Прокариот және эукариот жасушаларының құрылысы презентация
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Қолданбалы кіріктірілген ғылымдар
Бөлім:
Бөлімше:
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту
мақсаттары:
Сабақтың мақсаты:
Ойлау дағдыларының деңгейі: Жасушалық биология
8.4.2.2 прокариот және эукариот жасушалардың құрылысын
салыстыру;
-прокариот және эукариот жасушаларын анықтау;
-прокариоттар мен эукариоттар жасушаларының құрылыс
ерекшеліктерін сипаттау;
- прокариот және эукариот жасушалардың құрылысын
салыстыру;
Бағалау критерийлері Ақтөбе қаласы, Темір ауданы, Темір қаласы С.Байшев
атындағы жалпы орта білім беретін мектебінің биология пәні мұғалімі
Тұнғатарова Назгүл Ерланқызы
Сабақтың тақырыбы: Прокариот және эукариот жасушаларының
құрылысы
- п рокариот және эукариот жасушаларын анықтайды;
-прокариоттар мен эукариоттар жасушаларының құрылыс
ерекшеліктерін сипаттайды;
- прокариот және эукариот жасушалардың құрылыс ерекшеліктерін
салыстырады;
Білу, түсіну. Қолдану
1 слайд
Қолданбалы кіріктірілген ғылымдар Бөлім: Бөлімше: Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары: Сабақтың мақсаты: Ойлау дағдыларының деңгейі: Жасушалық биология 8.4.2.2 прокариот және эукариот жасушалардың құрылысын салыстыру; -прокариот және эукариот жасушаларын анықтау; -прокариоттар мен эукариоттар жасушаларының құрылыс ерекшеліктерін сипаттау; - прокариот және эукариот жасушалардың құрылысын салыстыру; Бағалау критерийлері Ақтөбе қаласы, Темір ауданы, Темір қаласы С.Байшев атындағы жалпы орта білім беретін мектебінің биология пәні мұғалімі Тұнғатарова Назгүл Ерланқызы Сабақтың тақырыбы: Прокариот және эукариот жасушаларының құрылысы - п рокариот және эукариот жасушаларын анықтайды; -прокариоттар мен эукариоттар жасушаларының құрылыс ерекшеліктерін сипаттайды; - прокариот және эукариот жасушалардың құрылыс ерекшеліктерін салыстырады; Білу, түсіну. Қолдану
2 слайд
Белсенді оқыту әдістері
Оқушылар
арасында
жақсы қарым-
қатынастың
дамуына ықпал
жасайды,
сабаққа
қызығушылы
ғын ояту. Оқушылар дың
сыни ойлау
және
коммуника
тивтік
дағдыларын
дамытуға,
сөздік қоры
қалыптаса ды. Оқушылар
мен мұғалім
арасындағы
қарым -
қатынасты
нығайту.Оқушылардың
ой - өрісін
дамытуға
пікірлерін айта
білуге,
тапқырлыққа
үйрету. Оқушылардың
қызығушылы
ғын арттыру,
жылдамдыққа
үйрету.Оқушылардың
қызығушылығ
ын арттыру
жаңа сабаққа
зейінін бұру.« Себеттегі
жемістер мен
көкөністер »
әдісі Өрмекші
торы
тренингі. «Галереяға
шарлау»
әдісі Ойлан,
Жұптас,
Бөліс әдісі. Quizizz
платформас. Мұғалімге
хабарлама
әдісі
2 слайд
Белсенді оқыту әдістері Оқушылар арасында жақсы қарым- қатынастың дамуына ықпал жасайды, сабаққа қызығушылы ғын ояту. Оқушылар дың сыни ойлау және коммуника тивтік дағдыларын дамытуға, сөздік қоры қалыптаса ды. Оқушылар мен мұғалім арасындағы қарым - қатынасты нығайту.Оқушылардың ой - өрісін дамытуға пікірлерін айта білуге, тапқырлыққа үйрету. Оқушылардың қызығушылы ғын арттыру, жылдамдыққа үйрету.Оқушылардың қызығушылығ ын арттыру жаңа сабаққа зейінін бұру.« Себеттегі жемістер мен көкөністер » әдісі Өрмекші торы тренингі. «Галереяға шарлау» әдісі Ойлан, Жұптас, Бөліс әдісі. Quizizz платформас. Мұғалімге хабарлама әдісі
3 слайд
Тапсырма № 1
Прокариот және эукариот жасушаларына
сипаттама беріп, кестені толтырыныздар
Өсімідік
жасушасы Жануар
жасушасы
Қоректену типі
Хлорофилл
хлоропластар
Жасушалық
қабырға
Вакуольдер
Жасуша орталығы
Көмірсу қоры
Минералды тұздар
Дескрипторлар: Білім алушы
Өсімдік және жануар жаушаларын
сипаттайды; Тапсырма № 2
Төмендегі кілт сөздерді пайдаланып, сөйлемді толықтырыңдар.
