Слайд."Қазақ халқының салт- дәстүрлері" 10-сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
*Астана қаласыныңАстана қаласының
Төлеген Айбергенов Төлеген Айбергенов
атындағы №16 орта атындағы №16 орта
мектебінің қазақ тілі мектебінің қазақ тілі
мұғалімі Расулова Е.А.мұғалімі Расулова Е.А.
Астана, 2018 жыл
1 слайд
*Астана қаласыныңАстана қаласының Төлеген Айбергенов Төлеген Айбергенов атындағы №16 орта атындағы №16 орта мектебінің қазақ тілі мектебінің қазақ тілі мұғалімі Расулова Е.А.мұғалімі Расулова Е.А. Астана, 2018 жыл
2 слайд
-Сабақтың тақырыбы:
«Қазақ халқының салт –дәстүрлері» Зат есім.
-Сабақтың мақсаты:
Қазақ халқының салт –дәстүрлерін
қалыптастыру, өзіндік ерекшеліктерін
- таныту, теориялық білімдерін практикамен
ұштастыру.
Қазақ тілі 10-сынып
2 слайд
-Сабақтың тақырыбы: «Қазақ халқының салт –дәстүрлері» Зат есім. -Сабақтың мақсаты: Қазақ халқының салт –дәстүрлерін қалыптастыру, өзіндік ерекшеліктерін - таныту, теориялық білімдерін практикамен ұштастыру. Қазақ тілі 10-сынып
3 слайд
ІІ
Үй
тапсыр-
масы
І
Cабақтың
ұраны
ІІІ
Өткенді
қайталау
ІV Жаңа сабақ
VI
Қорытын -
дылау
VII
Бағалау
3 слайд
ІІ Үй тапсыр- масы І Cабақтың ұраны ІІІ Өткенді қайталау ІV Жаңа сабақ VI Қорытын - дылау VII Бағалау
4 слайд
*Сәуір айының жиырма төрті.Сәуір айының жиырма төрті.
Сабақтың тақырыбы:Сабақтың тақырыбы:
“ «Қазақ халқының салт –“ «Қазақ халқының салт –
дәстүрлері»” Зат есім.дәстүрлері»” Зат есім.
Сабақтың мақсаты:
Қазақ халқының салт –дәстүрлерін қалыптастыру, өзіндік
ерекшеліктерін
таныту, теориялық білімдерін практикамен ұштастыру.
4 слайд
*Сәуір айының жиырма төрті.Сәуір айының жиырма төрті. Сабақтың тақырыбы:Сабақтың тақырыбы: “ «Қазақ халқының салт –“ «Қазақ халқының салт – дәстүрлері»” Зат есім.дәстүрлері»” Зат есім. Сабақтың мақсаты: Қазақ халқының салт –дәстүрлерін қалыптастыру, өзіндік ерекшеліктерін таныту, теориялық білімдерін практикамен ұштастыру.
5 слайд
Шаттық шеңберін құру. Түстерді
таңдауына байланысты топқа бөлу.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру. Дәптерлерін
аралап жүріп тексеру; мәтіндерді жеке
оқушылардан сұрау.
Блум таксономиясы бойынша
5 слайд
Шаттық шеңберін құру. Түстерді таңдауына байланысты топқа бөлу. ІІ. Үй тапсырмасын тексеру. Дәптерлерін аралап жүріп тексеру; мәтіндерді жеке оқушылардан сұрау. Блум таксономиясы бойынша
6 слайд
Оқушымен жұмыс
•І топқа:Салт -дәстүрлер туралы мақал-мәтел
айту.
ІІ топқа:Салт - дәстүрлер туралы тақпақтар
айту.
ІІІ топқа:Салт - дәстүрлер туралы сурет салу.
ІV топқа:Салт - дәстүрлер туралы ой-толғау
жазу.
