Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы











    Methodological recommendations

    for Summative Assessment


    English


    Grade 2

    Methodological recommendations for Summative Assessment are designed to assist teachers in planning, organizing and carrying out Summative Assessment in “English” for the Grade 2 learners. Methodological recommendations are aligned with the Subject Programme and Course plan. Summative Assessment in Grade 2 is conducted in Terms 1, 2, 3 and 4.

    Summative Assessment Tasks for unit/cross curricular unit will allow teachers to determine the level of the learning objectives achievement planned for the term. Methodological recommendations comprise tasks, assessment criteria with descriptors and marks for conducting Summative Assessment across the unit/cross curricular unit. Also this document includes possible levels of the learners’ academic achievement (rubrics). Tasks with descriptors and marks can be considered as recommendations.

    Summative Assessment Specification with mark scheme is suggested for conducting at the end of the term. It is standardized and is obligatory to adhere to for conducting Summative Assessment for the term.

    Methodological recommendations are designed for primary school teachers, school administrations, educational departments’ seniors, regional and school coordinators in criteria-based assessment and others.



    Free access to the Internet resources such as pictures, cartoons, photos, texts, video and audio materials, etc. have been used in designing these Methodological recommendations.









    Contents

    TERM 1 4

    SUMMATIVE ASSESSMENT TASKS 4

    Summative Assessment for the Cross curricular unit “All about me” 4

    Summative Assessment for the Cross curricular unit “My family and friends” 7

    Specification of Summative Assessment for term 1. 10

    TERM 2. 15

    SUMMATIVE ASSESSMENT TASKS 15

    Summative Assessment for the Cross curricular unit “My school” 15

    Summative Assessment for the Cross curricular unit “The world around us” 18

    Specification of Summative Assessment for term 2. 21

    TERM 3 26

    SUMMATIVE ASSESSMENT TASKS 26

    Summative Assessment for the Cross curricular unit “Health and body” 26

    Summative Assessment for the Cross curricular unit “Traditions and customs” 29

    Specification of Summative Assessment for Term 3. 32

    TERM 4 38

    SUMMATIVE ASSESSMENT TASKS 38

    Summative Assessment for the Cross curricular unit “The natural environment” 38

    Summative Assessment for the Cross curricular unit “Travel” 42

    Specification of Summative Assessment for term 4. 45















    TERM 1

    SUMMATIVE ASSESSMENT TASKS


    Summative Assessment for the Cross curricular unit “All about me”


    Learning objectives

    2.L2 Recognize with considerable support an increasing range of common personal questions

    2.S8 Give simple instructions for others to follow


    Assessment criteria

    • Identify personal questions with considerable support

    • Give simple commands to follow


    Level of thinking skills

    Knowledge and comprehension

    Application


    Duration

    20 minutes


    Listening


    Task 1. Listen to the questions. Answer the questions.

    What is your name?


    How old are you?


    What colour is your hair?


    What colour are your eyes?


    Where are you from?



    Task 2. Look at the pictures. Listen to the questions twice. Circle Yes or No answers.

    1. Does he brush his teeth? Yes No

    2. Does she play tennis? Yes No

    3. Does he wash his face? Yes No

    4. Do they watch TV? Yes No

    5. Do they play football? Yes No




    Speaking

    Task 3. Look at the pictures. Give simple instructions to your classmate. The class follows them.



    Assessment criteria

    Task

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Identify personal questions with considerable support.

    1

    says his/her name;

    1

    says his/her age;

    1

    says colour of his/her hair;

    1

    says colour of his/her eyes;

    1

    says the name of the country;

    1

    2

    1. circles Yes;

    1

    1. circles No;

    1

    1. circles No;

    1

    1. circles No;

    1

    1. circles Yes;

    1

    Give simple commands to follow.


    3

    gives instruction “Jump”;

    1

    gives instruction “Listen”;

    1

    gives instruction “Write”;

    1

    gives instruction “Read”.

    1

    Total marks

    14











    Rubrics for providing information to parents on the results of Summative Assessment for the unit “All about me”


    Learner’s name ___________________________________


    Assessment criteria


    Level of learning achievements

    Low

    Middle

    High

    Identify personal questions with considerable support


    EShape1 xperiences challenges in giving correct answers to the questions. Most of the answers are incorrect

    MShape2 akes mistakes in saying his/her name/ age/ colour of hair/ colour of eyes/ name of the country and in answering the questions according to the pictures


    DShape3 evelops the task fully. Confident in identifying questions, answers questions correctly

    Give simple commands to follow

    Experiences challenges in giving commands and instructions

    Shape4

    Addresses the task. Makes mistakes in giving commands and instructions Jump /Listen/ Write/ Read

    Shape5


    AShape6 dresses the task fully, gives commands and instructions correctly. Follows commands and instructions appropriately


    Summative Assessment for the Cross curricular unit “My family and friends”


    Learning objectives

    2.R1 Read and spell out words for others

    2.UE13 Use can to talk about ability and to make requests and offers; use can / can’t to talk about permission


    Assessment criteria

    • Read and spell out words

    • Talk about ability, make requests and offers, and ask for permission using can and can’t


    Level of thinking skills

    Knowledge and comprehension

    Application


    Duration

    20 minutes


    Reading


    Task 1 .Read the words. Match the words to the pictures.


    Friends


    Car

    Family


    Ball

    House





    Use of English


    Task 2. Read the sentences. Write can or can’t.

    1.

    The

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Мырзабек Айгерим Абдуллақызы
    11 Қараша 2020
    551
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    2 сынып English

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    2 сынып English

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Мұғалімдерге керек
    Материалдың қысқаша нұсқасы











    Methodological recommendations

    for Summative Assessment


    English


    Grade 2

    Methodological recommendations for Summative Assessment are designed to assist teachers in planning, organizing and carrying out Summative Assessment in “English” for the Grade 2 learners. Methodological recommendations are aligned with the Subject Programme and Course plan. Summative Assessment in Grade 2 is conducted in Terms 1, 2, 3 and 4.

    Summative Assessment Tasks for unit/cross curricular unit will allow teachers to determine the level of the learning objectives achievement planned for the term. Methodological recommendations comprise tasks, assessment criteria with descriptors and marks for conducting Summative Assessment across the unit/cross curricular unit. Also this document includes possible levels of the learners’ academic achievement (rubrics). Tasks with descriptors and marks can be considered as recommendations.

    Summative Assessment Specification with mark scheme is suggested for conducting at the end of the term. It is standardized and is obligatory to adhere to for conducting Summative Assessment for the term.

    Methodological recommendations are designed for primary school teachers, school administrations, educational departments’ seniors, regional and school coordinators in criteria-based assessment and others.



    Free access to the Internet resources such as pictures, cartoons, photos, texts, video and audio materials, etc. have been used in designing these Methodological recommendations.









    Contents

    TERM 1 4

    SUMMATIVE ASSESSMENT TASKS 4

    Summative Assessment for the Cross curricular unit “All about me” 4

    Summative Assessment for the Cross curricular unit “My family and friends” 7

    Specification of Summative Assessment for term 1. 10

    TERM 2. 15

    SUMMATIVE ASSESSMENT TASKS 15

    Summative Assessment for the Cross curricular unit “My school” 15

    Summative Assessment for the Cross curricular unit “The world around us” 18

    Specification of Summative Assessment for term 2. 21

    TERM 3 26

    SUMMATIVE ASSESSMENT TASKS 26

    Summative Assessment for the Cross curricular unit “Health and body” 26

    Summative Assessment for the Cross curricular unit “Traditions and customs” 29

    Specification of Summative Assessment for Term 3. 32

    TERM 4 38

    SUMMATIVE ASSESSMENT TASKS 38

    Summative Assessment for the Cross curricular unit “The natural environment” 38

    Summative Assessment for the Cross curricular unit “Travel” 42

    Specification of Summative Assessment for term 4. 45















    TERM 1

    SUMMATIVE ASSESSMENT TASKS


    Summative Assessment for the Cross curricular unit “All about me”


    Learning objectives

    2.L2 Recognize with considerable support an increasing range of common personal questions

    2.S8 Give simple instructions for others to follow


    Assessment criteria

    • Identify personal questions with considerable support

    • Give simple commands to follow


    Level of thinking skills

    Knowledge and comprehension

    Application


    Duration

    20 minutes


    Listening


    Task 1. Listen to the questions. Answer the questions.

    What is your name?


    How old are you?


    What colour is your hair?


    What colour are your eyes?


    Where are you from?



    Task 2. Look at the pictures. Listen to the questions twice. Circle Yes or No answers.

    1. Does he brush his teeth? Yes No

    2. Does she play tennis? Yes No

    3. Does he wash his face? Yes No

    4. Do they watch TV? Yes No

    5. Do they play football? Yes No




    Speaking

    Task 3. Look at the pictures. Give simple instructions to your classmate. The class follows them.



    Assessment criteria

    Task

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Identify personal questions with considerable support.

    1

    says his/her name;

    1

    says his/her age;

    1

    says colour of his/her hair;

    1

    says colour of his/her eyes;

    1

    says the name of the country;

    1

    2

    1. circles Yes;

    1

    1. circles No;

    1

    1. circles No;

    1

    1. circles No;

    1

    1. circles Yes;

    1

    Give simple commands to follow.


    3

    gives instruction “Jump”;

    1

    gives instruction “Listen”;

    1

    gives instruction “Write”;

    1

    gives instruction “Read”.

    1

    Total marks

    14











    Rubrics for providing information to parents on the results of Summative Assessment for the unit “All about me”


    Learner’s name ___________________________________


    Assessment criteria


    Level of learning achievements

    Low

    Middle

    High

    Identify personal questions with considerable support


    EShape1 xperiences challenges in giving correct answers to the questions. Most of the answers are incorrect

    MShape2 akes mistakes in saying his/her name/ age/ colour of hair/ colour of eyes/ name of the country and in answering the questions according to the pictures


    DShape3 evelops the task fully. Confident in identifying questions, answers questions correctly

    Give simple commands to follow

    Experiences challenges in giving commands and instructions

    Shape4

    Addresses the task. Makes mistakes in giving commands and instructions Jump /Listen/ Write/ Read

    Shape5


    AShape6 dresses the task fully, gives commands and instructions correctly. Follows commands and instructions appropriately


    Summative Assessment for the Cross curricular unit “My family and friends”


    Learning objectives

    2.R1 Read and spell out words for others

    2.UE13 Use can to talk about ability and to make requests and offers; use can / can’t to talk about permission


    Assessment criteria

    • Read and spell out words

    • Talk about ability, make requests and offers, and ask for permission using can and can’t


    Level of thinking skills

    Knowledge and comprehension

    Application


    Duration

    20 minutes


    Reading


    Task 1 .Read the words. Match the words to the pictures.


    Friends


    Car

    Family


    Ball

    House





    Use of English


    Task 2. Read the sentences. Write can or can’t.

    1.

    The

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Басқа Басқа 2 сынып
    11.11.2020
    551
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Мырзабек Айгерим Абдуллақызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации