Қазіргі сабаққа қойылатын талаптар
Қазіргі сабаққа қойылатын талаптар

#1 слайд
ҚАЗІРГІ САБАҚҚА ҚОЙЫЛАТЫН
ТАЛАПТАР
1 слайд
ҚАЗІРГІ САБАҚҚА ҚОЙЫЛАТЫН ТАЛАПТАР
#2 слайд
Жоспар:
1.Сабақ типологиясы және оның
құрылымы
2. Қазіргі сабаққа қойылатын талаптар.
2 слайд
Жоспар: 1.Сабақ типологиясы және оның құрылымы 2. Қазіргі сабаққа қойылатын талаптар.
#3 слайд
Сабақ – логикалық аяқталған, толық, шектеулі бағандармен негізделіп
қамтылған оқу-тәрбие үрдісі. Оның құрамында күрделі тығыз
байланныста оқу процесінің негізгі элементтері қамтылған: мақсат,
міндет, мазұны, әдісі, тәсілі, түрі, оқушы мен оқу арасындағы іс-
әрекеттің байланнысы. Сабақ өз алдына мұғалімнің шеберлігінің айқын
көрінісі болғаннымен, бір жағынан оқытудың психологиялық –
педагогикалық , екінші жағынан білім беру стандартының қоятын
талаптарына негізделген .
3 слайд
Сабақ – логикалық аяқталған, толық, шектеулі бағандармен негізделіп қамтылған оқу-тәрбие үрдісі. Оның құрамында күрделі тығыз байланныста оқу процесінің негізгі элементтері қамтылған: мақсат, міндет, мазұны, әдісі, тәсілі, түрі, оқушы мен оқу арасындағы іс- әрекеттің байланнысы. Сабақ өз алдына мұғалімнің шеберлігінің айқын көрінісі болғаннымен, бір жағынан оқытудың психологиялық – педагогикалық , екінші жағынан білім беру стандартының қоятын талаптарына негізделген .
#4 слайд
Сабаққа қойылатын талаптар
Дидактикалық талаптар: сабақтың ұқыпты, айқын, дұрыс
ұйымдастырылуы, оқуш ы лар ал д ындағы тақырыптың дұрыс
таңдап алынуы, білімдік және тәрбиелік мақсаттармен қатар
сабақтың нақты тапсырмаларын ұты мд ы жүргізіп
пайдалануына әсер етеді. Бұл талаптар сабақ жоспары мен
тақырыптық жоспар ын ж ақсы ж асалуына байланнысты.
Сабақ жоспарында сабақтың тақырыбы, ма змұнын қысқаша
жоспары, білімдік және тәрбиелік мақсаты мен тапсырмалар,
құрал- жабд ықтар, көрнекіліктер, сабақтың құрамының
кезеңдік түрлері, оқыту әдістері мен дидактикалық әдіс-
тәсілдердің түрлері жазылады.
4 слайд
Сабаққа қойылатын талаптар Дидактикалық талаптар: сабақтың ұқыпты, айқын, дұрыс ұйымдастырылуы, оқуш ы лар ал д ындағы тақырыптың дұрыс таңдап алынуы, білімдік және тәрбиелік мақсаттармен қатар сабақтың нақты тапсырмаларын ұты мд ы жүргізіп пайдалануына әсер етеді. Бұл талаптар сабақ жоспары мен тақырыптық жоспар ын ж ақсы ж асалуына байланнысты. Сабақ жоспарында сабақтың тақырыбы, ма змұнын қысқаша жоспары, білімдік және тәрбиелік мақсаты мен тапсырмалар, құрал- жабд ықтар, көрнекіліктер, сабақтың құрамының кезеңдік түрлері, оқыту әдістері мен дидактикалық әдіс- тәсілдердің түрлері жазылады.
