Проект "Қаламның тазалығын сақтаудағы менің қосқан үлесім"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
“Екібастұз қаласы әкімдігінің білім бөлімі” ММ
№12 жалпы орта білім беретін мектеп
““Қаламның тазалығын сақтаудағы
менің қосқан үлесім.”.”
Тақырыбы:
Секция: Қоршаған ортаны және денсаулықты сақтау
Зерттеуші:
10 “а” сынып оқушысы
Дулатова Камила
Жетекшісі: Бітімбаева С.Ж.
Қазақ тілі мен әдебиет пәнінің
мұғалімі
Екібастұз қаласы, 2013 жыл.
1
1 слайд
“Екібастұз қаласы әкімдігінің білім бөлімі” ММ №12 жалпы орта білім беретін мектеп ““Қаламның тазалығын сақтаудағы менің қосқан үлесім.”.” Тақырыбы: Секция: Қоршаған ортаны және денсаулықты сақтау Зерттеуші: 10 “а” сынып оқушысы Дулатова Камила Жетекшісі: Бітімбаева С.Ж. Қазақ тілі мен әдебиет пәнінің мұғалімі Екібастұз қаласы, 2013 жыл. 1
2 слайд
Мен, Дулатова Камила,10 А сынып оқушысымын.
Менің тақырыбым: Қаламның тазалығын сақтаудағы менің
қосқан үлесім
Менің бұл тақырыпты таңдау себебім: Біздің Жер-Анамыз неше
жылдардан бері көріп келе жатқан азабы аз емес. 1949жылдан
бастап Семей полигонындағы жарылыстар, Арал теңізінің
проблемасы тағыда да көптеген экологиялық проблемалары
барлығымызды қатты ойға батырады. Сол себептен, экология
маселесін қозғап адам санасына жеткізу максатында,
өзімнің каламның тазалығын мысал ретінде көрсетіп, зерттеп
қорғауды жөн көрдім
.
3
2 слайд
Мен, Дулатова Камила,10 А сынып оқушысымын. Менің тақырыбым: Қаламның тазалығын сақтаудағы менің қосқан үлесім Менің бұл тақырыпты таңдау себебім: Біздің Жер-Анамыз неше жылдардан бері көріп келе жатқан азабы аз емес. 1949жылдан бастап Семей полигонындағы жарылыстар, Арал теңізінің проблемасы тағыда да көптеген экологиялық проблемалары барлығымызды қатты ойға батырады. Сол себептен, экология маселесін қозғап адам санасына жеткізу максатында, өзімнің каламның тазалығын мысал ретінде көрсетіп, зерттеп қорғауды жөн көрдім . 3
3 слайд
Зерттеу мақсаты :
Экология мәселесін қозғап зерттеу жұмыстарын жүргізу
арқылы тазалықтың тиімділігін адам санасына жеткізу
Міндеттер:
1. Өзімнің жерімнің елімнің,экология жағдайымен танысу
зерттеу;
2. Мектеп айналасын көгалдандыру мәселесін көтеру;
ТАҚЫРЫБЫ:ТАҚЫРЫБЫ:
Қаламның тазалығын сақтаудағы менің
қосқан үлесім
4
3 слайд
Зерттеу мақсаты : Экология мәселесін қозғап зерттеу жұмыстарын жүргізу арқылы тазалықтың тиімділігін адам санасына жеткізу Міндеттер: 1. Өзімнің жерімнің елімнің,экология жағдайымен танысу зерттеу; 2. Мектеп айналасын көгалдандыру мәселесін көтеру; ТАҚЫРЫБЫ:ТАҚЫРЫБЫ: Қаламның тазалығын сақтаудағы менің қосқан үлесім 4
4 слайд
Өзектілігі:
Жоба Екібастұз қаласы экологиясының зияны мен пайдасын, ерекшелігін баяндауға
арналған.
Экологияның адам ағзасына зияны, пайдасы кеңінен зерттеледі. Оған біздің қосқан
үлесіміз қарастырылып, маңызды бөліктері ескеріліп, нәтижесі көрсетіледі.
Еліміз көркейіп, ұлтымыздың салт-дәстүрлері қайта жаңғырып жатқанда,
ұлттық мұра дастандарымызды кейінгі ұрпаққа насихаттау. Қазақстан
жерінің барлық тұрғындарына экологияның адам ағзасына тигізетін
әсері туралы айтып дәлелдеу, таныстыру.
Құлағы мен жағын жер,-дегендей бір атаның баласы емес, бүкіл қазақ еліне жанашыр,
рухы биік, саналы, салауатты азамат болғым келеді.
Менің осы тақырыпты таңдауыма Сингапур туралы деректі фильм көргенім әсер етті. Ол
әлемде тазалықтан 1-ші орын алады. Неге біз Сингапурдағы сияқты таза Қазақстан
болмаймыз? Жер біздің ортақ үйіміз емес пе? Сол тазалықты сақтауды өзімнің туып өскен
Екібастұз қаласының №12 ЖОББмектебінің шағын ғана ауласынан бастағанды жөн көрдім
Гипотеза: Берілген деректер арқылы, экологияның кейбір ерекшеліктерін танып біледі,
денсаулығына деген көзқарасы өзгеріп, танымы мен талғамы артады.
Жұмыстың нәтижесі мен қорытындысы: Зерттеу жұмысының алға қойған мақсатының
орындалуы, гипотезаның дәлелденуі.
5
4 слайд
Өзектілігі: Жоба Екібастұз қаласы экологиясының зияны мен пайдасын, ерекшелігін баяндауға арналған. Экологияның адам ағзасына зияны, пайдасы кеңінен зерттеледі. Оған біздің қосқан үлесіміз қарастырылып, маңызды бөліктері ескеріліп, нәтижесі көрсетіледі. Еліміз көркейіп, ұлтымыздың салт-дәстүрлері қайта жаңғырып жатқанда, ұлттық мұра дастандарымызды кейінгі ұрпаққа насихаттау. Қазақстан жерінің барлық тұрғындарына экологияның адам ағзасына тигізетін әсері туралы айтып дәлелдеу, таныстыру. Құлағы мен жағын жер,-дегендей бір атаның баласы емес, бүкіл қазақ еліне жанашыр, рухы биік, саналы, салауатты азамат болғым келеді. Менің осы тақырыпты таңдауыма Сингапур туралы деректі фильм көргенім әсер етті. Ол әлемде тазалықтан 1-ші орын алады. Неге біз Сингапурдағы сияқты таза Қазақстан болмаймыз? Жер біздің ортақ үйіміз емес пе? Сол тазалықты сақтауды өзімнің туып өскен Екібастұз қаласының №12 ЖОББмектебінің шағын ғана ауласынан бастағанды жөн көрдім Гипотеза: Берілген деректер арқылы, экологияның кейбір ерекшеліктерін танып біледі, денсаулығына деген көзқарасы өзгеріп, танымы мен талғамы артады. Жұмыстың нәтижесі мен қорытындысы: Зерттеу жұмысының алға қойған мақсатының орындалуы, гипотезаның дәлелденуі. 5
5 слайд
2.1 Тарихи деректерге сүйенсек ...2.1 Тарихи деректерге сүйенсек ...
Алғашқы экологиялық зерттеулердің элементтерін біз ерте ғасырларда өмір
сүрген Эмподокл, Гиппократ, Аристотель, Теофраст сияқты философтар мен
табиғат зерттеушілерінің еңбектерін көреміз.. Қазақтар - тумасынан табиғатты
сүйіп өскен, қоршаған ортаға үлкен ілтипатпен қараған халық. Бұған, күні кешеге
дейін, туған өңіріміздің табиғатының таза болғандығын айтсақ та жеткілікті
сияқты. Біздің халық - "экология" деген сөзді естімей өскен ұрпақ. Бір кездерде
бізді
И. Мичуриннің "Адамзат табиғаттан рахым күтіп отыра алмайды, одан керектіні
жеңіп алуымыз керек",- деген ұранымен оқытты. Қаһарман халқымыз тауды
бұзып, тасты жарып, жерді терең қазып, өзен-көлді бұғалықтап, ел үшін біраз игі
істерді жүзеге асырды. Ғылыми-техникалық революция болды. Көптеген көп
тонналық өнеркәсіптер іске қосылды. Сол кездерде мұның қызығын да көрді.
II.II.Негізгі бөлім:Негізгі бөлім:
8
Керек сөздерін алып, фото қой.
5 слайд
2.1 Тарихи деректерге сүйенсек ...2.1 Тарихи деректерге сүйенсек ... Алғашқы экологиялық зерттеулердің элементтерін біз ерте ғасырларда өмір сүрген Эмподокл, Гиппократ, Аристотель, Теофраст сияқты философтар мен табиғат зерттеушілерінің еңбектерін көреміз.. Қазақтар - тумасынан табиғатты сүйіп өскен, қоршаған ортаға үлкен ілтипатпен қараған халық. Бұған, күні кешеге дейін, туған өңіріміздің табиғатының таза болғандығын айтсақ та жеткілікті сияқты. Біздің халық - "экология" деген сөзді естімей өскен ұрпақ. Бір кездерде бізді И. Мичуриннің "Адамзат табиғаттан рахым күтіп отыра алмайды, одан керектіні жеңіп алуымыз керек",- деген ұранымен оқытты. Қаһарман халқымыз тауды бұзып, тасты жарып, жерді терең қазып, өзен-көлді бұғалықтап, ел үшін біраз игі істерді жүзеге асырды. Ғылыми-техникалық революция болды. Көптеген көп тонналық өнеркәсіптер іске қосылды. Сол кездерде мұның қызығын да көрді. II.II.Негізгі бөлім:Негізгі бөлім: 8 Керек сөздерін алып, фото қой.
