Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы









    Құрметті әріптес!

        Қазақстан Республикасының «Авторлық құқық және сабақтас құқықтар туралы» заңына сәйкес авторлық құқық заңмен қорғаланатынын ескертеміз. Сатып алған ҚМЖ – ны тарату туралы факт анықталған жағдайда әкімшілік  айыппұл салынады.

    «USTAZ tilegi» ғылыми әдістемелік орталығының әкімшілігі

     

    №472 бұйрығы бойынша жасалған ҚМЖ келесі бетте

    Бұл ҚМЖ ust.kz сайтында жасалынған.  «USTAZ tilegi» ғылыми-әдістемелік орталығының сайтынының ҚМЖ бөлімінде кез-келген пән, кез-келген сынып бойынша ҚМЖ және презентацияны жүктеп ала аласыз. Ол үшін сілтеме арқылы өтіңіз.

    https://ust.kz/qmg













































    Lesson Plan 1

    Unit:5

    Stress&Fear

    Teacher’s name:


    Date:


    Grade:10

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    Stress and fear

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    10.3.7 - use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general and curricular topics

    Lessonobjectives:

    All learners will be able to:use some target vocabulary successfully

    Most learners will be able to:answer questions

    Some learners will be able to:vocabulary, questions, tell situations connected with new theme

    Value links:

    Respect each other, study well, be diligent, be calm in any situations

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Pre-learning

    «Brainstorming» method

    5 min.


    Revision of previous lessons materials with the help of the teacher.

    Differentiation: «Verbal support» T asks different questions connected with the theme and tries to help Ss to give the correct answer. T asks leading questions to clarify the theme to the Ss who needs T support.

    Ss give their possible answers. After that T introduces the aim and theme of the lesson.

    Questions:

    1. How many planets are in the solar system?

    2. What special conditions are needed for a tornado to form?

    3. How many days does it take for the Moon to orbit the earth?

    Aim:Revise the previous lessons material.

    Efficiency:Ss refresh their mind before starting new theme.

    Descriptor:

    -answer the 1st-question

    - answer the 2 nd-question.

    - answer the 3 rd-question.


    Total: 2points


    Encourage Ss who can name object that is connected with new lesson.

    Whiteboard


    Cards


    Students Book

    Middle of the lesson

    Presentation part.


    8min.



    Direct attention to the pictures and the graph

    Give Ss time to match them.

    Aim: to introduce the topic and present new vocabulary

    Efficiency:

    Ss develop their reading and speaking skills.

    Exercise 1:answer the question

    -choose the right answers

    -read the sentences correctly

    2points

    Whiteboard

    Pupils Book

    Poster




    11 min.




    Give Ss time to choose the correct words and then ask to check their answers by looking up the meanings of the words in the Word List at the back of the book.

    Aim: to introduce new vocabulary in context

    Efficiency: to enrich Ss’ vocabulary

    Differentiation: «Librarian» method is used to develop their vocabulary knowledge.

    Exercise 2 a

    Choose the correct word

    Descriptor:

    -choose the right answer


    Total: 2points


    Whiteboard

    Students Book

    Poster


    6min.

    Elicit which sentences match which pictures from Ss around the class.

    Aim: to match sentences to pictures

    Differentiation: Verbal support

    Exercise 2 b

    Answer the question

    Descriptor:

    -match correctly

    -pronounce words correctly

    -answer the question correctly

    2 point

    Whiteboard

    Students Book



    10min



    “Words of Wisdom” direct Ss’ attention to the quotation and ask Ss to discuss what it means

    “Nothing in life is to be feared. It is only to be understood” (Marie Curie)

    T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

    Well done!”


    Whiteboard

    Students Book


    Ask Ss to talk in pairs about which situations make them feel the most uncomfortable.

    Aim:to personolise a topic

    Differentiation: Verbal support

    Exercise 3 answer the questions

    Descriptor:

    -read the words correctly

    -make sentences without mistakes

    - 2points


    Whiteboard

    Students Book


    End of the lesson.


    Reflection


    5 min

    The Ladder method was used as a reflection. T asks SS to stick their stickers to the Success Ladder

    Ss use their stickers to show their knowledge according to the lesson

    Green- I understood

    Yellow-I have some questions

    Red-I need a help.


    Aim:To know how many Ss got the theme.

    Efficiency:

    Ss can use colors to show how much do they remember.

    Differentiation:«Conclusion» method is used to finish the lesson.

    Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

    Well done! Brilliant! Good job! I like it!


    Whiteboard

    Poster.

    Additional information

    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

    Health and safety check
    ICT links

    • Students support each other.

    • More capable students will be given more challenging material to work with in order to allow them to be more challenged.

    • The students will be supported by the teacher during independent work.

    • The teacher and students will give brief feedback.

    • ICT


    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Хасаинова Айдана Зулпухаровна
    10 Наурыз 2024
    423
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    10 grade 3 term Aspect

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    10 grade 3 term Aspect

    Материал туралы қысқаша түсінік
    10 grade 3 term Aspect
    Материалдың қысқаша нұсқасы









    Құрметті әріптес!

        Қазақстан Республикасының «Авторлық құқық және сабақтас құқықтар туралы» заңына сәйкес авторлық құқық заңмен қорғаланатынын ескертеміз. Сатып алған ҚМЖ – ны тарату туралы факт анықталған жағдайда әкімшілік  айыппұл салынады.

    «USTAZ tilegi» ғылыми әдістемелік орталығының әкімшілігі

     

    №472 бұйрығы бойынша жасалған ҚМЖ келесі бетте

    Бұл ҚМЖ ust.kz сайтында жасалынған.  «USTAZ tilegi» ғылыми-әдістемелік орталығының сайтынының ҚМЖ бөлімінде кез-келген пән, кез-келген сынып бойынша ҚМЖ және презентацияны жүктеп ала аласыз. Ол үшін сілтеме арқылы өтіңіз.

    https://ust.kz/qmg













































    Lesson Plan 1

    Unit:5

    Stress&Fear

    Teacher’s name:


    Date:


    Grade:10

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    Stress and fear

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    10.3.7 - use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general and curricular topics

    Lessonobjectives:

    All learners will be able to:use some target vocabulary successfully

    Most learners will be able to:answer questions

    Some learners will be able to:vocabulary, questions, tell situations connected with new theme

    Value links:

    Respect each other, study well, be diligent, be calm in any situations

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Pre-learning

    «Brainstorming» method

    5 min.


    Revision of previous lessons materials with the help of the teacher.

    Differentiation: «Verbal support» T asks different questions connected with the theme and tries to help Ss to give the correct answer. T asks leading questions to clarify the theme to the Ss who needs T support.

    Ss give their possible answers. After that T introduces the aim and theme of the lesson.

    Questions:

    1. How many planets are in the solar system?

    2. What special conditions are needed for a tornado to form?

    3. How many days does it take for the Moon to orbit the earth?

    Aim:Revise the previous lessons material.

    Efficiency:Ss refresh their mind before starting new theme.

    Descriptor:

    -answer the 1st-question

    - answer the 2 nd-question.

    - answer the 3 rd-question.


    Total: 2points


    Encourage Ss who can name object that is connected with new lesson.

    Whiteboard


    Cards


    Students Book

    Middle of the lesson

    Presentation part.


    8min.



    Direct attention to the pictures and the graph

    Give Ss time to match them.

    Aim: to introduce the topic and present new vocabulary

    Efficiency:

    Ss develop their reading and speaking skills.

    Exercise 1:answer the question

    -choose the right answers

    -read the sentences correctly

    2points

    Whiteboard

    Pupils Book

    Poster




    11 min.




    Give Ss time to choose the correct words and then ask to check their answers by looking up the meanings of the words in the Word List at the back of the book.

    Aim: to introduce new vocabulary in context

    Efficiency: to enrich Ss’ vocabulary

    Differentiation: «Librarian» method is used to develop their vocabulary knowledge.

    Exercise 2 a

    Choose the correct word

    Descriptor:

    -choose the right answer


    Total: 2points


    Whiteboard

    Students Book

    Poster


    6min.

    Elicit which sentences match which pictures from Ss around the class.

    Aim: to match sentences to pictures

    Differentiation: Verbal support

    Exercise 2 b

    Answer the question

    Descriptor:

    -match correctly

    -pronounce words correctly

    -answer the question correctly

    2 point

    Whiteboard

    Students Book



    10min



    “Words of Wisdom” direct Ss’ attention to the quotation and ask Ss to discuss what it means

    “Nothing in life is to be feared. It is only to be understood” (Marie Curie)

    T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

    Well done!”


    Whiteboard

    Students Book


    Ask Ss to talk in pairs about which situations make them feel the most uncomfortable.

    Aim:to personolise a topic

    Differentiation: Verbal support

    Exercise 3 answer the questions

    Descriptor:

    -read the words correctly

    -make sentences without mistakes

    - 2points


    Whiteboard

    Students Book


    End of the lesson.


    Reflection


    5 min

    The Ladder method was used as a reflection. T asks SS to stick their stickers to the Success Ladder

    Ss use their stickers to show their knowledge according to the lesson

    Green- I understood

    Yellow-I have some questions

    Red-I need a help.


    Aim:To know how many Ss got the theme.

    Efficiency:

    Ss can use colors to show how much do they remember.

    Differentiation:«Conclusion» method is used to finish the lesson.

    Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

    Well done! Brilliant! Good job! I like it!


    Whiteboard

    Poster.

    Additional information

    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

    Health and safety check
    ICT links

    • Students support each other.

    • More capable students will be given more challenging material to work with in order to allow them to be more challenged.

    • The students will be supported by the teacher during independent work.

    • The teacher and students will give brief feedback.

    • ICT


    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 10 сынып
    10.03.2024
    423
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Хасаинова Айдана Зулпухаровна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации