Материалдар / Презентация "Reading: Identifying vocabulary related to book reviews" 9-сынып
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Презентация "Reading: Identifying vocabulary related to book reviews" 9-сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл презентацияда "Оқылым: Кітапқа шолу жасау арқылы сөздік қорын анықтау" тақырыбында өткен ашық сабақта қолданған слайдтар ұсынылған.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
22 Шілде 2022
429
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
Авторы: Жунусова К .M. Жетісу облысы Кербұлақ ауданы № 49 орта мектеп КММ ағылшын тілі пәні мұғалімі 9 сынып, ағылшын тілі Саб

1 слайд
Авторы: Жунусова К .M. Жетісу облысы Кербұлақ ауданы № 49 орта мектеп КММ ағылшын тілі пәні мұғалімі 9 сынып, ағылшын тілі Сабақтың тақырыбы: Оқылым: Кітапқа шолу жасау арқылы сөздік қорын анықтау. Reading: Identifying vocabulary related to book reviews. Brainstorming: What are they doing?

1 слайд

Авторы: Жунусова К .M. Жетісу облысы Кербұлақ ауданы № 49 орта мектеп КММ ағылшын тілі пәні мұғалімі 9 сынып, ағылшын тілі Сабақтың тақырыбы: Оқылым: Кітапқа шолу жасау арқылы сөздік қорын анықтау. Reading: Identifying vocabulary related to book reviews. Brainstorming: What are they doing?

2 слайд

2 слайд

3 слайд

3 слайд

4 слайд

4 слайд

The theme of the lesson is Reading: Identifying vocabulary related to book reviews Learning objective: 9.3.8.1 recount exten

5 слайд
The theme of the lesson is Reading: Identifying vocabulary related to book reviews Learning objective: 9.3.8.1 recount extended stories and events on a range of general and curricular topics 9.4.1.1 understand the main points in extended texts on a range of unfamiliar general and curricular topics;

5 слайд

The theme of the lesson is Reading: Identifying vocabulary related to book reviews Learning objective: 9.3.8.1 recount extended stories and events on a range of general and curricular topics 9.4.1.1 understand the main points in extended texts on a range of unfamiliar general and curricular topics;

The strategy “ Concept Maps”

6 слайд
The strategy “ Concept Maps”

6 слайд

The strategy “ Concept Maps”

Definitions: 1. The story of a film, play, etc. 2. A person in a story. 3. The last part of a story. 4. The main (usually g

7 слайд
Definitions: 1. The story of a film, play, etc. 2. A person in a story. 3. The last part of a story. 4. The main (usually good) character in a story. 5. A character who harms other people. 6. The words that the characters say to each other. 7. The beginning of a story. 8. The time and place in which the action happens.

7 слайд

Definitions: 1. The story of a film, play, etc. 2. A person in a story. 3. The last part of a story. 4. The main (usually good) character in a story. 5. A character who harms other people. 6. The words that the characters say to each other. 7. The beginning of a story. 8. The time and place in which the action happens.

8 слайд

8 слайд

9 слайд

9 слайд

S-Survey

10 слайд
S-Survey

10 слайд

S-Survey

Chingiz Aitmatov Patric O’Brian Bridget WrightQ-Question

11 слайд
Chingiz Aitmatov Patric O’Brian Bridget WrightQ-Question

11 слайд

Chingiz Aitmatov Patric O’Brian Bridget WrightQ-Question

R-Read

12 слайд
R-Read

12 слайд

R-Read

Identifying vocabulary Choose five words and phrases concerning to the given text. Character, sailing boat, Steppe, author, huma

13 слайд
Identifying vocabulary Choose five words and phrases concerning to the given text. Character, sailing boat, Steppe, author, human nature, reader, life at sea, Surprise, fantastic story, heroic sea adventure, book, astronaut, 1800s, Kazakh people, group of friends.R-Recite

13 слайд

Identifying vocabulary Choose five words and phrases concerning to the given text. Character, sailing boat, Steppe, author, human nature, reader, life at sea, Surprise, fantastic story, heroic sea adventure, book, astronaut, 1800s, Kazakh people, group of friends.R-Recite

Green - The day lasts more than a hundred years Purple - The hundred days Red- 100 minutes Character, sailing boat, Steppe,

14 слайд
Green - The day lasts more than a hundred years Purple - The hundred days Red- 100 minutes Character, sailing boat, Steppe, author, human nature, group of friends , reader, life at sea, fantastic story, heroic sea adventure, astronaut, book, 1800s, Kazakh people, Surprise .

14 слайд

Green - The day lasts more than a hundred years Purple - The hundred days Red- 100 minutes Character, sailing boat, Steppe, author, human nature, group of friends , reader, life at sea, fantastic story, heroic sea adventure, astronaut, book, 1800s, Kazakh people, Surprise .

The game “Wordwall”R-Review

15 слайд
The game “Wordwall”R-Review

15 слайд

The game “Wordwall”R-Review

Keys: 1. b 2. a 3. c 4. a 5. c 6. a

16 слайд
Keys: 1. b 2. a 3. c 4. a 5. c 6. a

16 слайд

Keys: 1. b 2. a 3. c 4. a 5. c 6. a

17 слайд

17 слайд

№ Descriptor Points 1 I filled the concept map 1 2 3 4 5 2 I read and understood the text 1 2 3 4 5 3 I

18 слайд
№ Descriptor Points 1 I filled the concept map 1 2 3 4 5 2 I read and understood the text 1 2 3 4 5 3 I answered the questions 1 2 3 4 5 4 I picked up the words concerning to the text 1 2 3 4 5 5 I found answers in the game “Wordwall” 1 2 3 4 5 6 6 I could do a reflection on my activities 1 2 3 4 5      Self-assessment

18 слайд

№ Descriptor Points 1 I filled the concept map 1 2 3 4 5 2 I read and understood the text 1 2 3 4 5 3 I answered the questions 1 2 3 4 5 4 I picked up the words concerning to the text 1 2 3 4 5 5 I found answers in the game “Wordwall” 1 2 3 4 5 6 6 I could do a reflection on my activities 1 2 3 4 5      Self-assessment

Exercise E. p. 130. Answer the questions Which of 3 books would you like to read? Why?

19 слайд
Exercise E. p. 130. Answer the questions Which of 3 books would you like to read? Why?

19 слайд

Exercise E. p. 130. Answer the questions Which of 3 books would you like to read? Why?