#5 слайд
Технологиялық талаптар
Технологиялық талаптар: Мұғалім өзі сабақ беретін
сыныбындағы оқушылардың ойлау қабілетін, есте сақтауын,
айтып жеткізуін, сабаққа ынта, көңіл қоюын, ерік-жігерін,
т.б. психологиялық жағдайы сабақ үрдісіне ерекше әсерін
тигізеді. Мұғалімнің көңіл-күйі, жинақтылығы, жүріс-
тұрысы оқушыларға беріліп, оқу еңбегінің дұрыс немсе
бұрыс болуына тікелей әсер етеді. Сондықтан мұғалім өз
бойындағы әр түрлі психикалық, эмоциялық көңіл-күйлеріне
ерік бірдей өзін тежеп ұстауы қажет. Оқушылардың жеке
басын таннып, зерттеу арқилы сабақ үстінде оларты
мадақтап, қолдап, көмек беріп және сол сияқты сабаққа
үнемі қатысып отыруын ейскеруі мұғалімнің назарынан тыс
қалмауы қажет.
5 слайд
Технологиялық талаптар Технологиялық талаптар: Мұғалім өзі сабақ беретін сыныбындағы оқушылардың ойлау қабілетін, есте сақтауын, айтып жеткізуін, сабаққа ынта, көңіл қоюын, ерік-жігерін, т.б. психологиялық жағдайы сабақ үрдісіне ерекше әсерін тигізеді. Мұғалімнің көңіл-күйі, жинақтылығы, жүріс- тұрысы оқушыларға беріліп, оқу еңбегінің дұрыс немсе бұрыс болуына тікелей әсер етеді. Сондықтан мұғалім өз бойындағы әр түрлі психикалық, эмоциялық көңіл-күйлеріне ерік бірдей өзін тежеп ұстауы қажет. Оқушылардың жеке басын таннып, зерттеу арқилы сабақ үстінде оларты мадақтап, қолдап, көмек беріп және сол сияқты сабаққа үнемі қатысып отыруын ейскеруі мұғалімнің назарынан тыс қалмауы қажет.
#6 слайд
Гигиеналық талаптар : Сынып бөлмесіндегі гигиеналық
талаптартың сақталуы, қалыпты температура мен жарықтың
мол болып түсуі- балалар денсаулығының кепілі. Мұғалім
оқушыларға шок тенты с физикалық немсе миға, жүйкеге
салмақ салатындай ауры тапсырмаларты бермеуі керек.
Ақыл- ойтың тежелуі мен жорығуы сабақтың бір сарында
болуына әкеп соқтыраты. Ақпаратты қабылдауты өмірлік
тәжірибемен ұштастырмау дұрыс емс. Ең бастысы, дененің
әр түрлі сезім мүшелері бірдей жұмыс істеуін қатаң ейскеру
қажет. Мұндай үзіліс оқушиның демалып, әр түрлі
органдарының қалыпқа келуіне әсер етеді.
6 слайд
Гигиеналық талаптар : Сынып бөлмесіндегі гигиеналық талаптартың сақталуы, қалыпты температура мен жарықтың мол болып түсуі- балалар денсаулығының кепілі. Мұғалім оқушыларға шок тенты с физикалық немсе миға, жүйкеге салмақ салатындай ауры тапсырмаларты бермеуі керек. Ақыл- ойтың тежелуі мен жорығуы сабақтың бір сарында болуына әкеп соқтыраты. Ақпаратты қабылдауты өмірлік тәжірибемен ұштастырмау дұрыс емс. Ең бастысы, дененің әр түрлі сезім мүшелері бірдей жұмыс істеуін қатаң ейскеру қажет. Мұндай үзіліс оқушиның демалып, әр түрлі органдарының қалыпқа келуіне әсер етеді.
#7 слайд
Сабақтың үш мақсаты : Білімділік: оқушыларды білім, білік,
дағды жүйесімен қаруландыру. Тәрбиелік: оқушылардың
ғилыми дүниетаннымын, тұлғанның адамгершілік қасиетін,
көзқарастары мен сенімін қалыптастыру. Дамытушылық:
оқыту кезінде оқушылартың таннымдық қызығушылығын,
шығармашылық қабілеттерін, жігерін, көңіл- күйін, тілі,
сатысы, ынтасы, қиялы мен қабылдауы сияқты таннымдық
қабілеттерін дамыту.
7 слайд
Сабақтың үш мақсаты : Білімділік: оқушыларды білім, білік, дағды жүйесімен қаруландыру. Тәрбиелік: оқушылардың ғилыми дүниетаннымын, тұлғанның адамгершілік қасиетін, көзқарастары мен сенімін қалыптастыру. Дамытушылық: оқыту кезінде оқушылартың таннымдық қызығушылығын, шығармашылық қабілеттерін, жігерін, көңіл- күйін, тілі, сатысы, ынтасы, қиялы мен қабылдауы сияқты таннымдық қабілеттерін дамыту.
#8 слайд
Сабақтың негізгі компоненттері
1. Ұйымдастырушилық- сабақ бойы сыныпты ұйымдастыру,
оқушылартың сабаққа дайындығы, тәртіп. 2. Мақсаттылық-
оқушылар алдына сабақ мақсаты мен оның жеке кезеңдерінің
мақсатын қою. 3. Ынталандырушылық – оқылатын оқу
материалының берілген тақырып бойынша да, жалпы курс бойынша
да маңызтилығын аннықтау. 4. Коммуникативтілік – мұғалімнің
сыныппен қарым-қатынас деңгейі. 5. Мазмұнтық – оқылатын,
бекітілетін, қайталанатын, өзіндік жұмыстар және т.с.с.
материалдарты таңдау. 6. Технологиялық – сабақ типіне, берілген
тақырыпқа, берілген сыныпқа карнап тиімді оқыту түрін, әдісі мен
тәсілдерін таңдау. 7. Бақылау – бағалаушилық – сабақтағы оқуши іс-
әрекетін бағалауда оны белсенділікке инталантыру, таннымтық
қызығушилығын дамыту үшін пайдалану, қолдану. 8. Аналитикалық
(талдау) – сабақты қорытынтылау, сабақтағы оқушилар іс-әрекетін
талдау, сабақты ұйымдастыру бойынша өз әрекетінің нәтижесін
талдау .
8 слайд
Сабақтың негізгі компоненттері 1. Ұйымдастырушилық- сабақ бойы сыныпты ұйымдастыру, оқушылартың сабаққа дайындығы, тәртіп. 2. Мақсаттылық- оқушылар алдына сабақ мақсаты мен оның жеке кезеңдерінің мақсатын қою. 3. Ынталандырушылық – оқылатын оқу материалының берілген тақырып бойынша да, жалпы курс бойынша да маңызтилығын аннықтау. 4. Коммуникативтілік – мұғалімнің сыныппен қарым-қатынас деңгейі. 5. Мазмұнтық – оқылатын, бекітілетін, қайталанатын, өзіндік жұмыстар және т.с.с. материалдарты таңдау. 6. Технологиялық – сабақ типіне, берілген тақырыпқа, берілген сыныпқа карнап тиімді оқыту түрін, әдісі мен тәсілдерін таңдау. 7. Бақылау – бағалаушилық – сабақтағы оқуши іс- әрекетін бағалауда оны белсенділікке инталантыру, таннымтық қызығушилығын дамыту үшін пайдалану, қолдану. 8. Аналитикалық (талдау) – сабақты қорытынтылау, сабақтағы оқушилар іс-әрекетін талдау, сабақты ұйымдастыру бойынша өз әрекетінің нәтижесін талдау .
#9 слайд
Мұғалімнің сабаққа дайындалуы Сабаққа дайынтық бары сындағы мұғалім әрекетінің
алгоритмі Сынып оқушиларының ерекшелігін есепке алу Сынып деңгейі.Оқушилартың
пәнге қызығушилығы.Сыныптың жұмыс қарқыны. Білім, білік, дағтының қалыптасуы,
әр түрлі жұмыс әрекетіне қарым-қатынас, оқу жұмысының әр түріне, сонымен қатар
дәстүрден тыс жұмыс түрлеріне қатысы, оқушилартың залпы тәртібі 2. Жеке
ерекшеліктерді есепке алу: жүйке жүйесінің типі, тіл табысушилығы, көңіл- күйінің
өзгеруі, эмоционалтығы, оқушилартың заңа материалты қабылдауына басшилық засауы,
көңіл- күйдің төмендеуін жеңе білуі; өз білімі мен біліктілігіне сенімділігі,. 3. Сабақты
зақсы өткізуге мүмкіндік беретін ережелерді сақтау. 1) Сабақтың тақырыптағы,
тақырыптың жылтық курстағы орныне аннықтау, сабақтың залпы міндеттерін бөлу; 2)
Сабақ тақырыбынақатысты үш түрлі:ғилыми, ғилыми-көпшілік, әдістемелік кітаптарты
таңдап алу, олартың мазұнымен таннысу; 3) Оқу бағдарламасын қарап шығу, түсіндірме
хатты қайта оқу, берілген тақырып бойынша стандарт талаптарын оқып шығу, сабаққа
байланнысты мұғалімнен не талап ететінін аннықтау; 4) Оқулық материалын ейске
түсіру, тірек білім, білік, дағтыны бөліп алу; 5) Сабақ міндеттерін нақтылау, басты
міндетті бөліп алу, оны оқушиларға түсінікті, олар қабылдай алатындай етіп
тұжырымдап жоспарға газу; 6) Сабақта оқуши нені түсінуі керек, нені есть сақтау
керек, нені біліп, сабақтан нені үйренуі керектігін аннықтау; 7) Оқушиларға қандай оқу
материалын, қандай көлемде, қандай мөлшерде баяндау керектігін, жетекші идеяларты
дәлелдейтін қандай қызықты деректерді келтіруге болатыныне аннықтау; 8) Сабақ
міндеттеріне сәйкес сабақ мазұныне жіктеп алу, заңа білім, білік, дағтыны
қалыптастыратын, заңа материалты игертетін тиімді тәсілдерді таңдап алу; 9)
Оқушилартың дәптерлері мен тақтада не және қалай зазылатыныне ойластыру; 10)
Сабақты тұтас құбилыс ретінде қарастыра отырып, көзделген сабақ бары сын сабақ
жоспарына газу.
9 слайд
Мұғалімнің сабаққа дайындалуы Сабаққа дайынтық бары сындағы мұғалім әрекетінің алгоритмі Сынып оқушиларының ерекшелігін есепке алу Сынып деңгейі.Оқушилартың пәнге қызығушилығы.Сыныптың жұмыс қарқыны. Білім, білік, дағтының қалыптасуы, әр түрлі жұмыс әрекетіне қарым-қатынас, оқу жұмысының әр түріне, сонымен қатар дәстүрден тыс жұмыс түрлеріне қатысы, оқушилартың залпы тәртібі 2. Жеке ерекшеліктерді есепке алу: жүйке жүйесінің типі, тіл табысушилығы, көңіл- күйінің өзгеруі, эмоционалтығы, оқушилартың заңа материалты қабылдауына басшилық засауы, көңіл- күйдің төмендеуін жеңе білуі; өз білімі мен біліктілігіне сенімділігі,. 3. Сабақты зақсы өткізуге мүмкіндік беретін ережелерді сақтау. 1) Сабақтың тақырыптағы, тақырыптың жылтық курстағы орныне аннықтау, сабақтың залпы міндеттерін бөлу; 2) Сабақ тақырыбынақатысты үш түрлі:ғилыми, ғилыми-көпшілік, әдістемелік кітаптарты таңдап алу, олартың мазұнымен таннысу; 3) Оқу бағдарламасын қарап шығу, түсіндірме хатты қайта оқу, берілген тақырып бойынша стандарт талаптарын оқып шығу, сабаққа байланнысты мұғалімнен не талап ететінін аннықтау; 4) Оқулық материалын ейске түсіру, тірек білім, білік, дағтыны бөліп алу; 5) Сабақ міндеттерін нақтылау, басты міндетті бөліп алу, оны оқушиларға түсінікті, олар қабылдай алатындай етіп тұжырымдап жоспарға газу; 6) Сабақта оқуши нені түсінуі керек, нені есть сақтау керек, нені біліп, сабақтан нені үйренуі керектігін аннықтау; 7) Оқушиларға қандай оқу материалын, қандай көлемде, қандай мөлшерде баяндау керектігін, жетекші идеяларты дәлелдейтін қандай қызықты деректерді келтіруге болатыныне аннықтау; 8) Сабақ міндеттеріне сәйкес сабақ мазұныне жіктеп алу, заңа білім, білік, дағтыны қалыптастыратын, заңа материалты игертетін тиімді тәсілдерді таңдап алу; 9) Оқушилартың дәптерлері мен тақтада не және қалай зазылатыныне ойластыру; 10) Сабақты тұтас құбилыс ретінде қарастыра отырып, көзделген сабақ бары сын сабақ жоспарына газу.
#10 слайд
Сабақты жоспарлау және мұғалімнің оны дайиндау кезеңдері 1. Бөлім немсе
тақырып бойынша сабақтар жүйесін засау, құрастыру; 2. Бағдарлама негізінде,
әдістемелік құралдар, оқулық және қосымша әдебиеттер бойынша сабақтың үш
мақсатин аннықтау; 3. Сабақтағы оқу материалының тиімді мазұныне аннықтау,
оны бірқатар тірек бөлімге бөлу, дидактикалық өңдеу; 4. Сабақта оқуши түсініп,
есть сақтауы тиіс негізгі материалты бөліп алу; 5. Сабақтың оқу міндеттерін
тұжырымдау; 6. Сабақ құрилымын засау, оның типін, тиімді әдістер мен
тәсілдерін аннықтау; 7. Пәнаралық байланныс пен сабақта оны пайдалану
әдістерін аннықтау; 8. Сабақтың барлық кезеңдеріндегі, әсіресе стандарты емс
зағдайларындағы оқуши мен мұғалімнің барлық іс-әрекетін жоспарлау; 9.
Сабақтың дидактикалық құралдарын таңдау; 10. Техникалық оқу құралдары мен
құрал-забтықтарты тексеру; 11. Мұғалімнің тақтаға сызып, зазатындары мен
оқушилартың тақтада немсе дәптерлерінде орындайтын ұқсас жұмыстарын
жоспарлау; 12. Сабақтағы оқушилартың өзіндік жұмысының түрі мен тиімді
көлемін аннықтау; 13. Үйде және сыныпта алған білімді бекіту, білімді женақтау
және жүйелеу түрі мен әдісін таңдау; 14. Білім, білік, дағтысы олартың
қалыптасу деңгейіне сәйкес әдістермен тексерілетін оқушилартың тізімін засау,
үй тапсырмасының түрі мен көлемін аннықтау; 15. Сабақты қорытынтылау түрін
ойластыру;
10 слайд
Сабақты жоспарлау және мұғалімнің оны дайиндау кезеңдері 1. Бөлім немсе тақырып бойынша сабақтар жүйесін засау, құрастыру; 2. Бағдарлама негізінде, әдістемелік құралдар, оқулық және қосымша әдебиеттер бойынша сабақтың үш мақсатин аннықтау; 3. Сабақтағы оқу материалының тиімді мазұныне аннықтау, оны бірқатар тірек бөлімге бөлу, дидактикалық өңдеу; 4. Сабақта оқуши түсініп, есть сақтауы тиіс негізгі материалты бөліп алу; 5. Сабақтың оқу міндеттерін тұжырымдау; 6. Сабақ құрилымын засау, оның типін, тиімді әдістер мен тәсілдерін аннықтау; 7. Пәнаралық байланныс пен сабақта оны пайдалану әдістерін аннықтау; 8. Сабақтың барлық кезеңдеріндегі, әсіресе стандарты емс зағдайларындағы оқуши мен мұғалімнің барлық іс-әрекетін жоспарлау; 9. Сабақтың дидактикалық құралдарын таңдау; 10. Техникалық оқу құралдары мен құрал-забтықтарты тексеру; 11. Мұғалімнің тақтаға сызып, зазатындары мен оқушилартың тақтада немсе дәптерлерінде орындайтын ұқсас жұмыстарын жоспарлау; 12. Сабақтағы оқушилартың өзіндік жұмысының түрі мен тиімді көлемін аннықтау; 13. Үйде және сыныпта алған білімді бекіту, білімді женақтау және жүйелеу түрі мен әдісін таңдау; 14. Білім, білік, дағтысы олартың қалыптасу деңгейіне сәйкес әдістермен тексерілетін оқушилартың тізімін засау, үй тапсырмасының түрі мен көлемін аннықтау; 15. Сабақты қорытынтылау түрін ойластыру;
#11 слайд
Алынған білімді жинақтау және қайталау сабақ.