6 слайд
9
2.2 Экологияның адам ағзасына тигізетін әсері
Қазақстанның көптеген аудандары, бүгінгі күнде де экологиялық мүшкіл хал
кешіп отыр. Қоршаған ортаны қорғау шараларына, республикамыз біршама
мөлшерде мемлекеттік және орталықтандырған түрде күрделі қаржы бөліп отыр.
Алайда, мұның бәрі, республиканың ұлттық табысының 1%-на де жетпейді.
Қоршаған ортаны зиянды заттармен, техногенді қалдықтармен ластауда
Қазақстанның мына кәсіпорындары ерекше "үлес қосып" отыр:
Батыс Қазақстан мұнай, газ, конденсат кең орындары, Өскемен қорғасын-мырш
комбинаты, Өскемен титан-магний комбинаты, Лениногор полиметалл
комбинаты, Зыряновск полиметалл комбинаты, Жамбыл суперфосфат заводы,
Жамбыл фосфор заводы, Балқаш тау-кен комбинаты, Жезқазған тау-кен
комбинаты, Павлодар алюминий заводы, Ақтөбе хром қосылыстары мен химия
заводы. Екібастұз энергетикалық кешені, Қарағанды металлургия заводы,
"Фосфор" Шымкент өңдірістік бірлестігі, Шымкент қорғасын заводы, т.б.
6 слайд
9 2.2 Экологияның адам ағзасына тигізетін әсері Қазақстанның көптеген аудандары, бүгінгі күнде де экологиялық мүшкіл хал кешіп отыр. Қоршаған ортаны қорғау шараларына, республикамыз біршама мөлшерде мемлекеттік және орталықтандырған түрде күрделі қаржы бөліп отыр. Алайда, мұның бәрі, республиканың ұлттық табысының 1%-на де жетпейді. Қоршаған ортаны зиянды заттармен, техногенді қалдықтармен ластауда Қазақстанның мына кәсіпорындары ерекше "үлес қосып" отыр: Батыс Қазақстан мұнай, газ, конденсат кең орындары, Өскемен қорғасын-мырш комбинаты, Өскемен титан-магний комбинаты, Лениногор полиметалл комбинаты, Зыряновск полиметалл комбинаты, Жамбыл суперфосфат заводы, Жамбыл фосфор заводы, Балқаш тау-кен комбинаты, Жезқазған тау-кен комбинаты, Павлодар алюминий заводы, Ақтөбе хром қосылыстары мен химия заводы. Екібастұз энергетикалық кешені, Қарағанды металлургия заводы, "Фосфор" Шымкент өңдірістік бірлестігі, Шымкент қорғасын заводы, т.б.
7 слайд
Батыс Қазақстан мұнай, газ, конденсат кең орындары,
Өскемен қорғасын-мырш комбинаты
10
7 слайд
Батыс Қазақстан мұнай, газ, конденсат кең орындары, Өскемен қорғасын-мырш комбинаты 10
8 слайд
Лениногор полиметалл комбинаты, Зыряновск
полиметалл комбинаты, Жамбыл суперфосфат заводы
11
8 слайд
Лениногор полиметалл комбинаты, Зыряновск полиметалл комбинаты, Жамбыл суперфосфат заводы 11
9 слайд
Балқаш тау-кен комбинаты, Жезқазған тау-кен
комбинаты, Павлодар алюминий заводы
12
9 слайд
Балқаш тау-кен комбинаты, Жезқазған тау-кен комбинаты, Павлодар алюминий заводы 12
10 слайд
2.3 Оқушыларға қойылған сауалнама сұрақтар..
Тәжірибе жасамас бұрын оқушылар арасында мынадай сауалнама сұрақ жүргіздім:
Сауалнамаға қатысқандар саны – 25оқушы.
1.Экологияның нашарлауына адамзат кінәлі ме?
иә - 95% жоқ – 5%
2. Экібастұз қаласы экологиясы нашар қалаға жата ма?
иә - 80% жоқ – 20%
3. Мектеп ауласын тазартып,көгалдандыру мақсатында не істер едің?
30пайыз-немқұрайдылық білдірді.
70 пайызы- алма,шие ағаштарын көбірек егер едім, әр сенбі тазалық күні болсын дер
едім деп жауап берді.
13
10 слайд
2.3 Оқушыларға қойылған сауалнама сұрақтар.. Тәжірибе жасамас бұрын оқушылар арасында мынадай сауалнама сұрақ жүргіздім: Сауалнамаға қатысқандар саны – 25оқушы. 1.Экологияның нашарлауына адамзат кінәлі ме? иә - 95% жоқ – 5% 2. Экібастұз қаласы экологиясы нашар қалаға жата ма? иә - 80% жоқ – 20% 3. Мектеп ауласын тазартып,көгалдандыру мақсатында не істер едің? 30пайыз-немқұрайдылық білдірді. 70 пайызы- алма,шие ағаштарын көбірек егер едім, әр сенбі тазалық күні болсын дер едім деп жауап берді. 13
11 слайд
2.4. Сауалнамалар мен бақылаулар нәтижесі2.4. Сауалнамалар мен бақылаулар нәтижесі..
14
Осы мектепте оқитын ағамды,әпкемді және жолдастарымды алып
мектеп ауласын тазартуға кірістім.
11 слайд
2.4. Сауалнамалар мен бақылаулар нәтижесі2.4. Сауалнамалар мен бақылаулар нәтижесі.. 14 Осы мектепте оқитын ағамды,әпкемді және жолдастарымды алып мектеп ауласын тазартуға кірістім.
12 слайд
Мектеп алдының сол жағындағы ауланың 12 ш.м. Шафран,
майор,коврик, қалампыр гүлдерін ектім
Сауалнамалар мен бақылаулар нәтижесіСауалнамалар мен бақылаулар нәтижесі
15
12 слайд
Мектеп алдының сол жағындағы ауланың 12 ш.м. Шафран, майор,коврик, қалампыр гүлдерін ектім Сауалнамалар мен бақылаулар нәтижесіСауалнамалар мен бақылаулар нәтижесі 15
13 слайд
.
Ал оң жағындағы ауланың 14 ш.м көшеттер мен ағаштар отырғыздым
Оны жаз бойы арнайы кесте құрып, достарыммен бірге
суарып,күтіп,арам шөптен тазартып отырдым.
2.5 Тәжірибе нәтижелері
16
13 слайд
. Ал оң жағындағы ауланың 14 ш.м көшеттер мен ағаштар отырғыздым Оны жаз бойы арнайы кесте құрып, достарыммен бірге суарып,күтіп,арам шөптен тазартып отырдым. 2.5 Тәжірибе нәтижелері 16
14 слайд
Міне сол еңбегімнің нәтижесінде,ағаштарым жайқалып өсті, гүлдерім
гүлдеп бүгінгі күнге дейін көздің жауын алып тұр
17
2.5 Тәжірибе нәтижелері
14 слайд
Міне сол еңбегімнің нәтижесінде,ағаштарым жайқалып өсті, гүлдерім гүлдеп бүгінгі күнге дейін көздің жауын алып тұр 17 2.5 Тәжірибе нәтижелері
15 слайд
Бұл жобамды қорытындылай келе
О, туған ел, қасиетті топырағың,
Сендік махаббатымның оты —жалын
Сені қалай сүюдің керектігін,
Мен ешқашан кітаптан оқымадым», - деп Фариза ақын айтқандай,
туған елге деген сүйіспеншілік сезімі әке қанымен берілетінін бәріміз де
жете түсінеміз, сондықтан
Жобамды зерртеп мынадай ұсыныс жасағанды жөн көрдім:
1. Мектепте табиғат аясында іс-шара мен түрлі жарыстар ұйымдастырылса;
2. Қала мектептері арасында «Гүлденген мектеп» атты жарыстары жиі өткізілсе;
III. III. Қорытынды:Қорытынды:
18
15 слайд
Бұл жобамды қорытындылай келе О, туған ел, қасиетті топырағың, Сендік махаббатымның оты —жалын Сені қалай сүюдің керектігін, Мен ешқашан кітаптан оқымадым», - деп Фариза ақын айтқандай, туған елге деген сүйіспеншілік сезімі әке қанымен берілетінін бәріміз де жете түсінеміз, сондықтан Жобамды зерртеп мынадай ұсыныс жасағанды жөн көрдім: 1. Мектепте табиғат аясында іс-шара мен түрлі жарыстар ұйымдастырылса; 2. Қала мектептері арасында «Гүлденген мектеп» атты жарыстары жиі өткізілсе; III. III. Қорытынды:Қорытынды: 18