М.Марковскаяның «Ата-ана мен баланың өзара әрекеттестігі» әдістемесі.Зерттеудің әдістемелері:
Зерттеу базасы:
Эксперименттік жұмыс Алматы қаласындғы №136 М. Дулатов
атындағы мектеп-гимназиясында 13-14 жастағы жеткіншектермен
жүргізілді.
6 слайд
Эксперименттік зерттеудің мақсаты: ата-аналардың
баласына қарым-қатынасын, олардың өзара әрекеттестігін
және балалардың өзін-өзі бағалау деңгейлері мен өзара
байланысын анықтау.
7 слайд
Төмендегі кестеде А.Л. Варга мен В.В. Столиннің «Ата-аналардың балаға деген
қатынасын анықтауға» арналған тест-сауалнамасының көмегімен анықталған
ата-аналардың балаға деген қатынас деңгейлері көрсетілген.
Неге бағытталған Даму дәрежесі %
7 сыныптағы жеткіншектерінің ата - аналары 8 сыныптағы жеткіншектерінің ата - аналары
жоғары орташа төмен жоғары орташа төмен
1.« Қабылдау мен шеттету дәрежесі » 28,3 35,5 36,2 24,5 36,5 39,0
2. «Кооперация» 12,9 28,6 60,5 25,0 35,0 40,0
3.«Авторитар лы шектен тыс
әлеуметтену » 60,4 30,2 9,4 47,2 33,0 19,8
4.« Кішкентай қырсық » 56,3 35,5 8,2 43,4 40,6 16,0
5. «Симбиоз» 36,2 37,5 26,3 33,8 38,2 28,0
8 слайд
ж
оғары
орташ
а
төмен
ж
оғары
орташ
а
төмен
7 сыныптағы
жеткіншектерінің ата-аналары
8 сыныптағы
жеткіншектерінің ата-аналары
0
10
20
30
40
50
60
70
1.«Қабылдау мен шеттету
дәрежесі»
2. «Кооперация»
ж
оғары
орташ
а
төм
ен
ж
оғары
орташ
а
төм
ен
7 сыныптағы
жеткіншектерінің ата-
аналары
8 сыныптағы
жеткіншектерінің ата-
аналары
0
20
40
60
3.«Авторитарлы шектен
тыс әлеуметтену»
4.«Кішкентай қырсық»
5. «Симбиоз»
9 слайд
Г.Н. Казанцеваның «Тұлғаның өзін-өзі бағалау деңгейін
диагностикалау» әдістемесінен алынған нәтижелерді көрсетеміз.
№ Сыныптар Қатысқан
барлық
жеткіншектер
саны өзін-өзі бағалау деңгейлері %
жоғары орташа төмен
1 7 сынып 2 0 20, 7 38,5 40 ,8
2 8 сынып 20 21 ,2 40 ,7 38,1
Барлығы
40 20 , 9 39 , 6 3 9 , 5
10 слайд
жоғары орташа төмен
0.00%
5.00%
10.00%
15.00%
20.00%
25.00%
30.00%
35.00%
40.00%
45.00%
20.70%
38.50%
40.80%
21.20%
40.70%
38.10%
7 сынып
8 сыныпЖеткіншектердің өзін-өзі бағалау деңгейінің көрсеткіштері
11 слайд
И.М. Марковскаяның «Ата-ана мен баланың өзара әрекеттестігі» әдістемесімен он
шкала бойынша баллдарды алып, ата-аналардың баласымен өзара әрекеттесуінің
деңгейлерін бөліп көрсеттік
№ Сыныптар Қатысқан
барлық
жеткіншектер
саны Ата-ана мен баланың өзара әрекеттестігінің
деңгейлері %
Жоғары орташа төмен
1 7-сынып 2 0 12,2 40,2 47,6
2 8-сынып 2 0 20,4 49,1 30,5
Барлығы 40 16,3 44,7 39,0
12 слайд
жоғары орташа төмен
0.00%
5.00%
10.00%
15.00%
20.00%
25.00%
30.00%
35.00%
40.00%
45.00%
50.00%
12.20%
40.20%
47.60%
20.40%
49.10%
30.50%
7-сынып
8-сынып«Ата-ана мен баланың өзара әрекеттестігі» деңгейінің көрсеткіштері
13 слайд
Енді төмендегі кестеде көрсетілген ата-аналар қарым-қатынасын зерттеуге арналған
Столин– Варга сауалнамасының көмегімен алынған алғашқы және қайталап алынған
диагностикалаудың нәтижелерін қарастырамыз. Ол кестеде сыналушылардың
бағдарламаны жүзеге асыруға дейінгі және кейінгі жауаптары берілген.
Неге бағытталған Даму дәрежесі %
7 сыныптағы жеткіншектерінің ата -
аналары 8 сыныптағы жеткіншектерінің
ата - аналары
жоғары орташа төмен жоғары орташа төмен
1.« Қабылдау мен
шеттету дәрежесі » 20,3 29,7 50,0 25,5 36,0 38,5
2. «Кооперация» 49,2 35,4 15,4 26,7 41,3 32,0
3.«Авторитар лы
шектен тыс
әлеуметтену
жағдайы » 23,6 38,4 38,0 40,3 33,7 26,0
4.« Кішкентай
қырсық » 13,8 36,5 49,7 39,4 37,6 23,0
5. «Симбиоз» 29,2 32,6 38,2 30,6 36,2 33,3
14 слайд
жоғары
орташа
төмен
жоғары
орташа
төмен
7 сыныптағы жеткіншектерінің ата-
аналары
8 сыныптағы жеткіншектерінің ата-
аналары
0
10
20
30
40
50
1.«Қабылдау мен шеттету дәрежесі»
2. «Кооперация»Ата-аналардың « қабылдау мен шеттету дәрежесі » , « кооперация » бағыттары бойынша
баласына қатынаcының салыстырмалы көрсеткіштері
15 слайд
жоғары
орташ
а
төмен
жоғары
орташ
а
төмен
7 сыныптағы жеткіншектерінің
ата-аналары
8 сыныптағы жеткіншектерінің
ата-аналары
0
10
20
30
40
50
3.«Авторитарлы шектен
тыс әлеуметтену жағдайы»
4.«Кішкентай қырсық»
5. «Симбиоз»Ата-аналардың « авторитарлы шектен тыс әлеуметтену жағдайы » , « кішкентай
қырсық » , « симбиоз » бағыттары бойынша баласына қатынаcының салыстырмалы
көрсеткіштері
16 слайд
Ал Г.Н. Казанцеваның «Тұлғаның өзін-өзі бағалау деңгейін диагностикалау»
әдістемесімен алғашқы және қайталап алынған нәтижелерді төмендегі кестеде
көрсетеміз.
№Зерт
т
елуш
і т
опт
ар
өзін-өзі бағалау деңгейлері %
Экспериментке дейін Эксперименттен кейін
жоғары орташа төмен жоғары орташа төмен
1 Эксп. топ
20, 7 38,5 40 ,8 21,8 58,2 20,0
2 Бақыл.
тобы 21 ,2 40 ,7 38,1 22,3 42,4 35,3
17 слайд
жоғары орташа төмен жоғары орташа төмен
Экспериментке дейін Эксперименттен кейін
0.00%
10.00%
20.00%
30.00%
40.00%
50.00%
60.00%
20.70%
38.50%
40.80%
21.80%
58.20%
20.00%
21.20%
40.70%
38.10%
22.30%
42.40%
35.30%
Эксп. топ
Бақыл. тобыЖеткіншектердің өзін-өзі бағалау деңгейінің салыстырмалы
көрсеткіштері
18 слайд
Келесі кестеде И.М.Марковскаяның «Ата-ана мен баланың өзара әрекеттестігі»
әдістемесімен алынған, ата-аналардың баласымен өзара әрекеттесу
деңгейлерінің салыстырмалы көрсеткіштері берілді .
№Зерттелуші топтар
Ата-ана мен баланың өзара әрекеттестігінің деңгейлері %
Экспериментке дейін Эксперименттен кейін
жоғары орташа төмен жоғары орташа төмен
1 Эксп. топ
12,2 % 40,2
% 47,6 % 41,8 % 35,7 % 22,5 %
2 Бақыл. тобы
20,4 % 49,1
% 30,5 % 27,6 % 42,0 % 30,4 %
19 слайд
жоғары орташа төмен жоғары орташа төмен
Экспериментке дейін Эксперименттен кейін
0.00%
5.00%
10.00%
15.00%
20.00%
25.00%
30.00%
35.00%
40.00%
45.00%
50.00%
12.20%
40.20%
47.60%
41.80%
35.70%
22.50% 20.40%
49.10%
30.50%
27.60%
42.00%
30.40%
Эксп. топ
Бақыл. тобыАта-ана мен баланың өзара әрекеттестігі деңгейінің салыстырмалы
көрсеткіштері
20 слайд
Сонымен, қорыта айтқанда, жеткіншектік кезеңдегі дамуға өзін ата-
аналары мен ересектерге қарсы қойып, өзінің құқықтары мен дербестігін қорғау
тән болғанымен де, олар бәрібір ата-аналарының көмегін, ақыл-кеңесін және
моралдық қолдауын қажет етеді.
Сондықтан, бүгінгі ата-аналар баланың жас және дара ерекшеліктерін
ескере отырып, жеке тәрбиесінің неғұрлым тиімді стилін саналы түрде іздеуге
дайын болуы керек. Тәрбиешіге айнала отырып, ата-ана жұмысты өзінен бастауы
керек, яғни өз баласын қабылдауын өзгертуден бастауы керек. Тек сыйласымды,
сенімге құрылған, бірақ белгілі бір шамадағы жауапкершілікті артатын тәрбие
ғана баланың тұлғасын оңтайлы қалыптасырып, үйлесімді ата-ана-бала
қатынасын құра алады.
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз