Материалдар / 1 Kazakhstan in the world of sport
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

1 Kazakhstan in the world of sport

Материал туралы қысқаша түсінік
1 Kazakhstan in the world of sport Our world. Check point 1. (Lesson 7) Lesson objectives All learners will be able to: • recall some new words • use present simple sentences with general accuracy Most learners will be able to: • recall most new words • use present simple sentences with some inaccuracies Some learners will be able to: • recall new words • use present simple sentences
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
01 Қараша 2021
481
1 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Lesson plan


Long-term plan unit:

1 Kazakhstan in the world of sport

School:

Date:

Teacher name:

Grades: 4

Number present:

absent: -

Theme of the lesson: Our world. Check point 1. (Lesson 7)

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

Speaking

Reading

Lesson objectives

All learners will be able to:

  • recall some new words

  • use present simple sentences with general accuracy

Most learners will be able to:

  • recall most new words

  • use present simple sentences with some inaccuracies

Some learners will be able to:

  • recall new words

  • use present simple sentences

Success criteria

Learners have met the learning objective if they can:

recognize and name 60-100% types of games

identify and match 80-100% of games and pictures



Value links

Sports

Cross curricular links

Physical & Health Education, cultures

ICT skills

Using videos

Previous learning

Game preferences

Plan

Time

Planned activities

Resources

Beginning

3 m

















Middle

10 m








































3 m















3 m


Organizational moment

Teacher greets students and takes attendance.

Hi everyone! Does everyone hear me? Здравствуйте, ребята! Все меня слышат?

Ok, I will take attendance. What should you say when I call your name? Я отмечу присутствующих. Что вы должны сказать, когда я назову ваше имена?

. “I am here!”

Let’s start our lesson. Module 1. Lesson 7. Our world. Check point 1.

Open your Pupil’s book at pages 16 and 17. Today we are going to talk about famous Olympic athletes from Kazakhstan, the UK and Russia. Review grammar and vocabulary. Check your knowledge.


Сегодня мы поговорим о известных олимпийских атлетов из Казахстана, Великобритании и России. Повторим слова и грамматики. И проверим ваше знания.


Pupils book Ex.31 p 16. Our world. Наш мир. Read and complete. Прочитай и поставь слова.

The words you may need:

cross – country skier – лыжник

title-титул, звание

famous – известный, знаменитый

won –выиграл, завоевал

language – язык

Do it yourself. Listen. Let’s check. Then translate.

Владимир Смирнов известный лыжник из Казахстана. Он выиграл первую Олимпийскую золотую медаль для Казахстана на Олимпийских игр 1994 года. Он также выиграл четыре титула мирового чемпионата. Он может говорить на четырех языках.

Now, look at the exercises about Laura Kenny and Yana Egorian. The same task. Тоже задание.

Do it yourself. Listen. Let’s check. Then translate.

Это Лора Кенни. Она известная велосипедистка из Великобритании.

У Лори есть две олимпийских золотых медали из олимпийских игр в Лондоне в 2012 года. И две медали из олимпийских игр в 2016 года. Посмотрите на нее на ее велосипеде. Он может кататься очень быстро.

Яна Егориян известная фехтовальщица из Росии. Ей было 11 лет когда она была фехтовальщицей. У Яны есть золотая медаль с молодежной олимпийских игр 2010 года и две золотых медали с олимпийских игр Бразилии 2016 года. Какая великая фехтовальщица.


Exercise 32 page 16. Read and answer. Прочитай и ответь.

Who has got four gold medals? Laura Kenny.

Who can speak four languages? Vladimir Smirnov

Who started when she was young? Yana Egorian


Exercise 33 page 16. You can make a project about your favourite sports celebrity. Вы можете сделать проект про известных спортивных знаменитости. You should answer the questions. Where is he/she from? What medals has he/ she got? Откуда он или она? Какие медали у него или у нее есть? И отправить мне в классрум.


Pupils book page 17. Check point 1. Exercise 1. Let’s review the words. Повторим слова.

  • Rowing – гребля

  • Archery – стрельба из лука

  • Fencing – фехтование

  • Handball – гандбол

  • Water polo – водное поло

  • Long jump – прыжки в длину

  • Cycling – велоспорт

  • Gymnastics – гимнастика

  • Rugby – регби

  • Figure skating – фигурное катание


Do these exercise yourself. Then check. Сделай это упражнение сами потом проверим. Let’s check.

  1. archery

  2. fencing

  3. water polo

  4. gymnastics

  5. figure skating

You should review present simple. Нужно повторить present simple.

Exercise 2 page 16. You need present simple here. To make positive sentence you need subject + verb or verb with “s”. Чтобы сделать повествовательное предложение мы должны использовать подлежащее

плюс глагол или глагол с окончанием «s» для подлежащих he/she/it. You may see it here. Вы можете здесь увидеть.

Do these exercise yourself. Then check. Сделай это упражнение сами потом проверим. Let’s check.

  1. juggle

  2. goes

  3. has

  4. plays

  5. does







PPT



































PPT





















































Google form

3 m

Pupil’s book Exercise 3 page 17. Read and complete. We have questions here and negative sentences. У нас есть вопросительные и отрицательные предложения.

To make negative sentences we use don’t /doesn’t before the verb.

Чтобы сделать отрицательную форму нам нужны вспомогательные формы don’t/doesn’t перед глаголом.

Shape1 I

We don’t read

You


SShape2 he

He doesn’t read

It


To make question you need do/does +subject +verb

Чтобы сделать вопрос нам нужно do или does + подлежащее и глагол.

Если есть вопросительный вопрос и это специальный вопрос он ставится перед do или does.

Do these exercise yourself. Then check. Сделай это упражнение сами потом проверим. Let’s check.

  1. How much do the tickets cost?

  2. They don’t watch sports on TV.

  3. Where does he play handball?

  4. He doesn’t like gymnastics.

  5. What does Dana wear when she plays rugby?

For the next exercise we need review the place of the adverbs of frequency in the sentence.

ДShape3

Перед смысловым глаголом но после глагола “to be

Picture 1

770 ₸ - Сатып алу

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!