Lesson plan
|
Long-term plan unit: 1 Kazakhstan in the world of sport |
School: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Date: |
Teacher name: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Grades: 4 |
Number present: |
absent: - |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Theme of the lesson: Our world. Check point 1. (Lesson 7) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to |
Speaking Reading |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Lesson objectives |
All learners will be able to:
Most learners will be able to:
Some learners will be able to:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Success criteria |
Learners have met the learning objective if they can:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Value links |
Sports |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Cross curricular links |
Physical & Health Education, cultures |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ICT skills |
Using videos |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Previous learning |
Game preferences |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Plan |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Time |
Planned activities |
Resources |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Beginning 3 m
Middle 10 m
3 m
3 m
|
Organizational moment Teacher greets students and takes attendance. Hi everyone! Does everyone hear me? Здравствуйте, ребята! Все меня слышат? Ok, I will take attendance. What should you say when I call your name? Я отмечу присутствующих. Что вы должны сказать, когда я назову ваше имена? …. “I am here!” Let’s start our lesson. Module 1. Lesson 7. Our world. Check point 1. Open your Pupil’s book at pages 16 and 17. Today we are going to talk about famous Olympic athletes from Kazakhstan, the UK and Russia. Review grammar and vocabulary. Check your knowledge.
Сегодня мы поговорим о известных олимпийских атлетов из Казахстана, Великобритании и России. Повторим слова и грамматики. И проверим ваше знания.
Pupil’s book Ex.31 p 16. Our world. Наш мир. Read and complete. Прочитай и поставь слова. The words you may need: cross – country skier – лыжник title-титул, звание famous – известный, знаменитый won –выиграл, завоевал language – язык Do it yourself. Listen. Let’s check. Then translate. Владимир Смирнов известный лыжник из Казахстана. Он выиграл первую Олимпийскую золотую медаль для Казахстана на Олимпийских игр 1994 года. Он также выиграл четыре титула мирового чемпионата. Он может говорить на четырех языках. Now, look at the exercises about Laura Kenny and Yana Egorian. The same task. Тоже задание. Do it yourself. Listen. Let’s check. Then translate. Это Лора Кенни. Она известная велосипедистка из Великобритании. У Лори есть две олимпийских золотых медали из олимпийских игр в Лондоне в 2012 года. И две медали из олимпийских игр в 2016 года. Посмотрите на нее на ее велосипеде. Он может кататься очень быстро. Яна Егориян известная фехтовальщица из Росии. Ей было 11 лет когда она была фехтовальщицей. У Яны есть золотая медаль с молодежной олимпийских игр 2010 года и две золотых медали с олимпийских игр Бразилии 2016 года. Какая великая фехтовальщица.
Exercise 32 page 16. Read and answer. Прочитай и ответь. Who has got four gold medals? Laura Kenny. Who can speak four languages? Vladimir Smirnov Who started when she was young? Yana Egorian
Exercise 33 page 16. You can make a project about your favourite sports celebrity. Вы можете сделать проект про известных спортивных знаменитости. You should answer the questions. Where is he/she from? What medals has he/ she got? Откуда он или она? Какие медали у него или у нее есть? И отправить мне в классрум.
Pupil’s book page 17. Check point 1. Exercise 1. Let’s review the words. Повторим слова.
Do these exercise yourself. Then check. Сделай это упражнение сами потом проверим. Let’s check.
You should review present simple. Нужно повторить present simple. Exercise 2 page 16. You need present simple here. To make positive sentence you need subject + verb or verb with “s”. Чтобы сделать повествовательное предложение мы должны использовать подлежащее плюс глагол или глагол с окончанием «s» для подлежащих he/she/it. You may see it here. Вы можете здесь увидеть. Do these exercise yourself. Then check. Сделай это упражнение сами потом проверим. Let’s check.
|
PPT
PPT
Google form |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
3 m |
Pupil’s book Exercise 3 page 17. Read and complete. We have questions here and negative sentences. У нас есть вопросительные и отрицательные предложения. To make negative sentences we use don’t /doesn’t before the verb. Чтобы сделать отрицательную форму нам нужны вспомогательные формы don’t/doesn’t перед глаголом.
We don’t read You
S He doesn’t read It
To make question you need do/does +subject +verb Чтобы сделать вопрос нам нужно do или does + подлежащее и глагол. Если есть вопросительный вопрос и это специальный вопрос он ставится перед do или does. Do these exercise yourself. Then check. Сделай это упражнение сами потом проверим. Let’s check.
For the next exercise we need review the place of the adverbs of frequency in the sentence.
Д Перед смысловым глаголом но после глагола “to be”
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Lesson
plan
Long-term plan
unit: 1 Kazakhstan in the world of
sport School: Date: Teacher
name: Grades: 4 Number
present: absent:
- Theme of the
lesson: Our world. Check point
1. (Lesson
7) Learning objectives(s) that
this lesson is contributing to Speaking Reading
Lesson
objectives All learners will be able
to: recall some new
words use present simple sentences
with general accuracy Most learners will be able
to: recall most new
words use present simple sentences
with some inaccuracies Some learners will be able
to: recall new
words use present simple
sentences
Success
criteria
Learners have met the learning
objective if they can: recognize and name 60-100%
types of games identify and match 80-100% of
games and pictures
Value
links
Sports
Cross curricular
links
Physical & Health Education,
cultures
ICT
skills
Using
videos
Previous
learning
Game
preferences
Plan
Time
Planned
activities
Resources
Beginning
3 m
Middle
10 m
3 m
3 m
Organizational
moment
Teacher greets students and
takes attendance.
Hi everyone! Does everyone
hear me? Здравствуйте, ребята! Все меня
слышат?
Ok, I will take attendance.
What should you say when I call your name?
Я отмечу присутствующих. Что вы должны сказать,
когда я назову ваше имена?
…. “I am
here!”
Let’s start our lesson.
Module 1. Lesson 7. Our world. Check point
1.
Open your Pupil’s book at
pages 16 and 17. Today we are going to talk about famous Olympic
athletes from Kazakhstan, the UK and Russia.
Review grammar and vocabulary. Check your knowledge.
Сегодня мы поговорим о известных олимпийских
атлетов из Казахстана, Великобритании и России. Повторим слова и
грамматики. И проверим ваше знания.
Pupil’s
book Ex.31 p
16. Our
world. Наш мир. Read and
complete. Прочитай и поставь слова.
The words you may
need:
cross – country skier
– лыжник
title-титул, звание
famous
– известный, знаменитый
won
–выиграл,
завоевал
language
– язык
Do it yourself. Listen.
Let’s check. Then translate.
Владимир Смирнов известный лыжник из Казахстана.
Он выиграл первую Олимпийскую золотую медаль для Казахстана на
Олимпийских игр 1994 года. Он также выиграл четыре титула мирового
чемпионата. Он может говорить на четырех языках.
Now, look at the exercises
about Laura Kenny and Yana Egorian. The same
task. Тоже задание.
Do it yourself. Listen.
Let’s check. Then translate.
Это Лора Кенни.
Она известная велосипедистка из
Великобритании.
У Лори есть две олимпийских золотых медали из
олимпийских игр в Лондоне в 2012 года. И две медали из олимпийских
игр в 2016 года. Посмотрите на нее на ее велосипеде.
Он может кататься очень быстро.
Яна Егориян известная фехтовальщица из Росии. Ей
было 11 лет когда она была фехтовальщицей. У Яны есть золотая
медаль с молодежной олимпийских игр 2010 года и две золотых медали
с олимпийских игр Бразилии 2016 года. Какая великая
фехтовальщица.
Exercise
32 page
16. Read
and
answer.
Прочитай и ответь.
Who has got four gold medals?
Laura Kenny.
Who can speak four languages?
Vladimir Smirnov
Who started when she was
young? Yana Egorian
Exercise 33 page 16. You can
make a project about your favourite sports
celebrity. Вы
можете сделать проект про известных спортивных
знаменитости. You
should
answer
the
questions. Where is he/she from? What
medals has he/ she got? Откуда он или она? Какие медали у него или у нее
есть? И отправить мне в классрум.
Pupil’s
book
page
17. Check
point
1. Exercise 1. Let’s review the
words. Повторим слова.
Rowing
– гребля
Archery
– стрельба из лука
Fencing
– фехтование
Handball
– гандбол
Water
polo
– водное поло
Long
jump
– прыжки в длину
Cycling
– велоспорт
Gymnastics –
гимнастика
Rugby
– регби
Figure
skating
– фигурное катание
Do these exercise yourself.
Then check. Сделай это упражнение сами потом
проверим. Let’s
check.
archery
fencing
water
polo
gymnastics
figure
skating
You should review present
simple. Нужно повторить present
simple.
Exercise 2 page 16. You need
present simple here. To make positive sentence you need subject +
verb or verb with “s”. Чтобы сделать повествовательное предложение мы
должны использовать подлежащее
плюс глагол или глагол с окончанием
«s» для
подлежащих he/she/it. You may see it
here. Вы можете здесь увидеть.
Do these exercise yourself.
Then check.
Сделай это упражнение сами потом проверим.
Let’s
check.
juggle
goes
has
plays
does
PPT
PPT
Google
form
3 m
Pupil’s book Exercise 3 page
17. Read and complete. We have questions here and negative
sentences. У нас есть вопросительные и отрицательные предложения.
To make negative sentences we
use don’t /doesn’t before the verb.
Чтобы сделать отрицательную форму нам нужны вспомогательные формы don’t/doesn’t перед глаголом.
We don’t
read
You
S
He doesn’t
read
It
To make question you need
do/does +subject +verb
Чтобы сделать вопрос нам нужно
do
или does
+ подлежащее и глагол.
Если есть вопросительный вопрос и это специальный
вопрос он ставится перед do
или does.
Do these exercise yourself.
Then check. Сделай это упражнение сами потом
проверим. Let’s
check.
How much do the tickets
cost?
They don’t watch sports on
TV.
Where does he play
handball?
He doesn’t like
gymnastics.
What does Dana wear when she
plays rugby?
For the next exercise we need
review the place of the adverbs of frequency in the
sentence.
Д
Перед смысловым глаголом но после глагола
“to
be”
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||