Пәнді бөлу немесе осындай сабақ түрі
тақырыпты оқығаннан кейін өткізіледі. Оның
белгілері болып табылаты: - тапсырманның
берілуі және проблема құрылымы; - жұмыс
қорытындысының бағасы және жалпы
қортынтысы ; - қортынты өткізу;қатені түзету; -
үй тапсырмасының нұсқаулық бойынша
орындалуы
11 слайд
Алынған білімді жинақтау және қайталау сабақ. Пәнді бөлу немесе осындай сабақ түрі тақырыпты оқығаннан кейін өткізіледі. Оның белгілері болып табылаты: - тапсырманның берілуі және проблема құрылымы; - жұмыс қорытындысының бағасы және жалпы қортынтысы ; - қортынты өткізу;қатені түзету; - үй тапсырмасының нұсқаулық бойынша орындалуы
#12 слайд
Қазіргі сабақтың негізгі этаптары . Ұйымдастыру бөл i м i . Үй
тапсырмасын тексеру .Жаңа сабақты меңгеру алтындағы б i л i м
мен б i л i г i н тексеру. Оқушылар алдына сабақ мақсатын қою.
Жаңа ақпаратты қабылдау мен тұжырымдауты ұйымдастыру.
Түс i н i кт i алғаш тексеру. Ақпаратты қайта айту және оның
қолданнылатын заттығулары арқилы i с- әрекеттің түрлер i н
меңгертуд i ұйымдастыру. Алдында алған б i л i м мен б i л i кке
сәйкес б i л i мн i ң шығармашыл түрде қолданнылуы мен
меңгер i лу i н проблемалық тақырыптарты шешу арқылы
ұйымдастыру. Сабақта алғанты меңгеру және оны алдында
алған б i л i м жүйес i не қосу .Оқушы мен мұғал i мн i ң оқу
әрекет i н i ң нәтижес i н бақылау. Келес i сабаққа үй тапсырмасын
беру .Сабақты қорытынтылау.
12 слайд
Қазіргі сабақтың негізгі этаптары . Ұйымдастыру бөл i м i . Үй тапсырмасын тексеру .Жаңа сабақты меңгеру алтындағы б i л i м мен б i л i г i н тексеру. Оқушылар алдына сабақ мақсатын қою. Жаңа ақпаратты қабылдау мен тұжырымдауты ұйымдастыру. Түс i н i кт i алғаш тексеру. Ақпаратты қайта айту және оның қолданнылатын заттығулары арқилы i с- әрекеттің түрлер i н меңгертуд i ұйымдастыру. Алдында алған б i л i м мен б i л i кке сәйкес б i л i мн i ң шығармашыл түрде қолданнылуы мен меңгер i лу i н проблемалық тақырыптарты шешу арқылы ұйымдастыру. Сабақта алғанты меңгеру және оны алдында алған б i л i м жүйес i не қосу .Оқушы мен мұғал i мн i ң оқу әрекет i н i ң нәтижес i н бақылау. Келес i сабаққа үй тапсырмасын беру .Сабақты қорытынтылау.
#13 слайд
Назарларыңызға рахмет!
13 слайд
Назарларыңызға рахмет!
шағым қалдыра аласыз













