Сабақта қолданылатын интербелсенді әдістер




1 слайд
“3 таяқша” әдісі
1.СҰРАҚ
1.ЖАУАП
1.ИДЕЯ
1 слайд
“3 таяқша” әдісі 1.СҰРАҚ 1.ЖАУАП 1.ИДЕЯ

2 слайд
Сөйлемді толықтыру
Мына сөйлемді толықтырыңыз :
Мен бүгін … жаттап алдым.
Сіз тақтаға шығып өзіңіздің
сөйлеміңізді айтқанда,
сіздің сыныптастарыңыз
материалды қаншалықты
меңгергендігіңізге
наразылық білдіру үшін
сізге бірқатар сұрақ қояды.
Білімін тексеруге арналған кейбір
сұрақтар:
Неге....
Мұны қайдан білесіз....
… үшін сізде қандай дәлел бар.
Сіз неге олай ойлайсыз…
Сіз келісесіз бе…
Түсіндіре аласыз ба…
… үшін не істеу керек.
2 слайд
Сөйлемді толықтыру Мына сөйлемді толықтырыңыз : Мен бүгін … жаттап алдым. Сіз тақтаға шығып өзіңіздің сөйлеміңізді айтқанда, сіздің сыныптастарыңыз материалды қаншалықты меңгергендігіңізге наразылық білдіру үшін сізге бірқатар сұрақ қояды. Білімін тексеруге арналған кейбір сұрақтар: Неге.... Мұны қайдан білесіз.... … үшін сізде қандай дәлел бар. Сіз неге олай ойлайсыз… Сіз келісесіз бе… Түсіндіре аласыз ба… … үшін не істеу керек.

3 слайд
“Әдістемелік қоржын”
1.”Посылка” стратегиялары
2. “Кіші тақта” стратегиясы
3 слайд
“Әдістемелік қоржын” 1.”Посылка” стратегиялары 2. “Кіші тақта” стратегиясы

4 слайд
1 2 3
4 5 6
7 8 9
Крестиктер-нөлдіктер
Rules:
1. 1-ші команда (нөлдіктер) кестеден
сан таңдайды.
2. Мұғалім сол нөмірдегі сұрақты
оқиды.
3. Жауап дұрыс болған жағдайда, 1-ші
команда сол квадратқа крестик қояды.
4. Жауап дұрыс болмаған жағдайда,
2-ші команда (крестиктер) сұраққа жауап
беруге және сол квадратқа крестик
қоюға мүмкіндік алады.
Ереже
4 слайд
1 2 3 4 5 6 7 8 9 Крестиктер-нөлдіктер Rules: 1. 1-ші команда (нөлдіктер) кестеден сан таңдайды. 2. Мұғалім сол нөмірдегі сұрақты оқиды. 3. Жауап дұрыс болған жағдайда, 1-ші команда сол квадратқа крестик қояды. 4. Жауап дұрыс болмаған жағдайда, 2-ші команда (крестиктер) сұраққа жауап беруге және сол квадратқа крестик қоюға мүмкіндік алады. Ереже

5 слайд
Сұрақты тап…
Сұрақтардың бірнеше жауабы ұсынылған .
Қандай сұрақтар қойылды?
Жеткілікті тамақтану салдарынан
туындайтын аурудың себептерін
ашқан орыс дәрігері
Н. Лунин алғаш рет тағам
құрамында витаминдердің
болатынын дәлелдеді.
Тышқандарға тәжірибе
жасағанда ақ күріш
қабынан бөлініп
алған кристалдық
заттардың кішкене
мөлшері ауруды жазған.
Витаминсіз біздің
ағзамыз қалыпты
жұмыс жасамайды,
адам оның азғана
мөлшерін пайдаланады
Пиридоксин немесе
В 6 витамині
негізінен
нәруыздардың
алмасуына
әсер етеді.
Оның жетіспеуі
анемия
ауруына
шалдықтырады
Қырқұлақ ауруы кезінде
адамдардың тістері түсіп,
сүйегі морт болып, ауыздың
кілегейлі қабықшасына
жара шығады
Токоферол немесе Е витамині
ағзаның зат алмасу үдерісіне
және көбеюіне әсер етеді.
Адам ағзасы үшін қажетті
тәуліктік мөлшері 10-20 мг
С витамині итмұрында,қара
қарақатта, лимонда, апельсинде
кездеседі
РР витамині ішек пен қарын
сөлдеріне әсер етеді.
Адам өзін дәрменсіз сезініп,
пеллагра ауруына ұшырайды
Мешелмен ауырғанда сүйектегі
тұздардың мөлшері азаяды да,
баланың өсуі кешеуілдейді,
қаңқасы дұрыс қалыптаспайды
1
2 3
4
5
6
7
8
9
5 слайд
Сұрақты тап… Сұрақтардың бірнеше жауабы ұсынылған . Қандай сұрақтар қойылды? Жеткілікті тамақтану салдарынан туындайтын аурудың себептерін ашқан орыс дәрігері Н. Лунин алғаш рет тағам құрамында витаминдердің болатынын дәлелдеді. Тышқандарға тәжірибе жасағанда ақ күріш қабынан бөлініп алған кристалдық заттардың кішкене мөлшері ауруды жазған. Витаминсіз біздің ағзамыз қалыпты жұмыс жасамайды, адам оның азғана мөлшерін пайдаланады Пиридоксин немесе В 6 витамині негізінен нәруыздардың алмасуына әсер етеді. Оның жетіспеуі анемия ауруына шалдықтырады Қырқұлақ ауруы кезінде адамдардың тістері түсіп, сүйегі морт болып, ауыздың кілегейлі қабықшасына жара шығады Токоферол немесе Е витамині ағзаның зат алмасу үдерісіне және көбеюіне әсер етеді. Адам ағзасы үшін қажетті тәуліктік мөлшері 10-20 мг С витамині итмұрында,қара қарақатта, лимонда, апельсинде кездеседі РР витамині ішек пен қарын сөлдеріне әсер етеді. Адам өзін дәрменсіз сезініп, пеллагра ауруына ұшырайды Мешелмен ауырғанда сүйектегі тұздардың мөлшері азаяды да, баланың өсуі кешеуілдейді, қаңқасы дұрыс қалыптаспайды 1 2 3 4 5 6 7 8 9

6 слайд
6 слайд

7 слайд
• ытмұқ
• лідүг
ретмісөдік
• ытражсоққан
•арпынсоқал
тұнауқыр
• ыұқр
•содмэнмреп
---
• ытражарадқан
• лүг
ысграмаидма
• имбайк
7 слайд
• ытмұқ • лідүг ретмісөдік • ытражсоққан •арпынсоқал тұнауқыр • ыұқр •содмэнмреп --- • ытражарадқан • лүг ысграмаидма • имбайк

8 слайд
“Бұрысын тап” әдісі
Оқушылар лалагүлділер
тақырыбына байланысты 8 сөйлем
жазады.
Сөйлемдердің 3 бұрыс, 5 дұрыс
(санын әр түрлі алуға болады) етіп
береді. Келесі топ мүшелері 8
сөйлемнің ішінде бұрыс жазылған
сөйлемдерді табады.
8 слайд
“Бұрысын тап” әдісі Оқушылар лалагүлділер тақырыбына байланысты 8 сөйлем жазады. Сөйлемдердің 3 бұрыс, 5 дұрыс (санын әр түрлі алуға болады) етіп береді. Келесі топ мүшелері 8 сөйлемнің ішінде бұрыс жазылған сөйлемдерді табады.

9 слайд
“Дұрысын тап” әдісі
Топтағы оқушылар тақырыпқа
байланысты 8 сөйлем жазады.
Сөйлемдердің 4 дұрыс, 4 дұрыс емес (санын
әр түрлі алуға болады) етіп береді. Келесі
топ мүшелері 8 сөйлемнің ішінде дұрыс
жазылған сөйлемдерді табады.
9 слайд
“Дұрысын тап” әдісі Топтағы оқушылар тақырыпқа байланысты 8 сөйлем жазады. Сөйлемдердің 4 дұрыс, 4 дұрыс емес (санын әр түрлі алуға болады) етіп береді. Келесі топ мүшелері 8 сөйлемнің ішінде дұрыс жазылған сөйлемдерді табады.

10 слайд
20 сөз ойыны
Алдыңғы сабақта өткен материалға
шолу жасап, сол тақырыптарға
байланысты 20 сөзді тізіп жазамыз.
Сол сөздерден құралған 5 сөйлем
жазамыз.
10 слайд
20 сөз ойыны Алдыңғы сабақта өткен материалға шолу жасап, сол тақырыптарға байланысты 20 сөзді тізіп жазамыз. Сол сөздерден құралған 5 сөйлем жазамыз.

11 слайд
“сөздер банкі” әдісі
Лалагүлділер тақырыбына байланысты
сөздерді банктің (немесе банка суретін салып)
ішіне 15 сөз жазады. Ол сөздердің ішінде
тақырыпқа сай келмейтін сөздер де кездесуі
мүмкін.
Басқа топ мүшелері сөздер банкінің ішінен
тақырыпқа қатысы жоқ сөздерді алып
тастайды.
11 слайд
“сөздер банкі” әдісі Лалагүлділер тақырыбына байланысты сөздерді банктің (немесе банка суретін салып) ішіне 15 сөз жазады. Ол сөздердің ішінде тақырыпқа сай келмейтін сөздер де кездесуі мүмкін. Басқа топ мүшелері сөздер банкінің ішінен тақырыпқа қатысы жоқ сөздерді алып тастайды.

12 слайд
4 ромб әдісі
критерий:
1. Май алынатын
2. Көкөністік
3. Дәрілік
4. Сәндік және арамшөп
12 слайд
4 ромб әдісі критерий: 1. Май алынатын 2. Көкөністік 3. Дәрілік 4. Сәндік және арамшөп

13 слайд
Май
алынатын
Көкөністік Дәрілік Сәндік,
арамшөп
Айналмалы бекет
13 слайд
Май алынатын Көкөністік Дәрілік Сәндік, арамшөп Айналмалы бекет

14 слайд
Шағын мақсаттар тізбегі - нәтижеге бағытталған білім
Танымдық іс-әрекеттері
Толық құзырлы тұлға
Теория бойынша
Жаңа тақырып
Үй тапсырмалары
Талдау
Бағалау
Жинақтау
Қолдану
Түсіну
Білу
Блум технологиясы
14 слайд
Шағын мақсаттар тізбегі - нәтижеге бағытталған білім Танымдық іс-әрекеттері Толық құзырлы тұлға Теория бойынша Жаңа тақырып Үй тапсырмалары Талдау Бағалау Жинақтау Қолдану Түсіну Білу Блум технологиясы

15 слайд
1- топ. Баяндап берушілер. Тақырыпты толық оқып, айтып
беру.
2-топ. Зерттеушілер. Параграфтағы сандар, өсімдік
атауларын, дәрілік, халық шаруашылығында қолданатын
өсімдік атауларын табу фактілер, деректер, уақыт т.б.
3- топ. Сұрақ құрастырушылар. Тақырыпты оқып,
жоғары деңгейлі сұрақтар дайындайды.
4- топ. Дәнекершілер. Өсімдіктердің табиғаттағы, адам
өміріндегі маңыздылығы қолданылуы, өмірден мысал
келтіреді.
15 слайд
1- топ. Баяндап берушілер. Тақырыпты толық оқып, айтып беру. 2-топ. Зерттеушілер. Параграфтағы сандар, өсімдік атауларын, дәрілік, халық шаруашылығында қолданатын өсімдік атауларын табу фактілер, деректер, уақыт т.б. 3- топ. Сұрақ құрастырушылар. Тақырыпты оқып, жоғары деңгейлі сұрақтар дайындайды. 4- топ. Дәнекершілер. Өсімдіктердің табиғаттағы, адам өміріндегі маңыздылығы қолданылуы, өмірден мысал келтіреді.

16 слайд
Ішкі шеңбер – сыртқы шеңбер
16 слайд
Ішкі шеңбер – сыртқы шеңбер

17 слайд
Ашық және жабық тұқымды өсімдіктердің
ұқсастығы мен ерекшелігін жазыңдар
17 слайд
Ашық және жабық тұқымды өсімдіктердің ұқсастығы мен ерекшелігін жазыңдар

18 слайд
Ұйымдастыру кезеңі.
«ББК» кестесі
Білемін Білгім келеді Үйрендім
18 слайд
Ұйымдастыру кезеңі. «ББК» кестесі Білемін Білгім келеді Үйрендім

19 слайд
Топтық жұмыс.
1-топ. «Қан құю, қан тобы» FILA кестесі
2-топ. «Бауырсақ ертегі» «Балық қаңқасы
3-топ. «Желтоқсан оқиғасы» Тарих картасы
19 слайд
Топтық жұмыс. 1-топ. «Қан құю, қан тобы» FILA кестесі 2-топ. «Бауырсақ ертегі» «Балық қаңқасы 3-топ. «Желтоқсан оқиғасы» Тарих картасы

20 слайд
FILA кестесі
Facts (факты) Ideas (идея)
Learning issues
(сұрақтар)
Action plan
(әрекет жоспары)
20 слайд
FILA кестесі Facts (факты) Ideas (идея) Learning issues (сұрақтар) Action plan (әрекет жоспары)

21 слайд
«Балық қаңқасы»
21 слайд
«Балық қаңқасы»

22 слайд
Тарих картасы
22 слайд
Тарих картасы

23 слайд
FILA кестесін толтыру жайлы
нұсқаулық
• Facts бағанына проблемалық сценарийдің (мәтіннің)
фактілері жазылады.
• Ideas бағанына аталған ситуацияның тууына себеп
болады -ау деген идеялар жазылады.
•Learning issues бағанына Ideas бағанындағы идеяларды
жүзеге асыруға көмектесетін сұрақтар жазылады.
•Action plan бағанына проблеманы шешетін нақты
жоспар жазылады. (әрекет Ideas и Learning issues-ке
сәйкес болу керек).
23 слайд
FILA кестесін толтыру жайлы нұсқаулық • Facts бағанына проблемалық сценарийдің (мәтіннің) фактілері жазылады. • Ideas бағанына аталған ситуацияның тууына себеп болады -ау деген идеялар жазылады. •Learning issues бағанына Ideas бағанындағы идеяларды жүзеге асыруға көмектесетін сұрақтар жазылады. •Action plan бағанына проблеманы шешетін нақты жоспар жазылады. (әрекет Ideas и Learning issues-ке сәйкес болу керек).

24 слайд
FILA кестесі
Facts (факты) Ideas (идеи)
Learning issues
(вопросы)
Action plan
(план
действий)
24 слайд
FILA кестесі Facts (факты) Ideas (идеи) Learning issues (вопросы) Action plan (план действий)

25 слайд
«Қан тобы. Қан құю» тақырыбына FILA кестесі
Facts (фактілер) Ideas (идеялар) Learning issues
(сұрақтар)
Action plan (әрекет
жоспары)
Қайғылы оқиға. Ауруханадағы
әйел.
Қан құю керек.
Балаларының қан тобы II және
III , күйеуінің қан тобы - IV
Анализдер нақты
Барлығы бір біріне туған
Қан құю орталығы
Отбасы мүшелері донор бола
алмады
Көп мөлшерде қан
жоғалтуы
Әйелдің қан тобы басқа
Резус-фактор сәйкес
келмейді
Балалар 18 жасқа
толмады
Отбасы мүшелері донор
бола алмайтын
аурулармен ауруы
мүмкін
Қан кету себебі
Әйелдің қан тобы
қандай?
Отбасы мүшелерінің
резус-факторы
қандай?
Балалардың жас
мөлшері қандай?
Кім донор бола
алады?
Донор дегендер кім?
Қан тобын қалай
анықтайды?
Отбасы мүшелері мен
дәрігерлерден қан кету
себептері , әйелдің қан
тобы туралы сұрау
Донорлық , қан құю, қан
тобын анықтау туралы
ақпаратты кітапханадан,
Интернет-ресурстардан
іздеу.
25 слайд
«Қан тобы. Қан құю» тақырыбына FILA кестесі Facts (фактілер) Ideas (идеялар) Learning issues (сұрақтар) Action plan (әрекет жоспары) Қайғылы оқиға. Ауруханадағы әйел. Қан құю керек. Балаларының қан тобы II және III , күйеуінің қан тобы - IV Анализдер нақты Барлығы бір біріне туған Қан құю орталығы Отбасы мүшелері донор бола алмады Көп мөлшерде қан жоғалтуы Әйелдің қан тобы басқа Резус-фактор сәйкес келмейді Балалар 18 жасқа толмады Отбасы мүшелері донор бола алмайтын аурулармен ауруы мүмкін Қан кету себебі Әйелдің қан тобы қандай? Отбасы мүшелерінің резус-факторы қандай? Балалардың жас мөлшері қандай? Кім донор бола алады? Донор дегендер кім? Қан тобын қалай анықтайды? Отбасы мүшелері мен дәрігерлерден қан кету себептері , әйелдің қан тобы туралы сұрау Донорлық , қан құю, қан тобын анықтау туралы ақпаратты кітапханадан, Интернет-ресурстардан іздеу.

26 слайд
1-оқушы:
телефон
соғылып жатқанға
ұқсатып,
тәулік бойы орын
алған
оқиғалар туралы
хабарлайды. (мысалы:
су
тасқынының
деңгейі)
4-оқушы:
Тілші
сұхбат алатын
куәгер.
3-оқушы:
Тілші; оқиға
орнынан ақпарат
ұсынады.
2-оқушы:
Телестудиядағы
диктор;
жиынтық
ақпарат
береді.
Кезбе тілші
Топтарда ……….туралы жаңалықтар бағдарламасын жасау қажет.
(мысалы: су тасқыны, Гастингстегі шайқас және т.б.)
26 слайд
1-оқушы: телефон соғылып жатқанға ұқсатып, тәулік бойы орын алған оқиғалар туралы хабарлайды. (мысалы: су тасқынының деңгейі) 4-оқушы: Тілші сұхбат алатын куәгер. 3-оқушы: Тілші; оқиға орнынан ақпарат ұсынады. 2-оқушы: Телестудиядағы диктор; жиынтық ақпарат береді. Кезбе тілші Топтарда ……….туралы жаңалықтар бағдарламасын жасау қажет. (мысалы: су тасқыны, Гастингстегі шайқас және т.б.)

27 слайд
Сергіту сәті
«Есесіне мен...»
«Жылдам және тез»
27 слайд
Сергіту сәті «Есесіне мен...» «Жылдам және тез»

28 слайд
“Триангуляция әдісі”
Астық тұқымдасына берілген мәтінді 3 бөліп
триангуляция әдісі арқылы оқу. Индекстелген АВС
әріптерін үлестіріп, тапсырманы орындау.
Жүзеге асуы:
А1-В1-С1
А2-В2-С2
А3-В3-С3 т.с.с. бірігіп, бір тақырыпты үш
жақты талдау жасап, бір тұжырымға
негізделеді.
28 слайд
“Триангуляция әдісі” Астық тұқымдасына берілген мәтінді 3 бөліп триангуляция әдісі арқылы оқу. Индекстелген АВС әріптерін үлестіріп, тапсырманы орындау. Жүзеге асуы: А1-В1-С1 А2-В2-С2 А3-В3-С3 т.с.с. бірігіп, бір тақырыпты үш жақты талдау жасап, бір тұжырымға негізделеді.

29 слайд
Эссе жазу
Тақырыбы: Мен агроном болсам?
Критерийлері:
1.10 сөйлем.
2.ауыл, жер, жауын-шашын туралы 1 мақал-
мәтел.
3.Өмірден нақты мысал келтірілген.
Егін шаруашылығында жетістікке жеткен адмды
(туысы, жерлесі, таныс адам)
4.“Мен” деген сөзбен басталу керек.
29 слайд
Эссе жазу Тақырыбы: Мен агроном болсам? Критерийлері: 1.10 сөйлем. 2.ауыл, жер, жауын-шашын туралы 1 мақал- мәтел. 3.Өмірден нақты мысал келтірілген. Егін шаруашылығында жетістікке жеткен адмды (туысы, жерлесі, таныс адам) 4.“Мен” деген сөзбен басталу керек.

