презентация.Психикалық дамуы тежелген балалардың ақыл-ойын дамыту жұмыстары.
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Сарысу ауданы әкімдігінің білім бөлімінің
«Психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті»
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Баяндама
Педагог-дефектолог:Дәулетшеева Т.Е
Жаңатас қаласы Психикалық дамуы тежелген
балалардың ақыл-ойын дамыту жұмыстары
1 слайд
Сарысу ауданы әкімдігінің білім бөлімінің «Психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті» коммуналдық мемлекеттік мекемесі Баяндама Педагог-дефектолог:Дәулетшеева Т.Е Жаңатас қаласы Психикалық дамуы тежелген балалардың ақыл-ойын дамыту жұмыстары
2 слайд
2 слайд
3 слайд
3 слайд
4 слайд
4 слайд
5 слайд
5 слайд
6 слайд
6 слайд
7 слайд
7 слайд
8 слайд
•
Соңғы мәліметімізге қарағанда, біздің
елімізде
42,2 мың ерекше білімді
қажет
ететін балалар бар екен.
Педагогтар
мен дефектологтардың
пікірінше,
біздің елімізде мұндай
балалармен
жұмыс жүргізетін жаңа,
нәтижелі
бағдарламалар мен
әдістемелер
жоқтың қасы. Демек,
ерекше
білімді қажет ететін балалар
отбасының
әлеуметтік-педагогикалық
проблемаларын
зерттеп білу және
оларды
шешеуге әлемдік тәжірибеге
сүйене
отырып, отандық төл
мамандарды
тарту – бүгінгі күн
тәртібіндегі
ең өзекті мәселе.
8 слайд
• Соңғы мәліметімізге қарағанда, біздің елімізде 42,2 мың ерекше білімді қажет ететін балалар бар екен. Педагогтар мен дефектологтардың пікірінше, біздің елімізде мұндай балалармен жұмыс жүргізетін жаңа, нәтижелі бағдарламалар мен әдістемелер жоқтың қасы. Демек, ерекше білімді қажет ететін балалар отбасының әлеуметтік-педагогикалық проблемаларын зерттеп білу және оларды шешеуге әлемдік тәжірибеге сүйене отырып, отандық төл мамандарды тарту – бүгінгі күн тәртібіндегі ең өзекті мәселе.
9 слайд
•
Психикалық дамуы тежелген
балаларда сөйлеудің жетілмеуі де
байқалады, мұны дыбысты дұрыс
айта алмауынан, сөздің
жұтаңдығынан, сөздің жеткіліксіз
ажыратылуынан,логика-
грамматикалық конструкцияларды
игеру қиындығынан көре аламыз.
Баланың сөз жасау кезеңі ол нормаға
сай аяқталған кезде басталады. Ауыз
екі сөйлеу сырттай сәтті
көрінгенімен көбінесе сөйлеудің
күрделілігі, ойдың оралымсыздығы
байқалады. Мұндай балалардың
қарым-қатынас жасау мұқтаждығы
төмен.
9 слайд
• Психикалық дамуы тежелген балаларда сөйлеудің жетілмеуі де байқалады, мұны дыбысты дұрыс айта алмауынан, сөздің жұтаңдығынан, сөздің жеткіліксіз ажыратылуынан,логика- грамматикалық конструкцияларды игеру қиындығынан көре аламыз. Баланың сөз жасау кезеңі ол нормаға сай аяқталған кезде басталады. Ауыз екі сөйлеу сырттай сәтті көрінгенімен көбінесе сөйлеудің күрделілігі, ойдың оралымсыздығы байқалады. Мұндай балалардың қарым-қатынас жасау мұқтаждығы төмен.
10 слайд
•
Психикалық дамуының тежелуі бар
балалардың оқу үлгірімі төмен болады.
Бұл балалардың оқуға үлгермеушілігі 1-
сыныптан бастап көріне бастайды.
Бірақ, анық белгілері 2-3 сыныптарда
белгілі болады. Олардың оқу
дағдыларындағы кездесетін
кемшіліктері:
•
• сабақ процесіне жай қосылады;
•
• оқу материалын баяу
қабылдайды немесе мүлдем
қабылдамайды;
•
• берілген тапсырманы мұғалімнің
көмегінсіз орындай алмайды;
•
• оқуы мен жазуы жай;
•
• оқыған мәтінін түсінбейді және
түсінгенін айтып бере алмайды;
•
• есептер шығарған кезде қателер
жібереді;
•
• тез шаршағыш;
•
• сыныптстарымен аз араласады;
•
• өз ойын анық айта алмайды.
10 слайд
• Психикалық дамуының тежелуі бар балалардың оқу үлгірімі төмен болады. Бұл балалардың оқуға үлгермеушілігі 1- сыныптан бастап көріне бастайды. Бірақ, анық белгілері 2-3 сыныптарда белгілі болады. Олардың оқу дағдыларындағы кездесетін кемшіліктері: • • сабақ процесіне жай қосылады; • • оқу материалын баяу қабылдайды немесе мүлдем қабылдамайды; • • берілген тапсырманы мұғалімнің көмегінсіз орындай алмайды; • • оқуы мен жазуы жай; • • оқыған мәтінін түсінбейді және түсінгенін айтып бере алмайды; • • есептер шығарған кезде қателер жібереді; • • тез шаршағыш; • • сыныптстарымен аз араласады; • • өз ойын анық айта алмайды.
11 слайд
11 слайд
12 слайд
12 слайд
13 слайд
Балалардың ойлауын
төмендегідей
тапсырмалар беріп
дамытуға болады:
13 слайд
Балалардың ойлауын төмендегідей тапсырмалар беріп дамытуға болады:
14 слайд
«Анаграмманы
шеш!» жаттығуы
•
Сөздегі әріптердің орны
ауыстырылады. Жеңілінен
бастауға болады. Арнайы
балаларға тапсырма
жеңілдетіп беріледі.
Мысалы, жемістер,
көкөністер т.б. тақырыппен
беріледі.
14 слайд
«Анаграмманы шеш!» жаттығуы • Сөздегі әріптердің орны ауыстырылады. Жеңілінен бастауға болады. Арнайы балаларға тапсырма жеңілдетіп беріледі. Мысалы, жемістер, көкөністер т.б. тақырыппен беріледі.
15 слайд
•
Л М А Л- АЛМА
•
Ү З Ж І М- ЖҮЗІМ
•
И Я П З – ПИЯЗ
•
Р Ө К І – ӨРІК
•
Б І С Ә З – СӘБІЗ
•
Л М А Т Ұ Р – АЛМҰРТ
•
Р Т К А П О – КАРТОП
•
Н Н А Б А – БАНАН
•
И Р Я Қ - ҚИЯР
15 слайд
• Л М А Л- АЛМА • Ү З Ж І М- ЖҮЗІМ • И Я П З – ПИЯЗ • Р Ө К І – ӨРІК • Б І С Ә З – СӘБІЗ • Л М А Т Ұ Р – АЛМҰРТ • Р Т К А П О – КАРТОП • Н Н А Б А – БАНАН • И Р Я Қ - ҚИЯР
16 слайд
«Қолдану» жаттығуы.
•
Балаларға таныс нәрсе
көрсетіледі. Олар бұл нәрсені
түрлі тәсілдермен қайда
қолдануға болатынын табады.
Мысалы: «Кірпіш тас»,
«Қалам», «Газет»,
«Кітап»,
т.б.
16 слайд
«Қолдану» жаттығуы. • Балаларға таныс нәрсе көрсетіледі. Олар бұл нәрсені түрлі тәсілдермен қайда қолдануға болатынын табады. Мысалы: «Кірпіш тас», «Қалам», «Газет», «Кітап», т.б.
17 слайд
«Белгісін тап» жаттығуы.
•
БАЛАЛАРҒА ҮШ-ТӨРТ СӨЗ БЕРІЛЕДІ.
МЫСАЛЫ: АЛМА, СИЫР, ТҮН. ОСЫ
СӨЗДЕРДІҢ БІР БЕЛГІСІН ТАБУҒА
ТАПСЫРМА БЕРІЛЕДІ. (АЛМА -
ТӘТТІ, СИЫР – СҮТТІ, ТҮН –
ҚАРАҢҒЫ). ОҚУШЫЛАР
ЖАТТЫҚҚАН СОҢ ЕКІ, ҮШ
БЕЛГІСІН
ТАПТЫРУҒА БОЛАДЫ.
17 слайд
«Белгісін тап» жаттығуы. • БАЛАЛАРҒА ҮШ-ТӨРТ СӨЗ БЕРІЛЕДІ. МЫСАЛЫ: АЛМА, СИЫР, ТҮН. ОСЫ СӨЗДЕРДІҢ БІР БЕЛГІСІН ТАБУҒА ТАПСЫРМА БЕРІЛЕДІ. (АЛМА - ТӘТТІ, СИЫР – СҮТТІ, ТҮН – ҚАРАҢҒЫ). ОҚУШЫЛАР ЖАТТЫҚҚАН СОҢ ЕКІ, ҮШ БЕЛГІСІН ТАПТЫРУҒА БОЛАДЫ.
18 слайд
«Артығын
шығар!» жаттығуы.
•
Суреттерді
көре отырып,
мағынасына
қарай, топтап,
артығын
шығарады. Бұл
жаттығуды
сөздер арқылы
беруге
болады.
18 слайд
«Артығын шығар!» жаттығуы. • Суреттерді көре отырып, мағынасына қарай, топтап, артығын шығарады. Бұл жаттығуды сөздер арқылы беруге болады.
19 слайд
«ОРТАҚ БЕЛГІСІН
ТАП!» ЖАТТЫҒУЫ.
•
Балаларға
бірдей қызметі бар,
пішіндері
бөлек, пішіндері бірдей,
ерекшеліктері
басқа түрлі суреттер
көрсетіледі.
Мысалы: ұшақ – көбелек,
сиыр-жылқы,
т.б. Бұл жаттығуды екі
ұғымды
есту арқылы ұқсастығы мен
айырмашылығын
таптыруға болады.
Мысалы:
күн-түн, жас адам – кәрі
адам
т.б.
19 слайд
«ОРТАҚ БЕЛГІСІН ТАП!» ЖАТТЫҒУЫ. • Балаларға бірдей қызметі бар, пішіндері бөлек, пішіндері бірдей, ерекшеліктері басқа түрлі суреттер көрсетіледі. Мысалы: ұшақ – көбелек, сиыр-жылқы, т.б. Бұл жаттығуды екі ұғымды есту арқылы ұқсастығы мен айырмашылығын таптыруға болады. Мысалы: күн-түн, жас адам – кәрі адам т.б.
20 слайд
«Тізбекті
жалғастыр» жаттығуы.
•
Балаларға түрлі пішіндер
көрсетіледі. Онда пішіндер
белгілі бір кезекпен қойылған.
Балалар әрі қарай тізбекті
жалғастырады.
20 слайд
«Тізбекті жалғастыр» жаттығуы. • Балаларға түрлі пішіндер көрсетіледі. Онда пішіндер белгілі бір кезекпен қойылған. Балалар әрі қарай тізбекті жалғастырады.
21 слайд
«Бос торкөзге
орналастыр»
жаттығуы.
Бос торкөздерге пішіндердің қайсысын
орналастырар едің? Дөңгелекті ме, шаршы
ма, әлде үшбұрышты ма?
21 слайд
«Бос торкөзге орналастыр» жаттығуы. Бос торкөздерге пішіндердің қайсысын орналастырар едің? Дөңгелекті ме, шаршы ма, әлде үшбұрышты ма?
22 слайд
«Қарама-қарсы
мағынасын тап!» әдісі.
•
1.Жуан
–
•
2.Биік
–
•
3.Тар
–
•
4.Кішкентай
–
•
5.Салқын
–
•
6.Ұзын
–
•
7.
Ақ –
•
8.
Ашық –
•
9.
Қою –
•
10.
Өткір -
•
11.
Ашық –
•
12.
Жоғары –
22 слайд
«Қарама-қарсы мағынасын тап!» әдісі. • 1.Жуан – • 2.Биік – • 3.Тар – • 4.Кішкентай – • 5.Салқын – • 6.Ұзын – • 7. Ақ – • 8. Ашық – • 9. Қою – • 10. Өткір - • 11. Ашық – • 12. Жоғары –
23 слайд
23 слайд