Шамаларды берілген қатынаста бөлу
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Сәттілік біздер тілейік,
Мен саған, сен маған.
Күндей күліп жүрейік,
Күннің нұрын төгейік,
Мен саған, сен маған.
1 слайд
Сәттілік біздер тілейік, Мен саған, сен маған. Күндей күліп жүрейік, Күннің нұрын төгейік, Мен саған, сен маған.
2 слайд
Сабақтың тақырыбы:
Мәтінді есептерді пропорцияның
көмегімен шығару.
Оқу мақсаты:
6.1.2.6 шамаларды берілген қатынаста бөлу;
Сабақ мақсаты:
Ш амаларды берілген қатынаста бөлуді
қолданып, есептер шығару
2 слайд
Сабақтың тақырыбы: Мәтінді есептерді пропорцияның көмегімен шығару. Оқу мақсаты: 6.1.2.6 шамаларды берілген қатынаста бөлу; Сабақ мақсаты: Ш амаларды берілген қатынаста бөлуді қолданып, есептер шығару
3 слайд
3 слайд
4 слайд
4 слайд
5 слайд
1-мысал. Тосап қайнатуға жидек пен қантты 1:1
қатынаста алу қажет. Сапалы тосап қайнату үшін 5 кг
жидекке қанша мөлшерде қант салу керек ?
- « 1 : 1» қатынаста дегенді қалай түсіндіңіз ?
- Ол нені білдіреді ?
2-мысал. Оқушы саны 2 : 1 қатынасындай болатын торкөз
және жол дәптерлер сатып алды. Егер оқушы 24 торкөз
дәптер сатып алған болса, қанша жол дәптер сатып алған?
- «2 : 1» жазуын қалай түсіндіңіздер?
- Қалай ойлайсыздар, ол нені білдіреді ?
5 слайд
1-мысал. Тосап қайнатуға жидек пен қантты 1:1 қатынаста алу қажет. Сапалы тосап қайнату үшін 5 кг жидекке қанша мөлшерде қант салу керек ? - « 1 : 1» қатынаста дегенді қалай түсіндіңіз ? - Ол нені білдіреді ? 2-мысал. Оқушы саны 2 : 1 қатынасындай болатын торкөз және жол дәптерлер сатып алды. Егер оқушы 24 торкөз дәптер сатып алған болса, қанша жол дәптер сатып алған? - «2 : 1» жазуын қалай түсіндіңіздер? - Қалай ойлайсыздар, ол нені білдіреді ?
6 слайд
3 -мысал. Ағасы мен інісі 60 кәмпитті 3 : 2 қатынасында бөліп
алу керек. Олардың әрқайсысына неше кәмпиттен тиеді.
Ағасы – ? кәмпит
Інісі – ? кәмпит
1 ) 2 + 3 = 5 (бөлік) – барлық кәмпит;
2) 60 : 5 = 12 (кәмпит) – 1 бөліктегі кәмпит саны;
3) 3 12 = 36 (кәмпит) – 3 бөліктегі кәмпит саны;
4) 2 12 = 24 (кәмпит) – 2 бөліктегі кәмпит саны;
Жауабы: 36 және 24 кәмпит.
- Берілген қатынас мүшелерінің қосындысын табу керек;
- Санды табылған қосындыға бөлу керек;
- Шыққан нәтижені қатынас мүшелерінің әрқайсысына жеке-жеке көбейту
керек.
2х + 3х = 60
5х = 60
х =12
3 12 = 36 (кәмпит) 2 12 = 24 (кәмпит)
6 слайд
3 -мысал. Ағасы мен інісі 60 кәмпитті 3 : 2 қатынасында бөліп алу керек. Олардың әрқайсысына неше кәмпиттен тиеді. Ағасы – ? кәмпит Інісі – ? кәмпит 1 ) 2 + 3 = 5 (бөлік) – барлық кәмпит; 2) 60 : 5 = 12 (кәмпит) – 1 бөліктегі кәмпит саны; 3) 3 12 = 36 (кәмпит) – 3 бөліктегі кәмпит саны; 4) 2 12 = 24 (кәмпит) – 2 бөліктегі кәмпит саны; Жауабы: 36 және 24 кәмпит. - Берілген қатынас мүшелерінің қосындысын табу керек; - Санды табылған қосындыға бөлу керек; - Шыққан нәтижені қатынас мүшелерінің әрқайсысына жеке-жеке көбейту керек. 2х + 3х = 60 5х = 60 х =12 3 12 = 36 (кәмпит) 2 12 = 24 (кәмпит)
7 слайд
4-мысал. 84 санын 5 : 3 : 4 қатынаста бөліңіз.
5х + 3х + 4х = 84
12х = 84
х=7
5 7 = 35
3 7 = 21
4 7 = 28
Жауабы: 35, 21, 28.
7 слайд
4-мысал. 84 санын 5 : 3 : 4 қатынаста бөліңіз. 5х + 3х + 4х = 84 12х = 84 х=7 5 7 = 35 3 7 = 21 4 7 = 28 Жауабы: 35, 21, 28.
8 слайд
І топ.
1)126 санын 2 : 5 : 7
қатынасында
бөліңдер.
2)Қоспадағы алтын
мен күмістің
массаларының
қатынасы 5 : 3
қатынасындай. 56 г
қоспада қанша алтын,
қанша күміс бар?
ІІ топ.
1) 81 санын 4 : 5
қатынасында
бөліңдер.
2)Қоспадағы алтын
мен күмістің масса-
ларының қатынасы
5 : 3 қатынасындай.
16 г қоспада қанша
алтын, қанша күміс
бар?
ІІІ топ.
1) 24 санын 1 : 3
қатынасында
бөліңдер.
2) Марат пен Қанат
50 алманы 2 : 3
қатынасында бөліп
алды. Олардың
әрқайсысында
неше алма бар?
Дескриптор:
•
бөліктердің қосындысын жазады;
•
санды табылған қосындыға бөледі;
•
бір бөліктің мәнін есептейді;
•
қатынастағы әрбір бөліктің мәндерін табады.
Топтық жұмыс.
І топ.
1)126 санын 2 : 5 : 7
қатынасында
бөліңдер.
2)Қоспадағы алтын
мен күмістің
массаларының
қатынасы 5 : 3
қатынасындай. 56 г
қоспада қанша алтын,
қанша күміс бар?
ІІ топ.
1) 81 санын 4 : 5
қатынасында
бөліңдер.
2)Қоспадағы алтын
мен күмістің масса-
ларының қатынасы
5 : 3 қатынасындай.
16 г қоспада қанша
алтын, қанша күміс
бар?
ІІІ топ.
1) 24 санын 1 : 3
қатынасында
бөліңдер.
2) Марат пен Қанат
50 алманы 2 : 3
қатынасында бөліп
алды. Олардың
әрқайсысында
неше алма бар?
Топтық жұмыс.
8 слайд
І топ. 1)126 санын 2 : 5 : 7 қатынасында бөліңдер. 2)Қоспадағы алтын мен күмістің массаларының қатынасы 5 : 3 қатынасындай. 56 г қоспада қанша алтын, қанша күміс бар? ІІ топ. 1) 81 санын 4 : 5 қатынасында бөліңдер. 2)Қоспадағы алтын мен күмістің масса- ларының қатынасы 5 : 3 қатынасындай. 16 г қоспада қанша алтын, қанша күміс бар? ІІІ топ. 1) 24 санын 1 : 3 қатынасында бөліңдер. 2) Марат пен Қанат 50 алманы 2 : 3 қатынасында бөліп алды. Олардың әрқайсысында неше алма бар? Дескриптор: • бөліктердің қосындысын жазады; • санды табылған қосындыға бөледі; • бір бөліктің мәнін есептейді; • қатынастағы әрбір бөліктің мәндерін табады. Топтық жұмыс. І топ. 1)126 санын 2 : 5 : 7 қатынасында бөліңдер. 2)Қоспадағы алтын мен күмістің массаларының қатынасы 5 : 3 қатынасындай. 56 г қоспада қанша алтын, қанша күміс бар? ІІ топ. 1) 81 санын 4 : 5 қатынасында бөліңдер. 2)Қоспадағы алтын мен күмістің масса- ларының қатынасы 5 : 3 қатынасындай. 16 г қоспада қанша алтын, қанша күміс бар? ІІІ топ. 1) 24 санын 1 : 3 қатынасында бөліңдер. 2) Марат пен Қанат 50 алманы 2 : 3 қатынасында бөліп алды. Олардың әрқайсысында неше алма бар? Топтық жұмыс.
9 слайд
І топ.
1) 18; 45; 63.
2) 35г алтын,
21г күміс
ІІ топ.
1) 36; 45.
2) 10г алтын
6г күміс
ІІІ топ.
1) 6; 18.
2) 20 алма; 30
алма.
9 слайд
І топ. 1) 18; 45; 63. 2) 35г алтын, 21г күміс ІІ топ. 1) 36; 45. 2) 10г алтын 6г күміс ІІІ топ. 1) 6; 18. 2) 20 алма; 30 алма.
10 слайд
Оқулық бойынша деңгейлік тапсырмаларды орындау.
«А» деңгей тапсырмалары
№ 27 есеп . Мыс пен мырыштан даярланған құйманың массасы 720 г.
Құйма құрамындағы мыстың массасының мырыштың массасына
қатынасы 7 : 5 қатынасындай . Құйма құрамында неше грамм мыс,
неше грамм мырыш бар?
«В» деңгей тапсырмалары
№ 31 есеп. Тік төртбұрыштың периметрі 42 см. Оның ұзындығының
еніне қатынасы 4:3 қатынасындай. Тік төртбұрыштың ауданын
табыңдар. А. 115 см 2
В. 110 см 2
С. 108 см 2
D . 120 см 2
№ 32. Қантты су ерітіндісіндегі судың массасының қанттың
массасына қатынасы 17: 3 қатынасындай. Ондағы судың массасы
қанттың массасынан 280 г артық. Қантты су ерітіндісінің массасы
неше грамм?
«С» деңгей тапсырмалары
№ 40. Елдос төрт сан ойлады. Ол ойлаған сандардың қатынасы 2:3:5:8
қатынасындай. Бірінші сан мен үшінші санның қосындысы 84-ке тең.
Елдос ойлаған сандарды табыңдар.
10 слайд
Оқулық бойынша деңгейлік тапсырмаларды орындау. «А» деңгей тапсырмалары № 27 есеп . Мыс пен мырыштан даярланған құйманың массасы 720 г. Құйма құрамындағы мыстың массасының мырыштың массасына қатынасы 7 : 5 қатынасындай . Құйма құрамында неше грамм мыс, неше грамм мырыш бар? «В» деңгей тапсырмалары № 31 есеп. Тік төртбұрыштың периметрі 42 см. Оның ұзындығының еніне қатынасы 4:3 қатынасындай. Тік төртбұрыштың ауданын табыңдар. А. 115 см 2 В. 110 см 2 С. 108 см 2 D . 120 см 2 № 32. Қантты су ерітіндісіндегі судың массасының қанттың массасына қатынасы 17: 3 қатынасындай. Ондағы судың массасы қанттың массасынан 280 г артық. Қантты су ерітіндісінің массасы неше грамм? «С» деңгей тапсырмалары № 40. Елдос төрт сан ойлады. Ол ойлаған сандардың қатынасы 2:3:5:8 қатынасындай. Бірінші сан мен үшінші санның қосындысы 84-ке тең. Елдос ойлаған сандарды табыңдар.
11 слайд
Шығармашылық жұмыс:
Шамаларды берілген қатынаста
бөлуге есеп құрастырыңдар.
11 слайд
Шығармашылық жұмыс: Шамаларды берілген қатынаста бөлуге есеп құрастырыңдар.
12 слайд
Рефлексия
1. Мен не білдім?
2. Мен нені үйрендім?
3. Мен нені түсінбедім?
4. Мен не бойынша әлі де жұмыс істеуім
керек?
12 слайд
Рефлексия 1. Мен не білдім? 2. Мен нені үйрендім? 3. Мен нені түсінбедім? 4. Мен не бойынша әлі де жұмыс істеуім керек?