Материалдар / 11 сынып ағылшын тілі
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

11 сынып ағылшын тілі

Материал туралы қысқаша түсінік
Action 11 оқулығы бойынша 11 сыныптарға арналған ағылшын тілі пәнінен күнтізбелік-тақырыптық жоспарлау. Қазақ тілінде оқитын мектептерге арналған. 2021-2022 оқу жылы 11 сыныптың гуманитарлық бағытта оқитын сыныптарына арналған.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
19 Қаңтар 2022
1246
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

10 сыныптарға арналған күнтізбелік-тақырыптық жоспар

Календарно-тематический план для 11 класса

Calendar Thematic Plan for the 11th grade

2020-2021 оқу жылы/учебный год/academic year

«Action 11 for Kazakhstan». Authors: Jenny Dooley, Bob Obee. 2020

Week

Date

Lesson

Theme

Lesson Objectives

Use of English

Home task

I term – 24 hours

Unit 1 “Making Connections in Biology

I


1

Starter p.5-6

11.5.2, 11.4.3, 11.1.9, 11.3.7

VC: Space, Human Anatomy, Chemical Elements

S&F: Filling in and telling New Year’s Resolution

SB

Page 6 ex.4b

(at Teacher’s discretion)

2

Timeline of Biology p.7

11.4.3, 11.5.2, 11.1.6, 11.1.7, 11.1.8, 11.2.5, 11.3.7, 11.5.5

R&L: Completing the Timeline ex.1 p.7

VC: Biology

SB Page 7

Prepare a presentation about discoveries in the field of Biology

(at Teacher’s discretion)

3

Modern Genetics pp.8-9

11.5.2, 11.4.1, 11.4.2, 11.4.3, 11.4.5, 11.1.4, 11.1.6, 11.3.2, 11.3.7, 11.6.3, 11.2.5, 11.3.5, 11.5.1, 11.5.5

VC: Mendel’s Experiment ex.1 p.8

R&L: T/F/DS ex.3 p.8

Filling in words ex.4 p.8

Choosing the correct items ex.5 p.9

S&F: Presenting information ex.6 p.9

GR: Adjective complements ex. 7-8 p.9

WR: Collecting information about Gregor Mendel ex.9 p. 9

W&GB

Page 4 ex.1-5

(at Teacher’s discretion)

II


4

Taxonomy pp.10-11

11.2.1, 11.2.2, 11.4.1, 11.4.2, 11.4.3, 11.1.8, 11.2.5, 11.3.2, 11.3.5, 11.5.2, 11.5.5, 11.6.1, 11.1.4, 11.2.5,11.1.2, 11.1.4, 11.1.6, 11.1.8, 11.4.8, 11.5.1, 11.5.7, 11.5.9

VC: Taxonomy t ex.1 p.10

R&L: Answering questions ex.2 p.10

Completing the summary ex.3 p10

Choosing the correct answer ex.5 p.11

GR: Pre- and Post-modifying structures ex.4 p.11

S&F: Discussing and presenting information in groups ex.6-7 p.11

W&GB

Page 5 ex.1-5

(at Teacher’s discretion)

5

Blood Types pp.12-13

11.4.3, 11.5.2, 11.2.5, 11.3.2, 11.3.4, 11.3.5, 11.6.2, 11.2.1, 11.2.2, 11.1.6, 11.1.8, 11.4.8, 11.5.1, 11.5.2, 11.5.5

VC: Blood Groups ex.1 p.12

R&L: Answering questions ex.2 p.12

Completing and filling in the sentences ex.3-4 p13

T/F ex.9 p.13

S&F: Discussing information in groups ex.5 p.13

GR: Determiners ex.6 p. 13

Apposition/ Textual referencing ex.7-8 p.13

WR: A short paragraph about recent discoveries in Blood Groups ex.10 p.13

W&GB

Page 6 ex.1-5

(at Teacher’s discretion))

6

Formal/ Informal Writing p.14-15

11.5.3, 11.5.4

R&L: Answering questions ex.1-2a p.14

Matching Informal Phrases to Formal Equivalents 2b p.15

W&GB

Page 7 ex.1-5

(at Teacher’s discretion)

III


7

Formal/ Informal Writing p.15

11.4.1, 11.4.5, 11.5.3, 11.5.4, 11.2.1, 11.2.2, 11.3.2, 11.3.4, 11.1.2, 11.1.4, 11.6.1, 11.6.2, 11.6.3

R&L: Answering questions ex.3-4 p.15

WR: An Email using the plan ex.5 p.15

W&GB

Page 8 ex.6-9

(at Teacher’s discretion)

8

The Scientist behind a New Domain of Life p.16

11.1.8, 11.3.5, 11.4.3, 11.2.5, 11.3.2, 11.3.4, 11.4.2, 11.4.5, 11.1.6, 11.4.8, 11.5.2, 11.5.5, 11.5.6, 11.6.3

R&L: Answering questions ex.1, 4 p.16

Filling in gaps ex.2 p.16

Matching the words to definition ex.3 p.16

WR: Collecting information about a Scientist ex.5 p. 16

W&GB

Page 9

Reading Task

(at Teacher’s discretion)

9

Cloning p.17

11.1.6, 11.4.3, 11.5.3, 11.2.1, 11.4.1, 11.4.2, 11.1.2, 11.1.4, 11.3.2, 11.3.5, 11.5.2, 11.1.8, 11.4.8, 11.5.1, 11.5.5

S&F: Matching the headings to the gaps ex.2 p.17

Answering questions ex.3 p.17

Giving a short summary ex.4 p.17

Collecting and presenting information about Cloning ex.5 p.17

SB

Page GR1

W&GB

Pages 54-55

(at Teacher’s discretion)

IV


10

Language in Use p.18

11.5.2, 11.6.13, 11.6.4

GR: Completing and filling the sentences ex. 1,3,4 p.18

Choosing the correct items ex. 2, 5 p.18

Revise the material of Unit 1

11

Summative Assessment for Unit 1 Making Connections in Biology

Kazakhstan in Action p.18

Nature VS Nurture p.19

11.4.2, 11.4.1

R&L:

Filling in words “Kazakhstan in Action” p.18

Choosing the correct answer ex. 1 p.19



Prepare for corrections

12

Progress Check pp.19-20

11.2.2, 11.5.2, 11.6.1, 11.6.2, 11.6.2, 11.5.1, 11.5.3, 11.5.4, 11.5.5

R&L: Completing and filling in the sentences ex. 2 p.19

S&F: Filling in gaps ex. 3 p.20

Matching ex.4,5 p.20

GR: Apposition/ Textual Referencing ex.6 p.20

WR: An Email ex.7 p.20

Do corrections

Unit 2 “The Animal World”

V


13

Our Natural World p.21

11.3.5, 11.4.2, 11.4.3, 11.4.5, 11.3.1, 11.1.1, 11.1.3, 11.1.10, 11.4.8, 11.3.3, 11.3.7, 11.5.2

VC: Natural World

R&L: Filling in words and matching ex.2 p.21

Answering questions ex.3 p.21

SB Page 21

Prepare a presentation about nature in the country

(at Teacher’s discretion)

14

Golden Eagles pp.22-23

11.3.7, 11.5.2, 11.2.8, 11.4.3, 11.4.2, 11.4.5, 11.5.2, 11.6.7, 11.6.9, 11.1.1, 11.1.3, 11.1.7, 11.1.10, 11.2.3, 11.2.5, 11.3.1, 11.3.4, 11.3.5, 11.3.6, 11.1.2, 11.1.4, 11.1.5, 11.1.6, 11.4.8, 11.5.1, 11.5.4

VC: Eagles

R&L: Matching the words to description ex.1 p.22

Answering questions ex.2 p.22

Choosing the correct answer ex.3 p.23

Completing the summary ex.4 p.23

GR: Present and Past Perfect ex.5 p.23

The Passive ex.6 p.23

WR: sentences about endangered species ex.6 p.23

Collecting and presenting a poster ex.8 p.23

W&GB

Page 10 ex.1-5

(at Teacher’s discretion)

15

Bats pp.24-25

11.5.2, 11.1.2, 11.1.3, 11.1.7, 11.2.3, 11.2.5, 11.3.1, 11.3.4, 11.3.5, 11.3.6, 11.4.2, 11.4.7, 11.6.6, 11.6.10, 11.1.4, 11.1.5, 11.1.6, 11.1.10, 11.4.8, 11.5.1, 11.5.4, 11.6.7, 11.6.9

VC: Bats

R&L: Choosing the correct answer ex.2 p.24

Filling in gaps ex.3 p.25

GR: Impersonal Sentences ex.5 p.25

Reported Speech ex.6-8 p,25

WR: 3 questions about bats ex.9 p.25

Collecting and presenting information about Bats ex.10 p.25

W&GB

Page 11 ex.1-5

(at Teacher’s discretion)

VI


16

Dolphins pp.26-27

11.5.2, 11.2.2, 11.4.2, 11.4.5, 11.1.6, 11.1.7, 11.1.10, 11.3.1, 11.3.4, 11.3.5, 11.3.6, 11.5.1, 11.5.4, 11.2.3, 11.6.9, 11.2.5, 11.2.8, 11.1.1, 11.1.2, 11.1.3, 11.1.4, 11.1.5, 11.4.8, 11.6.7

VC: Dolphins

R&L: Answering questions ex.2 p.26

T/F/DS ex.3 p.26

T/F ex.7 p.27

GR: Present and Past Tenses ex.6 p.27

S&F: Giving and asking opinions ex.8 p.27

WR: Collecting and presenting information about Orca ex.9 p.27

W&GB

Page 12 ex.1-4

(at Teacher’s discretion)

17

An Opinion Essay p.28

11.5.5, 11.5.4, 11.5.7, 11.6.15, 11.3.1

R&L: Answering questions ex.1-2 p.28

Replacing the topic sentences ex.3 p.28

Choosing the correct items ex.5 p.28

WR: The topic sentences using linkers ex.6 p.28

W&GB

Page 13 ex.1-5

(at Teacher’s discretion)

18

An Opinion Essay p.29

11.1.2, 11.1.3, 11.1.4, 11.2.3, 11.2.8, 11.3.1, 11.3.4, 11.3.5, 11.3.6, 11.6.6, 11.5.5, 11.5.2, 11.1.5, 11.1.6, 11.1.7, 11.1.10, 11.5.1, 11.5.4, 11.5.7, 11.6.9

S&F: Expressing opinions ex.7 p.29

GR: Cleft sentences ex.8-9 p, 29

WR: An Essay using the plan ex.10 p.29


W&GB

Page 14 ex.7-9

(at Teacher’s discretion)

VII


19

Olympic National Park p.30

11.1.10, 11.4.2, 11.4.1, 11.5.2, 11.3.6, 11.1.4, 11.1.5, 11.1.6, 11.1.7, 11.3.1, 11.3.4, 11.4.8, 11.5.1, 11.5.4, 11.6.7, 11.6.9

R&L: Answering questions ex.1 p.30

Matching the headings to the paragraphs ex.2 p.30

Filling in words ex.3a p.30

S&F: Using completed phrases ex.3b p.30

WR: Collecting and presenting information about a National Park ex.4 p.30

Revise the material of Unit 2

SB

Pages GR1-10

(at Teacher’s discretion)

20

Summative Assessment for Unit 2 The Animal World

Bees and Their World p.31

11.4.3, 11.4.2, 11.4.5, 11.1.6, 11.3.1, 11.3.6, 11.3.4, 11.3.7, 11.1.2, 11.1.3, 11.1.4, 11.1.5, 11.1.10, 11.4.8, 11.5.1, 11.5.4, 11.6.7, 11.6.9

R&L: Answering questions ex.1 p.31

Completing the sentences ex.2 p.31

S&F: Describing the Life Circle of Bees ex.3 p.31

Using numbers ex.4 p.31

WR: Collecting and presenting information about bees ex.5 p.31

W&GB

Page 15

Reading Task

(at Teacher’s discretion)

21

Language in Use p.32


<
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!