Таным қабілеттерін дамытуға арналған дидактикалық ойындар
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Таным
қабілеттерін
дамытуға арналған
дидактикалық
ойындар
№ 276 орта мектеп
Дефектолог:Төрекелді Гүлсая
1 слайд
Таным қабілеттерін дамытуға арналған дидактикалық ойындар № 276 орта мектеп Дефектолог:Төрекелді Гүлсая
2 слайд
•
Мақсаты:Мектеп жасындағы балаларды оқытуда
педагогикалық әдіс-тәсілдерді, көрнекіліктерді қолдану,
шығармашылық қабілетін дамыту, ойын арқылы ақыл -
ойды қалыптастыру және өз алдына жеке тұлғаны
қалыптастыру.
•
Міндеті:арнайы әдіс-тәсілдерді қолдану арқылы баланың
таным процесстерін дамыту бойынша жұмыс жасау.
•
Күтілетін нәтиже: Дамыту ойындар көмегімен баланың
танымдық біліктілігін қалыптастыру.
.
2 слайд
• Мақсаты:Мектеп жасындағы балаларды оқытуда педагогикалық әдіс-тәсілдерді, көрнекіліктерді қолдану, шығармашылық қабілетін дамыту, ойын арқылы ақыл - ойды қалыптастыру және өз алдына жеке тұлғаны қалыптастыру. • Міндеті:арнайы әдіс-тәсілдерді қолдану арқылы баланың таным процесстерін дамыту бойынша жұмыс жасау. • Күтілетін нәтиже: Дамыту ойындар көмегімен баланың танымдық біліктілігін қалыптастыру. .
3 слайд
•
- баланың қабылдау жүйесін дамыту
- есте сақтау қабілетін дамыту (көру, есту, сипап-сезу, т.б.).
- ойлау қабілетін арттыру (өз еркімен ойлау қабілеті, өз шығармашылық
қасиетін көрсету, қиындықтарды оңай жеңу, салыстыру, жалпылап және
талдай білу қасиеті).
•
Қиялдау қабілетін дамыту: ертегі жаза білу, жұмбақтарды шеше және
таңғажайып бейнелерді ойлап таба білу.
•
Қолдың және саусақтардың бұлшық етін және денсаулықты дамыту.
•
Ойын арқылы қызығушылықпен танымдылықты ояту.
•
Еңбекқорлыққа тәрбиелеу.
•
Өзін-өзі бағалау және ұстамдылық қасиеттерін қалыптастыру.
•
Тәжірибелік маңыздылық баланы дамытудан тұрады:
•
- қоршаған ортаны тандап өткізу.
- қиялдан әртүрлі образдарды қалыптастыру.
- тапсырмаларды шығармашылық жолмен шешу.
3 слайд
• - баланың қабылдау жүйесін дамыту - есте сақтау қабілетін дамыту (көру, есту, сипап-сезу, т.б.). - ойлау қабілетін арттыру (өз еркімен ойлау қабілеті, өз шығармашылық қасиетін көрсету, қиындықтарды оңай жеңу, салыстыру, жалпылап және талдай білу қасиеті). • Қиялдау қабілетін дамыту: ертегі жаза білу, жұмбақтарды шеше және таңғажайып бейнелерді ойлап таба білу. • Қолдың және саусақтардың бұлшық етін және денсаулықты дамыту. • Ойын арқылы қызығушылықпен танымдылықты ояту. • Еңбекқорлыққа тәрбиелеу. • Өзін-өзі бағалау және ұстамдылық қасиеттерін қалыптастыру. • Тәжірибелік маңыздылық баланы дамытудан тұрады: • - қоршаған ортаны тандап өткізу. - қиялдан әртүрлі образдарды қалыптастыру. - тапсырмаларды шығармашылық жолмен шешу.
4 слайд
Дидактикалық ойындар
Зейін4
Қиял ерекшелігі
51
Есте сақтау2 Ойлау қабілеті11
Қабылдау
3
4 слайд
Дидактикалық ойындар Зейін4 Қиял ерекшелігі 51 Есте сақтау2 Ойлау қабілеті11 Қабылдау 3
5 слайд
•
Көңіл күй
5 слайд
• Көңіл күй
6 слайд
5 Айырмашылықты
тап 7 Айырмашылықты тап
Айырмашылықты тап
6 слайд
5 Айырмашылықты тап 7 Айырмашылықты тап Айырмашылықты тап
7 слайд
«Жылдам тап» ойыны
7 слайд
«Жылдам тап» ойыны
8 слайд
8 слайд
9 слайд
Жасыл Сары Көк Қара Қызыл
Қызыл Жасыл Қара Сары Көк
Жасыл Сары Көк Қара Қызыл
Қызыл Жасыл Қара Сары Көк
Жасыл Сары Көк Қара Қызыл
Қызыл Жасыл Қара Сары Көк«Түрлі түсті сөздер»
9 слайд
Жасыл Сары Көк Қара Қызыл Қызыл Жасыл Қара Сары Көк Жасыл Сары Көк Қара Қызыл Қызыл Жасыл Қара Сары Көк Жасыл Сары Көк Қара Қызыл Қызыл Жасыл Қара Сары Көк«Түрлі түсті сөздер»
10 слайд
«Құрастырғыш» ойындары
10 слайд
«Құрастырғыш» ойындары
11 слайд
11 слайд
12 слайд
12 слайд
13 слайд
13 слайд
14 слайд
«Лабиринт»ойыны
14 слайд
«Лабиринт»ойыны
15 слайд
•
Ертегінің бай фантастикасы оқушылардың ойына
қозғау салып, өмірдің неше алуан сырларын
танытады, санасезімі мен ақыл-ой қызметінің
дамуына, ерте қалыптасуына, соның негізінде сөйлеу
тілінің дамуына көмектеседі. Ертегілердің осындай
ерекшеліктері балалардың талғамын күшейтіп,сөйлеу
м ə нерін, байланыстырып сөйлеуін дамытып, өз ойын
жүйелі, жинақы жеткізе білуге үйретеді. Ертегілерді
баланың оқуы не тыңдауы, мазмұнынын қайталап
айтып беруі, шамасына қарай рөлдік ойындарға
қатысуы, сөздік қорын молайтады, байланыстырып
сөйлеу тілін дамытып, қиялдауға мүмкіндіктер
туғызады . «Ертегілер әлемі»
15 слайд
• Ертегінің бай фантастикасы оқушылардың ойына қозғау салып, өмірдің неше алуан сырларын танытады, санасезімі мен ақыл-ой қызметінің дамуына, ерте қалыптасуына, соның негізінде сөйлеу тілінің дамуына көмектеседі. Ертегілердің осындай ерекшеліктері балалардың талғамын күшейтіп,сөйлеу м ə нерін, байланыстырып сөйлеуін дамытып, өз ойын жүйелі, жинақы жеткізе білуге үйретеді. Ертегілерді баланың оқуы не тыңдауы, мазмұнынын қайталап айтып беруі, шамасына қарай рөлдік ойындарға қатысуы, сөздік қорын молайтады, байланыстырып сөйлеу тілін дамытып, қиялдауға мүмкіндіктер туғызады . «Ертегілер әлемі»
16 слайд
16 слайд
17 слайд
Бауырсақ
17 слайд
Бауырсақ
18 слайд
« К ө л е ң к е с ін т а п »
о й ы н ы
18 слайд
« К ө л е ң к е с ін т а п » о й ы н ы
19 слайд
19 слайд
20 слайд
20 слайд
21 слайд
•
Жаңылтпаштар баланың тіліне, оның ə рбір сөздеріне тартымды
қылықтарына күле отырып, оларды дұрыс сөйлеуге, тілін ширатуға
бағыттайды. Қазақ халқы баланың тілін ұстарту үшін оған сөз
үйретіп, дүниетанымын дамыту мақсатында жаңылтпаштар ойлап
шығарған. Тілін мүкістендірмей, мүдірмей сөйлеу үшін қиналып
айтатын дыбыстарды ж ə не сол дыбыс кездесетін сөздерді жиі-жиі
айтқызып, жаңылмай айтуға жаттықтырған жөн.
•
Дамытушы ойындар арқылы баланың қызығушылығын арттыру,
балаларды ойлануға әкеп соқтырады, ой елегінен өткізу жұмбақтарды
шешу. Балалар алдына маңызды тапсырма қойып, оны шешу жолы:
салыстыру, ақылға салу, еске түсіру арқылы жұмбақ айтқызып, оның
шешімін тапқызу.Бұл арқылы баланың логикалық ойлау
қабілетін,қабылдауын,қиялын дамытуға болады. «Жаңылтпаш», «Жұмбақ»
21 слайд
• Жаңылтпаштар баланың тіліне, оның ə рбір сөздеріне тартымды қылықтарына күле отырып, оларды дұрыс сөйлеуге, тілін ширатуға бағыттайды. Қазақ халқы баланың тілін ұстарту үшін оған сөз үйретіп, дүниетанымын дамыту мақсатында жаңылтпаштар ойлап шығарған. Тілін мүкістендірмей, мүдірмей сөйлеу үшін қиналып айтатын дыбыстарды ж ə не сол дыбыс кездесетін сөздерді жиі-жиі айтқызып, жаңылмай айтуға жаттықтырған жөн. • Дамытушы ойындар арқылы баланың қызығушылығын арттыру, балаларды ойлануға әкеп соқтырады, ой елегінен өткізу жұмбақтарды шешу. Балалар алдына маңызды тапсырма қойып, оны шешу жолы: салыстыру, ақылға салу, еске түсіру арқылы жұмбақ айтқызып, оның шешімін тапқызу.Бұл арқылы баланың логикалық ойлау қабілетін,қабылдауын,қиялын дамытуға болады. «Жаңылтпаш», «Жұмбақ»
22 слайд
22 слайд
23 слайд
23 слайд
24 слайд
24 слайд
25 слайд
25 слайд
26 слайд
Қорытынды нәтижесі
26 слайд
Қорытынды нәтижесі
27 слайд
•
Бала белгілі ортаға бейімделіп, педагогпен еркін қарым-
қатынасқа түсу қабілеті дамиды , бірақ әліде белгіленбеген
ортада еркін қарым-қатынасқа бірден түсіп кетуі қиын.
•
Сәйкестендіру, бейнелеу, түсіндіру, құрастыру т.б. әдіс-
тәсілдері арқылы ойлау, есте сақтау, зейін, қиял және
қабылдау процестері қалыптасуда;
•
Қарапайым математикалық ұғымдар қалыптастыру.
•
Қарындаштың көмегі арқылы жасалатын жаттығулар
арқылы ұсақ моторикасы мен графомоторлы дағдылары
дамыды;
•
Геометриялық пішіндер ұғымы сәйкестендіру, жапсыру, қию,
бояу, аттарын атау тәсілдері бойынша толық түсінік
қалыптасты;
27 слайд
• Бала белгілі ортаға бейімделіп, педагогпен еркін қарым- қатынасқа түсу қабілеті дамиды , бірақ әліде белгіленбеген ортада еркін қарым-қатынасқа бірден түсіп кетуі қиын. • Сәйкестендіру, бейнелеу, түсіндіру, құрастыру т.б. әдіс- тәсілдері арқылы ойлау, есте сақтау, зейін, қиял және қабылдау процестері қалыптасуда; • Қарапайым математикалық ұғымдар қалыптастыру. • Қарындаштың көмегі арқылы жасалатын жаттығулар арқылы ұсақ моторикасы мен графомоторлы дағдылары дамыды; • Геометриялық пішіндер ұғымы сәйкестендіру, жапсыру, қию, бояу, аттарын атау тәсілдері бойынша толық түсінік қалыптасты;
28 слайд
Түзете-дамыту сабақтарында әдістерді қолдану арқылы
баланың таным қабілеттерін дамыта отырып, білім
деңгейіне (таным процесстеріне,қарапайым математикалық
ұғымдарға, геометриялық түсініктерге, сенсорлық
эталондарына, қоршаған ортамен таныстығына, бейнелеу
өнеріне т.б.) тікелей әсер етіп, көмек беруіміз қажет.
Тәрбиелеуде ең маңызды мағына «нәтижені тосу» болып
табылады. Нәтиже болса,ол баланың ойы мен қабілетінің
артуына ықпал етеді. Ақырындап балаларда өз еркімен
мақсат қойып, одан нәтиже алу қабілеті қалыптасады.
28 слайд
Түзете-дамыту сабақтарында әдістерді қолдану арқылы баланың таным қабілеттерін дамыта отырып, білім деңгейіне (таным процесстеріне,қарапайым математикалық ұғымдарға, геометриялық түсініктерге, сенсорлық эталондарына, қоршаған ортамен таныстығына, бейнелеу өнеріне т.б.) тікелей әсер етіп, көмек беруіміз қажет. Тәрбиелеуде ең маңызды мағына «нәтижені тосу» болып табылады. Нәтиже болса,ол баланың ойы мен қабілетінің артуына ықпал етеді. Ақырындап балаларда өз еркімен мақсат қойып, одан нәтиже алу қабілеті қалыптасады.
29 слайд
Назарларыңызға
рахмет!
29 слайд
Назарларыңызға рахмет!