Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
10 grade 3 term Aspect
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Құрметті әріптес!
Қазақстан Республикасының «Авторлық құқық және сабақтас құқықтар туралы» заңына сәйкес авторлық құқық заңмен қорғаланатынын ескертеміз. Сатып алған ҚМЖ – ны тарату туралы факт анықталған жағдайда әкімшілік айыппұл салынады.
«USTAZ tilegi» ғылыми әдістемелік орталығының әкімшілігі
№472 бұйрығы бойынша жасалған ҚМЖ келесі бетте
Бұл ҚМЖ ust.kz сайтында жасалынған. «USTAZ tilegi» ғылыми-әдістемелік орталығының сайтынының ҚМЖ бөлімінде кез-келген пән, кез-келген сынып бойынша ҚМЖ және презентацияны жүктеп ала аласыз. Ол үшін сілтеме арқылы өтіңіз.
Lesson Plan 1
Unit:5 |
Stress&Fear |
Teacher’s name: |
|
Date: |
|
Grade:10 |
Number present: absent: |
Theme of the lesson: |
Stress and fear |
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to: |
10.3.7 - use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general and curricular topics |
Lessonobjectives: |
All learners will be able to:use some target vocabulary successfully Most learners will be able to:answer questions Some learners will be able to:vocabulary, questions, tell situations connected with new theme |
Value links: |
Respect each other, study well, be diligent, be calm in any situations |
Plan:
Part of the lesson/Time |
Teacher’s activity |
Student’s activity |
Assessment |
Resources |
Beginning of the lesson Pre-learning «Brainstorming» method 5 min. |
Revision of previous lessons materials with the help of the teacher. Differentiation: «Verbal support» T asks different questions connected with the theme and tries to help Ss to give the correct answer. T asks leading questions to clarify the theme to the Ss who needs T support. Ss give their possible answers. After that T introduces the aim and theme of the lesson. |
Questions: 1. How many planets are in the solar system? 2. What special conditions are needed for a tornado to form? 3. How many days does it take for the Moon to orbit the earth? Aim:Revise the previous lessons material. Efficiency:Ss refresh their mind before starting new theme. |
Descriptor: -answer the 1st-question - answer the 2 nd-question. - answer the 3 rd-question. Total: 2points Encourage Ss who can name object that is connected with new lesson. |
Whiteboard Cards Students Book |
Middle of the lesson Presentation part. 8min. |
Direct attention to the pictures and the graph Give Ss time to match them. Aim: to introduce the topic and present new vocabulary Efficiency: Ss develop their reading and speaking skills. |
Exercise 1:answer the question |
-choose the right answers -read the sentences correctly 2points |
Whiteboard Pupils Book Poster |
11 min. |
Give Ss time to choose the correct words and then ask to check their answers by looking up the meanings of the words in the Word List at the back of the book. Aim: to introduce new vocabulary in context Efficiency: to enrich Ss’ vocabulary Differentiation: «Librarian» method is used to develop their vocabulary knowledge. |
Exercise 2 a Choose the correct word |
Descriptor: -choose the right answer Total: 2points |
Whiteboard Students Book Poster |
6min. |
Elicit which sentences match which pictures from Ss around the class. Aim: to match sentences to pictures Differentiation: Verbal support |
Exercise 2 b Answer the question |
Descriptor: -match correctly -pronounce words correctly -answer the question correctly 2 point |
Whiteboard Students Book |
10min |
“Words of Wisdom” direct Ss’ attention to the quotation and ask Ss to discuss what it means |
“Nothing in life is to be feared. It is only to be understood” (Marie Curie) |
T praise active Ss with phrases such as: “Good job! Well done!” |
Whiteboard Students Book |
Ask Ss to talk in pairs about which situations make them feel the most uncomfortable. Aim:to personolise a topic Differentiation: Verbal support |
Exercise 3 answer the questions |
Descriptor: -read the words correctly -make sentences without mistakes - 2points |
Whiteboard Students Book |
|
End of the lesson. Reflection 5 min |
The Ladder method was used as a reflection. T asks SS to stick their stickers to the Success Ladder |
Ss use their stickers to show their knowledge according to the lesson Green- I understood Yellow-I have some questions Red-I need a help. Aim:To know how many Ss got the theme. Efficiency: Ss can use colors to show how much do they remember. Differentiation:«Conclusion» method is used to finish the lesson. |
Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like: Well done! Brilliant! Good job! I like it! |
Whiteboard Poster. |
Additional information |
||
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? |
Assessment – how are you planning to check learners’ learning? |
Health and safety check |
|
|
|
700 ₸ - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған
Осы аптаның ең үздік материалдары Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін тақырыптармен дайындаймыз Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады Толығырақ |