Материалдар / Презентация 8 сынып Books and films: features

Презентация 8 сынып Books and films: features

Материал туралы қысқаша түсінік
Презентация 8 сыныпқа арналған Books and films: features тақырыбы бойынша
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
25 Наурыз 2021
1668
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
8 grade The theme: Books and films: features Teacher: Abdina A.E. School: Secondary school named after Sapar Ergaliev

1 слайд
8 grade The theme: Books and films: features Teacher: Abdina A.E. School: Secondary school named after Sapar Ergaliev

1 слайд

8 grade The theme: Books and films: features Teacher: Abdina A.E. School: Secondary school named after Sapar Ergaliev

Learning objectives:  8.C7 develop and sustain a consistent argument when speaking or writing  8.L2 understand with little or

2 слайд
Learning objectives:  8.C7 develop and sustain a consistent argument when speaking or writing  8.L2 understand with little or no support most specific information in extended talk on a wide range of general and curricular topics  8.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics

2 слайд

Learning objectives:  8.C7 develop and sustain a consistent argument when speaking or writing  8.L2 understand with little or no support most specific information in extended talk on a wide range of general and curricular topics  8.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics

Answer to these questions:  What is your favourite film?  What do you like about the film?  Which part of the film do you lik

3 слайд
Answer to these questions:  What is your favourite film?  What do you like about the film?  Which part of the film do you like best and which character?

3 слайд

Answer to these questions:  What is your favourite film?  What do you like about the film?  Which part of the film do you like best and which character?

New words  Novelist - [ˈnɒvəlɪst ] – роман жазушы  Subtitles – [subtitles] – Субтитрлер  Plot - [plɒt] – Сюжет  Scene -

4 слайд
New words  Novelist - [ˈnɒvəlɪst ] – роман жазушы  Subtitles – [subtitles] – Субтитрлер  Plot - [plɒt] – Сюжет  Scene - [siːn] – сахна , көрініс  Character – [ˈkærɪktə] – кейіпкер  Biography – [baɪˈɒgrəfɪ] – Өмірбаян  Cast – [kɑːst ] – актерлік құрам  Setting – [ˈsetɪŋ] – Параметр  Script – [skrɪpt ] – Сценарий  publisher – [ˈpʌblɪʃə] – баспагер

4 слайд

New words  Novelist - [ˈnɒvəlɪst ] – роман жазушы  Subtitles – [subtitles] – Субтитрлер  Plot - [plɒt] – Сюжет  Scene - [siːn] – сахна , көрініс  Character – [ˈkærɪktə] – кейіпкер  Biography – [baɪˈɒgrəfɪ] – Өмірбаян  Cast – [kɑːst ] – актерлік құрам  Setting – [ˈsetɪŋ] – Параметр  Script – [skrɪpt ] – Сценарий  publisher – [ˈpʌblɪʃə] – баспагер

Ex. 1 p 60 (student’s book)

5 слайд
Ex. 1 p 60 (student’s book)

5 слайд

Ex. 1 p 60 (student’s book)

Ex.1p.60. Conveying the meaning of new words. Classifying words.  Answers: Books only: Films only: Both books and films: n

6 слайд
Ex.1p.60. Conveying the meaning of new words. Classifying words.  Answers: Books only: Films only: Both books and films: novelist, best- seller, publisher special effects, film director, subtitles, blockbuster, scene, cast, script beginning, ending, theme, plot, character, biography, setting

6 слайд

Ex.1p.60. Conveying the meaning of new words. Classifying words.  Answers: Books only: Films only: Both books and films: novelist, best- seller, publisher special effects, film director, subtitles, blockbuster, scene, cast, script beginning, ending, theme, plot, character, biography, setting

Ex 2 p 60 (Student’s book)

7 слайд
Ex 2 p 60 (Student’s book)

7 слайд

Ex 2 p 60 (Student’s book)

Ex.2 p.60.Word and meaning matching.  Answers:  1) cast  2) blockbuster  3) novelist  4) best-seller  5) biography  6) sc

8 слайд
Ex.2 p.60.Word and meaning matching.  Answers:  1) cast  2) blockbuster  3) novelist  4) best-seller  5) biography  6) script  7) subtitles  8) setting

8 слайд

Ex.2 p.60.Word and meaning matching.  Answers:  1) cast  2) blockbuster  3) novelist  4) best-seller  5) biography  6) script  7) subtitles  8) setting

Ex. 3, 4 p 60 ( Student’s book)

9 слайд
Ex. 3, 4 p 60 ( Student’s book)

9 слайд

Ex. 3, 4 p 60 ( Student’s book)

 Ex.3 p.60.Gist listening. Matching task.  Answers:  1) plot, characters  2) characters, ending  3) plot  4) crime, set

10 слайд
 Ex.3 p.60.Gist listening. Matching task.  Answers:  1) plot, characters  2) characters, ending  3) plot  4) crime, setting, characters Ex.4 p.60.Listening for specific information. Blank-filling. Answers : 1) school 2) theme 3) science fiction 4) author/writer 5) characters 6) fantasy fiction 7) Australian 8) character Ex.5 p.60.Speaking in a form of discussion.

10 слайд

 Ex.3 p.60.Gist listening. Matching task.  Answers:  1) plot, characters  2) characters, ending  3) plot  4) crime, setting, characters Ex.4 p.60.Listening for specific information. Blank-filling. Answers : 1) school 2) theme 3) science fiction 4) author/writer 5) characters 6) fantasy fiction 7) Australian 8) character Ex.5 p.60.Speaking in a form of discussion.

 Descriptor:  A learner:  gives reasonable arguments .  uses the topical vocabulary while talking and listening about news

11 слайд
 Descriptor:  A learner:  gives reasonable arguments .  uses the topical vocabulary while talking and listening about news story.  chooses the right answers.

11 слайд

 Descriptor:  A learner:  gives reasonable arguments .  uses the topical vocabulary while talking and listening about news story.  chooses the right answers.

Self-assessment . How true are these ? Circle the best number(3 = true, 2 = partly true, 1 = not true) I enjoyed the writing t

12 слайд
Self-assessment . How true are these ? Circle the best number(3 = true, 2 = partly true, 1 = not true) I enjoyed the writing task. Why/Why not?     3       2       1 I answered all parts of the question       3       2       1 I used paragraphs       3       2       1 I used linking words       3       2       1 I used a range of vocabulary and phrases       3       2       1 I checked my spelling and punctuation       3       2       1 I used the correct verb tenses       3       2       1 What I did well:  Something I think I need to work on next time:  Giving the hometask. WB p.42

12 слайд

Self-assessment . How true are these ? Circle the best number(3 = true, 2 = partly true, 1 = not true) I enjoyed the writing task. Why/Why not?     3       2       1 I answered all parts of the question       3       2       1 I used paragraphs       3       2       1 I used linking words       3       2       1 I used a range of vocabulary and phrases       3       2       1 I checked my spelling and punctuation       3       2       1 I used the correct verb tenses       3       2       1 What I did well:  Something I think I need to work on next time:  Giving the hometask. WB p.42

Министірлікпен келісілген курстар тізімі