Тағамның құнарлылығы. Күндізгі тамақ рационы

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Тағамның құнарлылығы. Күндізгі тамақ рационы

Материал туралы қысқаша түсінік
Тағамның құнарлылығы. Күндізгі тамақ рационы
Материалдың қысқаша нұсқасы
img_page_1
Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Слайдтың жеке беттері
Тағамның құнарлылығы.Күндізгі тамақ рационы •Сабақтың мақсаты:

#1 слайд
Тағамның құнарлылығы.Күндізгі тамақ рационы •Сабақтың мақсаты: Тағамның құнарлығы туралы түсініктерін дамыту. Тамақ ішу режимін дұрыс сақтауды насихаттау

1 слайд

Тағамның құнарлылығы.Күндізгі тамақ рационы •Сабақтың мақсаты: Тағамның құнарлығы туралы түсініктерін дамыту. Тамақ ішу режимін дұрыс сақтауды насихаттау

Тағамдық құндылық - өнімнің барлық пайдалы қасиеттерін, яғни энергетикалық, биологиялық, физиологиялық, органо-лептикалы

#2 слайд
Тағамдық құндылық - өнімнің барлық пайдалы қасиеттерін, яғни энергетикалық, биологиялық, физиологиялық, органо-лептикалық құндылығын, сіңімділігін, сапалылығын сипаттайтын күрделі қасиет. Тамақ өнімдерінің энергетикалық құндылығы 100 г- ға шаққанда кило- джоульмен (кДж) немесе кило- калориямен (ккал) өрнектеледі Өнімнің химиялық құрамын біле отырып, оның энергетикалық құндылығын анықтауға болады. Өнімнің биологиялық құндылық өнімде биологиялық белсенді заттар мөлшерімен сипатталады: қажетті аминқышқылдары, витаминдер, макро- және микроэлементтер, полиқанықпаған май қышқылдары. Адам ағзасында 1 г май тотыққанда 9,3 ккал (37,7 кДж); 1 г ақуыз — 4,1 ккал (16,7 кДж); 1 г көмірсу — 3,75 ккал (15,7 кДж) энергия бөлінетіні белгілі. Тағамның құнарлылығы

2 слайд

Тағамдық құндылық - өнімнің барлық пайдалы қасиеттерін, яғни энергетикалық, биологиялық, физиологиялық, органо-лептикалық құндылығын, сіңімділігін, сапалылығын сипаттайтын күрделі қасиет. Тамақ өнімдерінің энергетикалық құндылығы 100 г- ға шаққанда кило- джоульмен (кДж) немесе кило- калориямен (ккал) өрнектеледі Өнімнің химиялық құрамын біле отырып, оның энергетикалық құндылығын анықтауға болады. Өнімнің биологиялық құндылық өнімде биологиялық белсенді заттар мөлшерімен сипатталады: қажетті аминқышқылдары, витаминдер, макро- және микроэлементтер, полиқанықпаған май қышқылдары. Адам ағзасында 1 г май тотыққанда 9,3 ккал (37,7 кДж); 1 г ақуыз — 4,1 ккал (16,7 кДж); 1 г көмірсу — 3,75 ккал (15,7 кДж) энергия бөлінетіні белгілі. Тағамның құнарлылығы

Тағамдық заттардың биологиялық құндылығына қарай топталуы. Топ Тамақтық заттар түрі Биологиялық құндылығы ІСүт және сүт тағамда

#3 слайд
Тағамдық заттардың биологиялық құндылығына қарай топталуы. Топ Тамақтық заттар түрі Биологиялық құндылығы ІСүт және сүт тағамдары Аса бағалы жануар текті майлар ІІЕт, балық, жұмыртқа Жануар текті ақуыздар ІІІҚант, нан және қамырдан жасалған тағамдық заттар Энергия, дәрумендер, минералдық заттар, өсімдік текті ақуыз ІVБұршақтар, жаңғақтар Аса бағалы өсімдік текті ақуыздар V Майлар Майлар мен дәрумендер VIКөкөністер мен көкөніс шырындары Су және дәрумен, минералдық тұздар мен целлюза VIIЖемістер мен жеміс шырындары Фруктоза, бояғыш заттар, жеміс қышқылдары,жеміс қанттары,дәрумендер, минералдық тұздар

