презентация "Сабақта қолданылатын әдіс-тәсілдер"


1 слайд
Әдіс тәсілдер.
1.Ыстық орындық.
2.Аквариум тәсілі.
3.Ақылдың 6 қалпағы .
4.Тікелей радиоэфир.
5.ТВ шоу.
6.Стикердегі диалог .
7.Айналмалы бекет .
8.Ойлан-жұптас-бөліс.
9.Кемпірқосақ топтары .
10.Балалар философиясы. 12. Жұптық әңгіме.
13.Өкіл тәсілі .
14.Джигсо тәсілі.
15.Құндылықтар спектрі.
16.Сұрақтар шеңбері тәсілі.
17.Тыңдап отырған үштік.
18.Үш қадамдық сұхбат.
19.Венн диаграммасы.
20.Детальдарын қосу.
21.Стоп-кадр.
11. Қар кесегі. 22.Еркін әңгіме.
1 слайд
Әдіс тәсілдер. 1.Ыстық орындық. 2.Аквариум тәсілі. 3.Ақылдың 6 қалпағы . 4.Тікелей радиоэфир. 5.ТВ шоу. 6.Стикердегі диалог . 7.Айналмалы бекет . 8.Ойлан-жұптас-бөліс. 9.Кемпірқосақ топтары . 10.Балалар философиясы. 12. Жұптық әңгіме. 13.Өкіл тәсілі . 14.Джигсо тәсілі. 15.Құндылықтар спектрі. 16.Сұрақтар шеңбері тәсілі. 17.Тыңдап отырған үштік. 18.Үш қадамдық сұхбат. 19.Венн диаграммасы. 20.Детальдарын қосу. 21.Стоп-кадр. 11. Қар кесегі. 22.Еркін әңгіме.

2 слайд
Мақсаты :
Біреуге алаңдаушылық танытуды ынталандыруға, мазмұнды «түсінетіндігін»
түсінуге арналған драмалық тапсырма. Сұрақтар ды зерделеп, ұстанымдарды
негіздеуге мүмкіндік береді.
Ұйымдастыру :
Бір оқушы алдыңғы жақта, орындықтар доға болып қойылған .
Жаттығудың сипаттамасы :
Бір оқушы алға шығып өз пікірін айтып және тақырып бойынша сұрақтарға
жауап береді. Сұрақты анағұрлым мазмұнды қылу үшін, оқушылар белгілі бір
пікір бойынша бірлесіп алға шығып сөйлей алады. Мысалы, оқушылар
белгілі бір рөлді немесе адамды сомдай алады (мысалы, Гордон Браун немесе
жалғыз басты жас ана).
2 слайд
Мақсаты : Біреуге алаңдаушылық танытуды ынталандыруға, мазмұнды «түсінетіндігін» түсінуге арналған драмалық тапсырма. Сұрақтар ды зерделеп, ұстанымдарды негіздеуге мүмкіндік береді. Ұйымдастыру : Бір оқушы алдыңғы жақта, орындықтар доға болып қойылған . Жаттығудың сипаттамасы : Бір оқушы алға шығып өз пікірін айтып және тақырып бойынша сұрақтарға жауап береді. Сұрақты анағұрлым мазмұнды қылу үшін, оқушылар белгілі бір пікір бойынша бірлесіп алға шығып сөйлей алады. Мысалы, оқушылар белгілі бір рөлді немесе адамды сомдай алады (мысалы, Гордон Браун немесе жалғыз басты жас ана).

3 слайд
•
Мақсаты :
•
Топқа идеяларын ұсынуға мүмкіндік береді, негіздеу қабілетін ,
сараптамалықсұрақтар қоюды, идеялар алмастыруды дамытады.
•
Ұйымдастыру:
•
Топқа арналған орындықтар ортада, сыныптың қалған бөлігі
тыңдаушылар ретінде отырады .
•
Жаттығудың сипаттамасы:
•
Барлық сынып алдында өз пікірін білдіргені болмаса, қалған жағдайда
«ыстық орындық» сияқты. Олар алтын балыққа арналған аквариумда
отырады, басқалары оларға сұрақ қойып, түсініктеме беруді талап ете
алады және т.б.
3 слайд
• Мақсаты : • Топқа идеяларын ұсынуға мүмкіндік береді, негіздеу қабілетін , сараптамалықсұрақтар қоюды, идеялар алмастыруды дамытады. • Ұйымдастыру: • Топқа арналған орындықтар ортада, сыныптың қалған бөлігі тыңдаушылар ретінде отырады . • Жаттығудың сипаттамасы: • Барлық сынып алдында өз пікірін білдіргені болмаса, қалған жағдайда «ыстық орындық» сияқты. Олар алтын балыққа арналған аквариумда отырады, басқалары оларға сұрақ қойып, түсініктеме беруді талап ете алады және т.б.

4 слайд
•
Мақсаты: Мәселені барынша мұқият талқылап, баланың жалпы ойлау қызметін
жетілдіру үшін ойдың/сананың түрлі аспектілерін жандандыру мақсатында
қолданылатын әдіс .
•
Ұйымдастыру : Арнайы еш нәрсе жоқ
•
Жұмыс алгоритмі : Алты қалпақтың әрқайсысы ойлаудың түрлі элементтерін,
аспектілерін білдіреді. Оқушыларға қалпақ беріледі (рас қалпақ немесе ойдан
шығарылған) де, олардан мәселені талқылау барысында барлық ой операцияларын
(ойлану, талдау т.б.) осы қалпақтың түсіне сәйкес келетін шекте жүргізу сұралады. Бұл
әдістің көздегені: осылайша мәселенің немесе ойдың барлық аспектілерін қамтитын
карта жасау. Сынып топтарға бөлініп, бір топқа бір түсті қалпақ беріледі. Мұғалім
әңгімені жүргізеді .
4 слайд
• Мақсаты: Мәселені барынша мұқият талқылап, баланың жалпы ойлау қызметін жетілдіру үшін ойдың/сананың түрлі аспектілерін жандандыру мақсатында қолданылатын әдіс . • Ұйымдастыру : Арнайы еш нәрсе жоқ • Жұмыс алгоритмі : Алты қалпақтың әрқайсысы ойлаудың түрлі элементтерін, аспектілерін білдіреді. Оқушыларға қалпақ беріледі (рас қалпақ немесе ойдан шығарылған) де, олардан мәселені талқылау барысында барлық ой операцияларын (ойлану, талдау т.б.) осы қалпақтың түсіне сәйкес келетін шекте жүргізу сұралады. Бұл әдістің көздегені: осылайша мәселенің немесе ойдың барлық аспектілерін қамтитын карта жасау. Сынып топтарға бөлініп, бір топқа бір түсті қалпақ беріледі. Мұғалім әңгімені жүргізеді .

5 слайд
•
Мақсаты : Оқушыларды белсенді тыңдау, көптеген талқылау
дағдыларын дамытуға ықпал етуге бағытталған әдіс .
•
Ұйымдастыру : Радио жүргізуші-мұғалім (немесе оқушы) төрт
қонақты (оқушыны) және аудиторияны (қалған оқушылар) қарсы
алады.
•
Жұмыс алгоритмі
•
Радио жүргізушісі талқыланатын тақырыпты таңдайды. Студия
қонақтарына (төрт оқушыға) рөлдік карточка беріліп, олар сол
карточкадағы рөлдерін ойнайды. Тыңдаушылар аудиториясы
(сыныптағы оқушылар) баға береді, сұрақ қою үшін «қоңырау
шалады», ескертпелер жасайды және т.б.
5 слайд
• Мақсаты : Оқушыларды белсенді тыңдау, көптеген талқылау дағдыларын дамытуға ықпал етуге бағытталған әдіс . • Ұйымдастыру : Радио жүргізуші-мұғалім (немесе оқушы) төрт қонақты (оқушыны) және аудиторияны (қалған оқушылар) қарсы алады. • Жұмыс алгоритмі • Радио жүргізушісі талқыланатын тақырыпты таңдайды. Студия қонақтарына (төрт оқушыға) рөлдік карточка беріліп, олар сол карточкадағы рөлдерін ойнайды. Тыңдаушылар аудиториясы (сыныптағы оқушылар) баға береді, сұрақ қою үшін «қоңырау шалады», ескертпелер жасайды және т.б.

6 слайд
•
Мақсаты :
•
Көптеген оқушылардың (және мұғалімдердің!) сөйлеу және тыңдау, көру
және тыңдау дағдыларын дамытуға бағытталған.
•
Ұйымдастыру :
•
Сіз қандай шоу көрсеткіңіз келетініне байланысты.
•
Жұмыс алгоритмі
•
Мұғалім жүргізуші оқушылармен , түрлі кейіпкерлермен сөйлескендей
тақырыпты талқылайды. Аудитория сұрақтар қояды, талқылауға
қатысады, құрдастар бағалайды және т.б. Бұл Ньюзнайт, Опра,
Паркинсон, Монтель және т.б. стилінде болуы мүмкін.
6 слайд
• Мақсаты : • Көптеген оқушылардың (және мұғалімдердің!) сөйлеу және тыңдау, көру және тыңдау дағдыларын дамытуға бағытталған. • Ұйымдастыру : • Сіз қандай шоу көрсеткіңіз келетініне байланысты. • Жұмыс алгоритмі • Мұғалім жүргізуші оқушылармен , түрлі кейіпкерлермен сөйлескендей тақырыпты талқылайды. Аудитория сұрақтар қояды, талқылауға қатысады, құрдастар бағалайды және т.б. Бұл Ньюзнайт, Опра, Паркинсон, Монтель және т.б. стилінде болуы мүмкін.

7 слайд
•
Мақсаты :
•
Көпшілік алдында «сөз сөйлеу» қажеттілігі жоқ ашық пікірталас жүргізу
арқылы визуалды, кинестетикалық және тыңдау аспектілерін дамытудағы
тиімді әдістердің бірі. Талқылауға арналған маңызды тақырыптың болғаны
жақсы .
•
Ұйымдастыру :
•
Әр оқушыға стикерлер, жүріп-тұруға арналған орын қажет .
•
Жаттығудың сипаттамасы :
•
Бұл әдісті қолданудың әртүрлі жолдары бар. Айталық: қабырғаға немесе
тақтаға пікірлер немесе сұрақтар жазылған бірнеше түрлі-түсті қағаз ілінеді,
болмаса оларды үстелдің үстіне қоюға болады. Оқушылар оларды оқып,
стикерлерге өз ойларын жазып қалдырады. Екінші жолы: 3/4/5 адамнан
тұратын топтар стикердегі сұрақтарға жауап береді немесе ол жөніндегі өз
ойларымен бөлісіп, талқылап, стикерге өз ойларын жазады, кейін пікірлерін
қорғайды. Оқушылар стикерлерде өз пікірлерін/эмоцияларын білдіре алады .
7 слайд
• Мақсаты : • Көпшілік алдында «сөз сөйлеу» қажеттілігі жоқ ашық пікірталас жүргізу арқылы визуалды, кинестетикалық және тыңдау аспектілерін дамытудағы тиімді әдістердің бірі. Талқылауға арналған маңызды тақырыптың болғаны жақсы . • Ұйымдастыру : • Әр оқушыға стикерлер, жүріп-тұруға арналған орын қажет . • Жаттығудың сипаттамасы : • Бұл әдісті қолданудың әртүрлі жолдары бар. Айталық: қабырғаға немесе тақтаға пікірлер немесе сұрақтар жазылған бірнеше түрлі-түсті қағаз ілінеді, болмаса оларды үстелдің үстіне қоюға болады. Оқушылар оларды оқып, стикерлерге өз ойларын жазып қалдырады. Екінші жолы: 3/4/5 адамнан тұратын топтар стикердегі сұрақтарға жауап береді немесе ол жөніндегі өз ойларымен бөлісіп, талқылап, стикерге өз ойларын жазады, кейін пікірлерін қорғайды. Оқушылар стикерлерде өз пікірлерін/эмоцияларын білдіре алады .

8 слайд
•
Мақсаты : Бұл әдіс оқушылардың өзгелердің идеясына сүйеніп,
проблеманы немесе мәселені толығымен қамтуын көздейді, сондай-
ақ олардың белсенді болып, жылдам қозғалуын талап етеді .
•
Ұйымдастыру : Бөлмеге индикаторлары, түрлі-түсті қағаз және
қаламдар бар бірқатар бекеттер қою керек (немесе әр топқа әр түсті
қалам беріңіз, осылайша кім қандай үлес қосқанын көре аласыз).
•
Жұмыс алгоритмі: Әр топты өз бекетінің жанына орналастырыңыз.
Оларға талас тудыратын проблеманы талқылап, өз идеяларын газетке
немесе тақтаға жазу үшін 10 минут уақыт беріледі. Уақыт
аяқталғаннан кейін топтар кабинеттегі жаңа бекеттерге көшеді, ол
бекетте бұған дейін болған топтардың идеяларын негізге ала отырып,
талқылауды жалғастырады. Барлық топтар бекеттердің барлығын
өтіп, өзге топтардың түсініктемелерін қарастырып болғанша әр 10
минут сайын топтар бекеттерін ауыстырып отырады .
8 слайд
• Мақсаты : Бұл әдіс оқушылардың өзгелердің идеясына сүйеніп, проблеманы немесе мәселені толығымен қамтуын көздейді, сондай- ақ олардың белсенді болып, жылдам қозғалуын талап етеді . • Ұйымдастыру : Бөлмеге индикаторлары, түрлі-түсті қағаз және қаламдар бар бірқатар бекеттер қою керек (немесе әр топқа әр түсті қалам беріңіз, осылайша кім қандай үлес қосқанын көре аласыз). • Жұмыс алгоритмі: Әр топты өз бекетінің жанына орналастырыңыз. Оларға талас тудыратын проблеманы талқылап, өз идеяларын газетке немесе тақтаға жазу үшін 10 минут уақыт беріледі. Уақыт аяқталғаннан кейін топтар кабинеттегі жаңа бекеттерге көшеді, ол бекетте бұған дейін болған топтардың идеяларын негізге ала отырып, талқылауды жалғастырады. Барлық топтар бекеттердің барлығын өтіп, өзге топтардың түсініктемелерін қарастырып болғанша әр 10 минут сайын топтар бекеттерін ауыстырып отырады .

9 слайд
•
Мақсаты : Идеялар мен ойларды
дамытудың құрылымдалған әдісі.
•
Орналастыру : Арнайы еш нәрсе қажет
емес.
•
Жұмыс алгоритмі : Төменде қараңыз
9 слайд
• Мақсаты : Идеялар мен ойларды дамытудың құрылымдалған әдісі. • Орналастыру : Арнайы еш нәрсе қажет емес. • Жұмыс алгоритмі : Төменде қараңыз

10 слайд
•
Мақсаты : Әр оқушы (бастапқы топта) тыңдайды және (Түрлі-түсті топта)
сөйлейді.
•
Ұйымдастыру : Топты қимылдауға және талқылауға орын қалдыра отырып,
стандартты орналастыру.
•
Жаттығудың сипаттамасы : Оқушыларды талқылау үшін (бұл «бастапқы
топ») тақырып бойынша (барлығына бір тақырып немесе әр топқа бөлек
тақырып) топтарға бөліп отырғызыңыз. Талқылаудан кейін оқушыларға
түстер беріп, тиісінше қайтадан топқа бөледі. Жаңа топтар «бастапқы топ»
қатысушыларынан тұрады. Кейін оқушылар жаңа топта не талқылағандарын
айту үшін «бастапқы топқа» қайта оралады. Бұл одан әрі талқылауға түрткі
болады.
10 слайд
• Мақсаты : Әр оқушы (бастапқы топта) тыңдайды және (Түрлі-түсті топта) сөйлейді. • Ұйымдастыру : Топты қимылдауға және талқылауға орын қалдыра отырып, стандартты орналастыру. • Жаттығудың сипаттамасы : Оқушыларды талқылау үшін (бұл «бастапқы топ») тақырып бойынша (барлығына бір тақырып немесе әр топқа бөлек тақырып) топтарға бөліп отырғызыңыз. Талқылаудан кейін оқушыларға түстер беріп, тиісінше қайтадан топқа бөледі. Жаңа топтар «бастапқы топ» қатысушыларынан тұрады. Кейін оқушылар жаңа топта не талқылағандарын айту үшін «бастапқы топқа» қайта оралады. Бұл одан әрі талқылауға түрткі болады.

11 слайд
•
Мақсаты :
•
БФ балаларды (немесе ересектерді) сыни, байыппен, шығармашыл және
бірлесіп ойлауға ынталандыруға бағытталған. Бұл мұғалімге қатысушылар
сұрақтарды өздері құрастырып және өздері қоятын және «қалай оқу
керектігін үйренетін» «сұраныстар қоғамын» құруға көмектеседі. (Уилл Орд -
http://www.thinkingeducation.co.uk/p4c.htm )
•
Ұйымдастыру : Орындықтарды шеңбер етіп қойыңыздар, (егер қажет болса)
сөйлеушіні білдіретін бір затты алыңыз (мысалы, доп). Бөлме ішінде
оқушыларға арналған ынталандыру материалдарын орналастырыңыз.
•
Жаттығудың сипаттамасы : Мұғалім тақырыппен таныстырып, үдерісті
түсіндіреді. Оқушыларға ынталандыру материалдарын толығымен қарауға
бірнеше минут беру керек. Оқушылар шеңберге оралғанда, жауап беруі тиіс
тақырыпқа/пәнге қатысты сұрақтарды ойластыру үшін, оларға бір-екі минут
беріледі. Оқушылар пікір алмасып, мәселені талқылап, бір тоқтамға келу үшін
дауыс береді. Мұғалім сұрақтарды дұрыс құра отырып, дамытатын сұрақтар
қойып немесе әр оқушының қатысуын қамтамасыз ету үшін топпен бірге
әрекет ете отырып, үйлестіруші ретінде қатысады .
11 слайд
• Мақсаты : • БФ балаларды (немесе ересектерді) сыни, байыппен, шығармашыл және бірлесіп ойлауға ынталандыруға бағытталған. Бұл мұғалімге қатысушылар сұрақтарды өздері құрастырып және өздері қоятын және «қалай оқу керектігін үйренетін» «сұраныстар қоғамын» құруға көмектеседі. (Уилл Орд - http://www.thinkingeducation.co.uk/p4c.htm ) • Ұйымдастыру : Орындықтарды шеңбер етіп қойыңыздар, (егер қажет болса) сөйлеушіні білдіретін бір затты алыңыз (мысалы, доп). Бөлме ішінде оқушыларға арналған ынталандыру материалдарын орналастырыңыз. • Жаттығудың сипаттамасы : Мұғалім тақырыппен таныстырып, үдерісті түсіндіреді. Оқушыларға ынталандыру материалдарын толығымен қарауға бірнеше минут беру керек. Оқушылар шеңберге оралғанда, жауап беруі тиіс тақырыпқа/пәнге қатысты сұрақтарды ойластыру үшін, оларға бір-екі минут беріледі. Оқушылар пікір алмасып, мәселені талқылап, бір тоқтамға келу үшін дауыс береді. Мұғалім сұрақтарды дұрыс құра отырып, дамытатын сұрақтар қойып немесе әр оқушының қатысуын қамтамасыз ету үшін топпен бірге әрекет ете отырып, үйлестіруші ретінде қатысады .

12 слайд
Мақсаты : Келіссөздерді, бірге алаң болу және негіздеуді қолдануға көмектеседі.
Ұйымдастыру : Қозғалуға және араласуға ыңғайлы болу үшін үлкен кеңістік қажет.
Немесе, оқушылар парталардың айналасына топтар құрып, тиісінше орындықтарды
қозғалта алады .
Жаттығудың сипаттамасы : Біріншіден, оқушылар жеке жауап берулері керек.
Кейін жұп ақылдасып, олардың екі жауабын бір жауап етіп үйлестіреді. Кейін
жұптар басқа жұптармен бірігіп, үдерісті қайталайды. Осылайша төрт жауап бір
жауап болып біріктіріледі.
Мысалы. Бірінші оқушы мінсіз өмір үшін үш зат таңдайды . Кейін жұптар
талқылап, 6 жауаптан тек үшеуін таңдайды . Сосын 4 оқушы дәл солай алтыдан 3
затты таңдайды.
12 слайд
Мақсаты : Келіссөздерді, бірге алаң болу және негіздеуді қолдануға көмектеседі. Ұйымдастыру : Қозғалуға және араласуға ыңғайлы болу үшін үлкен кеңістік қажет. Немесе, оқушылар парталардың айналасына топтар құрып, тиісінше орындықтарды қозғалта алады . Жаттығудың сипаттамасы : Біріншіден, оқушылар жеке жауап берулері керек. Кейін жұп ақылдасып, олардың екі жауабын бір жауап етіп үйлестіреді. Кейін жұптар басқа жұптармен бірігіп, үдерісті қайталайды. Осылайша төрт жауап бір жауап болып біріктіріледі. Мысалы. Бірінші оқушы мінсіз өмір үшін үш зат таңдайды . Кейін жұптар талқылап, 6 жауаптан тек үшеуін таңдайды . Сосын 4 оқушы дәл солай алтыдан 3 затты таңдайды.

13 слайд
•
Мақсаты :
•
Идеяларды құрастырып, белсенді тыңдап, бар ойын талқылауға
шоғырландыруға мүмкіндік береді. Жұптарды қолдану оқушыларға сөйлеуге
және үлкен топтарда өзін сенімсіз сезінетін оқушыларға көмектесуге
мүмкіндік береді.
•
Ұйымдастыру :
•
Талқылау кезінде басқа жұптармен қосылып талқылаудан сақтап қалу үшін
жұптар арасында аз да болса ара-қашықтық сақтаған дұрыс әрі тиімді
болмақ.
•
Жаттығудың сипаттамасы :
•
Оқушылармен талқылау үшін ынталандыратын немесе арнайы сұрақтар мен
тақырыптарды қолданыңыз. Белсенді тыңдап, жауап беруге жетелеңіз.
Тақырыпты белгілеу үшін А мен Б атаңыз ( мысалы, А тыңдайды, ал Б
сөйлейді, кейін керісінше). Оқушылардан олар жеке жауап алғысы келетін
сұрақ қоюды сұраңыз, кейін бұл сұрақ жұпта талқыланады. Әр жұпқа мақсат
қойыңыз – мысалы, мынаған жауап беріңдер.
13 слайд
• Мақсаты : • Идеяларды құрастырып, белсенді тыңдап, бар ойын талқылауға шоғырландыруға мүмкіндік береді. Жұптарды қолдану оқушыларға сөйлеуге және үлкен топтарда өзін сенімсіз сезінетін оқушыларға көмектесуге мүмкіндік береді. • Ұйымдастыру : • Талқылау кезінде басқа жұптармен қосылып талқылаудан сақтап қалу үшін жұптар арасында аз да болса ара-қашықтық сақтаған дұрыс әрі тиімді болмақ. • Жаттығудың сипаттамасы : • Оқушылармен талқылау үшін ынталандыратын немесе арнайы сұрақтар мен тақырыптарды қолданыңыз. Белсенді тыңдап, жауап беруге жетелеңіз. Тақырыпты белгілеу үшін А мен Б атаңыз ( мысалы, А тыңдайды, ал Б сөйлейді, кейін керісінше). Оқушылардан олар жеке жауап алғысы келетін сұрақ қоюды сұраңыз, кейін бұл сұрақ жұпта талқыланады. Әр жұпқа мақсат қойыңыз – мысалы, мынаған жауап беріңдер.

14 слайд
•
Мақсаты:
•
Белсенді тыңдау, қауым алдында сөйлеу және анық баяндау,
тәжірибе алмасу және өзара байланысты болу.
•
Ұйымдастыру :
•
Топтарды сынып бойынша үш-төрттен орналастыру.
•
Жаттығудың сипаттамасы :
•
Топтар тапсырмаларды орындап болғаннан кейін топтың бір адамы
«елші» болып сайланады да, зерделенген материалды түсіндіру және
жинақтау, бұл туралы жаңа топтың ойын, бір шешімге келгенін немесе
жетістікке жеткенін білу үшін басқа топқа барады. Бұдан кейін елші өз
тобына қайтып оралып, білгендерін айтып береді. Бұл – шаршататын
және бір сарынды «баяндама жасалатын», мезі қылатын сабақтардан
құтылуға мүмкіндік беретін тамаша әдіс. Сондай-ақ бұл әдіс елшінің
тілді қолдану шеберлігін көрсетеді, әрі белсенді тыңдаушылар тобын
қалыптастырады . ( ақпарат көзі
14 слайд
• Мақсаты: • Белсенді тыңдау, қауым алдында сөйлеу және анық баяндау, тәжірибе алмасу және өзара байланысты болу. • Ұйымдастыру : • Топтарды сынып бойынша үш-төрттен орналастыру. • Жаттығудың сипаттамасы : • Топтар тапсырмаларды орындап болғаннан кейін топтың бір адамы «елші» болып сайланады да, зерделенген материалды түсіндіру және жинақтау, бұл туралы жаңа топтың ойын, бір шешімге келгенін немесе жетістікке жеткенін білу үшін басқа топқа барады. Бұдан кейін елші өз тобына қайтып оралып, білгендерін айтып береді. Бұл – шаршататын және бір сарынды «баяндама жасалатын», мезі қылатын сабақтардан құтылуға мүмкіндік беретін тамаша әдіс. Сондай-ақ бұл әдіс елшінің тілді қолдану шеберлігін көрсетеді, әрі белсенді тыңдаушылар тобын қалыптастырады . ( ақпарат көзі

15 слайд
•
Мақсаты:
•
Сұрақтар топтамасымен жұмыс істеудің құрылымдалған тәсілі және топта жұмыс істеуге мүмкіндік береді.
•
Ұйымдастыру :
•
Оқушыларды сынып бойынша үш-төрттен орналастырыңыз.
•
Жаттығудың сипаттамасы : «Джигсо» әдісінің артықшылығы – топта жұмыс істеуге арналған құрылым ұсынып, сөйлеу
және тыңдау дағдыларын дамытуды қамтамасыз ететіндігі.
•
• Мұғалім сыныпты шағын топтарға бөледі (әдетте, төрт адамнан). Мұғалім оларды сыныптың тепе-теңдігін сақтай отырып,
жынысына, қабілетіне, қарым-қатынастарына қарап бөледі.
•
• Құрылған әр топқа дәстүрлі тапсырма беріледі. Тапсырма үлестірме материалдар түрінде таратылады. Күрделілігі бойынша
оқуға арналған материалдің тиісті күрделілік деңгейі сақталуы керек. Егер топ төрт адамнан тұратын болса, басты тапсырманың
ішінде топтың әр мүшесіне бір сұрақтан төрт сұрақ немесе тапсырма болады. Сұрақтар немесе тапсырмалар топ ішінде
оқушылардың өзара келісуі арқылы бөлінеді.
•
• Нақты бір сұрақты немесе тапсырманы таңдаған оқушылардың барлығы Сарапшы топ деп аталатын жаңа топ құрылып,
ортақ проблеманың шешімін табу үшін олар бірлесіп жұмыс істейді. Тапсырманы орындаудың бұл кезеңінің соңына қарай
оқушы өзге «сарапшылармен» өзара қарым-қатынас жасап, мәселені талқылаудың арқасында өз сұрағы бойынша сарапшы
болып қалыптасады.
•
• Оқушылар бастапқы топтарына қайтып оралады. Материалдар таратылады да, бастапқы топтарға ақтық тапсырма беріледі.
Ол ұжымдық қорытынды шығару немесе жеке тапсырма болуы мүмкін. Бұл тапсырманың көздегені: тапсырманы сәтті аяқтау
үшін оқушылар әрқайсысының сарапшы топта болған кезде алған мәліметтерін ескере отырып, бастапқы топтың бірлескен
«ақылына» сүйенуін қамтамасыз ету
15 слайд
• Мақсаты: • Сұрақтар топтамасымен жұмыс істеудің құрылымдалған тәсілі және топта жұмыс істеуге мүмкіндік береді. • Ұйымдастыру : • Оқушыларды сынып бойынша үш-төрттен орналастырыңыз. • Жаттығудың сипаттамасы : «Джигсо» әдісінің артықшылығы – топта жұмыс істеуге арналған құрылым ұсынып, сөйлеу және тыңдау дағдыларын дамытуды қамтамасыз ететіндігі. • • Мұғалім сыныпты шағын топтарға бөледі (әдетте, төрт адамнан). Мұғалім оларды сыныптың тепе-теңдігін сақтай отырып, жынысына, қабілетіне, қарым-қатынастарына қарап бөледі. • • Құрылған әр топқа дәстүрлі тапсырма беріледі. Тапсырма үлестірме материалдар түрінде таратылады. Күрделілігі бойынша оқуға арналған материалдің тиісті күрделілік деңгейі сақталуы керек. Егер топ төрт адамнан тұратын болса, басты тапсырманың ішінде топтың әр мүшесіне бір сұрақтан төрт сұрақ немесе тапсырма болады. Сұрақтар немесе тапсырмалар топ ішінде оқушылардың өзара келісуі арқылы бөлінеді. • • Нақты бір сұрақты немесе тапсырманы таңдаған оқушылардың барлығы Сарапшы топ деп аталатын жаңа топ құрылып, ортақ проблеманың шешімін табу үшін олар бірлесіп жұмыс істейді. Тапсырманы орындаудың бұл кезеңінің соңына қарай оқушы өзге «сарапшылармен» өзара қарым-қатынас жасап, мәселені талқылаудың арқасында өз сұрағы бойынша сарапшы болып қалыптасады. • • Оқушылар бастапқы топтарына қайтып оралады. Материалдар таратылады да, бастапқы топтарға ақтық тапсырма беріледі. Ол ұжымдық қорытынды шығару немесе жеке тапсырма болуы мүмкін. Бұл тапсырманың көздегені: тапсырманы сәтті аяқтау үшін оқушылар әрқайсысының сарапшы топта болған кезде алған мәліметтерін ескере отырып, бастапқы топтың бірлескен «ақылына» сүйенуін қамтамасыз ету

16 слайд
•
Мақсаты :
•
Пікір айту, құндылықтарды көрсету, пікірлердің әртүрлілігін талқылау,
қоғамдық талқылауға қатысу.
•
Ұйымдастыру:
•
Спектр үшін жіпті, тақтаны көрсетіп тұратын стрелкаларды пайдаланыңыз;
қарама-қарсы қабырғаларға пікірлердің екі ең шеткі нүктелерін
орналастырыңыз .
•
Жаттығудың сипаттамасы :
•
Оқушылар немесе оқушылардан құрылған топтар айтылған пікірмен
қаншалықты келісетіндігін айта отырып, оған қатысты өз ойларымен бөліседі.
Бұны жүзеге асырудың тәсілдері өте көп: оқушылардан олардың өз пікірлерін
көрсететін сызықтың нүктелеріне келіп тұруды өтінуге болады немесе олар
айтылғанды алдымен топ ішінде талқылайды да, содан кейін топтан бір
оқушы шығып өз тобының ұстанымын түсіндіре отырып, тобының
белгі/карточкасын сызықтың бойына орналастырады. Бұл – бір сұрақтардың
әртүрлі жауаптарын салыстырып, пікірлер арасындағы алшақтықты анықтауға
арналған өте жақсы әдіс
16 слайд
• Мақсаты : • Пікір айту, құндылықтарды көрсету, пікірлердің әртүрлілігін талқылау, қоғамдық талқылауға қатысу. • Ұйымдастыру: • Спектр үшін жіпті, тақтаны көрсетіп тұратын стрелкаларды пайдаланыңыз; қарама-қарсы қабырғаларға пікірлердің екі ең шеткі нүктелерін орналастырыңыз . • Жаттығудың сипаттамасы : • Оқушылар немесе оқушылардан құрылған топтар айтылған пікірмен қаншалықты келісетіндігін айта отырып, оған қатысты өз ойларымен бөліседі. Бұны жүзеге асырудың тәсілдері өте көп: оқушылардан олардың өз пікірлерін көрсететін сызықтың нүктелеріне келіп тұруды өтінуге болады немесе олар айтылғанды алдымен топ ішінде талқылайды да, содан кейін топтан бір оқушы шығып өз тобының ұстанымын түсіндіре отырып, тобының белгі/карточкасын сызықтың бойына орналастырады. Бұл – бір сұрақтардың әртүрлі жауаптарын салыстырып, пікірлер арасындағы алшақтықты анықтауға арналған өте жақсы әдіс

17 слайд
•
Мақсаты :
•
Бұл әдіс оқушылар бойында идея білдіру, тыңдау дағдыларын дамытуға бағытталған, сондай-ақ
барлық оқушыларды қатыстыру арқылы оқыту жағдайларын теңестіруді көздейді .
•
Ұйымдастыру :
•
Жылжымалы орындықтар болғаны абзал.
•
Жұмыс алгоритмі :
•
Бұл әдіс бойынша оқушылар кезектесіп сөз сөйлейді. Оқушылар төрт немес бес адамнан тұратын топ
құрайды. Оқушыларға тақырып және ол бойынша ой жинақтау үшін бірнеше минут беріңіз. Содан
кейін талқылау басталады, әр оқушыға үздіксіз сөз сөйлеу үшін үш минутке дейін (немесе өзге
уақытты таңдаңыз) уақыт беріледі. Бұл уақытта ешкім еш нәрсе айта алмайды.
•
Әрқайсысы бір рет сөз сөйлегеннен кейін жалпы әңгіме жүргізу мақсатында шағын топтар
шеңберінде сөз беріңіз. Бұл кезеңде оқушылардың өзінің жеке идеяларын емес, біреудің
айтқандарын негізге ала отырып сөйл...
17 слайд
• Мақсаты : • Бұл әдіс оқушылар бойында идея білдіру, тыңдау дағдыларын дамытуға бағытталған, сондай-ақ барлық оқушыларды қатыстыру арқылы оқыту жағдайларын теңестіруді көздейді . • Ұйымдастыру : • Жылжымалы орындықтар болғаны абзал. • Жұмыс алгоритмі : • Бұл әдіс бойынша оқушылар кезектесіп сөз сөйлейді. Оқушылар төрт немес бес адамнан тұратын топ құрайды. Оқушыларға тақырып және ол бойынша ой жинақтау үшін бірнеше минут беріңіз. Содан кейін талқылау басталады, әр оқушыға үздіксіз сөз сөйлеу үшін үш минутке дейін (немесе өзге уақытты таңдаңыз) уақыт беріледі. Бұл уақытта ешкім еш нәрсе айта алмайды. • Әрқайсысы бір рет сөз сөйлегеннен кейін жалпы әңгіме жүргізу мақсатында шағын топтар шеңберінде сөз беріңіз. Бұл кезеңде оқушылардың өзінің жеке идеяларын емес, біреудің айтқандарын негізге ала отырып сөйл...