6 слайд
Оқушымен жұмыс •І топқа:Салт -дәстүрлер туралы мақал-мәтел айту. ІІ топқа:Салт - дәстүрлер туралы тақпақтар айту. ІІІ топқа:Салт - дәстүрлер туралы сурет салу. ІV топқа:Салт - дәстүрлер туралы ой-толғау жазу.
7 слайд
7 слайд
8 слайд
8 слайд
9 слайд
___________________________________
С.Сенғалиева 1 "б" сыныбы
9 слайд
___________________________________ С.Сенғалиева 1 "б" сыныбы
10 слайд
10 слайд
11 слайд
___________________________________
11 слайд
___________________________________
12 слайд
Дәстүр-халықтың атадан балаға көшіп,жалғасын және дамып отыратын тарихи
әлеуметтік, мәдени-тұрмыстық, кәсіптік, салт-сана, әдет-ғұрып,мінез-
құлық,тәлім-тәрбие және рухани іс-әрекеттер көрінісі.
Қазақтың бірнеше дәстүрлерін атап өтсек.
1)Тыштырма(дәстүр)Сәбиді бесікке салар кезде бесіктің түбегі тұратын тесіктен
құрт,ірімшік, тәттілер өткізіп «тыштыма,тыштыма»деп ырым жасайды және оны
«тыштырма» деп атайды.Тыштырманы әйелдер ырым етіп бөлісіп, бала-
шағаларына үлестіріп береді.
2) Базарлық(дәстүр) -алыс сапарға шыққан адамдардың жақындарына
(жерлес,көрші-көлем,жас балалар, сыйлас адамдарына) әкелген сыйлығы.
3) Байғазы(дәстүр)-балалардың, жастардың жаңа киім үшін берілетін
ақшалай,заттай сый.
4)Тілашар(дәстүр).Баласы 7 жасқа толған соң балаға жаңа киім кигізіп,оқу
жабдықтарын дайындап,шағын той өткізеді.Мұны «тілашар»тойы деп атайды.
5) жеті ата(дәстүр). Халқымыз кейінгі ұрпаққа жеті атасын білдіруді
міндеттеген.Олай болса жеті ата:Бала,Әке, Ата, Арғы ата, Баба, Түп ата, Тек ата.
6) Асату(дәстүр).ет желініп болған соң төрде отырған ақсақал табақта қалған етті
жас балалар мен жігіттерге асатады.
12 слайд
Дәстүр-халықтың атадан балаға көшіп,жалғасын және дамып отыратын тарихи әлеуметтік, мәдени-тұрмыстық, кәсіптік, салт-сана, әдет-ғұрып,мінез- құлық,тәлім-тәрбие және рухани іс-әрекеттер көрінісі. Қазақтың бірнеше дәстүрлерін атап өтсек. 1)Тыштырма(дәстүр)Сәбиді бесікке салар кезде бесіктің түбегі тұратын тесіктен құрт,ірімшік, тәттілер өткізіп «тыштыма,тыштыма»деп ырым жасайды және оны «тыштырма» деп атайды.Тыштырманы әйелдер ырым етіп бөлісіп, бала- шағаларына үлестіріп береді. 2) Базарлық(дәстүр) -алыс сапарға шыққан адамдардың жақындарына (жерлес,көрші-көлем,жас балалар, сыйлас адамдарына) әкелген сыйлығы. 3) Байғазы(дәстүр)-балалардың, жастардың жаңа киім үшін берілетін ақшалай,заттай сый. 4)Тілашар(дәстүр).Баласы 7 жасқа толған соң балаға жаңа киім кигізіп,оқу жабдықтарын дайындап,шағын той өткізеді.Мұны «тілашар»тойы деп атайды. 5) жеті ата(дәстүр). Халқымыз кейінгі ұрпаққа жеті атасын білдіруді міндеттеген.Олай болса жеті ата:Бала,Әке, Ата, Арғы ата, Баба, Түп ата, Тек ата. 6) Асату(дәстүр).ет желініп болған соң төрде отырған ақсақал табақта қалған етті жас балалар мен жігіттерге асатады.
13 слайд
І.Білу.Жаңа сабақтың тақырыбын сөзжұмбақ шешу арқылы табу. «Кім жылдам?»
ойыны.Ерекше торкөзден «Зат есім» деген сөзді оқиды.1.Адамның мүшесі.2.Қастерлі
адам.3.Қасиетті мекен.4.Су көлігі.
5.Ол арқылы үйге кіресің.6. «Тон» сөзінің синонимі.7. «Ас» сөзінің синонимі.
к ө З
а н а
О т а н
к е м е
е с і к
і ш і к
т а м а қ
ІІ.Түсіну. Тақырып бойынша оқушының оқытылу деңгейіне сәйкес деңгейлік
тапсырмалар беріледі
1-деңгей.Суреттен зат есім болатын сөздерді тауып жазу, сөйлем құрау.
2-деңгей.Оқулықтағы жаттығуды орындату.Зат есімдерді құрамына, мағынасына қарай
талдау.Диалог құру.
3. Оқушыларды топқа бөлу: ұлттық дәстүлер суреті(түстері) бойынша (2минут)
13 слайд
І.Білу.Жаңа сабақтың тақырыбын сөзжұмбақ шешу арқылы табу. «Кім жылдам?» ойыны.Ерекше торкөзден «Зат есім» деген сөзді оқиды.1.Адамның мүшесі.2.Қастерлі адам.3.Қасиетті мекен.4.Су көлігі. 5.Ол арқылы үйге кіресің.6. «Тон» сөзінің синонимі.7. «Ас» сөзінің синонимі. к ө З а н а О т а н к е м е е с і к і ш і к т а м а қ ІІ.Түсіну. Тақырып бойынша оқушының оқытылу деңгейіне сәйкес деңгейлік тапсырмалар беріледі 1-деңгей.Суреттен зат есім болатын сөздерді тауып жазу, сөйлем құрау. 2-деңгей.Оқулықтағы жаттығуды орындату.Зат есімдерді құрамына, мағынасына қарай талдау.Диалог құру. 3. Оқушыларды топқа бөлу: ұлттық дәстүлер суреті(түстері) бойынша (2минут)
14 слайд
Білімді бекіту:
Салт- дәстүрлер бейнеленген плакатқа оқушылар салт-
дәсүрлердің атын жазады. Кластер әдісі
(3 минут)
Кері байланыс: сұрақтарға жауап береді.
1.Қандай салт -дәстүрлерді білесіңдер?
2. Байғазы дегеніміз қандай дәстүр??
3. Байғазаны кімдер береді??
4. Байғазыға нелер береді?
5.Қырқынан шығару дәстүрі қалай орындалады?
6.Қыз ұзату дәстүрі қалай орындалады?
«Ыстық орындық»әдісі (3 минут)
Үй тапсырмасы: жаңа сөздерді жаттау,
«Қазақ халқының салт- дәстүрлері» мәтінін мазмұндау.
14 слайд
Білімді бекіту: Салт- дәстүрлер бейнеленген плакатқа оқушылар салт- дәсүрлердің атын жазады. Кластер әдісі (3 минут) Кері байланыс: сұрақтарға жауап береді. 1.Қандай салт -дәстүрлерді білесіңдер? 2. Байғазы дегеніміз қандай дәстүр?? 3. Байғазаны кімдер береді?? 4. Байғазыға нелер береді? 5.Қырқынан шығару дәстүрі қалай орындалады? 6.Қыз ұзату дәстүрі қалай орындалады? «Ыстық орындық»әдісі (3 минут) Үй тапсырмасы: жаңа сөздерді жаттау, «Қазақ халқының салт- дәстүрлері» мәтінін мазмұндау.
15 слайд
Бекіту.
“Ақ тілек” тренингі арқылы
қорытындылау.Назарларыңызға
рахмет!
15 слайд
Бекіту. “Ақ тілек” тренингі арқылы қорытындылау.Назарларыңызға рахмет!