3 слайд

Тағамдық заттардың биологиялық құндылығына қарай топталуы. Топ Тамақтық заттар түрі Биологиялық құндылығы ІСүт және сүт тағамдары Аса бағалы жануар текті майлар ІІЕт, балық, жұмыртқа Жануар текті ақуыздар ІІІҚант, нан және қамырдан жасалған тағамдық заттар Энергия, дәрумендер, минералдық заттар, өсімдік текті ақуыз ІVБұршақтар, жаңғақтар Аса бағалы өсімдік текті ақуыздар V Майлар Майлар мен дәрумендер VIКөкөністер мен көкөніс шырындары Су және дәрумен, минералдық тұздар мен целлюза VIIЖемістер мен жеміс шырындары Фруктоза, бояғыш заттар, жеміс қышқылдары,жеміс қанттары,дәрумендер, минералдық тұздар

Жасына қарай тағамдық заттарды физиологиялық тұтыну нормасы (г/күн) Ақуыз Майлар Көмірсу Жасы БарлығыЖануар тектіБарлығы Өсімді

#4 слайд
Жасына қарай тағамдық заттарды физиологиялық тұтыну нормасы (г/күн) Ақуыз Майлар Көмірсу Жасы БарлығыЖануар тектіБарлығы Өсімдік текті 7-10 11-13 14-17ер балалар 60-74-ерлер 75-тен жоғары 14-17қыз балалар 60-74-әйелдер 75-тен жоғары 80 96 106 69 60 93 63 57 48 58 64 38 33 56 35 31 80 96 106 77 67 93 70 63 25 18 20 - - 20 - - 348 382 422 333 290 367 305 275

4 слайд

Жасына қарай тағамдық заттарды физиологиялық тұтыну нормасы (г/күн) Ақуыз Майлар Көмірсу Жасы БарлығыЖануар тектіБарлығы Өсімдік текті 7-10 11-13 14-17ер балалар 60-74-ерлер 75-тен жоғары 14-17қыз балалар 60-74-әйелдер 75-тен жоғары 80 96 106 69 60 93 63 57 48 58 64 38 33 56 35 31 80 96 106 77 67 93 70 63 25 18 20 - - 20 - - 348 382 422 333 290 367 305 275

•Ас қабылдаудың уақытқа сай бөліну үлгісі ретінде тәуліктік рационды 5-ке бөліп қабылдау ұсынылады: таңғы ас-20%; сәскелік ас

#5 слайд
•Ас қабылдаудың уақытқа сай бөліну үлгісі ретінде тәуліктік рационды 5-ке бөліп қабылдау ұсынылады: таңғы ас-20%; сәскелік ас-15%; түстік ас-30-35%; түс қайта-15%; кешкі-20%. •Жұмыс ерекшелігіне қарай энергия шығыны бірдей деп саналатын әлеуметтік топтар: 1.Ауыр дене еңбегімен аз айналысатындар: инженер, дәрігер, ғалым, ұстаз, жазушылар, суретшілер, кеңсе қызметкерлері жұмыссыздар- олардың орташа энергиялық шығыны, яғни тиісті теориялық рацион калориялылығы-3200ккал. 2.Механикаландырылған еңбеңпен айналысатындар: автожүргізушілер,станоктарда қызмет ететіндер, хи- миктер,тоқыма өнеркәсібі жұмысшылары-3500ккал

5 слайд

•Ас қабылдаудың уақытқа сай бөліну үлгісі ретінде тәуліктік рационды 5-ке бөліп қабылдау ұсынылады: таңғы ас-20%; сәскелік ас-15%; түстік ас-30-35%; түс қайта-15%; кешкі-20%. •Жұмыс ерекшелігіне қарай энергия шығыны бірдей деп саналатын әлеуметтік топтар: 1.Ауыр дене еңбегімен аз айналысатындар: инженер, дәрігер, ғалым, ұстаз, жазушылар, суретшілер, кеңсе қызметкерлері жұмыссыздар- олардың орташа энергиялық шығыны, яғни тиісті теориялық рацион калориялылығы-3200ккал. 2.Механикаландырылған еңбеңпен айналысатындар: автожүргізушілер,станоктарда қызмет ететіндер, хи- миктер,тоқыма өнеркәсібі жұмысшылары-3500ккал

Тамақтану сауаттылығының 5 негізі 1.Тамақ құрамында негізгі қоректік заттардың болуы 2. Тамақ рационында қосымша

#6 слайд
Тамақтану сауаттылығының 5 негізі 1.Тамақ құрамында негізгі қоректік заттардың болуы 2. Тамақ рационында қосымша заттардың болуы 3. Тамақ нәрлілігі адамның жасына, денсаулық күйіне, табиғат климатына байланысты 4.Тәулік бойынша тамақтану тәртібінің мөлшерін сақтау 5.Тамақтанудың санитарлық-гигиеналық нормаға сай болуы

6 слайд

Тамақтану сауаттылығының 5 негізі 1.Тамақ құрамында негізгі қоректік заттардың болуы 2. Тамақ рационында қосымша заттардың болуы 3. Тамақ нәрлілігі адамның жасына, денсаулық күйіне, табиғат климатына байланысты 4.Тәулік бойынша тамақтану тәртібінің мөлшерін сақтау 5.Тамақтанудың санитарлық-гигиеналық нормаға сай болуы

Сұрақтар: 1.Организм энергияны не үшін пайдаланады? 2.Адамның қандай іс – әрекеттері энергия шығынын жоғарылатады? 3.Тәулігіне

#7 слайд
Сұрақтар: 1.Организм энергияны не үшін пайдаланады? 2.Адамның қандай іс – әрекеттері энергия шығынын жоғарылатады? 3.Тәулігіне қоректік заттарды пайдаланудың шамамен мөлшері қандай? 4.1 г нәруыз, 1 г май және 1 г көмірсу ыдыраған кезде қанша энергия бөлінеді? 5.Тағам калориялығы дегеніміз не және ол неге байланысты? 6.Жұмыстың қандай түрлері бар және оған сәйкес энергия шығындары қандай болады?

7 слайд

Сұрақтар: 1.Организм энергияны не үшін пайдаланады? 2.Адамның қандай іс – әрекеттері энергия шығынын жоғарылатады? 3.Тәулігіне қоректік заттарды пайдаланудың шамамен мөлшері қандай? 4.1 г нәруыз, 1 г май және 1 г көмірсу ыдыраған кезде қанша энергия бөлінеді? 5.Тағам калориялығы дегеніміз не және ол неге байланысты? 6.Жұмыстың қандай түрлері бар және оған сәйкес энергия шығындары қандай болады?

1.Азық түлік өнімдерінің технологиясы 2.Қайта өңдеу өндірістерінің технологиясы 3.Қоғамдық денсаулық сақтау 4.Медициналық пр

#8 слайд
1.Азық түлік өнімдерінің технологиясы 2.Қайта өңдеу өндірістерінің технологиясы 3.Қоғамдық денсаулық сақтау 4.Медициналық профилактикалық іс Тақырып бойынша мамандық түрлері:

8 слайд

1.Азық түлік өнімдерінің технологиясы 2.Қайта өңдеу өндірістерінің технологиясы 3.Қоғамдық денсаулық сақтау 4.Медициналық профилактикалық іс Тақырып бойынша мамандық түрлері:

Сабақта қол жеткен нәтижелер: • оқушылардың белсенділігі; • жаңа оқу материалын дұрыс қабылдаулары және түсінулері; •сабақ мат

#9 слайд
Сабақта қол жеткен нәтижелер: • оқушылардың белсенділігі; • жаңа оқу материалын дұрыс қабылдаулары және түсінулері; •сабақ материалына қызығушылықтарының артуы; •өз ойларын еркін жеткізе алуы •ақпаратпен тиянақты жұмыс жасай алуы •ынтымақтастық қарым-қатынас түзе алуы

9 слайд

Сабақта қол жеткен нәтижелер: • оқушылардың белсенділігі; • жаңа оқу материалын дұрыс қабылдаулары және түсінулері; •сабақ материалына қызығушылықтарының артуы; •өз ойларын еркін жеткізе алуы •ақпаратпен тиянақты жұмыс жасай алуы •ынтымақтастық қарым-қатынас түзе алуы

Файл форматы:
pptx
18.11.2024
262
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі