Басталуы
3минут
|
Ұйымдастыру
кезеңі:
1)Оқушылармен
сәлемдесу.
2)Оқушыларды
түгелдеу.
3)Оқушылардың
сабаққа дайындығын тексеру.
4) Сабақтың тақырыбы, оқу
мақсаты және бағалау критерийлерімен
таныстыру.
«Комплимент» әдісі арқылы
жағымды ахуал туғызу
Бір-біріне
есімдерінің бас әріптерінен басталатын комплименттер
айтады.
Топқа
парта бойынша бөлу:
І
топ
ІІ
топ
ІІІ
топ
12 сәуір – Қазақстанда ғылым
саласы қызметкерлерінің күні. 2011 жылы президент Нұрсұлтан
Назарбаев жарлық шығарып, 12 сәуірді ғылым қызметкерлерінің күні
ретінде бекітті. Мерекені атап өту 2012 жылдан
басталды.
Дәл осы күні қазақ академигі,
ғалым-геолог әрі Қазақстан ғылым академиясының тұңғыш президенті
Қаныш Сәтбаев дүниеге
келген.
Қазіргі уақытта Қазақстанның
ғылым саласында 22 мыңнан аса қызметкер жұмыс істейді. Қазақстанда
ғылым саласының қалыптасуына 1946 жылы ҚР Ұлттық ғылым академиясы
құрылуы негіз болды. Содан бері 74 жыл
өтті.
|
Суреттер,
слайд
Бағалау
|
Ортасы 20
минут
|
Бүгінде ғылым адамзат
тіршілігінің барлық саласын дамытудың басты факторына айналды.
Ұлттық ғылымның заманауи және тиімді жүйесін қолдай білу қасиеті
ғылыми жетістіктер санын сөзсіз еселей түседі. Сондай-ақ ғылым
елдің бәсекеге қабілеттілігін дамытушы маңызды
сала.
Халқымыз үшін білім мен
ғылымның, тәлім мен тәрбиенің орны қашанда бөлек. Бабаларымыз ілім
мен ғылымның тек оқу арқылы табылатынын дұрыс ұғынған. «Ғылым
таппай мақтанба...» – деп, жас ұрпақты ғылымға жетелеген Ұлы Абай
ұстанымы бүгін де маңызын жойған
жоқ.
12 сәуір -
Ғарышкерлер күні екені есімізде. Жоқ, бұл ғарышкерлер күніне
байланысты емес. Қазақстан адамның көп ғасырлық арманын — ғарышқа
ұшудың іс жүзінде жүзеге асырудың бесігі екені белгілі. Алайда 12
сәуір ғылым саласы қызметкерлерінің кәсіби мерекесіретінде
кездейсоқ таңдалған
жоқ.
Бұл күн қазіргі Қазақстандағы ғылыми қызметті
ұйымдастырудың бастауында тұрған адамның туған күнімен тікелей
байланысты.
Жұмбақ
айдары:
1. Күмбез сынды кең
сарай,
Еш жерде жоқ тең
сарай. (Аспан)
2. Әлемнің екі
күзетшісі:
Бірі – күндіз
тынығады,
Бірі – түнде
тынығады. (Күн мен ай)
3. Күндіз
білінбейді,
Түнде күлімдейді.
(Жұлдыз)
4. Басы озып
құсты,
Қанат қақпай ұшты.
(Ұшақ)
5. Күміс қанат
сұңқары,
Көкке еркін
сүңгиді.
Бұлттан да тым
әрі,
Күткен жанды кім
дейді? (Ұшқыш)
«Ғарышерлер»
ойыны.
Бес орындық қойып, 6 оқушы
шығып, орындықты ұшқыш қимылын жасап айналады. Музыка тоқталғанда
орындыққа отырып, үлгермеген оқушы ойыннан шығады. Сөйтіп ойын
жалғаса береді.
|
Қалыптастырушы
бағалау: Өз ойын дұрыс мағынада
білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан
оқушыға «Жарайсың!» деген
мадақтау
сөзімен ынталандыру.
|
Аяқталуы 10
минут
|
Оқушылардың біздің
галактикамыз туралы мәліметтерін тыңдап, бүгінгі сабағымызға
қорытынды жасайық.
1-оқушы:
Жұлдыз - газдан тұратын аспан денесi. Ол өз
куаты нәтижесiнде өзі жарық шығарады. Бiрнеше мың градус
температураға дейiн қызып тұрған аспанның жарық денесi. Жерге ең
жақын жұлдыз – Күн. 2-оқушы:
Күн - Балқыған ыстық газды жарқырап тұрған
өте үлкен шар. Күн мен жердiң ара қашықтығы 150 млн. шақырым.
Күннiң бетiндегi температура – 6000 мың градусқа тең. Күннiң жылуы
мен жарығы адам, өсiмдiктер, жануарлар үшiн өте қажет. Күннiң
төңiрегiнде Жердi қоса есептегенде 9 iрi аспан денелері айналып
жүредi. Олар ғаламшар (планета) деп
аталады. 3-оқушы:
Ғаламшарлар - адасушы жұлдыз деген сөз.
Ғаламшар – өздiгiнен жарық шығармайтын салқын денелер.
Ғаламшарлардың жұлдыздан айырмашылығы өздiгiнен жарық шығару
мүмкiншiлiгi жоқ, күн сәулесiнiң шағылысуынан жарқырап
тұрады. 4-оқушы:
Шолпан – Күннен 108 млн. шақырым қашықтықта
орналасқан 2 - шi ғаламшар. Аудан жағынан Жерден сәл кiшi. Күндi
225 тәулiкте айналып өтедi. Шолпандағы температура +464 градус.
Мұнда бiрде бiр мақұлық өмiр сүре
алмайды. 5-оқушы:
Марс – 4 - шi ғаламшар. Оның диаметрі Жерден
2есе кiшi. Күндi 687 тәулiкте айналып өтедi. Марстың 2 серiгi бар –
Фобос және Деймос. Серiктер Марсты айнала қозғалумен қатар Kүндi де
Марспен бiрге айналып
өтедi. 6-оқушы:
Юпитер - Күн жүйесiндегi 5 - шi ең үлкен
ғаламшар. Диаметрі жағынан Жерден 11, 5 есе үлкен. Күндi 11, 9
жылда айналып өтедi. Юпитердiң 16 серігi бар. Соның iшiнде Ганимед
Күн жүйесiндегi ең үлкен
серiк. 7-оқушы:
Сатурн – 6 - шы ғаламшар. Ғаламшардың
ерекшелiгi сансыз көп тастардың кесектерiнен, мұздан және шаң -
тозаңнан тұратын жалпақ жарқыраған сақина тәрiздi болып келуi.
Диаметрі Жерден 9, 5 есе үлкен. Күндi 29, 5 жылда айналып өтедi.
Айналасында 17 серiгi
бар. 8-оқушы:
Уран – 7 - шi ғаламшар 18 ғасырда ашылған.
1781 жылы нeмiс астрономы Вильгелм Гершель ашты. Оның күннен
алыстығы соншалық, күннен бөлiнiп шыққан жылуды Жерге қарағанда 400
есе кем алады. 15 серiгi бар. Күндi 84 жылда айналып
өтедi. 9-оқушы:
Нептун – 8 - шi ғаламшар. 1846 жылы ғылымға
белгiлi болды. Оны француз Урбен Леверье жаңа ағылшын Джон Адамс
ашты. Құрылымы жағынан уранға
ұқсас. 10-оқушы:
Плутон – Күн жүйесiндегi ең кiшкентай және ең
алыста орналасқан ғаламшар. Күннен 6млрд. шақырым қашықтықта
орналасқан. Күндi 247, 7 жылда айналып өтедi. Ғаламшардың жалғыз
серiгi Харон 1930 жылы американдық астроном Клайд Томбо
ашты.
|
Қалыптастырушы
бағалау: Өз ойын дұрыс мағынада
білдіріп, талқылауға
белсенділік
пен қатысқан топты
басқа топ оқушылары
бағалайды.
|
Сабақтың
соңы
2 мин
|
Рефлекция «
Аяқталмаған сөйлем» әдісі
Сабақ соңында
оқушылар өз ойларын стикерлерге жазады:
- Мен бүгін
........білдім
- Маған .... қызықты
болды
- Маған....қиын
болды
|
«Аяқталмаған сөйлем»
әдісі.
Мұғалім сабақты
қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын,
рефлексиясын тыңдайды.
|