30 слайд
Бағалау критерийлері
10 сөйлем 3 балл
9-8 сөйлем 2-1 балл
Мақал –мәтел болса 3 балл
Өмірмен нақты мысал анық келтірілсе 3 балл
Нақты емес мысал 1 балл
“Менін” байланыстырған 3 балл
Байланыс жоқ 1 балл
10-12 балл “5”;
8-10 балл “4”;
7 балл “3”.
30 слайд
Бағалау критерийлері 10 сөйлем 3 балл 9-8 сөйлем 2-1 балл Мақал –мәтел болса 3 балл Өмірмен нақты мысал анық келтірілсе 3 балл Нақты емес мысал 1 балл “Менін” байланыстырған 3 балл Байланыс жоқ 1 балл 10-12 балл “5”; 8-10 балл “4”; 7 балл “3”.

31 слайд
“Айғақ па, пікір ме?” әдісі
Айғақ па, әлде пікір ме ?
Айғақ әрдайым дәлелдемелерге негізделген .
Пікір әдетте біздің эмоцияларымыздың өнімі немесе
айғақтың жеке интерпретациясы болып есептелетін
субъективті тұжырым.
Мысал: Ш.Берсиев 1943 жылы тары өсіруден рекорд
болған тарының өнімі 165-175 ц га. Айғақ
Ш.Берсиев өте мейірімді жан Пікір.
31 слайд
“Айғақ па, пікір ме?” әдісі Айғақ па, әлде пікір ме ? Айғақ әрдайым дәлелдемелерге негізделген . Пікір әдетте біздің эмоцияларымыздың өнімі немесе айғақтың жеке интерпретациясы болып есептелетін субъективті тұжырым. Мысал: Ш.Берсиев 1943 жылы тары өсіруден рекорд болған тарының өнімі 165-175 ц га. Айғақ Ш.Берсиев өте мейірімді жан Пікір.

32 слайд
Н
е
р
е
и
д
а
,
қ
ұ
м
қ
а
з
а
р
Ш
ұ
б
а
л
ш
а
ң С
ү
л
ік
Целом
Г
и
р
у
д
и
н
Параподия
Гермофродит
Т
р
о
х
о
ф
и
р
а
И
м
п
и
Мені танисың
ба?
Үй тапсырмасын пысықтау
Шеңбер бойымен әңгімелеу
32 слайд
Н е р е и д а , қ ұ м қ а з а р Ш ұ б а л ш а ң С ү л ік Целом Г и р у д и н Параподия Гермофродит Т р о х о ф и р а И м п и Мені танисың ба? Үй тапсырмасын пысықтау Шеңбер бойымен әңгімелеу

33 слайд
Интербелсенді әдістер
1.Лездеме
2.Балық қаңқасы
3.FILA кестесі
4.Тарих картасы
5.Топтастыру
33 слайд
Интербелсенді әдістер 1.Лездеме 2.Балық қаңқасы 3.FILA кестесі 4.Тарих картасы 5.Топтастыру

34 слайд
Лездеме!
Сіздің топтың екі қалған оқушысына бүгінгі сабақтың негізгі сөздерін
түсіндіру үшін сізде бір минут бар:
Сөздің өзін атамай түсіндіру
Конверттен бір сөзді бір рет алу
Сөзді тапқан бірінші адам конверттен келесіні
таңдайды және қалғандарына түсіндіреді!
34 слайд
Лездеме! Сіздің топтың екі қалған оқушысына бүгінгі сабақтың негізгі сөздерін түсіндіру үшін сізде бір минут бар: Сөздің өзін атамай түсіндіру Конверттен бір сөзді бір рет алу Сөзді тапқан бірінші адам конверттен келесіні таңдайды және қалғандарына түсіндіреді!

35 слайд
Ол кім? Бұл не?
9 сөз 6 сөз 3 сөз 1 сөз
35 слайд
Ол кім? Бұл не? 9 сөз 6 сөз 3 сөз 1 сөз

36 слайд
оқиға
не
идея
36 слайд
оқиға не идея

37 слайд
Ұйымдастыру кезеңі.
«ББК» кестесі
Білемін Білгім келеді Үйрендім
37 слайд
Ұйымдастыру кезеңі. «ББК» кестесі Білемін Білгім келеді Үйрендім

38 слайд
Бгін балалар к іл кйіміз андай?
ү өң ү қ
38 слайд
Бгін балалар к іл кйіміз андай? ү өң ү қ