Дескрипторлар: Білім алушы
Жасушаның ашылу тарихын анықтайды;
Бос орынды толықтырыңыз;Қалыптастырушы бағалау тапсырмалары
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары: 8.4.2.2 прокариот және эукариот жасушалардың құрылысын салыстыру;
Ойлау дағдыларының деңгейі: Қолдану
Бағалау критерийлері: - п рокариот және эукариот жасушаларын анықтайды;
-прокариоттар мен эукариоттар жасушаларының құрылыс ерекшеліктерін сипаттайды;
Роберт Гук ғылымға алғаш "жасуша" терминін енгізді. 1831 жылы ағылшын
ботанигі ………………. алғаш рет өсімдік жасушасының ядросын сипаттап
берді, ал ……….жылы ядроның өсімдік жасушасының міндетті органоиды
екенін анықтады.1839 жылы «жасуша теориясы» қалыптасты. Зерттеуші
ғалымдар Маттиас Шлейден мен неміс физиологы………………...
1898 жылы итальяндық ғалым ……………..жаңа органиод ашты, зерттеуші
ғалымның құрметіне ……………..деп аталады.
Кілт сөздер: Роберт Броун, 1833, Теодор Шванн, Камилло Гольджи,
Гольджи жиынтығы.
3 слайд
Тапсырма № 1 Прокариот және эукариот жасушаларына сипаттама беріп, кестені толтырыныздар Өсімідік жасушасы Жануар жасушасы Қоректену типі Хлорофилл хлоропластар Жасушалық қабырға Вакуольдер Жасуша орталығы Көмірсу қоры Минералды тұздар Дескрипторлар: Білім алушы Өсімдік және жануар жаушаларын сипаттайды; Тапсырма № 2 Төмендегі кілт сөздерді пайдаланып, сөйлемді толықтырыңдар. Дескрипторлар: Білім алушы Жасушаның ашылу тарихын анықтайды; Бос орынды толықтырыңыз;Қалыптастырушы бағалау тапсырмалары Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары: 8.4.2.2 прокариот және эукариот жасушалардың құрылысын салыстыру; Ойлау дағдыларының деңгейі: Қолдану Бағалау критерийлері: - п рокариот және эукариот жасушаларын анықтайды; -прокариоттар мен эукариоттар жасушаларының құрылыс ерекшеліктерін сипаттайды; Роберт Гук ғылымға алғаш "жасуша" терминін енгізді. 1831 жылы ағылшын ботанигі ………………. алғаш рет өсімдік жасушасының ядросын сипаттап берді, ал ……….жылы ядроның өсімдік жасушасының міндетті органоиды екенін анықтады.1839 жылы «жасуша теориясы» қалыптасты. Зерттеуші ғалымдар Маттиас Шлейден мен неміс физиологы………………... 1898 жылы итальяндық ғалым ……………..жаңа органиод ашты, зерттеуші ғалымның құрметіне ……………..деп аталады. Кілт сөздер: Роберт Броун, 1833, Теодор Шванн, Камилло Гольджи, Гольджи жиынтығы.
4 слайд
Тапсырма № 3
«Еркін ізденіс» әдісі (жеке) (ФС)
Барлық тірі организмдер тек микроскоппен ғана көруге болатын ұсақ бөлшектерден тұрады. Бұл бөлшектерді
кейіннен жасуша деп атаған. Алғаш «жасуша» атауын 1665 жылы Роберт Гук қолданған және сол уақыттан бері бұл атау
ғылымда бекітілді.Барлық тірі организмдер жасушалардан тұрады. Олардың мөлшері, пішіні әртүрлі, қызметтері де
түрліше болады. Дегенмен түрлі организмдер жасушаларының құрылысы мен химиялық құрамында ұқсастықтардың да бар екені
анықталған. Кез келген жасуша — тұтас тірі жүйе, ол өзара байланысқан үш бөліктен: қабықшадан, цитоплазмадан және ядродан тұрады. Жасуша қабықшасының басты
рөлі — жасушаны сыртқы ортаның әсерінен қорғау, көршілес жасушалармен өзара қарым-қатынасты қамтамасыз ету. Жасуша қабықшасы арқылы жасушаға су мен қоректік
заттар түсіп, тіршілік әрекетінің өнімдері сыртқа шығарылады.
Өсімдіктер мен жануарлар жасушасының құрылысы бірдей, тіршілік процестері ұқсас болғанына қарамастан, ерекшеліктері мен айырмашылықтары да болады Олардың
айырмашылықтары қандай? Өсімдіктер мен жануарлар жасушаларының бірінші ерекшелігі олардың жасуша қабықшасына қатысты. Өсімдік жасушаларының жасуша
қабықшасы қалың, тығыз жасұнықтан (клетчатка) тұрады. Ал жануарлар жасушаларының жасуша қабықшасы жұқа болады. Келесі ерекшелігі — өсімдік жасушасының
цитоплазмасында пластидтердің болуы. Пластидтердің құрамындағы пигменттеріне байланысты үш түрі болады: жасыл — хлоропластар, түрлі түсті боялған —
хромопластар, түссіз — лейкопластар. Өсімдіктердің жасыл түсінің басым болуы құрамында хлорофилі бар хлоропластарға байланысты. Оның қатысуымен күн энергиясы
химиялық заттар энергиясына айналады.
Сұрақ: Жануарлар жасушасында пластидтер болмайды. Неге?
Сұрақ түрі: Құрастырмалы жауап
Құзыреттілігі: дәлелдемелерді ғылыми түрде түсіндіру
Мазмұны: ғылыми-жаратылыстану білім
Контекст: тұлғалық
Функционалдық сауаттылық тапсырмасы
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары: 8.4.2.2 прокариот және эукариот жасушалардың құрылысын салыстыру;
Ойлау дағдыларының деңгейі: Қолдану
Бағалау критерийлері: - п рокариот және эукариот жасушаларын анықтайды;
-прокариоттар мен эукариоттар жасушаларының құрылыс ерекшеліктерін сипаттайды ;
Дескриптор: Білім алушы
-
өсімдік және жануар жасушаларының негізгі
бөліктерінің құрылысы мен қызметін
ажыратады;
4 слайд
Тапсырма № 3 «Еркін ізденіс» әдісі (жеке) (ФС) Барлық тірі организмдер тек микроскоппен ғана көруге болатын ұсақ бөлшектерден тұрады. Бұл бөлшектерді кейіннен жасуша деп атаған. Алғаш «жасуша» атауын 1665 жылы Роберт Гук қолданған және сол уақыттан бері бұл атау ғылымда бекітілді.Барлық тірі организмдер жасушалардан тұрады. Олардың мөлшері, пішіні әртүрлі, қызметтері де түрліше болады. Дегенмен түрлі организмдер жасушаларының құрылысы мен химиялық құрамында ұқсастықтардың да бар екені анықталған. Кез келген жасуша — тұтас тірі жүйе, ол өзара байланысқан үш бөліктен: қабықшадан, цитоплазмадан және ядродан тұрады. Жасуша қабықшасының басты рөлі — жасушаны сыртқы ортаның әсерінен қорғау, көршілес жасушалармен өзара қарым-қатынасты қамтамасыз ету. Жасуша қабықшасы арқылы жасушаға су мен қоректік заттар түсіп, тіршілік әрекетінің өнімдері сыртқа шығарылады. Өсімдіктер мен жануарлар жасушасының құрылысы бірдей, тіршілік процестері ұқсас болғанына қарамастан, ерекшеліктері мен айырмашылықтары да болады Олардың айырмашылықтары қандай? Өсімдіктер мен жануарлар жасушаларының бірінші ерекшелігі олардың жасуша қабықшасына қатысты. Өсімдік жасушаларының жасуша қабықшасы қалың, тығыз жасұнықтан (клетчатка) тұрады. Ал жануарлар жасушаларының жасуша қабықшасы жұқа болады. Келесі ерекшелігі — өсімдік жасушасының цитоплазмасында пластидтердің болуы. Пластидтердің құрамындағы пигменттеріне байланысты үш түрі болады: жасыл — хлоропластар, түрлі түсті боялған — хромопластар, түссіз — лейкопластар. Өсімдіктердің жасыл түсінің басым болуы құрамында хлорофилі бар хлоропластарға байланысты. Оның қатысуымен күн энергиясы химиялық заттар энергиясына айналады. Сұрақ: Жануарлар жасушасында пластидтер болмайды. Неге? Сұрақ түрі: Құрастырмалы жауап Құзыреттілігі: дәлелдемелерді ғылыми түрде түсіндіру Мазмұны: ғылыми-жаратылыстану білім Контекст: тұлғалық Функционалдық сауаттылық тапсырмасы Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары: 8.4.2.2 прокариот және эукариот жасушалардың құрылысын салыстыру; Ойлау дағдыларының деңгейі: Қолдану Бағалау критерийлері: - п рокариот және эукариот жасушаларын анықтайды; -прокариоттар мен эукариоттар жасушаларының құрылыс ерекшеліктерін сипаттайды ; Дескриптор: Білім алушы - өсімдік және жануар жасушаларының негізгі бөліктерінің құрылысы мен қызметін ажыратады;
5 слайд
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары: 8.4.2.2 прокариот және эукариот жасушалардың құрылысын
салыстыру;
Ойлау дағдыларының деңгейі: Қолдану
Бағалау критерийлері: - п рокариот және эукариот жасушаларын анықтайды;
-прокариоттар мен эукариоттар жасушаларының құрылыс ерекшеліктерін сипаттайды;
Берілген жасушалардың құрылыс ерекшелігін ажыратыңыз .
А суреті ________ 1 _________2________3_________4__________
B суреті ________1 ______ 2_____ 3_________4________5________6
Дескрипторлар:
А және В суреті жасушаларының құрылысы бойынша 1, 2, 3, 4 және 5,6 сандары н
ажыратып жазады. А В А эукариотты
жасуша В-прокариотты
жасуша
1-ядро
2-ядрошық
3-митохондрия
4-рибосома 1-нуклеоид
2-капсула
3-талшық
4-рибосома
5-жасуша мембранасы
6-жасуша қабырғасыЕрекше білім беру қажеттілігі бар
оқушыларға арналған тапсырмалар
5 слайд
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары: 8.4.2.2 прокариот және эукариот жасушалардың құрылысын салыстыру; Ойлау дағдыларының деңгейі: Қолдану Бағалау критерийлері: - п рокариот және эукариот жасушаларын анықтайды; -прокариоттар мен эукариоттар жасушаларының құрылыс ерекшеліктерін сипаттайды; Берілген жасушалардың құрылыс ерекшелігін ажыратыңыз . А суреті ________ 1 _________2________3_________4__________ B суреті ________1 ______ 2_____ 3_________4________5________6 Дескрипторлар: А және В суреті жасушаларының құрылысы бойынша 1, 2, 3, 4 және 5,6 сандары н ажыратып жазады. А В А эукариотты жасуша В-прокариотты жасуша 1-ядро 2-ядрошық 3-митохондрия 4-рибосома 1-нуклеоид 2-капсула 3-талшық 4-рибосома 5-жасуша мембранасы 6-жасуша қабырғасыЕрекше білім беру қажеттілігі бар оқушыларға арналған тапсырмалар