Қазақ халқының байырғы есептері.
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
1 слайд
2 слайд
2 слайд
3 слайд
3 слайд
4 слайд
•
Ұлттық құндылықтардың бірі халықтық
есептер. Табақ тарту есебі.
•
Тәттібек дейтін кісінің үйіне қонақ келді.
Шайдан соң қонақтарға табақ тарту кезінде
Тәттібек жұбайына келіп, «Екеу ара табақ
тартсаң, онда бір табақ ет артылып қалады,
не істеу керек» деген екен. Сонда
қонаққанша? табаққанша?Шешуі: Х қонақ, У
табақ
4 слайд
• Ұлттық құндылықтардың бірі халықтық есептер. Табақ тарту есебі. • Тәттібек дейтін кісінің үйіне қонақ келді. Шайдан соң қонақтарға табақ тарту кезінде Тәттібек жұбайына келіп, «Екеу ара табақ тартсаң, онда бір табақ ет артылып қалады, не істеу керек» деген екен. Сонда қонаққанша? табаққанша?Шешуі: Х қонақ, У табақ
5 слайд
•
Шәкәрім мұрасы математикалық
жұмбақтарын өзімнің сабақтарымда жиі
қолданамын.Тоғыз жиылып бір толғатқанБірін
бірі буазғыз жуандатқанТоғызының киімі
тоғызтүрліКелген кісі сияқты әртараптан…Ал,
балаларбұл не?
5 слайд
• Шәкәрім мұрасы математикалық жұмбақтарын өзімнің сабақтарымда жиі қолданамын.Тоғыз жиылып бір толғатқанБірін бірі буазғыз жуандатқанТоғызының киімі тоғызтүрліКелген кісі сияқты әртараптан…Ал, балаларбұл не?
6 слайд
•
«Бәрін бірге ойлап қой» есебі.
Түйе, бота маң басқан,
Төрт аяғын тең басқан.
Шұнақ құлақ бес ешкі,
Қос-қос лақты қос ешкі,
Төрт қозылы екі қой,
Бәрін бірге ойлап қой.
Бұл есеп Қырық бір түйір құмалақ, өтірік айтпай, шынын
айт, - түйіндеуімен бітеді де қазақ даласында да
құмалақшының да өз есебі бар екендігі, оның құрмет пен
сенімге ие болғанына құмалақшы да бірлікке
шақырғанына күмәнданбаймыз .
6 слайд
• «Бәрін бірге ойлап қой» есебі. Түйе, бота маң басқан, Төрт аяғын тең басқан. Шұнақ құлақ бес ешкі, Қос-қос лақты қос ешкі, Төрт қозылы екі қой, Бәрін бірге ойлап қой. Бұл есеп Қырық бір түйір құмалақ, өтірік айтпай, шынын айт, - түйіндеуімен бітеді де қазақ даласында да құмалақшының да өз есебі бар екендігі, оның құрмет пен сенімге ие болғанына құмалақшы да бірлікке шақырғанына күмәнданбаймыз .
7 слайд
•
«Нар түйеден жүк ауыспас» есебі.
Әр түйе төрт қанар жүк көтерсе, жиырма екі қанар жүкті
Шалқардан Жармолға дейін жеткізу үшін, Ыбырай
оқушысы Медресінге неше түйе керек болар еді?- дейді
баласы Емберген Тереков.
Нар түйеден жүк ауыспас.
7 слайд
• «Нар түйеден жүк ауыспас» есебі. Әр түйе төрт қанар жүк көтерсе, жиырма екі қанар жүкті Шалқардан Жармолға дейін жеткізу үшін, Ыбырай оқушысы Медресінге неше түйе керек болар еді?- дейді баласы Емберген Тереков. Нар түйеден жүк ауыспас.
8 слайд
•
«Бесжиырма мен бесжақсы» есебі.
Ең бай қазақ баласының қалыңына шектен шықпай бесжиырма
мен бесжақсы берді. Бір жылқысы орта есеппен 20 сом тұрса, бай
баласының қалыңына қанша жылқы берді деп ойлайсың?
Бесжақсы, бесжиырма деген не?
Бірінші байлық - денсаулық, Екінші байлық - ақжаулық.
•
Жауабы.бесжиырманың мағынасы 50 жылқы. Бұл жерде 50
жылқы ішімен есептеліп отырғандықтан, небәрі 100 бас болады.
Бесжиырма да 100 деген сөз. Ал бесжиырма қалыңдық
сәукелесіне арнап, күйеу беретін кәде. Бесжақсы үшін 500-600
сом береді. Есепте «шектен шықпас» деген тіркеске жүгінсек 600
сом берген болады. Бір жылқы 20 сом тұратындықтан бесжақсы
үшін 30 жылқы бергені. Сонда небәрі 80 жылқы қалыңмалға
берілген.
8 слайд
• «Бесжиырма мен бесжақсы» есебі. Ең бай қазақ баласының қалыңына шектен шықпай бесжиырма мен бесжақсы берді. Бір жылқысы орта есеппен 20 сом тұрса, бай баласының қалыңына қанша жылқы берді деп ойлайсың? Бесжақсы, бесжиырма деген не? Бірінші байлық - денсаулық, Екінші байлық - ақжаулық. • Жауабы.бесжиырманың мағынасы 50 жылқы. Бұл жерде 50 жылқы ішімен есептеліп отырғандықтан, небәрі 100 бас болады. Бесжиырма да 100 деген сөз. Ал бесжиырма қалыңдық сәукелесіне арнап, күйеу беретін кәде. Бесжақсы үшін 500-600 сом береді. Есепте «шектен шықпас» деген тіркеске жүгінсек 600 сом берген болады. Бір жылқы 20 сом тұратындықтан бесжақсы үшін 30 жылқы бергені. Сонда небәрі 80 жылқы қалыңмалға берілген.
9 слайд
•
Жыл қайыру» есебі.
- Нешедесің?- деді ақсақалға жігіт ағасы
. -4 жылқы, тоқтымын, - деді Тәттімбет күйші.
Тәттімбет неше жаста? Дананың сөзі асыл тас.
•
«Қораға қамалған қой» есебі.
99 қой 15 қораға қамалған. Неліктен ең болмағанда
қораның біреуінде қойдың саны тақ болады?
Ақ сандығым ашылды, ішінен жібек шашылды.
9 слайд
• Жыл қайыру» есебі. - Нешедесің?- деді ақсақалға жігіт ағасы . -4 жылқы, тоқтымын, - деді Тәттімбет күйші. Тәттімбет неше жаста? Дананың сөзі асыл тас. • «Қораға қамалған қой» есебі. 99 қой 15 қораға қамалған. Неліктен ең болмағанда қораның біреуінде қойдың саны тақ болады? Ақ сандығым ашылды, ішінен жібек шашылды.
10 слайд
•
«Жүз қаз» есебі.
Келеді үшып бір топ қаз,
Суалып көлі болып саз.
Ескі жерге оралмақ,
Мүны білмей жалғыз қаз.
Есенсіз бе, жүз қаз,
Деді келіп бір қаз.
Мойнын бұрып бастаушы,
Білдірді оған былай наз.
- Топқа тағы осындай
Жетпей түр ғой қосылмай.
Оның және ширегі,
Болсын жарты керегі.
Өзің жалғыз кезіккен,
Қосыларын сезіп пе ем?!
Бәрін бірге жинайық,
«Жүз» атауын сайлайық,
Қанша едік баста біз?
10 слайд
• «Жүз қаз» есебі. Келеді үшып бір топ қаз, Суалып көлі болып саз. Ескі жерге оралмақ, Мүны білмей жалғыз қаз. Есенсіз бе, жүз қаз, Деді келіп бір қаз. Мойнын бұрып бастаушы, Білдірді оған былай наз. - Топқа тағы осындай Жетпей түр ғой қосылмай. Оның және ширегі, Болсын жарты керегі. Өзің жалғыз кезіккен, Қосыларын сезіп пе ем?! Бәрін бірге жинайық, «Жүз» атауын сайлайық, Қанша едік баста біз?
11 слайд
•
«Жиренше шешен және піскен қаз» есебі.
Қарашаш сұлу, жұртқа белгілі данышпан болған соң,
заманындағы хан күндеп, Жиреншемен қас болады.
Бір күні ханның көңілі шапқан соң асбашылар
алдына бір қаз пісіріп алып келіп қойысты. Жиренше
қасында отыр екен. Хан оған бұйырды: - Бұл қазды
өзіме, ханымға, екі балама және өзіңе, біріңе артық,
бірімізге кем жібермей бөліп бер. Егер біреуімізге
бір мысқал артық-кем болса, өзіңді қатты
жазалаймын, - деп. Хан қаһарынан сақтағай, бір
алла өзің жәрдемші! Білікті бірді жығады, білімді
мыңды жығады.
11 слайд
• «Жиренше шешен және піскен қаз» есебі. Қарашаш сұлу, жұртқа белгілі данышпан болған соң, заманындағы хан күндеп, Жиреншемен қас болады. Бір күні ханның көңілі шапқан соң асбашылар алдына бір қаз пісіріп алып келіп қойысты. Жиренше қасында отыр екен. Хан оған бұйырды: - Бұл қазды өзіме, ханымға, екі балама және өзіңе, біріңе артық, бірімізге кем жібермей бөліп бер. Егер біреуімізге бір мысқал артық-кем болса, өзіңді қатты жазалаймын, - деп. Хан қаһарынан сақтағай, бір алла өзің жәрдемші! Білікті бірді жығады, білімді мыңды жығады.
12 слайд
•
«Түлкі мен ешкі» есебі.
Жорытып келе жатқан түлкі байқамай терең апанға түсіп
кетіпті.апаннан шыға алмай тұрғанда, су іздеген ешкі
түлкіні көріп: -Әй, түлкі, негып тұрсың?-депті. Түлкі:
- Қырда әрі сусап, әрі ыстықтап едім. Апанның іші әрі
салқын, әрі түбінде тұнық суы бар. Соны ішіп, жаным
Райс тауып түр, -деді. Жан рахатына түскісі келген ешкі
апанға секіріп түскенде, қу түлкі секіріп ешкінің үстіне
мініп, онан екі қарыс мүйізіне шығып, мүйізінен сондай
жердегі далаға шығып, жөніне кетті. Апан тереңдігін
анықта. Ешкі нешеде?
12 слайд
• «Түлкі мен ешкі» есебі. Жорытып келе жатқан түлкі байқамай терең апанға түсіп кетіпті.апаннан шыға алмай тұрғанда, су іздеген ешкі түлкіні көріп: -Әй, түлкі, негып тұрсың?-депті. Түлкі: - Қырда әрі сусап, әрі ыстықтап едім. Апанның іші әрі салқын, әрі түбінде тұнық суы бар. Соны ішіп, жаным Райс тауып түр, -деді. Жан рахатына түскісі келген ешкі апанға секіріп түскенде, қу түлкі секіріп ешкінің үстіне мініп, онан екі қарыс мүйізіне шығып, мүйізінен сондай жердегі далаға шығып, жөніне кетті. Апан тереңдігін анықта. Ешкі нешеде?
13 слайд
•
«Қасқыр, ешкі және қырықбуын» есебі.
Шаруа өзеннен қасқыр, ешкі және шөпті алып өту керек.
Қайыққа шаруаның өзі мінеді. Одан соң не қасқырды, не
ешкіні, не шөпті алуына болады. Егер шаруа жағаға ешкі
мен қасқарды қалдырып, шөпті алып кетсе, онда қасқыр
ешкіні жеп қояды. Ал егер қасқырды алып, ешкі мен
шөпті қалдырса, онда ешкі шөпті жеп қояды. Шаруа өз
жүгін қалай өзеннен аман-сау алып өтеді?
13 слайд
• «Қасқыр, ешкі және қырықбуын» есебі. Шаруа өзеннен қасқыр, ешкі және шөпті алып өту керек. Қайыққа шаруаның өзі мінеді. Одан соң не қасқырды, не ешкіні, не шөпті алуына болады. Егер шаруа жағаға ешкі мен қасқарды қалдырып, шөпті алып кетсе, онда қасқыр ешкіні жеп қояды. Ал егер қасқырды алып, ешкі мен шөпті қалдырса, онда ешкі шөпті жеп қояды. Шаруа өз жүгін қалай өзеннен аман-сау алып өтеді?
14 слайд
•
Халқымыздың осындай асыл тәрбиелік мұраларын
күнделікті сабақ мазмұнымен байланыстыра оқушыларға
жеткізіп отыру жасұрпақтың таным дүниесін кеңейтіп,
ұлттық тәлім береді. Халқымыздың маңдайына біткен
ұлттық құндылықтарымызды сонау өткен ғасырлардан
өшпес мұра болып қалыптасып келе жатқан дархан
халқымыздың таратқан үлгі насихаты асыл
мұраларымызды дәріптеп, білімге ден қойып көп ізденіс
жасамайыншаоқыту мен тәрбиені бірге ұштастырып
ықпалдастыру мүмкін болмайды. Еліміздің тұғырын
берік ұстап тұра алатын оны одан әрі дамытып
өркендететін ұрпақ даярлау мақсатымыз!
14 слайд
• Халқымыздың осындай асыл тәрбиелік мұраларын күнделікті сабақ мазмұнымен байланыстыра оқушыларға жеткізіп отыру жасұрпақтың таным дүниесін кеңейтіп, ұлттық тәлім береді. Халқымыздың маңдайына біткен ұлттық құндылықтарымызды сонау өткен ғасырлардан өшпес мұра болып қалыптасып келе жатқан дархан халқымыздың таратқан үлгі насихаты асыл мұраларымызды дәріптеп, білімге ден қойып көп ізденіс жасамайыншаоқыту мен тәрбиені бірге ұштастырып ықпалдастыру мүмкін болмайды. Еліміздің тұғырын берік ұстап тұра алатын оны одан әрі дамытып өркендететін ұрпақ даярлау мақсатымыз!