1 слайд
СабаСаба
қ тақырыбы:қ тақырыбы:
Туындының көмегімен Туындының көмегімен
функцияны зерттеу функцияны зерттеу
және және
оның графигін салуоның графигін салу
Сембиева Гульбану
2 слайд
Сабақтың мақсаты:
•
Функцияны туындының
көмегімен зерттеу алгоритмімен
танысу
•
Оны қолдану арқылы функцияны
зерттеу
•
Графигін салуды үйрену
3 слайд
Өткен сабақтарға шолу
4 слайд
Функция туындысын тап :2 3 3 4 ) ( x x x f
3 5
3
1
5
1
) ( t t t
3 ) ( x x x g
lr r r S 4 2 ) (
2
4
) 5 3( ) ( t t
1.
5.2.
3.
4.
5 слайд
1 . Функция өсуінің
жеткілікті белгісі
2. Функция кемуінің
жеткілікті белгісі
3. Функция
максимумының
жеткілікті белгісі
4. Функция
минимумының
жеткілікті белгісі D . Н
үктеден өткенде үктеден өткенде
туынды таңбасы туынды таңбасы
(-)-тен (+)-ке(-)-тен (+)-ке
өзгередіөзгереді
А. Н
үктесіден өткенде үктесіден өткенде
туынды таңбасытуынды таңбасы
(+)-тен (-)-ке(+)-тен (-)-ке
өзгередіөзгереді
Б. А ралықтың әр
нүктесінде f ′(х)> 0
С. Аралықтың
әр нүктесінде f′(х)< 0
6 слайд
Жауабы:
71. Суретте аралығында анықталған
функциясының қанша экстремум нүкте c і бар?
3 .-2
1 4 5
8 10 -2,1,3,4,5,8,10
7 слайд
2 . Суретте гі функциясының -дағы экстремум
нүктесін және мәнін табу керек.
-3 3+ -
Қорытындылай
келе
8 слайд
Жаңа сабақЖаңа сабақ
9 слайд
Туындының көмегімен Туындының көмегімен
функцияны зерттеу функцияны зерттеу
және және
оның графигін салуоның графигін салу
10 слайд
•
Анықталу обл. (Анықталу обл. (
DD
) табу.) табу.
•
Жұп-тақтыққа зерттеу: Жұп-тақтыққа зерттеу:
y(-x)=y(x) y(-x)=y(x)
жұп (графигі Оу өсіне қар/да симм.)жұп (графигі Оу өсіне қар/да симм.)
y(-x)=y(-x)=
- -
y(x) y(x)
тақ (графигі О-коор.бас нүкт.қар/да тақ (графигі О-коор.бас нүкт.қар/да
симм.)симм.)
•
Периодтылыққа зерттеу.Периодтылыққа зерттеу.
•
Ох, Оу өстерімен қиыл. нүкт/н табу:Ох, Оу өстерімен қиыл. нүкт/н табу:
y=y=
00
(Ох өсімен қиыл.нүкт.) (Ох өсімен қиыл.нүкт.)
, ,
x=x=
0 (Оу өсімен қиыл.нүкт.) 0 (Оу өсімен қиыл.нүкт.)
•
Таңба тұрақтылық аралықтарын табу:Таңба тұрақтылық аралықтарын табу:
y>y>
00
(графиктің Ох өсінен жоғ. жатқан бөлігі)(графиктің Ох өсінен жоғ. жатқан бөлігі)
, ,
y<y<
00
(графиктің Ох өсінен төм. жатқан бөлігі)(графиктің Ох өсінен төм. жатқан бөлігі)
, ,
•
Өсу,кему аралықтарын, Өсу,кему аралықтарын,
extr extr
табу. табу.
•
Асимптоталарын табу:Асимптоталарын табу:
а)верт.асимпт.: а)верт.асимпт.:
хх
=a -=a -
түзуі, егертүзуі, егер
б) көлбеу асимпт. б) көлбеу асимпт.
--
тт
үзуі, егер үзуі, егер
•
Кесте құру.Кесте құру.) ( lim , lim kx y b
x
y
k
x х
) ( lim x f
а х
b kx y x
y
11 слайд
Мысал. Функцияны зерттеп, графигін
тұрғыз.0 : ) ( . 1 x y D
х
х
y
289
2
2 2
2
2
2
2 2
/
) 17 )( 17( 289
289 289
1
1
289 1 . 3
х
х х
х
х
х
х
х х
у
х
х y
1
289
х х
х
y
289 2
xy \
y
171700
-17-17
min max 2. Функция – тақ, ендеше
графигі О - коор .басына
қар/да симм.
4. Функцияның асимптотасын табамыз.
12 слайд
б) Көлбеу асимптота: y=k х +b түзуі, мұндағы k, b сандары келесі
формулалардан табылады:,
0
289 289
2
lim
0
x
x
x 4. Функцияның асимптоталарын табамыз.
а) Вертикаль асимптота: х =0 түзуі (Оу өсі), себебі:
0
289 289
2
lim
0 x
x
x
,
289
lim lim
2
x
x
x
y
k
х х
∞ , ендеше көлбеу асимптотасы жоқ.
5 . Зерттеулер негізінде кесте құрамыз:
x (-∞;-17) -17 (-17;0) 0 (0;17) 17 (0;+∞)
f /
( x)
- 0 + - + 0 -
f ( x) 34 - -34
extr min - max
13 слайд
x
y
17
34
34
17
x
x
y
289
2
14 слайд
15 слайд
16 слайд
Сабақтың қорытындысы:
•
«Бүгінгі сабақ … ұнады»
•
«Бүгінгі сабақта …білдім»
•
«Бүгінгі сабақта … үйрендім»
•
«Бүгінгі сабақта … таныстым»
•
«Бүгінгі сабақта … қайталадым»
•
«Бүгінгі сабақта … түсіндім»
•
«Бүгінгі сабақ … таңқалдырды»
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз